Törmäselle kenkää!

  • 178 341
  • 823

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Tässä kohtaa minä olen sitä mieltä, että pitkäjänteisyys on seuran uskottavuuden ja tulevaisuuden kannalta paljon tärkeämpää kuin tämän kauden mahdolliset pikavoitot. Törmäsellä pitää ehdottomasti mennä tämän kauden lisäksi ainakin ensi kausi. Sopimuskautensa viimeisellä kaudella voidaan sitten kunnolla arvioida työn tuloksia ja vilauttaa tossuakin jos otteet eivät oikeuta ihan sarjan kärkipäässä pyörimiseen. Se mitä itse sen sijaan tekisin, olisi se, että niputtaisin Nybarin ja Törmäsen yhteen. Toisin sanoen, mikäli Törmänen saa tossua kesken sopimuskautensa pitää myös Nybondaksen kantaa vastuuta. Ei huonon valmentajavalinnan vuoksi, vaan sen takia, että loppupeleissä hän on se henkilö, joka vastaa HIFK:n urheilullisesta menestyksestä. Mielestäni Nybondaksen tulisi jättää tehtävänsä myös siinä tapauksessa, että Törmänen ei jatka seurassa sopimuskautensa jälkeen siitä syystä, että hänelle ei ole tarjottu jatkosopimusta urheilullisen menestyksen puutteesta johtuen.

Tämä ja ensi kausi kuitenkin kokonaisuudessaan Törmäsen ja Nybondaksen ohjauksessa.

Katsoin muuten ihan mielenkiinnosta jonkun youtube-videon Nokan ensimmäisestä kaudesta, ja vaikka kausi olikin kaikin puolin täydellinen pannukakku, niin siitä on saatu ihan mielenkiintoinen ja tunteita herättävä ''kooste'' aikaiseksi:

Joo olipas ihan mielettömän mielenkiintoinen ja tunteita herättävä. Pari turpaanlyöntikisaa enemmän saatiin tuolta kaudelta koosteeseen, siinä se. Tältäkin kaudelta koosteeseen saadaan se nyrkkien heiluttaminen HIFK:n pelaajan toimesta ja ilman hanskoja patsasteleva ukkokin löytyy ainakin kahteen otteeseen. Voi sitä tunteiden ja mielenkiinnon määrää kun näen kauden jälkeen Honkaheimon ja Elkinsin seisovan Petrellmäisesti ilman hanskoja jäällä. Toivottavasti Grillistä on myös saatu close up sen jälkeen kun kiekko tuli kasvoihin, niin saataisiin videolle myös verta. Sitten olisi Melartinkin highlight täytetty.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Meitä on moneen junaan. Minä elin täysillä joukkueen mukana kautena 2008-2009 vaikka vituttikin, mutta tänä kautena olen yllättäen katsonut HIFK:n otteita ensimmäistä kertaa elämässäni ikään kuin statistin roolissa. Ei toi vaan sytytä, ei millään. HIFK:lla on tänä vuonna jalkeilla täysin hengetön ja väritön kovaa vauhtia luisteleva joukkue. Nokan ekana vuonna oli sentään sirkushuveja. Tänä vuonna ei ole mitään.
 

Stigu

Jäsen
Kolmivuotisprojekti sen kun vahvistuu. Perkele, tänään pelsuja vastaan ei mitään tietoa minkäänlaisesta pelikirjasta. No, toisaalta tuo voi olla positiivinen asia, saattaa nimittäin olla että Stögö on hylännyt rännikiekon. Eihän tuohon mennyt kuin puoli vuotta. No samalla tahdilla meillä on syksyllä jo pelikirjan seuraava sivu käytössä.

