Tamin Audi pois täältä!

  • 947 000
  • 3 295

Shearer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Mutta putoaminen Hokki -sarjassa olisi ollut sekä urheilullinen että taloudellinen katastrofi. Tämä ei ole mitään huhupuhetta, vaan täyttä faktaa ja mielestäni myös seurajohdon suulla lausuttua. Itse en voi millään käsittää tällaista living on the edge -meininkiä, jossa pahimmassa tapauksessa vaarannetaan koko seuran olemassaolo. Onneksi nyt seuran hallitus oli tilanteen tasalla tammikuussa ja rahahanat pelaajahankintojen suhteen pistettiin kiinni.

Tämä on sellainen asia joka mietityttää. Hokkia vastaan putoaminen oli kuitenkin aika lähellä lopulta, koska viides ottelu voitettiin maalilla. Itsekään en haluaisi, että Sport enää ikinä laskisi noin tiukille sitä budjettia. Koska siinähän voi käydä vaikka kuinka huonosti.
 

Fordél

Jäsen
Kysyn, että mikä sun mielestä on se "saatu hyöty" ja tässä tapauksessa epäonnistuminen? Tuloksellisesti hyvin tähän mennessä on mennyt, pelillisesti ei niinkään välttämättä, eli jos tarkoitat näitä pelillisen puolen asioita niin ymmärrän toisaalta pointtisi.

Kokonaisuudessaanhan joukkueelta on mennyt kausi erinomaisesti ja se on ollut Mestiksen paras. Siitä ei tarvitse väitellä yhtään ja tästä täysi tunnustus Tamille ja koko Sportin organisaatiolle. Olitte kokonaisuudessaan sarjan paras joukkue.

Sitten jos lähdetään pilkkomaan tuota mennyttä kautta niin onhan se sanomattakin selvää, että Sportin ulkomaalaiset epäonnistuivat Cabanaa lukuunottamatta ja epäonnistuminen tapahtui juuri pelillisesti. He eivät olleet läpi kauden Sportin ykköspyssyjä kuten heihin sijoitetut rahat antoivat olettaa. Moni paljon halvempi pelaaja oli Sportille pelillisesti paljon hyödyllisempi. Kalliiden ulkomaalaisten pitää muodostaa joukkueen kärkiosaaminen ja Sportilla näin ei tapahtunut. Varsinkin liigakarsinnoissa tätä kärkiosaamista juuri tarvittaisiin ja voihan se olla, että ulkkarit vielä syttyvät. Vaikea tähän on kuitenkaan enää uskoa kun takana on jo Mestiksen finaalit eivätkä otteet olleet siellä kovin mairittelevat (poislukien taas Cabana).
 

Ma-kE-69

Jäsen
Suosikkijoukkue
KiVa
Valitettavasti tämä loistava voittokaan ei minua sokaise Tamin suhteen. Esimerkki nurjemmasta puolesta saatiin lauantaina, kun Mikki (Hallbäck) ja Oskari eivät "sopineet" Sportin joukkueen bussiin, vaan "kaverit saavat tulla Joensuuhun kolmanteen finaaliin fanibussilla tai omalla kyydillä, jos kiinnostaa."

Joskus valmennus joutuu tekemään ratkaisuja joita me fanit emme ymmärrä. Vantaalla oli hyvä esimerkki, kun fanien ehdoton ykkössuosikki Frogi sai lähteä toissa kautena. Mutta tämä on tulosurheilua ja valmennus tekee niitä ratkaisuja, jotka se kokee tarpeeliseksi päämäärän saavuttaekseen. Sportti pääsi ainakin yhteen tavoitteestaan Tammisen ratkaisujen takia. Täytyy aina muistaa, että valmennus viettää pelaajien seurassa viikkossa kymmeniä tunteja ja me ehkä näämme yhden 2.15min pelin viikossa. Emme voi tietää mikä on valmennuksen ajatuksena näitä ratkaisuja tehdessä, voimme vain luottaa, että päätöset ovat oikeita. Mutta aina näistä ratkaisuista pitää meteliä pitää (kirjoittaa foorumeilla), se on meidän tietämättömien fanien oikeus!
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Suhteellisen hauskaa tekstiä jopa Tammiseksi:

– Kaksi äijää on lähtenyt muualle, ensin (Tuomas) Nikoskelainen muualle piipittämään ja sitten (Sean) Collins. Collinsilta kysyin, onko isäsi miljonääri. Hän vastasi, että poliisi ja minä siihen, että huonompi homma. Kovan työn teimme, mutta eroon päästiin, Tamminen päästelee.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Kun kevätkesällä tai kesällä saamme tietoa kauden taloudellisesta tuloksesta ja muutenkin tal. tilanteesta, olen valmis todella ottamaan hatun pois päästä ja kumartamaan, jos kausi oli tälläkin puolella menestys. Jos puhutaan ammattimaisesta seurajohtamisesta, niin silloin kauden tal. tulos on plussan puolella - vihdoinkin.

Tämän viestisi sanoma on jo jotain muuta kuin mitä olet täällä syksystä lähtien kirjoittanut. Sinustakin on siis mahdollista, että Sport ei mene konkurssiin vaan jatkaa vähintään Mestis-tasolla?
Nyt ollaan tässä päivässä ja sinunkin mukaan pahimmat talouden karikot on ohitettu. Olisit voinut kirjoittaa sen oma-aloitteisesti eilisen pelin tuloksen jälkeen eikä jatkaa epämääräisellä vihjailulinjalla.

Odotellaan rauhassa muidenkin Mestis-seurojen tuloksien julkaisuja ja verrataan sitten, miten täällä paljon etukäteen parjattu Sportin kauden taloudellinen tulos sijoittuu vertailussa.
 
Suosikkijoukkue
Entisen pääkaupunkiseudun oma joukkue
Kun sport vertaillaan muihin mestis seuroihin niin tänä vuonna oli pahaenteinen vuosi. Sitä haen, että moni katsoja oli kauden alussa, ja alkuvaiheen kriisin ilmestyessä valinneet jäädä pois pelistä. Mielestäni usko poikiin tuli satunais yleisölle turhan myöhään. Monta huippuotteluja jäi yleisöflopiksi. Jotkut ovat spontaanisesti keskusteluissa sanonneet ettei jaksa kuunnella näitä dreamteam hypetyksiä, "se juna meni jo kalpa finaalissa, tai viimestään lentokoneella juustomaahan vähän aikaa tämän jälkeen".

Siinä mielessä oli erittäin tärkeä saavutus tämä mestiksen voitto. Nyt viime otteluissa on ollut tupa täynnä ja hype palautui. Ehkä se pahin epäily on neutralisoitu ens vuoteen.

Sportin koko johdolla oli paha paikka saada yleisöä kosittu paikan päälle samalla kun piti maltilla saada pelin taas toimimaan. Näin "semijälkiviisaana" sanoisin että tehtiin maltillisia ratkaisuja ja uskottiin omiin poikiin ja valmentajiin. Seurauksena oli ainakin Mestis voitto. Voi olla, että uudella valmentajallakin oltaisiin päästy tähän mutta voi myöskin olla niin ettei oltaisi päästetty. Pienestä asioista se on kiinni tämä jääkiekko. Jos ei jääkiekko satu olemaan se suuri intohimo, niin en usko että mestis joukkueen osakeyhtiö ole se primaari kohde sijoittajille.

Ulkomaalaisista, ne on yhä mukana. Cabanalla kai jo paikka monien Vaasalaisten sydämmessä, mutta tulevissa kohtaamisissa voi sekä Prudden ja jopa Aikins olla n.s musta hevonen. Kokemusta kovista sarjoista löytyy. Ja tietenkin toivon niille onnistumisia.

Noh lopulta, joskus tuli mieleen Star Warsin Emperor Palpatine kun joskus katsoin Tammista sielä vaihtoaitiossa. Lisätään silti, että kuningas riittä hyvin pohjammaalle kunhan kuuluu siihen "Light side of the forceen" ;)

Taisi mennä välillä hieman OTksi tämä minun tämänaikaisen katsastuksen.
 

A-piste

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, SM-liigan perustajajäsen
Oho, täällähän oli Siffalta postia minulle. Kun luin kirjoituksesi, niin ensin vähän ärsyynnyin. Kylläpä siinä on taas laitettu sanoja suuhun ja väännelty tai tulkittu kirjoituksia. Mutta tarkemmin luettuani ja vähän kirjoituksiani muisteltuani osittain tuota kysymyksenasetteluasi ymmärrän. Tässä muutama meriselitys.

Jep, ihmisen mieli on muuttuvainen. Olen pitkin syksyä ja vielä viime aikoina tuntenut huonoa oloa sekä pientä omantunnon kolkutusta siitä, että pitää nostaa esiin ikäviä asioita rakastamastaan seurasta. Olisi helpompi kulkea virran mukana laput silmillä ja vaan odottaa mitä tulee. Mutta kun sama laulu toistuu vuodesta toiseen, eikä virheistä tunnuta oppivan, niin jossain vaiheessa myös fanin mitta tulee täyteen. No joo, tuo lainaamasi viesti oli tavallaan ”helpotuksen purskahdus”. Oli todella helpottavaa, kun seurajohdosta myönnettiin, että putoaminen play offien ensimmäisellä kierroksella olisi tuonut toimintaan vakavia ongelmia tai vaikeuttanut toimintaa huomattavasti. Näin minun ja muutamien kriitikoiden kirjoitukset eivät olleetkaan pelkkää puukotusta, mutuilua tai huhuilua, vaan näille kirjoitukselle saatiin todella faktapohjaa - niin no, toisaalta valitettavasti.

Mutta, mutta, mikä on tämän jutun opetus? Mun mielestä vaihtoehtoina oli kaksi hyvin poikkeavaa skenaariota. Toinen vaihtoehto saa edelleen ihon kananlihalle. Me voitimme D-teamin kerran jatkoajalla ja pari kertaa 1-2 maalilla. Mitä jos olisimme pudonneet jatkosta? Ei play off -ottelujen tuottoja, ei hypeä, gloryhuntereita ei näkyisi missään, Sportia lyötäisiin sieltä ja täältä ihan olan takaa. Todennäköisesti minä vähän yksinkertaisena kannattajana seisoisin edelleen ensi kaudella katsomossa, mutta ketähän muita siellä olisi. Mutta nyt toteutui tämä toinen vaihtoehto. Rahaa, ja jopa riihikuivaa rahaa, tulee nyt play offien ja liigakarsintojen ansioista mahdollisesti satoja tuhansia. Ja yleinen hype Sportin ympärillä antaa mahdollisuuden kerätä muutakin löysää rahaa toimintaympäristöstä - vain mielikuvitus asettaa tähän rajat. Tamia lainaten tämä tuntuu ihan sadulta ja vielä kuorrutan, että ihanalta sadulta.

No, tämä pahempi versio on onneksi vaan jossittelua. Urheiluun kuuluu tietysti aina häviämisen mahdollisuus, mutta ei seuran taloutta ja tulevaa toimintaa voida laskea näin pahasti urheilullisen menestyksen varaan. Ja tässä tapauksessa vielä play offien varaan, jotka ovat Sportin näkökulmasta olleet hyvin usein alisuorittamista. Vaikka oletkin Siffa ollut seurajohdon vankka kannattaja, niin eivätkö nämä kaksi erilaista vaihtoehtoa pistä sinuakin hiukan miettimään. Voin vielä lisätä sen, että jos jatkossakin esiintyy ongelmia taloudenpidossa, niin minä aion olla piikki lihassa tai räksyttävä rakkikoira. Eihän minun piipitys toki kauas kuulu, mutta siitä huolimatta...

