<!-- BBCode Quote Start --><TABLE BORDER=0 ALIGN=CENTER WIDTH=85%><TR><TD><font size=-1>Quote:</font><HR></TD></TR><TR><TD><FONT SIZE=-1><BLOCKQUOTE>
<BR>2001-03-02 13:14, Kaivanto kirjoitti:
<BR>Olen kertonut tänään jo moneen kertaan, mikä näissä taklaustilanteissa kunkin vastuu nähdäkseni on. Mutta Lyhyesti vielä kerran: eri mieltä siitä, saako kiekollista pelaajaa (aina) taklata piste.
<BR></BLOCKQUOTE></FONT></TD></TR><TR><TD><HR></TD></TR></TABLE><!-- BBCode Quote End -->
<BR>
<BR>Niinhän sinä luulet ja ilmeisesti siksi et ymmärrä. Minun, eikä säännönlaatijoidenkaan, mielestäni kiekollista ei saa aina taklata, kuten väität. Kiekollista ei saa taklata puolitoista metriä laidasta, selästä, jne. Kiekollista saa kuitenkin taklata, ellei se ole säännöissä kiellettyä. Got it? Kiekotonta ei saa taklata. Helppoa.
<BR>
<BR>Sääntöihin on kirjattu tilanteita, jolloin ei saa taklata. Sääntöihin ei kuitenkaan ole kirjattu asioita, joita nyt ajat takaa, koska se ei ole tarpeen, jos kiekollinen pelaaja ei töpeksi, kuten Nikko eilen. Niitä ei ole jätetty kirjaamatta ilkeyttään, tyhmyyttään tai vain unohdettu - niitä kirjattu sen takia, että moista kaiken vastuun kaatamista taklaajan niskaan voisi helposti käyttää hyväkseen ja peli muuttuisi, juuri kuten olen monta kertaa sanonut, joksikin sellaiseksi peliksi, jossa sellaisia sääntöjä on. Jääkiekossa niitä sääntöjä ei ole, ja aivan tarkoituksella. Jos sellaiset säännöt mielestäsi pitäisi olla, niin siihen mielipiteeseen sinulla on oikeus. Toisin kuin väität siihen oikeuteesi en ole puuttunut, vaan sanonut että niitä sääntöjä ei vallitsevissa olosuhteissa ole. Vallitsevien olosuhteiden perusteella kuitenkin on paljon reilumpaa arvioida tapahtumia ja tekijöitä, kuin jonkun satunnaisesti valitun havainnoitsijan mielipiteiden mukaan, vai kuinka?
<BR>
<BR>Jääkiekossa on säännöt, jotka määrittelevät kuinka peliä pelataan. Vaikka miten sinä vastaan vonkaat, ei asia siitä muuksi muutu. Kiekollista pelaajaa saa taklata.
<BR>
<BR><!-- BBCode Quote Start --><TABLE BORDER=0 ALIGN=CENTER WIDTH=85%><TR><TD><font size=-1>Quote:</font><HR></TD></TR><TR><TD><FONT SIZE=-1><BLOCKQUOTE>
<BR>2001-03-02 13:14, Kaivanto kirjoitti:
<BR>Sitä en oikein ymmärrä miksi jääkiekossa saa tehdä mitä saa ja sillä selvä ja jos olen eri mieltä, seuraan väärää peliä (tuomaritkin muuten seurasivat eilen väärää peliä, välihuom.). Jotenkin olen ymmärtänyt teikäläiselläkin olevan erinäisiä visioita siitä, miten kiekkoa pelataan ja tuomitaan - jälleen taklausten osalta - nykyisin toisin kuin pitäisi. Odottaisi siis sen verran näköalaa, ettei toteamusta \"niin se vain on\" tyrkytettäisi perusteluna näkemyksen vääryydestä.
<BR>
<BR>Taklaaminen on kielletty. Niin se vain on.
<BR></BLOCKQUOTE></FONT></TD></TR><TR><TD><HR></TD></TR></TABLE><!-- BBCode Quote End -->
<BR>
<BR>Nyt lähdit sitten jo vallan asiattomalle linjalle. Ensiksikin tässä vaiheessa sinulle on varmasti tullut selväksi miten ja milloin rangaistus tapauksesta annettiin ja mitä mieltä rangaistuksesta ollaan.
<BR>
<BR>Mitä \"niin se vain on\" perusteluun tulee, niin se on pitävä jos se vain on niin sääntökirjassa ja todellisuudessa. Kiekollista pelaajaa saa jääkiekossa taklata, vaikka jossain muissa peleissä säännöt ovatkin toiset. Pelaajille myös opetetaan, että taklaukseen pitää olla valmis ja kiekkoa ei saa katsoa vaan peliä. Nikko ei ollut valmis ja katsoi kiekkoa, Ruutu taklasi kiekollista pelaajaa. Kumman moka? Helppoa.[addsig]