Jengihän veti selkeästi tänään voiton Törmäsestä huolimatta. Joten joukkueelle ja sen pelaajille propsit siitä . Törmänen sen sijaan vaikuttaa päivä päivältä enemmän ja enemmän tyhjältä arvalta.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Stigun kanssa samoilla linjoilla.
Usko oli kova Stögön tullessa, nuori, meritoitunut goutsi joka oli jo voittanu ison pääsarjan mestaruuden.
En lähde tässä nyt perkaamaan pelitavan puutteita tai vahvuuksia, koska on pelejä voitettu kuitenkin aika paljon kauden aikana.
Sanon vaan, että henkilönä Stögö tuntui siinä Tiistain täystyrmäyksessä olevan täysin kykenemätön saamaan IFK-nimisen jääkiekkojoukkueen peliesitykseen muutosta.
Seisoi kun Soppa pahimpina aikoina, hiljaa ja katse tyhjyyteen.
Lisäksi noi muka-hauskat heitot pelin jälkeen meni täysin alta riman siinä vertauksessa sydänkohtaukseen ja peliesitykseen.
Narri mikä narri.
Toivotaan että joku peluri (Arttu, Söde, Zabo tai vaikka Grilli) ottaa ohjat, siis kentällä, ja vie esimerkillään jengin vaikka päätyyn asti...
Stögön pakista on työkalut loppu, johon olen pettynyt, jos ei se sitte ole niin jäätävä velho, että kukaan ei oo ollu koskaan missään, ja tää on vaan osa sen masterplania kohti nakkikattilaa, jossa kaikki vastuu on pelaajilla.
Eli Miracle on ice-goutsi Herb Brooksia siteeraten; SHOOT THE PUCK!!!
 
Viimeksi muokattu:

Owen

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, Liverpool
Huvittavaa tekstiä, ei voi muuta sanoa. Viime kauden paskan jälkeen Stögö nostanut meidät kaudessa taisteluun jopa runkosarjan kakkos paikasta. Ei kovin huonosti minun mielestä.

Tänään myös esitys vieraissa todella väkevä, ehkä kauden top 3 vieraspeli. Mutta täällä jaksetaan itkeä pelikirjan, ylilyöntien puutteen, ties minkä perään. Itse en ikinä halua nähdä mitään seko hockeytä ala Rami koskaan.

Annetaan nyt Stögölle rauhassa aikaa. Kaverilla aika jäätävä cv. Minusta se Ipa tappio otettiin juuri oikein. Antoi pelaajien kärsiä koko paska ilman herätystä. Sitten pelin jälkeen täys laidallinen päälle. Luuletteko todella, että playoff pelissä olisi Husso seissyt koko pelin tai ei olisi otettu aikalisää? Herätys nyt! Jääkiekkojoukkuetta voi johtaa niin monella tapaa. Ei oo olemassa yhtä oikeaa tapaa. Ja vain joukkueen sisällä olevat tietävät mikä on tilanne.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Stögö on nostanu IFK:n mihin? Joukkue oli jo erittäin hyvässä tilanteessa runkosarjan suhteen, nyt ollaan tässä.
Veli Owen, eilinen oli hyvä peli. Milloin sitä ennen viimeksi?
Mulle on ihan sama, mikä tausta HIFK:n valmentajalla on. Mutta peli on ollut jo kohta kaksi kuukautta vaikean näköistä, jolloin sijoitus on pudonnut ulos suoralta playoff-paikalta. Olet just niin hyvä goutsi, kun sun viimeisen jengin näytöt on, korostan, kuten Paavo M. aikanaan, että peli oli jengoillaan syyspuolella, ei enää.
Miten Stögön johtamistapa on tukenut joukkuetta kun peli sakkaa? "Antaa kärsiä koko paskan"- no tapa on sekin, jos kompetenssi ei muuhun riitä.
Sanoin edellisen kirjoitukseni alussa, että olin tosi innoissani kun Stögö tuli sisään.
Nyt ollaan sijalla 7 ja olen pettynyt vallitsevaan tilanteeseen. Pitäisi varmaan olla tyytyväinen, kun kolmivuotisprojekti on vasta alussa.... vaikka jo tällä kuluvalla kaudella oltiin menossa neljän joukkoon ja kisattiin kärkitiloista.
Eikö sun mielestä hyvä valmentaja auta pelaajia, joka tilanteessa eikä kattele vierestä kun peli hävitään. "Täyslaidallinen" pelin jälkeen on niin hyödytöntä, kuin olla voi, mutta jääkiekkojoukkuetta voi tosiaan johtaa niin monin tavoin. Pelaajat kyllä tietää itsekin että peli meni päin helvettiä , sitä ei tarvitse ammattipelaajalle jälkikäteen kertoa.
Sen sijaan voisi ohjeistaa tarvittaessa kirosanoinkin (hymiö tähän)korostaen kun peli on kesken, jolloin korjausliike on mahdollinen ja lopputulokseen voi vielä vaikuttaa.
Husson kyykyttäminen oli Stögön mielestä varmaan kanssa tarpeellista, koska se pentele ottaa kuulemma liikaa kuppia eikä jaksa harjoitella, mitä sillä on väliä että koko jengi kärsii kun veskari hukkaa itseluottamuksensa...kunhan antaa "täyslaidallisen" pelin jälkeen. Sillä se korjaantuu.
Mutta toivotaan, että vielä lähtee peli trullaamaan tällä kaudella!
You'll never walk alone, :-D
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Täällähän saa kahlata nilkkoja myöden veressä, kun jengi vetää ranteitaan auki. Paksu leidi ei ole vielä sjungannut, joten kaikki on mahdollista - teoriassa jopa pleijarien kotietu, jos IFK voittaa loput matsinsa ja vastustajat pelaavat sopivasti ristiin. Todellisuudessa luulen ainakin Tapparan ja JYPin ja ehkä Bluesinkin menevän meiltä karkuun, mutta Lukko ja/tai KalPa voi/vat tulla selkä edellä vastaan. Itse asiassa veikkaankin, että näin tulee ensi viikon aikana käymään, kun katsoo tulevaa otteluohjelmaa. Tämä tietysti edellyttää, että eilen Lahdessa alkanut ryhtiliike jatkuu tänään himassa.

Väitteille siitä, että eilinen voitto olisi klaarattu Stögöstä huolimatta, nauran. Tosin näinhän se aina on IFK:ssa. Jos pärjätään, se on pelaajien ansiota, kun taas päinvastainen tilanne on automaattisesti valmentajan vika ja edellyttää tyypin kenkimistä pihalle mielellään jo eilen. Tilalle joku häsbiin, joka järjestää joka ottelussa parit bench brawlit - siitä viis, että sijoitus on yleensä jossain kympin nurkilla tai alempana.

Törmäselle kenkää? Ei missään nimessä ainakaan tänä keväänä!
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Törmäselle kenkää? Ei missään nimessä ainakaan tänä keväänä!

No sehän on selvää, että vaikka HIFK ei voittaisi tällä kaudella enää peliäkään ja tippuisi jopa sääleistä, niin Törmäsellä aloitetaan silti ensi kausi. Törmänen tarvitsee ensi kaudelle tuekseen johtavan pelaajan, joka pitää vaatimustason korkeana ja näyttää esimerkkiä. Lisäksi HIFK:n pitää saada hyökkäykseen lisää "ajokoiria" lihaa, että saadaan Stögö Hockeylle lisää uskottavuutta.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No sehän on selvää, että vaikka HIFK ei voittaisi tällä kaudella enää peliäkään ja tippuisi jopa sääleistä, niin Törmäsellä aloitetaan silti ensi kausi. Törmänen tarvitsee ensi kaudelle tuekseen johtavan pelaajan, joka pitää vaatimustason korkeana ja näyttää esimerkkiä. Lisäksi HIFK:n pitää saada hyökkäykseen lisää "ajokoiria" lihaa, että saadaan Stögö Hockeylle lisää uskottavuutta.

Näinhän se tulee menemään. Tilanne on vähän sama kuin Cacalla oli ennen loikkausta uralin puolelle. Poistetaan palasia mitkä ei toimi/lähtee pois ja hankitaan tilalle paremmin sapluunaan sopivia.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin. Jos en olisi nähnyt tuota 'flow-tilaa' jossa voitettiin kolmannen erän uskomattomilla nousuilla, voisin hyvinkin olla tyytyväinen Stögön ensimmäiseen kauteen. Kauden alussa tiedettiin, että nyt toimitaan pitkäjänteisesti ja ainakin itse yritin suhteuttaa tekemistä Jalosen ensimmäiseen kauteen, jolloin perustaa voittavalle joukkueelle vasta rakennettiin.

