Minä olen nähnyt tällä kaudella Jesse Lingardia jalkapallokentällä 269 minuuttia ja sinä todennäköisesti vähemmän, mikäli et ole kaikkia Unitedin tämän kauden otteluita katsonut, joissa Lingard on ollut kentällä.
Ehkä hieman vähemmän kuin sinä, mutta olen nähnyt tällä kaudella lähes kaiki ManU:n pelit esim. Valjussa ja CL:ssa.
Ole ja Rangnick ovat nähneet yhteensä tuhansia minuutteja Lingardilta, joten eiköhän heillä ole sen osalta parempi käsitys hänen pelillisestä annistaan joukkueelle.
Varmasti näin. Se, että onko käsitys oikea, on eri asia. Valmentajatkin tekevät virheitä.
Silloin kun puhutaan pelaajasta, joka ei ole mikään vakiavauksen mies, niin se paikka kentällä pitää ansaita harjoituksissa. Esimerkiksi Sancho on pelannut tällä kaudella huonoista otteistaan huolimatta paljon, sillä valmennus on koko ajan korostanut hänen olevan hyvä harjoituksissa. Elanga nousi vähän puskista Unitedin avaukseen, kun hän teki valmennukseen vaikutuksen harjoituksissa.
Samaa mieltä. Tosin emme taida tietää, miten Lingard on esiintynyt harjoituksissa. Outoa, jos pelaaja, joka on jäänyt jengiin taistelemaan peliajasta, olisi vain sluibannut harjoituksissa. Mahdollista toki.
Ei Lingard ole otteluissa esittänyt mitään sellaista, minkä perusteella hän ansaitsisi enemmän minuutteja kuin sellaiset pelaajat, jotka ovat esimerkiksi harjoituksissa päivästä toiseen häntä parempia. Se maali West Hamia vastaan oli tärkeä, mutta vastapainona oli sitten se kämmi Young Boysia vastaan. Muuten hän on ollut otteluissakin aika harmaata massaa.
Tästä olen eri mieltä. Olin aivan varma, että Lingard tulee saamaan enemmän vastuuta sen jälkeen, kun hän tuli syyskuussa parissa Valju-matsissa kentälle, oli todella energinen ja iski pari maalia sekä myöhemmin samassa kuussa tuli Villareal-matsissa vaihdosta kentälle viimeisiksi minuuteiksi ja syötti todella tärkeän Ronaldon voittomaalin. Mutta ei vaan tämän jälkeen Lingard on ollut kokoonpanon ulkopuolella, istunut penkillä tai saanut muutamassa matsissa jämäminuutteja (parhaimmillaan 13 minuuttia). Lisäksi taisi pelata ihan ok maajoukkueessakin tuolloin.
Kun tähän vielä lisätään se, että ManU:n pelissä on ollut läpi syksyn isoja haasteita ja etenkin työnteon osalta niin ihmettelen suuresti, miksi Lingardille ei ole annettu tämän enempää vastuuta. Kyllä noilla hienoilla syyskuun otteilla olisi ansainnut loka-tammikuussa enemmän vastuuta esim. Valjussa kuin huikeat 44 minuuttia, etenin kun siellä ei moni hyökkäyksen vakiavaaja loistanut. Saat olla eri mieltä, ei siinä mitään. Tosin itsekin kehuit Lingardia tuolloin ja toivoit lisää vastuuta, mutta ilmeisesti näkemys muuttunut:
'En kuitenkaan itse näe tällä hetkellä mitään syytä, että minkä takia Sanchon pitäisi olla ennen Lingardia avauskokoonpanossa. Eiköhän Sancho tule sen paikkansa tuosta avauksesta ottamaan, mutta tässä kilpailutilanteessa sen pitäisi tapahtua vaihtopenkin kautta. Launtaina hyökkäyskolmikko muotoon Lingard-Ronaldo-Greenwood."
"Sancholla on edelleen vaikeaa ja pysyn aiemmassa kannassani: vaihtopenkin kautta hakemaan avauksen paikkaa. Lingard on tällä hetkellä parempi ja hän löi alle puoleen tuntiin selvästi paremmat näytöt pöytään kuin Sancho reiluun tuntiin."
"Itse olisin toivonut Lingardille avauspaikkaa etenkin tuon viikolla tapahtuneen ikävän virheen jälkeen. Se olisi ollut selvä merkki Olelta Jesselle, että luottoa löytyy."
"Samoilla mennään kuin viime viikonloppuna, joten Olella on selkeä visio joukkueen parhaasta mahdollisesta kokoonpanosta. Yllättäen siihen ei mahdu kuitenkaan Donny eikä Lingard."
"Cavanin vaihto oli myös todella outo, sillä Lingardilla olisi ollut varmasti enemmän annettavaa tänään."
Tuo Lukaku-vertaus nyt ei oikein osunut, kun kyseessä on ihan eri profiilin pelaajat. Lukaku on Chelsean historian kallein ostos ja Lingard on Unitedin laiturihierarkiassa tällä hetkellä jollain sijalla viisi.
Hinnalla ei ole merkitystä, kun pointti oli vain avata sitä, miten eri tavalla haasteellisia pelaajia voidaan käsitellä. Tottakai Lukakun istuttaminen penkillä ei ole yhtä todennäköistä.
Eiköhän hänellä ole joka päivä ihan yhtäläiset mahdollisuudet vakuuttaa valmennus kuin kaikilla muilla. Tällä kaudella siinä vakuuttamisessa ovat monet muut onnistuneet paremmin ja sen vuoksi he ovat myös päässeet otteluissa kentälle. Ei niitä näyttöpaikkoja kentällä pidä kenellekään tällä tasolla antaa, vaan ne pitää omilla esityksillä ansaita.
Niin, näin sen pitäisi mennä, mutta me emme tiedä, onko hänellä ollut kaikki samat nahdollisuudet kuin muilla. Ainakaan kentälle ei ole päässyt näyttämään osaamistaan siinä suhteessa kun olisi peliotteiden puolesta ansainnut. Sinä olet tästä eri mieltä eikä siinä mitään.
Mutta tämä tästä, ainakin tässä ketjussa.