Konkurssista vaihtoehtona olen muistaakseni kirjoittanut kerran, kun vertasin Kalpan ja Kärppien valitsemaa tietä. Yleensä olen kirjoittanut seuran olemassa olon vaarantumisesta, joka antaa mielestäni enemmän tulkinnanmahdollisuuksia esim. aikajänteellä tarkasteltuna. Epämääräiseen vihjailuun kyllä voin syyllistyä. Se on muussa elämässä melkein minun trade mark :), mutta viime päivinä en todellakaan ole taloudesta vihjaillut. Jos tarkoitit vihjailuilla tuota mitalien varjopuolta, niin tarkoitin lähinnä case-Hallbäckiä ja yleensä ihmisjohtamista. Tamin tyylin voi nähdä tulkitsijasta riippuen ammattimaisen vaativaksi tai sitten hyvin autoritääriseksi.

Pitkä viesti, mutta vielä Tamista. Nyt näyttäisi siltä, että Tami jatkaa valmentajana ensi kaudella. No, tähän on tyytyminen, jos seurajohto näin päättää. Mestaruuden voittaminen on sarjatasosta riippumatta loistava suoritus ja vaatii myös valmennukselta nappisuoritusta. Siitä huolimatta Tamin todellinen puntari on nyt liigakarsinnassa, kun Sport lähtee altavastaajana tuohon sarjaan. Nyt mitataan motivointitaito, taktinen kypsyys, kyky reagoida nopeasti muutoksiin pelin sisällä jne. Lehtien palstoilta luettuna Tamin oma vaatimus olisi myös lisävalta pelaajahankinnoissa ja taloudellisissa asioissa. Pelaajahankinnoissa toki asioista neuvotellaan tiiviisti valmentajan kanssa, mutta kyllä me tarvitsisimme nyt todellisen ammattilaisen pelaajakoordinaattoriksi. Tällainen ulkkaripelleily ja ylihintaisten pelaajien värvääminen ei voi jatkua. Taloudellisissa asioissa toivoisin seurajohdon jatkavan nykyistä tiukennettua linjaa ja pitävän päätösvallan tiukasti käsissään. Totta kai ihmisellä on mahdollisuus oppia virheistään, mutta Tamin edellinen tj. kausi oli taloudellisessa mielessä lähes katastrofi.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Oho, täällähän oli Siffalta postia minulle. Kun luin kirjoituksesi, niin ensin vähän ärsyynnyin. Kylläpä siinä on taas laitettu sanoja suuhun ja väännelty tai tulkittu kirjoituksia. Mutta tarkemmin luettuani ja vähän kirjoituksiani muisteltuani osittain tuota kysymyksenasetteluasi ymmärrän. Tässä muutama meriselitys.

Minä olen lukenut niitä kirjoituksiasi Sportin taloudesta syksystä lähtien. Kaikki ne ovat siellä taltioituina eri Sport-ketjuihin. Mikäli tiesit Sportin taloudesta tarkemmin jotain, niin miksi kirjoitit 18.3.-09 Sportin jo voitettua välieräsarjan Hokkia vastaan "Sportin talous"-ketjussa viestin numero 47? Tuossa vaiheessa tiedettiin Sportin asioista tietävien keskuudessa se tosiasia, että Sportin talous oli tämän kauden osalta pelastettu.
Sen ymmärrän, että olit vielä linjallasi Sportin huonon taloudellisen tuloksen suhteen samassa ketjussa 8.3.-09 viestissä 13, kun ymmärsit nimimerkki moottorin kirjoituksen KooKoo-ketjussa. Eipä ole moottorikaan käynyt "Sportin talous"-ketjussa kertomassa mielipidettään tämän kauden taloudellisesta tuloksesta, joka on helppo ennustaa vaikkapa vain kahden SM-liigan kotikarsintaottelun mukaan.

Mutta kun sama laulu toistuu vuodesta toiseen, eikä virheistä tunnuta oppivan, niin jossain vaiheessa myös fanin mitta tulee täyteen.

Tämän kauden Sport-joukkueella ei ole ollut mitään tekemistä Sportin aikaisempien kausien kanssa. Nimet Suomalainen, Immonen, Salmu, Erholtz, Uitto, Heikkinen, Kinos, Sihvonen, Takala, Aikins ja Prudden ovat taanneet sen, että ns. Sport-painolastia ei joukkueella ole ollut.

Urheiluun kuuluu tietysti aina häviämisen mahdollisuus, mutta ei seuran taloutta ja tulevaa toimintaa voida laskea näin pahasti urheilullisen menestyksen varaan. Ja tässä tapauksessa vielä play offien varaan, jotka ovat Sportin näkökulmasta olleet hyvin usein alisuorittamista.

Minulle on ollut enemmän tuttua se, että kovat tavoitteet kaudelle asettavat seurat ovat koonneet joukkueensa huomioiden myös pudotuspelien rahallisesti kovat tulot. Sport onnistui nyt tässä maksimaalisesti.
Toiseen lauseesi viittasin jo edellisessä kohdassa.


Nyt näyttäisi siltä, että Tami jatkaa valmentajana ensi kaudella. No, tähän on tyytyminen, jos seurajohto näin päättää. Mestaruuden voittaminen on sarjatasosta riippumatta loistava suoritus ja vaatii myös valmennukselta nappisuoritusta. Siitä huolimatta Tamin todellinen puntari on nyt liigakarsinnassa, kun Sport lähtee altavastaajana tuohon sarjaan. Nyt mitataan motivointitaito, taktinen kypsyys, kyky reagoida nopeasti muutoksiin pelin sisällä jne. Lehtien palstoilta luettuna Tamin oma vaatimus olisi myös lisävalta pelaajahankinnoissa ja taloudellisissa asioissa.

Tamin jatko on Tamista kiinni. Tamin puntari seurajohdon silmin oli Mestis-finaaleihin pääsy. Näin olen Heikki Hiltusen ymmärtänyt sanoneen. Hiltunen sanoi senkin, että samalla linjalla jatketaan ja muutoksiin toimenkuvissa ei ole tarvetta. Minusta Hiltunen sanoo asiat täysin ymmärrettävästi. Miksi siis spekuloida muuta?
 

A-piste

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, SM-liigan perustajajäsen
Kuten aiemmin sanoin, niin olen hieman yksinkertainen ihminen. Nyt en pysy enää sun ajatuksenjuoksusi perässä. Tulkinta johtaa toiseen tulkintaan, esim. samalla laululla en tarkoittanut pelaajahankintoja, vaan joka vuosi toistuvia uutisia, kuten esim. maksamattomat hallirästit.

Mutta nyt olen tästä asiasta sanottavani sanonut. Ehkä tämänkin viestin pystyt pilkkomaan palasiksi, mutta so what. Jep, spekulointihan on ihan turhaa, joten kirjoittelu tänne on ihan turhaa.

Tätä et ehkä tulkitse väärin: C´mon Sport!
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Kuten aiemmin sanoin, niin olen hieman yksinkertainen ihminen. Nyt en pysy enää sun ajatuksenjuoksusi perässä. Tulkinta johtaa toiseen tulkintaan, esim. samalla laululla en tarkoittanut pelaajahankintoja, vaan joka vuosi toistuvia uutisia, kuten esim. maksamattomat hallirästit.

Et sitten puuttunut pääasiaan eli viesteihisi Sportin taloudesta koko kauden ajalta.

Minun virheeni oli ottaa esille sinun viestistäsi asia, jota olin pitempään miettinyt ja aikonut täällä oikaista. Eli tämän kauden Vaasan Sportin joukkueella ei ole ollut mitään vanhan taakan peikkoja selässään. Tami rakensi joukkueen niin, että mitkään Sportin historiaan liittyvät painolastit eivät ole hetkauttaneet sitä sinne eikä tänne. Se on ollut se toinen kivijalka, mihin tällä kaudella Sportin erinomainen urheilullinen ja taloudellinen tulos on rakennettu. Toinen on ollut Sportin kannattajien ja katsojien vankkumaton tuki seuraansa kohtaan koko kauden ajan.
 
"Juhani "Tami" Tamminen on uusi toim.johtaja. Pesti julkaistaan heti kun Ässät-Sport ottelusarja päättyy."

Tällaiset huhut pyörivät Kouvolassa kovaa vauhtia. Niin monesta lähteestä on Tammisen nimi mainittu, että johan tätä rupeaa uskomaan. Toki siellä Penttikin välähti, mutta taisi tehdä jatkosopparin Pena-boy.
 

Putte

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Tommy Wingels, San Jose Sharks
"Juhani "Tami" Tamminen on uusi toim.johtaja. Pesti julkaistaan heti kun Ässät-Sport ottelusarja päättyy."

Luulisin kyllä, että nyt kun Sportin liiganousu on lähes varma niin Tami tulee jatkamaan hyvin suurella todennäköisyydellä Sportissa. Miksi lähtisi Sportista mestisseuraan, jos Sport sopimusta tarjoaa?
 
Luulisin kyllä, että nyt kun Sportin liiganousu on lähes varma niin Tami tulee jatkamaan hyvin suurella todennäköisyydellä Sportissa. Miksi lähtisi Sportista mestisseuraan, jos Sport sopimusta tarjoaa?

Onko Sport edes sopimusta Tammiselle?

Ja en ymmärrä miksi näin kovat huhut velloisivat, jos mitään totuusperää ei olisi.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Onko Sport edes sopimusta Tammiselle?

Ja en ymmärrä miksi näin kovat huhut velloisivat, jos mitään totuusperää ei olisi.

En tiedä varmaksi, mutta Tamin sopimus päättynee tähän kevääseen? Nyt on Vaasassa oltava hereillä. Tammisella on vientiä. KooKoon johto Frimodigista lähtien arvostavat Tammisen saavutuksia ilman tämän kauden odotettua näyttöä Tamilta. KooKoo on tehnyt jo kovia pelaajasopimuksia, joten Tamminen urheilutoimenjohtajaksi sopisi KooKoon ilmeeseen täydellisesti.

Aikaisempien vuosien ja jo nyt tämän kauden näytöillä Tamminen pitäisi Vaasassa pitää ehdottomasti. Niinkuin olen tähän ketjuun kirjoittanut aina: Tamin Audi pysyköön Kuparisaaressa!

Ässät-kannattaja ension kannanotot tässä ketjussa ymmärrän nyt. Tami olisi pitänyt saada kesken kauden Vaasasta pois. Ensio tiesi Tamin kyvyt johtaa Sport aina SM-liigakarsintaotteluihin saakka. Sport on ollut tasaväkinen vastus juuri ension Ässille.
 

Putte

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Tommy Wingels, San Jose Sharks
Onko Sport edes sopimusta Tammiselle?

Ja en ymmärrä miksi näin kovat huhut velloisivat, jos mitään totuusperää ei olisi.

Mutta onko näitä huhuja ollut ihan oikeasti muuallakin kuin jatkoajassa tai KKP:n foorumissa? Eihän täällä foorumissa tarvitse olla kuin yksi hörhö joka laittaa huhun liikkeelle ja sen jälkeen se onkin jo varmaa tietoa. Jotenkin kyllä tuntuu, että jos ja kun Sportin liiganousu toteutuu niin haluaako Tami ainakaan sen jälkeen lähteä Sportista muualle?
 
Mutta onko näitä huhuja ollut ihan oikeasti muuallakin kuin jatkoajassa tai KKP:n foorumissa? Eihän täällä foorumissa tarvitse olla kuin yksi hörhö joka laittaa huhun liikkeelle ja sen jälkeen se onkin jo varmaa tietoa. Jotenkin kyllä tuntuu, että jos ja kun Sportin liiganousu toteutuu niin haluaako Tami ainakaan sen jälkeen lähteä Sportista muualle?

