Talonrakennus- ja remonttiketju

  • 888 306
  • 4 118

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Kahva hajosi meidänkin Miele-jääkaapista alle vuoden käytön jälkeen. Lisäksi alkoi samoihin aikoihin pakastamaan eli yksi kaapillinen ruokia jäätyi.

Siitä meidän jääkaapista muuten kuului ajoittain sellaista hauskaa lorinaa ikään kuin vettä olisi lorotellut kaapin sisällä (ja varmaan lorottelikin jotain sulatusvesiä?). Käyttöohjeen mukaan äänet kuuluivat asiaan. Nykyisessä jääkaapissa ei moisia ääniä ole kuulunut.

Voi vittu, että kuulostaa tutulta! Meillä oli UPO ja täysi paska oli kyllä kotimaisuudestaan huolimatta. Ei mennyt meilläkään edes vuotta, kun kahva hajosi ja takuu ei korvannut, koska oli kuluva osa ja blää blää.

Meillä kaappi piti kanssa perkeleellistä lotinaa ja veti jäihin myös, mutta sulattamalla se lähti uudestaan pelittämään.

No nyt sitten hajosi koko paska ja ikää ei ollut edes neljää vuotta. Onneksi oli tämä tuplatakuu ja nyt ei selitelty, vaan saatiin silloin maksettu raha uuden ostamista varten ja Bosch hurisee nyt täälläkin. Sitten saatiin vielä korvaus pilalle mennyistä joulusafkoista...:)
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minkäslainen tuosta maalämpöjärjestelmästä tulee? Lämmitättekö sillä käyttövettä vai tuleeko se talon lämmitykseen? Ja kuinka paljon järjestelmä vie tilaa? Tuo parin sadan metrin kaivo kuulostaa hurjalta, mutta ilmeisesti riittävän hyvää hyötysuhdetta ei saa lähempänä pintaa. Ei ihan lapiot tai bobcatit riitä.

Maalämmöllä lämmitetään sekä talo että lämmin käyttövesi. Itse lämpöpumppu ei ole kovinkaan suuri kapistus, mitat noin 60x90x190cm ja painoa vajaa 400 kg. Laitteessa on sisäänrakennettu 420 litran lämminvesivaraaja, jonka pitäisi riittää. Alunperin oli tarkoitus laittaa pintakeruuputkisto, mutta maaperä osoittautui liian kuivaksi ja ainoaksi vaihtoehdoksi maalämmön suhteen jäi porakaivo. Itse kaivo tulee jäämään putkistoineen nurmikon alle, joten sen tilantarvetta ei tarvinnut pohtia. Kaivon halkaisija on muistaakseni 140 mm, eli melko pieni reikä siellä kalliossa on. Poraamisen hoiti porafirma ja reiän tekoon kului aikaa noin 8 tuntia. Melko kallis järjestelmä rakentaa, mutta erittäin edullinen käyttää.

Jos pumppuun tulee jokin vika, niin varaajasta löytyy vastukset, joilla vesi lämmitetään. Talo lämmitetään siinä tapauksessa takka-leivinuuniyhdistelmällä.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
6 kW:n pumppu ja energiakaivon aktiivisyvyys 130 metriä...?

Minkä merkkisen pumpun valitsit?

Lämpöässään päädyin lopulta piiiitkän harkinnan jälkeen. Muina vaihtoehtoina olivat Nibe ja IVT. Täällä pohjanmaalla ei lämpene talo noilla pumputehoilla ja kaivon syvyyksillä, ei millään. Lämmitettäviä kuutioitakin on n. 650.
 

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Osaisiko joku kertoa miten toimia kun laitatimme vanhaan kämpään uuden keittiön ja siinä on muutamia kohtia joihin en ole tyytyväinen. Valitin jo asiasta ja sanoivat, että laittavat kuntoon. Nyt kun ovat työnsä saaneet päätökseen, niin osa valituksen kohteista on edelleen laittamatta ja kämpään muuttaa uusi asukas 1.1.2010, joten ei kauheasti voi enää asioita paikkailla.

Kysymys siis kuuluu voinko saada jotain hyvitystä, koska keittiön kaikkia kohtia ei ole laitettu kuntoon vaikka näin on sovittu? Vai voinko hoittaa sinne itse jonkun kädellisen kaverin laittamaan kyseiset kohdat kuntoon ja laittaa laskun rempan tehneelle firmalle?

Viat eivät kauhean isoja ole, mutta pistää vituttamaan kun paikanpäällä käytiin ne katsomassa ja kaveri sanoi, että laittaa ne kuntoon. Kannattaako taistella tällaisessa asiassa kuinka pitkälle?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Nyt kun ovat työnsä saaneet päätökseen, niin osa valituksen kohteista on edelleen laittamatta ja kämpään muuttaa uusi asukas 1.1.2010, joten ei kauheasti voi enää asioita paikkailla.
------
Vai voinko hoittaa sinne itse jonkun kädellisen kaverin laittamaan kyseiset kohdat kuntoon ja laittaa laskun rempan tehneelle firmalle?

A little bit of ristiriita?
Ihmiset asuvat putkiremonttienkin keskellä, joten eiköhän keittiön fiksauksetkin mene. Minkälaisesta puutteesta on kyse? Oletko jo reklamoinut uudestaan kyseistä firmaa? Kyllä sä mun mielestä jonkun suostumuksen tarvitset siltä alkuperäiseltä firmalta ennekuin voit sinne ulkopuolisen ottaa ja ainakin joudut itse ensin sen laskun maksamaan, mutta eikös se alkup. firma tule sovitut asiat tekemään, jos uudestaan reklamoit.
 

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
A little bit of ristiriita?

Joo, muotoilin huonosti, tarkoitin että en pysty enää itse sopimaan korjauspäivää.

Ihmiset asuvat putkiremonttienkin keskellä, joten eiköhän keittiön fiksauksetkin mene. Minkälaisesta puutteesta on kyse? Oletko jo reklamoinut uudestaan kyseistä firmaa? Kyllä sä mun mielestä jonkun suostumuksen tarvitset siltä alkuperäiseltä firmalta ennekuin voit sinne ulkopuolisen ottaa ja ainakin joudut itse ensin sen laskun maksamaan, mutta eikös se alkup. firma tule sovitut asiat tekemään, jos uudestaan reklamoit.

Joo reklamoin kyllä jo uudestaan, mutta on se saatana kumma jos samoista asioista pitää reklamoida moneen otteeseen ja on vielä kädestäpitäen näytetty kohdat, jotka on tehty huonosti. Jotenkin vaan usko meni, että kykenevät tekemään asioita enää mitenkään päin oikein, sen takia sitä ulkopuolista apua ajattelin.

Itsessään viat ei ole isoja, mutta niitä on mielestäni liikaa ja osa vioista on törkeän näköisiä, ei siis vaikuta keittiön toimivuuteen mitenkään.
 

Veijari

Jäsen
On muuten pirun sotkuista hommaa tuo takan muuraaminen:( Muurasin myös savuhormin (elementtirakenteisen) iltatöinä ja asensin keskuspölyimurin putkiston yläpohjaan.

... Sitten tekemään seinien tasoitushommia ja sauna pitäisi myös rakentaa lähiaikoina.

Se on ihan muurarin viitseliäisyydestä kiinni kuinka siististi viitsii hommaa tehdä. Ilmeisesti ajatteli että väliäkö sotkuilla kun isäntä siivoaa. Meidän muurari piti paikat pirun siistinä.

Sellaisen vinkin antaisin että kun tasoiteporukka tulee ruiskuttamaan kattoja ja seiniä(?) niin suojaa lattiat! Tasoitehomma se vasta sotkuista onkin ja jos/kun tasoitetta pääsee ruiskumaan ja kuivumaan betonilattiaan niin kiinni on kuin kuppa Töölöössä ja lähtee vain hiomakoneella tms laitteella. Pidä huoli että tasoitemiehet siivoavat jokaisen päivän päätyttyä omat jälkensä vielä kun massa on suht. tuoretta.

Meillä tasoiteäijiltä tippui hanskat kädestä heti kun kello löi 16:00 ja kaikki kamat jäi levälleen. Sotku oli sen mukaista mutta kyllä seinistä ja katoista sentään tuli siistit ja tasaiset. Piti vaan hioa lattiat puhtaaksi jälkikäteen, varsinkin laatoitettavat osat.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Onko porukalla kokemusta pk-seudulla toimivista remontoijista joilta luonnistuisi kevyen väliseinän rakentaminen kohtuuhinnalla? Haluaisin vähän vertailupohjaa K-Raudan tarjoukselle. Materiaalithan on tässä työssä se edullisin menoerä, pari sataa, mutta työ kiipesi K-Raudassa pitkälle toiselle tuhannelle.

Heittäkää ilmaan firmoja joiden kanssa olette olleet tekemisissä ja ovat hoitaneet hommat ammattitaidolla.



_
 

Maila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Slavia Praha
Induktioon vaihto?

Tervehdys!

Muutimme jokin aika sitten ja nyt olen täysin kilahtanut uuden kotimme umpisurkeaan keraamiseen lieteen.

Onko tämä, kivitasoon asennettu liesi, kuinka helppo vaihtaa induktiolieteen kivitasoa hajottamatta? Miten ne yleensäkin on kiinnitetty?

Ja sähkömiehen joudun joka tapauksessa paikalle kutsumaan, mutta onko vanhan sulaketaulun uusiminen uudempaan automaattisulaketauluun kuinka tyyristä puuhaa? Ongelma on lähinnä kosmeettinen - kai.

Kiitosta,
Maila
 

MunkADunk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Penguins
Tervehdys!

Muutimme jokin aika sitten ja nyt olen täysin kilahtanut uuden kotimme umpisurkeaan keraamiseen lieteen.

Onko tämä, kivitasoon asennettu liesi, kuinka helppo vaihtaa induktiolieteen kivitasoa hajottamatta? Miten ne yleensäkin on kiinnitetty?

Ja sähkömiehen joudun joka tapauksessa paikalle kutsumaan, mutta onko vanhan sulaketaulun uusiminen uudempaan automaattisulaketauluun kuinka tyyristä puuhaa? Ongelma on lähinnä kosmeettinen - kai.

Kiitosta,
Maila


Kivitasoa et rikki saa, todennäköisesti keraaminen liesi pamahtaa paskaksi mutta jos se on umpisurkea niin so not?
Yleensä kiinnitys on metalliklipseillä, koska sikafleksit ja silikonit eivät oikein kestä pitkässä juoksussa kovaa lämpöä. Vastaan tuli kerran työmaalla sikafleksillä kiinni läärätty induktioliesi, ja paskaksihan se pamahti kun väkisin väänsi.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Ja sähkömiehen joudun joka tapauksessa paikalle kutsumaan, mutta onko vanhan sulaketaulun uusiminen uudempaan automaattisulaketauluun kuinka tyyristä puuhaa? Ongelma on lähinnä kosmeettinen - kai.

Kiitosta,
Maila

Kyllähän se jonkin verran tulee kustantamaan. Parhaiten kustannukset selviää kun kysyt suoraan sähköliikkeestä, mutta kyllähän se keskus itsenään jo maksaa jonkin verran. Suurimmat kustannukset taitavat syntyä asentajan tuntitöistä. Jonkin verran ottaa aikaa että keskus saadaan vaihdettua. Onko nykyisessä keskuksessa minkä verran sulakkeita, eli montako kaapelia keskukseen tulee. Lisäksi huomioon otettava asia on, miten uusi keskus "istuu" vanhan paikalle ? Eli jos joudutaan tekemään ns. rakenteellisia muutoksia niin niistä luonnollisesti tulee lisää kustannuksia.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Lauteet

Mites saunan lauteita huolletaan?

Itsellä on ilmeisesti ihan perus haapalauteet, johon on tullut kaiken näköistä tahraa. Mm. kuparinen kiulu on jättänyt keskilauteelle mukavia vihreitä jälkiä.

Ajattelin, että olisikohan mahdollista näyttää lauteille kevyesti hiekkapaperia ja käsitellä lauteet sen jälkeen jollain ... millä?
 

PePo_17

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, KooKoo
Mites saunan lauteita huolletaan?

Itsellä on ilmeisesti ihan perus haapalauteet, johon on tullut kaiken näköistä tahraa. Mm. kuparinen kiulu on jättänyt keskilauteelle mukavia vihreitä jälkiä.

Ajattelin, että olisikohan mahdollista näyttää lauteille kevyesti hiekkapaperia ja käsitellä lauteet sen jälkeen jollain ... millä?

Ainakin itse olen käsitellyt tervaleppälauteet enemmän ja vähemmän säännöllisesti parafiiniöljyllä. Rautakaupoista saa Laudesuoja- nimellä litkua, joka käsittääkseni on juuri em öljyä. Jos haluaa päästä halvemmalla, ostaa ihan parafiiniöljy- nimellä ja jos vielä halvemmalla, ostaa sen Ikeasta.

Lauteet läträtään ko tuotteella, olen itse käyttänyt sientä levittämiseen. Puu imee öljyä aika reipaasti ensin, joten kannattaa varmaan suorittaa öljyäminen useampaan otteeseen. Anna imeytyä joku hetki. Imeytymättömän öljyn voi sitten pyyhkiä rätillä pois.

Lauteiden huollon kun jaksaa tehdä säännöllisesti, ei likakaan tartu niin helposti.

Likaantuneen lauteen puhdistukseen voisin kokeilla jotakin klooripohjaista valkaisevaa ainesta. Kannattaa varmaan varmistaa sopivuus, ettei tule yllätyksiä.

E: Kirotusvihre
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Ja sähkömiehen joudun joka tapauksessa paikalle kutsumaan, mutta onko vanhan sulaketaulun uusiminen uudempaan automaattisulaketauluun kuinka tyyristä puuhaa? Ongelma on lähinnä kosmeettinen - kai.

Kiitosta,
Maila

Hihasta vois ravistella jotain 300e vaikka tuolle kaapille kalustamattomana. Sitten toki sähkärin duunit päälle, lähtöjen määrästähän tuohon kuluva aika riippuu. Jos sulle on tulossa jo äijä käymään niin kysäise.

Se uusi kaappi ei ole yhtään sen kummosemman näköinen kuin vanhakaan. Samanlainen peltihökötys, saat ehkä ovellisen version vaan. Sen kosmeettisista ominaisuuksia voi olla montaa mieltä, itse väsäsin avonaisen sulaketaulun peitoksi kaapin. Uskoisin että moninkerroin halvempi ja siistimpi kuin peltiovi.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Putkiin uudet pinnat(ko)...

Putkiremontti pinnoittamalla.

Kenelläkään kokemuksia, tietoa hinnoista, suosittelua hyvistä lafkoista?
Olen tätä vaihtoehtoa vähän miettinyt, mutta... No, vakuutusyhtiötkin ovat alkaneet ottamaan vakavasti vaihtoehtoa, linkki kappalehden juttuun.
 

Veijari

Jäsen
Pinnoitus ei onnistu kaikkein huonokuntoisimpiin putkiin. Pinnoitus tehdään yleensä niin että vanhan putken sisäpinta jyrsitään paskasta puhtaaksi jonka jälkeen pinnoitus voidaan tehdä. Oikein huonokuntoiset, halkeilleet ja puhki ruostuneet putket eivät kestä tätä rassausta jolloin vaihtoehdoiksi jää sujutus tai putkien korvaaminen uusilla.

Eli ihan ensimmäiseksi kannattaa viemärit kuvata ja todeta mikä niiden kunto on, en tiedä vaikka Jere olisi viemärikuvauksen jo teettänytkin?

Ei ole muutenkaan ihan yksiselitteisiä nuo korjausmenetelmät eli putkialan ammattilaisella kannattaa tutkituttaa putkien kunto ja pyytää esitys korjaustavasta.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ei ole muutenkaan ihan yksiselitteisiä nuo korjausmenetelmät eli putkialan ammattilaisella kannattaa tutkituttaa putkien kunto ja pyytää esitys korjaustavasta.

Ja kuten pankista neuvoa kysyttäessä, ne omat tuotteet on tietenkin aina parhaita. Neutraaleja asiantuntijoita, jotka oikeasti tietäisivätkin uusista tuotteista, ei tahdo helpolla löytyä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Neutraaleja asiantuntijoita, jotka oikeasti tietäisivätkin uusista tuotteista, ei tahdo helpolla löytyä.

Paitsi tietysti jatkoajastahan meitä löytyy. On kyllä totta, että puolueetonta mielipidettä on vaikea löytää. Suunnittelijat, konsultit ja rakennusfirmat suhtautuvat pääsääntöisesti negatiivisesti pinnoituksiin ja sujutuksiin, heillä tietysti on oma lehmäkin ojassa, kun pinnoitus ei vaadi sen enempää suunnittelua, rakennustöitä kuin liiemmälti rakennuttajakonsulttiakaan. Pinnoitusurakoitsijat sitten taas lupailevat kuuta taivaalta, tyyliin jossain Kanadassa on ollut jo tuhat vuotta tämä systeemi eikä mitään ongelmia. Kaikki lupaukset jostain pinnoituksen 50 vuoden käyttöiästä kannattaa mun mielestä unohtaa, oikeampi termi olisi ehkä vanhan putkiston 15-25 vuoden käyttöiän pidentäminen.

Oliko Jerellä kyseessä nyt siis omakotitalo vai asoy? Jos omakotitalo, niin en pidä pinnoitusta kovinkaan järkevänä. Suurin vahinkoriski on kuitenkin paineellisissa vesi- ja lämpöjohdoissa, joita ei kannata pinnoitella (tai onhan niitäkin firmoja, mutta suhtaudun varauksella), kun uusi pintaveto ei niin paljon kalliimpi ole. Viemäritkin on omakotitalossa vähän siinä ja tässä, jos sulla valurautaviemärit on niin tosiaan pesu ja kuvaus kannattaa tehdä, melkeinpä joka tapauksessa. Itseään kunnioittavat pinnoitusfirmat eivät edes tarjoa pinnoitusta kuvauksen nähtyään jos näyttä siltä, että putkisto on liian huonokuntoinen. Muoviputkille kaikki pinnoitukset eivät edes sovellu, ja ne tuskin ovat vielä uusimiskunnossa, kuin ehkä ihan paikallisesti, samoin valurautaviemäreissä kannattaa miettiä selviäisikö kuvauksen jälkeen paikallisella uusimisella.
AsOy:ssä päätöksenteko taas perustuu pitkälti omaan napaan, eli jos olet juuri kylppäriremontin tehnyt niin kannatat pinnoitusta, asumishaitta ja kustannukset jäävät selkeästi pienemmiksi myös. Toisaalta perinteisessä putkirempassa kaikki vesikalusteet ja -eristeet on sitten uusia.
Pinnoituksen huonoja puolia ovat mun mielestä se, että työn laatu on täysin riippuvainen pinnoitustyö tekevän henkilön ammattitaidosta/kiinnostuksesta, ja usein se viemärin riskikohta on se riskikohta myös pinnoituksen jälkeen. Lattiakaivotkin voi olla ongelmallisia, ja se, kestääkö pinnoitus kunnon rassausta, voiko pinnoitusta jälkeenpäin paikkailla, ja mikä on takuu, kannattaa selvittää.
Tämmöisiä aatoksia nopeasti tuli mieleen.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
...en tiedä vaikka Jere olisi viemärikuvauksen jo teettänytkin?..

Kyllä se on vielä edessä. Tämä projekti on senverran alkutekijöissään, että näitä erilaisia tapoja kartottelen itsekseni, että olisi vähän perspektiiviä alkaa edes jollain tasolla keskustelemaan aiheesta jonkun lafkan kanssa.

...jotka oikeasti tietäisivätkin uusista tuotteista, ei tahdo helpolla löytyä.

Sen takia täältä mielipiteitä haenkin. Moni on näitä remontteja tehnyt, ostaneet jne ja sitäkautta se tieto on tärkeää. Myyjältä kun kysyy, niin todellakaan et saa järkevää vastausta, vaan hyvin poliitikkomaisia oman tuotteen puolustupuheita.

Oliko Jerellä kyseessä nyt siis omakotitalo vai...

On, siis omakotitalo ja valurautaa. Tuota sukitusta olen vähän nyt tällä vähäisellä tiedolla tutkaillut.
Kunhan näistä eri työtavoista ja menetelmistä saa tässä vähän koottua tietoa ja mielipiteitä, niin ajattelin sitten soitella, pyytää kartoitusta ja hinnoista tietoa.

Kaikki mielipiteet ovat tervetulleita.
 

Omana mielipiteenä heitän, että perusteellinen putkiremontti kannattaa mieluummin tehdä. Maksaa toki enemmän, mutta jälleenmyyntiarvo on parempi, eikä myöskään tarvi toista kertaa tehdä, vaikka asuisitkin samassa talossa seuraavat 50 vuotta (edellyttäen, että työ suunnittellaan ja toteutetaan ammattitaidolla, eikä kaveriporukalla kännipäiten). Ajatellaanpa, että teettäisit nyt pinnoituksen ja 20 vuoden päästä varsinaisen putkiremontin. Se vasta kalliiksi tulee.

Mikäli lähdet putkiurakoitsijoilta kyselemään mielipiteitä, niin kannatta pitää mielessä se, että perinteiset putkiliikkeet eivät ole oikein päässeet mukaan tähän pinnoittamiseen ja siten se nakertaa putkiurakoitsijoiden leipää.

Objektiivisiakin vastauksia voit toki saada, mutta epäillä niitä kannattaa aina.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
En ole asiantuntija, mutta itse miettisin päätöstä näin: teetkö rempan vain ja ainoastaan itsellesi vai pitääkö ajatella mahdollisen tulevan ostajan mielipidettä ja aiotko nyt tai lähitulevaisuudessa tehdä niille lattioille mitään joiden alla putkistot nyt menevät. Jos teet vain itsellesi eli ei tarvitse murehtia mitä mieltä muut ovat ja jos ei tarvitse uusia tai parantaa lattiaa niin ehkä sitten halvempi prosessi tuntuu houkuttelevalta - oikean ammattilaisen tekemänä. Mutta jos asunnon myynti on mahdollinen tulevan 20 vuoden aikana niin sujutukset ja pinnoitukset laskevat asuntosi arvoa ja sen houkuttelevuutta ostokohteena verrattuna "putket uusittu"-kohteeseen. En ainakaan itse ostaisi taloa joka on pinnoitettu. Ja jos lattiat saisivat mennä vaihtoon joka tapauksessa niin antaisin putkille suosiolla tuomion.

Tein itse omaan talooni totaalirempan jonka yhteydessä vanhat (45v) valurautaputket päästettiin eläkkeelle. Ne olivat aivan täynnä paskaa ja sen verran hauraita että mitkään paikkakorjaukset ym. eivät olisi onnistuneet (tämä oli puolestaan asiantuntijan arvio). Mutta omaahan aina kehutaan joten se siitä.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Täälläpäin tuli putkirikko keittiön viemäriin ja siis myös valurautaputket kyseessä, astianpesukoneen myrkyt oli syöneet putken puhki.
Onneksi oli vanhoja läpivientireikiä sen verran että vesi valui samantien alakerran käytävälle (rintamamiestalo), eikä mitään kuivaushommia tarvinnut suorittaa.

Päätettiin vaihtaa kaikki viemärit uusiksi kun vakuutusyhtiö maksoi lattioitten purun ja kasauksen, putket jo niin vanhoja (n.55v) ettei niitä hyvitetty.
Purun aikana tarkasteltiin vanhoja valurautaputkia ja olivat niin surkeassa kunnossa että ne olisivat revenneet muualta hetken päästä.
Suosittelisin putkien uusimista jos vähänkään vaaka kallistuu siihen suuntaan.
 

Pub_Winston

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Uskon, että asia selviää piakkoin...

Case closed. Ainakin osittain.

Koska minulla ei tässä tapauksessa ollut halua lähteä asiaa riitauttamaan, niin sovimme könttäsumman myyjän kanssa ja minä hoidan paikat kuntoon. Enemmänkin olisin mielelläni rahaa ottanut, mutta katsotaan mihin asti tuo määrä riittää. Alustavien tutkintojen perusteella( seinästä on osa avattu ja välipohjaan on kurkattu) en usko, että tästä minulle mitään konkurssia tulee, aika näyttää sitten kuinka paljon mahdollisesti omaa rahaa palaa, voi olla ettei yhtään. Tosin voi olla, että joutuu menemään pankkiinkin lakki kourassa...

Toinen vaihtoehto olisi mahdollisesti ollut viedä juttu oikeuteen.
 

mtuq

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Enpä nyt sopivampaakaan ketjua löytänyt, joten kysäisenpä täällä, että onko jollain kokemuksia/suosituksia lämpökamerakuvauksista rakennuksen lämpövuotoja etsiessä pk-seudulla.

Kohteena ovat siis uuden paritalon mahdolliset rakennustapavirheet, ja aivan selkeät lämpövuodot, joista ole jo toki reklamoinut rakentajalle useampaan kertaan.

Ongelmana on, että vaikkakin rakentaja näennäisesti huomioi valitukset, niin mitään ei ikinä tunnu tapahtuvan. Alkaa jo sen verran nyppimään, että teetän kuvaukset omaan piikkiini, ja maksatan ne myöhemmin rakennuttajalla.

Mietin kyllä, että tuliko nyt tehtyä elämäni suurin virhe, kun muutti "jonkun muun (tm)" rakentamaan uuteen taloon.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös