Tuntuma nyt ainakin; kaasulieden käyttö on todella intuitiivista. Lisäksi siitä tykkään tosi paljon, että liekki antaa lämpöä kaikissa pannun asennoissa. Itse kallistelen ja heiluttelen pannuja usein ihan koko ajan, ja kaasuliekki antaa tällaisessa mahdollisuuden kuumentaa pannun reunojakin. Tietysti tyhjänä kuumentaminen on myös etu. Sitä ei oikein viitsi induktioliedellä tehdä, mutta kaasun kanssa kylläkin. Sitten vielä se, että kaasuliekillä voi grillailla ja hiillostaa sellaisenaankin. Olen jo ehtinyt tekemään tacoja-lettuja ja hiillostamaan erilaisia paprikoita. Niin ja liekittäminen onnistuu myös aika näppärästi pannua kevyesti kallistamalla.
Ruokalajeista sanoisin, että suurin ja selkein etu tulee wokatessa. Itse wokkailen viikoittain, ja ero lopputuloksessa on aivan järjetön. Sitä ei usko ennen kuin kokeilee. (Ja juu, tuossa Lofrassa on tosiaan tuo isoin polttimo sellainen, että se on suunniteltu wokkaamista silmällä pitäen ja tehoakin siinä on maltilliset 3,9kW).
Miinuspuolia ovat ainakin se, että lämmönvälitys ei ole yhtä tehokasta, mikä tarkoittaa, että raskaampia pannuja pitää kuumentaa aika huolella jos esim. haluaa optimaalisen maillardin reaktion pihvin pintaan. Lisäksi tietty lämmön ylivuotoa tapahtuu, eli kahva saattaa kuumeta aika reippaastikin.