No kolmelta lähteeltä olen kuullut asiasta KKP:n palstan ulkopuolelta aikoja sitten. Sitäpaitsi jos tj:n pitäisi tulla pelaavista joukkueista ei hirveästi vaihtoehtoja ole?
 

Putte

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Tommy Wingels, San Jose Sharks
No kolmelta lähteeltä olen kuullut asiasta KKP:n palstan ulkopuolelta aikoja sitten. Sitäpaitsi jos tj:n pitäisi tulla pelaavista joukkueista ei hirveästi vaihtoehtoja ole?

No joo jos tosiaan tj tulee vielä pelaavista joukkueista niin tokihan Tami silloin olisi yksi varteenotettava vaihtoehto, mutta mitään virallista tietoahan tuosta ei ole, että tj tulisi näistä seuroista. Kyllä itselleni Tami kelpaisi enemmän kuin hyvin uudeksi tj:ksi. Toivottavasti sopimus on jo tehty, koska Tamilla saattaa muuten mieli muuttua Sportin liiganousun myötä. Tuohan olisi Tamilta kova temppu, jos ensin luotsaisi valmentajana Sportin liigaan ja seuraavaksi tekisi toim.johtajana saman KooKoon kanssa.
 

Diablo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Urheilullisesti avoimet sarjat
Tuohan olisi Tamilta kova temppu, jos ensin luotsaisi valmentajana Sportin liigaan ja seuraavaksi tekisi toim.johtajana saman KooKoon kanssa.
Ei voisi mitenkään käsittää Tamilta tälläistä ratkaisua. Kun jos vihdoin saisi lähes sata varman paikan liigakoutsina, mitä on metsästänyt nyt iät ja ajat, niin sitten lähtisikin esim. KooKoo:seen, vaikka voisi toki isompaa "tonttia" sieltä saadakkin. Heh siinä vasta olisikin Tamille hieno tilanne, jos olisi jo soppari tehtynä ja nyt nostaisi Sportin liigaan. Voisi jäädä tietyissä määrin veetuttamaan, että pitikö nyt tehdä Kouvolaan soppari.
 

Ma-kE-69

Jäsen
Suosikkijoukkue
KiVa
"Juhani "Tami" Tamminen on uusi toim.johtaja. Pesti julkaistaan heti kun Ässät-Sport ottelusarja päättyy."

Tällaiset huhut pyörivät Kouvolassa kovaa vauhtia. Niin monesta lähteestä on Tammisen nimi mainittu, että johan tätä rupeaa uskomaan. Toki siellä Penttikin välähti, mutta taisi tehdä jatkosopparin Pena-boy.

Hei oikeesti herätys siellä Vaasassa! Kaverin viestit (kuulemat huhut) ovat tasoa allaolevaa, joten ei kannata edes kommentoida niihin. Noin kuukausi sitten kun KooKoo lähti kesälomille..

Kuulin, että palkkaturvasta on jouduttu rahoja nostamaan ainakin Vaasan suunnassa.

Muistetaan toki, että Vaasassa ei olla maksettu palkkoja puoleen vuoteen, joten helppo huudella.

Lisätään nyt tähän, että en pidä Sportista enkä tykkää faneista, mutta olen jo nyt ylpeä Sportin esityksistä liigakarsinoissa. Sport on nyt edustamassa Mestistä ja näyttää näille suljetun liigan kannattajille ja ylimielisille Ässä faneille (ei muuten ole enää montaa jäljellä) miksi liigan pitää olla auki.
Ja en pidä Tamistakaan. Mutta pidän Tamin uskosta, että mestis seuralla on mahdollisuudet nousta liigaan.
 
Viimeksi muokattu:

Isaskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mutta onko näitä huhuja ollut ihan oikeasti muuallakin kuin jatkoajassa tai KKP:n foorumissa? Eihän täällä foorumissa tarvitse olla kuin yksi hörhö joka laittaa huhun liikkeelle ja sen jälkeen se onkin jo varmaa tietoa.

Frimodig sanoi kauden päättymisen jälkeen haastattelussa, että toiminnanjohtajan nimi on selvillä, mutta julkistetaan myöhemmin. Siitä oli helppo arvata, että kyseessä on joku jonka kausi on vielä kesken. Pitäisi olla vielä kova nimi ja vahva johtaja.

Minäkin olen ymmärtänyt, että Frimodig arvostaa Tammista ja ei tuosta nyt kovin vaikeaa ollut heittää Tammisen nimeä silloin aikoinaan. Nythän tilanne on aika erilainen, mutta kuka tietää. Sen ihmeempää taustaa tämän hörhön laittamassa huhussa ei kuitenkaan ollut.
 

cleanhit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flyers, Ducks
"Tammisen 60 minuutin paine tappoi Ässät..."

Missä maininta pelaajien upeasta esityksestä? Helvettiäkö se joukkue siellä edes on, kun Tamminen kertoo julkisuudessa voittavansa otteluja yksin vaikka tuomaritkin ovat vastaan!

Olen ollut Sportin puolella ja toivonut näpäytystä liigalle, mutta mitta alkaa olla täysi, rajansa kaikella.

Suuren egon ja "häiriön" raja on ohut. Tässä tapauksessa kyse on siitä toisesta asiasta, mihin en enää ota kantaa...
 

Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, New York Rangers
"Tammisen 60 minuutin paine tappoi Ässät..."

Missä maininta pelaajien upeasta esityksestä? Helvettiäkö se joukkue siellä edes on, kun Tamminen kertoo julkisuudessa voittavansa otteluja yksin vaikka tuomaritkin ovat vastaan!

Olen ollut Sportin puolella ja toivonut näpäytystä liigalle, mutta mitta alkaa olla täysi, rajansa kaikella.

Suuren egon ja "häiriön" raja on ohut. Tässä tapauksessa kyse on siitä toisesta asiasta, mihin en enää ota kantaa...
Pelaajamateriaali on pelaajamateriaali. Loput on valmentajasta kiinni. Jos joku saisi IFK:n pelaamaan täydet 60, olisi aivan sama vaikka ego täyttäisi koko hallin ja vaikka kaupunginosan. Kateeksi käy.
 

Isaskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
"Tammisen 60 minuutin paine tappoi Ässät..."

Tamminenhan sanoi syksyllä valmennuksen merkitsevän joukkueelle 15 %, ykkösmaalivahdin 20 % ja muun talentin (?) 65 %. Eilisessä Ilta-Sanomissa tuo oli kääntynyt jo sellaiseksi, että Tamin mahdollinen toimitsijakielto heikentäisi Sportin mahdollisuuksia 20 %. Kenneth Westerbackin vaikutus joukkueeseen on siis - 5 %.

Tappion hetkellä syy on pelaajissa, jotka tekee itsensä pieniksi ja tietysti tuomareissa. Voiton jälkeen Tamminen löytää peilin hyvinkin nopeasti. Viihdyttävää, mutta samalla oksettavaa tuo Tamin touhu on.
 

cleanhit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flyers, Ducks
Pelaajamateriaali on pelaajamateriaali. Loput on valmentajasta kiinni. Jos joku saisi IFK:n pelaamaan täydet 60, olisi aivan sama vaikka ego täyttäisi koko hallin ja vaikka kaupunginosan. Kateeksi käy.

Kahden viimekauden virkamies HIFK:ta ei olisi saanut pelaamaan täydet 60 edes ukko ylijumala.

Joukkue on se joka pelaa. Hyvä esimerkki on Kärpät. Romahdusta povattiin kun matsku heikkeni. Ei mesoa Alatalo, mutta juna kulkee. Johtunee pelaajista ja heidän asenteestaan/ sitoutumisestaan?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös