Suurin älämölö on ollut Porissa (Satakunnassa), sinänsä ei kai yllätys :D, alueen autoilijoiden omistama keskus hävisi kilpailutuksen sekä Kela-kyydeissä että myös vpl- ja shl-kyydeissä Turun keskukselle, samoinhan kävi myös muualla, esim. Lahden alueella operoi stadilainen yritys Kela-välityksessä.
Asiaa piti useassa mediassa märehtiä, vaikka voittanut keskus tarjosi kaikille halukkaille Satakunnan alueen autoilijoille mahdollisuuden ajaa kyytejä, tosin hieman halvemmalla ja tietyin uusin reunaehdoin, aika luonnollista, kun "aliurakkasopimusta" tehdään. Se ei sitten käynyt, kun saavutetuista eduista ei haluttu luopua ja uskottiin, että vanha tyyli jatkuu, ajetaan samoilla hinnoilla ja ehdoilla. Nyt sitten meni työt ja korvaavaa kalustoa tulee muualta ajamaan nuo keikat.
Kyllä uuden lain tarkoitus on nimenomaan pyrkiä siihen, että yhteiskunnan korvaamien kyytien kustannukset saadaan kuriin, jos siinä kuluttajahinnat laskevat, valinnanvapaus ja laatu paranee, on se sitten ekstraa. Nyt näitä kyytejä voidaan yhdistellä järkevämmin ilman kunta- ja muita rajoja.
Asiaa piti useassa mediassa märehtiä, vaikka voittanut keskus tarjosi kaikille halukkaille Satakunnan alueen autoilijoille mahdollisuuden ajaa kyytejä, tosin hieman halvemmalla ja tietyin uusin reunaehdoin, aika luonnollista, kun "aliurakkasopimusta" tehdään. Se ei sitten käynyt, kun saavutetuista eduista ei haluttu luopua ja uskottiin, että vanha tyyli jatkuu, ajetaan samoilla hinnoilla ja ehdoilla. Nyt sitten meni työt ja korvaavaa kalustoa tulee muualta ajamaan nuo keikat.
Kyllä uuden lain tarkoitus on nimenomaan pyrkiä siihen, että yhteiskunnan korvaamien kyytien kustannukset saadaan kuriin, jos siinä kuluttajahinnat laskevat, valinnanvapaus ja laatu paranee, on se sitten ekstraa. Nyt näitä kyytejä voidaan yhdistellä järkevämmin ilman kunta- ja muita rajoja.
Viimeksi muokattu: