Kiitoksian kaikille vastauksista. Hirsimökki on 80-luvun puolessavälissä rakennettu ja sitä on viimevuosien saatossa pikku hiljaa myös peruskorjattu, viimeksi katto. Talo on yksikerroksinen ja kuten todettu, talviasuttava eristyksen jne osalta. Haaveena on, että voisin siinä tulevaisuudessa asua itsekin pidempiä aikoja Suomessa ollessani. Lämmitysmuoto on pattereilla, mutta ajatuksena on tehdä isoista rempoista nyt viimeinen jäljelläoleva, eli lattia uusiksi ja siinä yhteydessä asentaa samalla lattialämmitys. Talvisin lämmityksen osalta olen myös sillä tavoin onnekkaassa asemassa, että ihan lähellä asuu lähisukua, jotka käyvät talvisin polttamassa varaavassa takassa kerta pari viikkoon puuta, varsinkin kylmemmillä keleillä ja tuomassa lisälämpöä. Mulla on myös maata talon ympärillä jokunen hehtaari, joten polttopuusta ei ole pulaa. Suunnitelmissa on, että kun teetän lattiarempan, niin myös tämä (lisä)lämmitysmuoto toteutettaisiin samalla, siis jo tämän vuoden aikana. Mulla on talon yhteydessä noin 20 neliön ilman lämmitystä oleva katettu/lasitettu terassi, joka tuo kivasti lisätilaa ja pidentää ulkokautta. Itse lähinnä mietin, että jos myös tuohjon nykyisillään kylmätilaan saisi tuotettua jotenkin järkevästi edes hiukan lisälämpöä millään tavoin kustannustehokkaasti, niin se pidentäisi terassin käyttöaikaa entisestään, esimerkiksi vaikkapa hyötykasvien kasvattamisen osalta. Tätä ajatusta en ole vielä villiä ideaa pidemmälle miettinyt, kunhan tuli nyt mieleen.