Mutta minä näin sen, mihin tämä joukkue pystyy... Nyt olen pettynyt.
 

Lhutuur

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jari Levonen haista vittu!!
Joko? Peli menee vain huonompaan suuntaan ja nyt ollaan ottamassa liigajumbolta pataan. Hyvin on kyllä kaveri onnistunut ryssimään tämän kauden hyvän syksyn jälkeen.
Ja Nybondas samalla ovenavauksella ulos, kiitos.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Helmikuun puolivälissä vielä uskoin, että Stögö kääntää tämän laivan kurssin! Nyt olen tulossa siihen lopputulokseen, että Stögön eväät on syöty. Jos Shedden olisi saatavilla ensi kaudeksi, ottaisin miehen avosylin vastaan. Höpötys siitä, että oltaisiin taas lähtöruudussa, jos valmentajaa vaihdetaan, on mielestäni irrelevanttia. Huippuvalmentajat, kuten Rautakorpi, Marjamäki ja Shedden eivät tarvitse välikautta saadakseen jengin voittavaksi, vaan he tekevät tulosta samantien. Karavaanarin voi myös samalla oven avauksella heittää hiuksista vittuun.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
.Huippuvalmentajat, kuten Shedden eivät tarvitse välikautta saadakseen jengin voittavaksi, vaan he tekevät tulosta samantien. Karavaanarin voi myös samalla oven avauksella heittää hiuksista vittuun.

Mitäs Shedden on voittanut? Jos puhutaan mestaruuden voittamisesta en palkkaisi Sheddeniä. Jos haluaisin viihdyttävää ja taistelevaa ryminäkiekkoa, niin palkkaisi Sheddenin. Mestaruus tuskin kuuluisi valikoimaan.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Mitäs Shedden on voittanut? Jos puhutaan mestaruuden voittamisesta en palkkaisi Sheddeniä. Jos haluaisin viihdyttävää ja taistelevaa ryminäkiekkoa, niin palkkaisi Sheddenin. Mestaruus tuskin kuuluisi valikoimaan.
En sanoisi, että mestaruus ei kuulu valikoimaan! Sheddenin jengit ovat kuitenkin olleet Suomessa 2/3 kaudella Top4, ja myöskin Sveitsissä finaaleissa. Toki mestaruus on Sheddenillä jäänyt haaveeksi toistaiseksi. Tälläkin jengillä Shedden olisi pomminvarmasti top4 kamaa.
 

Stigu

Jäsen
Tälläkin jengillä Shedden olisi pomminvarmasti top4 kamaa.
Kyllä, ja olisi moni muukin. Karvaanarin kiitokseksi voidaan todeta, että hän on koonnut jengin about 75%:sti oikein. Onhan tuolla noin 10 pelaajaa, joiden ei kuuluisi olla jengissä, mutta syy tähän taaperrukseen ei ole heissä.

Koska Stögöllä kuitenkin mennään ensi kausi, niin mun mielestä hänen pitäisi tehdä seuraavat asiat:

- tsiigata tämän kauden videoita eri peleistä ja varsinkin pleijareista ja tajuta minkälaisella kiekolla mestaruus voitetaan. Hän on kuitenkin valmentanut tätä ennen liigassa ainoastaan yhden kauden
- tehtyään analyysin, miettiä minkälaisen jengin hän haluaa ja painostaa ja tukea Karavaanaria jengin kokoamisessa, jotta Karavaanarin 75%:n suoritus saataisiin mahdollisimman lähelle sataa
- ottaa mukaan täsät kaudesta ne hyvät asiat: Syyskausi mentiin lennossa lähinnä sen takia, että Stögöllä oli yksi yksinkertainen pelikirjan sivu. Ehkä tuota sivua voi käyttää ensi kaudellakin, mutta olisi kiva jos siellä kirjassa olisi pari muuta sivua.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tälläkin jengillä Shedden olisi pomminvarmasti top4 kamaa.

Tämä joukkue on Sheddenille aivan liian mikkihiiri jengiksi rakennettu. Shedden haluaisi varmasti 2 kentällistä fyysiseen peliin pystyviä pelaajia. HIFK:sta saa kasattua tällä hetkellä ehkä yhden... tai nyt ei sitäkään, kun Lamberg varmaan loppukauden sivussa.

Ei pidä käsittää tekstiäni siinä mielessä väärin, että kuuluisi kyllä omasta mielestäni siihen valmentajalistaan, joista valmentajaa lähtisin valitsemaan, mutta jos haluaisin panostaa yhteen valmentajaan, jolla pitäisi voittaa mestaruus, niin valintani ei olisi Shedden.
 

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
En usko missään nimessä valmentajan vaihtuvan vaikka dyykattaisiin nyt kaikki vikatkin pelit ihan huolella. Kyllä sieltä löytyy se miljoona tekosyytä miksi Stögöllä jatketaan. Mua on henk kohtaisesti alkanut ärsyttämään se sen virnuilu kameroiden edessä. Joo, tähtäin edelleen 4 joukossa, joo sitten kun lehmätkin lentää.
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En sanoisi nyt 10, mutta yli 5 kuitenkin: esimerkiksi meiltä puuttuu kokonaan voimahyökkääjät kolmesta ekasta ketjusta. Rask - kaikki tiesi jo ennen kauden alkua, että rahkeet ei riitä kahteen ekaan ketjuun, minne hänen oletetun palkkansa vuoksi pitää sijoittua. Entä Leino? Mitä käyttöä. Ikonen onnistui livahtamaan alta, mutta olen aivan varma, että olisi dyykannut samalla lailla. Valtava määrä hirveitä toivotaan-hakuja... Uuh... Joku - olisiko juuri ollut Stigu, joka laski siinä vaiheessa kun meillä oli paljon enemmän pelejä alla, että rästipelien jälkeen ollaan säälipleijareissa, oli oikeassa, vaikka luulin että myös muut häviävät heikommilleen - eivät enää tässä vaiheessa kautta.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Koska Stögöllä kuitenkin mennään ensi kausi, niin mun mielestä hänen pitäisi tehdä seuraavat asiat:

Lisäön ansiokkaaseen listaasi yhden kohdan: Stögölle voidaan kertoa, ettei täällä pohjolassa tarvi olla pelaajien kaveri ja on ihan ok jos ne välillä vihaa koutsi. Kunhan on respekti& auktoriteetti hallussa. Lätkäpelaajat on kuitenkin aika yksioikoista sakkia loppujenlopuksi.
Lisänä: tsekkaa HIFK:n historia ja kohdat "Ketkä kaikki täällä floppasivat ja miksi" sekä "Ne harvat ketkä menestyivät Stadissa; kuinka se tapahtui?"
 

Stigu

Jäsen
En sanoisi nyt 10, mutta yli 5 kuitenkin: esimerkiksi meiltä puuttuu kokonaan voimahyökkääjät kolmesta ekasta ketjusta. Rask - kaikki tiesi jo ennen kauden alkua, että rahkeet ei riitä kahteen ekaan ketjuun, minne hänen oletetun palkkansa vuoksi pitää sijoittua. Entä Leino? Mitä käyttöä. Ikonen onnistui livahtamaan alta, mutta olen aivan varma, että olisi dyykannut samalla lailla. Valtava määrä hirveitä toivotaan-hakuja... Uuh... Joku - olisiko juuri ollut Stigu, joka laski siinä vaiheessa kun meillä oli paljon enemmän pelejä alla, että rästipelien jälkeen ollaan säälipleijareissa, oli oikeassa, vaikka luulin että myös muut häviävät heikommilleen - eivät enää tässä vaiheessa kautta.
Kaikesta samaa mieltä. Rask oli mielestäni hyvä yksittäinen haku. Mutta se että jengissä on näitä köyhän miehen Raskeja kokonaiset 3 kappaletta (Leino, Blomqvist, Micke-Max) ei ollut hyvä haku. Sama pakiston suhteen: Taipalus ja Auvitu olivat hyviä hakuja prospekteiksi. Mutta pitääkö pakistoon vielä raahata prospekteiksi näitä nyqvistejä, miihkaleita, heikkisiä, viidakkopoikia, ym turhakeprospekteja ja sen päälle vielä kaksi keskinkertaista konkaria a'la Generous ja Pink? Tossa on mun käsittääkseni 9 pelaajaa ja jos kaupanpäälle pannaan vielä flegu-Partanen niin ollaan kymmenessä.

En tiedä, kuinka paljon Stögö on vaikuttanut jengin kokoamiseen, mutta onhan tuossa hieman liikaa epävarmuustekijöitä. Lisäksi kun muistaa, että Stögö valmensi jengiä kesän "etänä", niin syksyhän oli sitä taustaa vasten loistava. Olisiko Stögö sitten tuudittautunut hyvän syksyn jälkeen siihen ,että AirHockey kantaa hamaan loppuun asti, mene ja tiedä. Joka tapauksessa nyt ollaan tilanteessa, jossa valmentajan eväät on syöty ja joukkueen luottamus valmentajaan on ilmiselvästi huono.

Ja tuosta viimeisestä pointista: Olihan tämä sukellus tosiaan nähtävissä jo vuodenvaihteessa.
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pieniä nyansseja, mutta omissa rooleissaan mun mielestä liian köykäisiä/oli jo muita-pelaajia olivat ennen kauden alkua muun muassa ikonen, leino, blomqvist (toisaalta, oliko roolia?), rask, taipalus, lankinen. Lugttinen myös tuossa roolissa, johon kykeni tasonnostollaan, hyvä. Partasen dissaaminen on mun mielestä jälkivisautta - kaikki toivotti takaisin erittäin mielellään, myös minä, ja antaisin vieläkin yhden kauden, pelasi chl:ssä loistavasti, mutta jotain meni jumiin. Pikkarainen: ihan ok haku hetkelliseen totaaliseen pakkipulaan, mutta niin kuin on nähty, kasi-ysipakki nyt enintään tällä hetkellä, ehkä reaaliaikaisesti koeaikansa perusteella loppukauden semikädellisen varapakin diili oli perusteltu. Taipalus onnistui yli mun odotusten, hyvä, samoin lankinen. Honkaheimoon suhtauduin tosi varauksella, tuli mieleen Tuomainen, ja pelko näytti realisoituvan.

Pakisto huusi kahta pelaajaa, hyökkäys sekö yhtä sentteriä että kahta maaleja tekevää voimalaituria. Goldobinin olisin ottanut itsekin sisään, mutta on rooliinsa, kakkos-sniper, liian köykäinen vielä. Ehkä hänen paikallaan pitäisi olla joku jä Goldobin sitten ylimääräisenä hyökkääjänä kokoonpanossa yv:lle ja pilkkuskabaan ja kuudella pakilla, kuten tässä on jo monta vuotta muutenkin menty. Sentteriä jengi kaipasi siinä vaiheessa kun kävi selväksi se reaaliaikaisesti odotettu tosiasia, että Kuparinen jatkoi siitä mihin viime alkukaudella ennen loukkaantumistaan jäi. Samoin Lamberg nelosessa olisi pitänyt korvata. Sen sijaan Åsten on mielestäni hoitanut tonttinsa nelosen laiturina hyvin, silloin kun sinne on päässyt, ja itse olisin palkannut hänet.

Eli sinne päin, muttei maaliin, kuten Törmäsen koutsaamisessakin. Alkukaudella nähty suoraviivainen peli on mennyt siihen, että ajetaan suoraan kulmaan ja vedetään nollakulmasta mailojen kautta ohi, kun ei maalille päästä kiekon kanssa (Ikonen teki suorista maalilleajoista tahtobyyrejä, mutta ei nyt jengi voi olla yhden nelosketjulaisen varassa).

No ei auta.

