Meille asennettiin Lumonin lasitukset molemmille terasseille kesällä 2016. Terassien leveydet ovat 4x2,7 metriä ja yläkerran lasien korkeus 150cm, alakertaa en jaksa mennä mittailemaan. Maksettiin muistaakseni noin 7500€ yhteensä molempien terassien lasituksesta ja asennuksesta.
Joten kyllä, älyttömän kalliilta kuulostaa. Toki ainakin Lumonilla ne aurinkosuojaverhot olivat niin sikahintaiset, että jätettiin hankkimatta.
Kiitos tästä vastauksesta. Hölmö lisäkysymys alustuksella. Aurinkosuojaverhot ovat pääsääntöisesti tulevan perheenlisäyksen takia, jotta ei tule terassilla liian kuumat ja valoisat oltavat. Voiko noihin Lumonin laseihin saada noita aurinkosuojaverhoja muualta? Niiden osuus, kun tuosta hinnasta on se joku 600 euroa, mikä on todella törkeä hinta.
Sinänsä tämä ei ole ajankohtainen, niin en ala ottamaan kantaa hintaan ylipäätään, mutta helpoin tapa asia hoitaa on ottaa muutama kilpaileva tarjous.
Kiitos. Tämä ollut ajatuksissa, mutta kun ajatuksena on muuttaa asunnosta noin 2-3 vuoden kuluttua, ja kuin taloyhtiön muilla asunnoilla on nuo Lumonin lasitukset, niin näemme tämän asunnon arvoa nostava tekijänä itse myyntivaiheessa. Tästä voi olla toki montaa mieltä.
Lumon on noin kaksi kertaa kalliimpi kuin halvimmat puljut. Toki Lumonin lasitukset ja tekniset ratkaisut taitavat olla parempiakin. Meillä kävi jonkun paikallisen firman kaveri markkinoimassa terassi/parveke -kaihtimia ja hintaa olisi ollut 1400 euroa. Siis pelkistä kaihtimista. Jäi ottamatta. Vertailun vuoksi asunnossamme on 18 eri kokoista ikkunaa, ja näiden sisäkaihtimet maksoivat asennuksineen kaikki yhteensä 600 euroa rivitalon rakennuksen yhteydessä.
Mielestäni tuo 5000 euroa aurinkosuojaverhoineen ei edes kuulosta erityisen kalliilta varsinkin jos asunto on pääkaupunkiseudulla.
Lahdessa 5-6 metrisen terassin lasitus viime vuonna maksoi 3000 euroa ilman mitään kaihtimia ja tekijänä oli jokin Orimattilasta kotoisin oleva firma.
Okei, kiitos myös näistä tiedoista. On siis mielestäsi melko kohtuuhintainen tarjous. Joudumme vielä toki miettimään. Mutta kuten tuossa ylläolevassa vastauksessa sanoinkin, uskomme ja toivomme Lumonin parvekelasituksen verhoineen tuovan asuntoon enemmän arvoa, kun lähivuosina päätämme myydä asunnon eteenpäin. Mutta asuntomarkkinasta ei koskaan tiedä, mutta ennusteet ja tämänhetkinen markkinatilanne näyttävät melko suotuisalta tulevaisuutta ajatellen.
Mulla on kokemusta 2-3 muusta kuin Lumonin lasituksesta. Kaikki susia. Lumonista on kolmen kämpän verran. Melkein toimivia. Ja toimivat saa, kun valmistuksen jälkeen käy itse huolella työn läpi ja pyytää korjaamaan työn takuuna. Näin on toimittu kaksi kertaa kolmesta. Ja sen kolmannen osalta kun ensilumi tuli ja lasitus oli kattoterassia vastaavassa paikassa tuulta vastaan, työ korjattiin takuuna. Sen jälkeen lunta ei tullut liiaksi väleistä. Lumon on ylimielinen, sovituista työajoista kiinni pitämätön yritys, mutta kyllä ne hommansa osaa suhteessa muihin. Ja kallis se on, mutta kun tuli sutta aiemmin hankittua, vaihtoehtoa ei ainakaan itselle ollut. Joko Lumon tai ei mitään. Tuo lisäpaksuus on kaiketi välttämätön, johtuen asumispaikastasi.
Lumonin osalta lasit tulee myös huoltaa tietyin ajoin, ja alihankkija kyllä osaa soittaa. Huoltaminen on jotain 400-500 euroa kerta ja noin kerran neljässä vuodessa. Tämä tuo myös lisätakuun. Olen teetättänyt huollon kerran kaikkiin ja lähtenyt sen jälkeen siitä, että korjataan jos jotain sattuu.
Ja kiitos myös näistä. Niin siis tarkoitat, että käymme asennuksen jälkeen läpi kaikki osat, ja jos ongelmia, pyytää heitä tulemaan paikalle ja korvaamaan työn takuuna? Tämähän kuulostaa aika itsestään selvältä asialta. Vai ymmärsinkö nyt jonkun asian väärin?
Huollosta sen verran, että eivät kuulema käytä alihankkijoita ollenkaan. Niin ainakin tämä heidän myyntihenkilö minulle sanoi. Voiko tuon huollon hoitaa itse, vai hoituuko se Lumonin tai heidän alihankkijoiden kautta?