Törmänen on vaan tekemässä jälleen organisaatiolle ja Nybondasille homman aika hankalaksi. Kootako joukkue hänen mukaansa ensi kaudelle, sillä jos homma ei lähde heti raiteilleen ja jengi top 3:ssa oikeastaan koko kauden, kannattajien parku on sellainen, että vaihdettava on. Sillä viisi ekaa matsia yhdellä voitolla on kyllä ensi kauden aluksi aivat otaalisen kestämätön tilanne, ei kestä Valtasen, ei kestä peruskannattajan eikä kestä Everin pää, vaikka Nybondasin voisikin - tosin hänkin on näitä vanhan liiton ry-jätkiä, jotka kuitenkin omistavat seurasta vielä yli kolmanneksen ja joilla on sen mukainen osuus myös Oy:n hallituspaikoista ja jotka tunnetusti suhtautuvat ex-jokeripelaajiin ja "jalosiin" aika karsaasti. Surkea kauden alku ja sitten ollaankin tilanteessa, missä on erikoistoivein kustomoitu jengi uudella koutsilla, joka ei tee sillä mitään. Jos taas vedetään joku keskiarvojengi, Törmänen ei saa mitään aikaan ja kiukuttelee.

Miksi ei voi vaan menestyä, niin kuin kuuluisi?! Olisi helpompi kaikille.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos halutaan mestaruus otetaan Tukka-Jukka. Jos viihtyä niin Shedden ja jos halutaan viillellä omia ranteita seuraavat kaksi vuotta niin pitäydytään nykyisessä.
 
Itse en antaisi vielä Törmäselle kenkää. Ei, en hyväksy tämän hetken taapertamista, mutta onhan tuo valmentajankenkimisvauhti jo aivan naurettavaa. Mestaruudesta ei ole vielä edes neljää vuotta ja sen jälkeen seuraava yrittäjä olisi jo kuudes. Käytännössä nyt on viisi valmentajaa nippa nappa kahdessa vuodessa, ei palvele ketään.

Se, mitä pitäisi tehdä, on istua Törmäsen kanssa alas ja pitää pitkä kehityskeskustelu. Samalla voi myös antaa vähän palautetta pelin viihdyttävyyden tasosta. Kari Jalonen totesi jälkeenpäin, että HIFK:hon tullessaan hänen piti mukauttaa myös omaa pelitapaansa. Ei kukaan halua mitään täyskäännöstä eikä sellainen ole mahdollista, mutta pieniä nyansseja on mahdollista muuttaa. Nyt on nähty, ettei tämä toimi aukottomasti, joten miksi helvetissä tällä tismalleen samalla pitäisi lähteä ensi kauteen? Pienillä muutoksilla, vaikka syvin ideologia pysyisi samana.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Se, mitä pitäisi tehdä, on istua Törmäsen kanssa alas ja pitää pitkä kehityskeskustelu. Samalla voi myös antaa vähän palautetta pelin viihdyttävyyden tasosta. Kari Jalonen totesi jälkeenpäin, että HIFK:hon tullessaan hänen piti mukauttaa myös omaa pelitapaansa. Ei kukaan halua mitään täyskäännöstä eikä sellainen ole mahdollista, mutta pieniä nyansseja on mahdollista muuttaa. Nyt on nähty, ettei tämä toimi aukottomasti, joten miksi helvetissä tällä tismalleen samalla pitäisi lähteä ensi kauteen? Pienillä muutoksilla, vaikka syvin ideologia pysyisi samana.

Osaava valmentaja osaa mukautua joukkueen mukaan. Kukaan valmentaja ei voi varmasti omaa ideologiaan pelistä täysin muuttaa, mutta esim. korostaa omassa pelitavassaan niitä IFK:laisia arvoja. Yksi onnistuja tässä oli mielestäni myös Hannu Aravirta, joka materiaaliin suhteutettun oli kaudella 2003-04 yksi suurimmista onnistujista 2000-luvulla HIFK:n peräsimessä . Toisaalta seuraavalla kaudella yksi suurimmista floppaajista, mutta se ei täysin Aran piikkiinkään mennyt. Tästä huolimatta Aravirrasta jäi itselleni kuva ammattitaitoisesta valmentajasta. Shedden oli kuin luotu HIFK:n valmentajaksi, mutta lottopallo ei sitten jatkokierroksilla tuonut rapakon takaa uutta onnistumista. Ismo Lehkonen oli myös henkilö, jok ymmärsi ja ymmärtää edelleen IFK:laisen pelityylin merkityksen. Sääli vain, että HIFK pesti tuli hänelle sellaiseen aikaan, että hän ei ollut siihen valmis. Ikakin kuitenkin on aiheuttanut 2000-luvulla ehkä sen ainoan yllätyksen, kun HIFK on altavastaajana tiputtanut sarjataulukossa ylempänään olevan joukkueen puolivälierissä.

Törmäsestä se huomio, että hän on joko paineen tai sitten omasta halustaan alkanut muokkaamaan HIFK:n pelaamista. Viime peleissä on nähty tappelu ja fyysisempää pelaamista, jotka eivät koskaan HIFK:n tapauksessa ole negatiivisia asioita, ellei kyse ole sitten puhtaasta teatterista. Yrittääkö Törmänen mukautua?

Mistä sitten kertoo se, että Törmänen on alkanut muuttaa HIFK:n pelaamista enemmän rintamana hyökkäämiseen suuntaan? Nyt kahdessa pelissä HIFK on luopunut Air Hockeyksi täällä nimetystä pelitavasta ja selvästi laitahyökkääjät luopuneet syvällä kyttäämisestä. Peliä on siis viety siihen suuntaan, jota tälläkin palstalla on vaadittu, mutta miksi tämä tehdään muutamaa kierrosta ennen runkosarjan loppua. Ihan mielenkiintoista nähdä mikä on pelillinen trendi, kun saadaan kovempia joukkueita vastaan seuraavilla kierroksilla?

Oli miten oli Törmäsen meriitit, sopimuksen kesto ja palkkataso edellyttävät sen, että Törmänen jatkaa ensi kaudellaan. Sitten punnitaan oppiiko Törmänen virheistään.
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
Törmäsestä se huomio, että hän on joko paineen tai sitten omasta halustaan alkanut muokkaamaan HIFK:n pelaamista. Viime peleissä on nähty tappelu ja fyysisempää pelaamista, jotka eivät koskaan HIFK:n tapauksessa ole negatiivisia asioita, ellei kyse ole sitten puhtaasta teatterista. Yrittääkö Törmänen mukautua?

Mistä sitten kertoo se, että Törmänen on alkanut muuttaa HIFK:n pelaamista enemmän rintamana hyökkäämiseen suuntaan? Nyt kahdessa pelissä HIFK on luopunut Air Hockeyksi täällä nimetystä pelitavasta ja selvästi laitahyökkääjät luopuneet syvällä kyttäämisestä. Peliä on siis viety siihen suuntaan, jota tälläkin palstalla on vaadittu, mutta miksi tämä tehdään muutamaa kierrosta ennen runkosarjan loppua. Ihan mielenkiintoista nähdä mikä on pelillinen trendi, kun saadaan kovempia joukkueita vastaan seuraavilla kierroksilla?

Oli miten oli Törmäsen meriitit, sopimuksen kesto ja palkkataso edellyttävät sen, että Törmänen jatkaa ensi kaudellaan. Sitten punnitaan oppiiko Törmänen virheistään.

Olen pitänyt Törmästä kuitenkin sen verran älykkäänä henkilönä, että tajuaa, että HIFK:n pelitapa on skoutattu ja, että sitä pitää muuttaa jonkin verran jos aiotaan mennä keväällä pitkällekin. Muutokset olisi kuitenkin pitänyt tehdä jo aikaisemmin, mutta toisaalta ei ole kuin pari kuukautta siitä kun joukkue vielä johti liigaa. Ja nyt oikeastaan vasta tauon jälkeen on käynyt todella selväksi että HIFK syödään elävältä mikäli jatkaa tuolla vanhalla pelitavalla.
Se nyt ei myöskään auta, että pelaajat ovat menettäneet itseluottamuksensa ja puristavat mailaa entistä enemmän. Nyt mitataan todella Törmäsen osaaminen ja henkinen kantti, mutta valitettavasti aika taitaa tulla vastaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös