Mainos

Tästä se lähtee!

• 85 434
  • 356

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
cobol kirjoitti:
Jos kirjoittaa aiheen vierestä, olisi silti syytä pysyä faktoissa. Nyt valehtelet aivan suoraan. Missä ja milloin olen kirjoittanut, että tuon esille tietoa kun se Jokereille sopii?
En millään voi muistaa päivää mutta aikanaan kirjoitit että tästä lähtien tuot tiettyjä tietojasi julki vasta sitten kun se on edullisinta jokereille.

Mielestäni sellaisten kirjoittajien joilla on oikeaa sisäpiiri tietoa kuten cobol, Isaksson tai Flonaldo kannattaa ajatella myös sitä että kaikilla ei ole samaa tietoa ja siksi kirjoittelu on erilaista heidän keskuudessaan kuin se kirjoittelu jota nämä viralliset äänitorvet kirjoittaa.

Jos tuodaan rajattua tietoa jonka joukkue haluaa tälläisen oman äänitorvensa kautta tuoda julkisuuteen niin onko se fanien keskustelua fanien kanssa vai jotain ihan muuta?
Ihan selvästi on nähtävissä että sen leipää syöt kenen lauluja laulat.
Ja kun katsoo joka joukkueen palstaa niin usein kirjoittelu menee niin että jatkoajan virallinen äänitorvi puolustaa johdon tekoja kun suurempi osa faneja kritisoi johtoa.
Ei mitään henkilökohtaista mutta näin se vaan on.

Esimerkiksi Petteri Sihvonen on pitänyt hienosti linjansa eikä ole täällä alkanut puolustella kirjoituksiaan ymmärtäen että tämä on fanien palsta.Samaa toivoisin kaikilta ja kannattaa miettiä onko tämä oikea paikka toimia ikään kuin jonkun seuran bulvaanina.

Viimeksi muokattu:

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
Stigu kirjoitti:
Mua on aina ottanut suunnattomasti pattiin Jokereiden kannustushuuto "Taistele Jokerit", sillä mielestäni "taisteleminen" edellyttää, että on ns. altavastaaja-asemassa, mitä Jokerit ei ole pitkään aikaan ainakaan paperilla ole ollut.

Fanikatsomo aloittaa "Taistele Jokerit" chantin _yleensä_ tappioasemassa, vastustajan tehtyä maalin tai silloin, kun Jokerit on muuten vaan matsissa alakynnessä. On kyllä omituinen näkökulma, että vain paperilla huonompaa jengiä saisi kannustaa taistelemaan.

Itseäni ei vituta mikään fanikatsomon(john en kuulu) huuto, vaan myös kaikki "tuomari kuolee/juoksee matsin jälkeen" ja "hata - hata - hata ifk" yms. tuovat pelkästään oikeanlaista tunnelmaa muuten uneliaaseen Areenaan.

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
mixu kirjoitti:
Jos tuodaan rajattua tietoa jonka joukkue haluaa tälläisen oman äänitorvensa kautta tuoda julkisuuteen niin onko se fanien keskustelua fanien kanssa vai jotain ihan muuta?

Toi nyt on täyttä skeidaa Mixu. Mianitsit tuossa nimiäkin, itse en ainakaan tunnustaudu minkäänlaiseksi äänitorveksi, enkä ole ikinä kirjoittanut tavuakaan minkään joukkueen halujen mukaan. Enkä itse asiassa usko, että millään joukkueella on mitään intressejä "kirjoituttaa" tällaiselle kiekkopalstalle yhtään mitään.

Sun logiikka kulkee jotenkin niin, että jos et koko ajan kritisoi, olet joukkueen talutusnuorassa. Typerä tapa ajatella. Voisiko ajatella niin, että jotkut eivät vaan yksinkertaisesti halua, viitsi, katso tarpeelliseksi haukkua omaa suosikkiaan silloinkaan, kun menee vähän alamäkeen.

Sitten tuohon "fanien keskustelua fanien kanssa". Yritätkö kertoa, että, jos sinulla on jotain kontakteja johonkin seuraan, olet menettänyt "fani"-statuksesi? Mixu avaa silmäs, kaikki eivät ajattele kuten sinä. Kaikki eivät hae moitittavaa koko ajan ja vaikka sitä löytävätkin, eivät ensimmäisenä ole täällä sitä koko kansalle kuuluttamassa.

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Isaksson

Kyllä sinä tiedät itsekin varsin hyvin että kirjoittelusi on ihan yhtä yksipuolista kuin minunkin mutta vain toiseen suuntaan.
Kaikki on aina ihan ok vaikka niin talous- kuin urheilupuoli menee reisille.
Eikä siinä mitään mutta en ymmärrä sitä että niin sinä kuin cobolkin tuotte tietonne usein siihen sävyyn että tuossa on hieman helmiä sioille, repikää siitä ja olkaa mitä mieltä haluatte niin kyllä me tiedämme kuinka asiat on.

Mutta koittakaa nyt ymmärtää myös niitä kirjoittajia joilla ei ole samoja tietoja kuin teillä.

Suosikkijoukkue
Jokerit, Suomen maajoukkue, altavastaajat
Pressiboxi kirjoitti:
51 laukausta on ihan normaali lukema per ottelu, joten ihan mitään mahtihallintaa siitä ei voi päätellä.

Tähän on kyllä pakko tarttua, vaikka tottahan toki tehtyjen maalien määrä on se mikä ratkaisee. Ko. Ässät-pelissä vastustajan maalivahti torjui siis 49 kertaa, ja tähän kun lisätään 2 tehtyä maalia niin päin maalia lauottujen vetojen määräksi saadaan tuo 51.

Vertailukohdaksi voidaan ottaa Jokereiden maajoukkuetauon jälkeiset pelit ja vaikka sarjajohtaja HPK:n pelit. Jokerit laukoi näissä peleissä (aikajärjestyksessä) 31, 22 ja 28 kertaa. HPK taas laukoi 32, 33, 20 ja 46 (vastassa kalpa) kertaa. Tätä tilastointia voisi laajentaa vaikka kuinka ja paljon, mutta jo tästäkin näkee että 51 kutia maalia kohti yhdessä pelissä on SM-liigan standardeilla todella paljon ja TODENNÄKÖISESTI kertoo myös pelin hallinnasta. Eli kirjoittamasi lause on ns. puhdasta tjuubaa.

Tänään Saipa kaatuu ja tästä se tosiaankin lähtee, se on ihan saletti!Ü

Calder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, K-Vantaa, Buffalo, HämPy
Nyt otetaan musta magiakin käyttöön, pelasin pitkävetoon Saipaa 5€:lla, ja mun vedot on yleensä osunut yhtä hyvällä prosentilla ku Hesarin surullisen kuuluisat "pitkävetovihjeet", joten jo on ihme jos ei tänään tuu voitto. Siis Jokereille.

Stigu

Jäsen
Panzerfaust kirjoitti:
Fanikatsomo aloittaa "Taistele Jokerit" chantin _yleensä_ tappioasemassa, vastustajan tehtyä maalin tai silloin, kun Jokerit on muuten vaan matsissa alakynnessä.

No jos näin, on niin se tekee huudosta hieman siedettävämmän. Ja varsinkin, jos referenssinä on noi mainitsemasi "tuomari kuolee"-huudot.

Vedonlyöntitoimistot muuten asettavat Jokerit suosikiksi illan otteluun, joten ainakin siellä uskotaan Jokereiden nousun alkavan juuri tänään. Häviöllähän Jokerit sivuaa omaa "ennätystään" vuodelta 1990.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
eh kirjoitti:
Mulla on sellainen fiilis, että ikäänkuin jälkikäteen mukaan tullut ulkkis, joka yrittää ottaa pukukopin puolella ja treeneissäkin juhalindin roolia voi hyvinkin jakaa porukkaa. Kaikkien mielestä ne jutut eivät ole hauskoja, kaikkien mielestä Norton ei ole hyvä jätkä, kaikkien mielestä se ei tajua yhtään, kuinka vakava asia tällainen konttaaminen on. Toivottavasti olen väärässä.

Totta kirjoitat, sillä eihän 20 ihmisen joukossa koskaan yhden jutut ole kaikkien mielestä huvittavia. Mutta kuten yksi pelaaja asiasta totesi, onneksi on tuo Norton, muuten jo treeneihin menokin kävisi raskaaksi tässä tappioputkessa.

Mun mielestä on ihan sama mitä se Norton siellä treeneissä tekee. Syököön vaikka sammakoita tai heittäköön tikkaa ja potkikoon kissoja. Jos kaveri on pitänyt oman ruutunsa niin puhtaana, että omiin ei ole mennyt kuin viisi kiekkoa eli noin maali per kolme ottelua ja tehot ovat tappioista huolimatta ainoana pelaajana edelleen selkeästi plussalla, niin kai sillä on jotain opetettavaa muillekin.

Nyt hallille todistamaan tappioputken katkaisua.

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
mixu kirjoitti:
Kyllä sinä tiedät itsekin varsin hyvin että kirjoittelusi on ihan yhtä yksipuolista kuin minunkin mutta vain toiseen suuntaan.

Enhän mä tätä ole kiistänytkään, vaan ainoastaan sen, että kirjoittelu olisi jonkun toisen sanelemaa. En minäkään ole väittänyt, että sinun kirjoittelusi olisi jonkun muun kuin sinun itsesi tekemää. Miksi et voi uskoa samaa muista.

En minä ainakaan usko, että Cobol täällä kirjoittelisi Virmasen suulla, vaan juuri niinkuin sanoo oman harkintansa mukaan. Tosiasiassa Cobolin näppikseltä on lähtenyt varmaan enemmän kritiikkiä Jokereita kohtaan kuin keneltäkään muulta. Ja tällä tarkoitan asiallista, monipuolista kritiikkiä ja siihen liittyviä rakentavia parannusehdotuksia.

Kuka tahansa pystyy kritiikkiin tyyliin, Wade on paska, Virmanen on mulkku ja kaikille kenkää. Suurin osa kritiikistähän on tätä tasoa lukee sitten minkä joukkueen osiota hyvänsä. Aika harvoin kritiikkiin mitään parannusehdotuksia liitetään. Haukkuminen on helppoa, mutta siihen sortumattomien leimaaminen äänitorviksi on aika yksioikoista ajattelua.

Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK
Isaksson kirjoitti:
Enhän mä tätä ole kiistänytkään, vaan ainoastaan sen, että kirjoittelu olisi jonkun toisen sanelemaa.

Kyllä se vaan siltä tuntuu että kirjoittelusi on jonkun muun sanelemaa. Jos Ifk pelaisi kauden voittamatta vaikkapa yhtään vieraspeliä niin tod.näk. löytäisit syyn jostain muualta kuin itse seurasta tai sen pelaajista. Tyyliin se on kannattajien vika kun ei voittoja tule, seurassa ei ole tehty mitään väärin. Olen itse istunut nordiksella jo lähes sata vuotta....blaablaa.

Ifkin aamujäillä tänään oli aika letkeää meininkiä: Karalahden Jere nojaili laitaan Sheddenin piirtäessä taululle kuvioitaan ja tokaisi: "Aikakone sai uuden treenikämpän sani teetti tilat"

Joten ei mitään hätää. Ifkin sisällä asiat ovat todella hyvin ja pelaajat katsovat luottavaisina ensi viikkoon.

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kalkun rusakko kirjoitti:
Ifkin sisällä asiat ovat todella hyvin ja pelaajat katsovat luottavaisina ensi viikkoon.

Kutakuinkin noin kuvittelisin tilanteen tällä hetkellä olevan. Muuta paskaasi ei juuri kannata kommentoida. Ja tämäkin vähä täysin väärässä ketjussa. Anteeksi.

laredo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sipoon Wolf, Malaga, Barcelona, työväen ampujat
Toivonkipinä

Jostain syystä olen luottavainen siihen että itärannikon sillisalaatti kaatuu tänään.

Kyllä se näin on, ei saada uutta tappioputkienkkaa.

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Panzerfaust kirjoitti:
Fanikatsomo aloittaa "Taistele Jokerit" chantin _yleensä_ tappioasemassa, vastustajan tehtyä maalin tai silloin, kun Jokerit on muuten vaan matsissa alakynnessä.
Alunperinhän huutoa käytettiin nimenomaan alivoimalla pelattaessa ja siitä levisi käytettäväksi myös silloin kun vatustajalla on armoton pyöritys päällä, jonka takia sitä onkin ennen tätä kautta niin vähän kuultu ettei ulkopuoliset oikein tunnista huutoa.

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Isaksson kirjoitti:
En minä ainakaan usko, että Cobol täällä kirjoittelisi Virmasen suulla, vaan juuri niinkuin sanoo oman harkintansa mukaan. Tosiasiassa Cobolin näppikseltä on lähtenyt varmaan enemmän kritiikkiä Jokereita kohtaan kuin keneltäkään muulta. Ja tällä tarkoitan asiallista, monipuolista kritiikkiä ja siihen liittyviä rakentavia parannusehdotuksia.

Onko kukaan muu tehnyt vastaavaa täällä kuin cobol että kun avaa jonkun ketjun niin hän avaa välittömästi vastaketjun.
Itse avasin ketjun Hifkin medianäkyvyydestä niin arvon herra avasi välittömästi omansa johon etsi ihmeellisiä väittämiään että taas sai narrit huomiota.
Narri-fani Gags avasi ketjun "se oli tässä" niin välittömästi cobol avaa omansa "tästä se lähtee".Ei mielestäni osoita kovin suurta arvostusta muita kirjoittajia kohtaan tuollainen käytös.
Viimeinen huippu sitten tämä kaikkien naiviuden äiti juttu Nortonista harjoituksissa.Tämäkö mies ei ole Virmasen äänitorvi?
Cobolhan on täälläkin usein kertonut kuinka hän soittaa Masalle ja kysyy kuinka asiat on.

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
mixu kirjoitti:
Gags avasi ketjun "se oli tässä" niin välittömästi cobol avaa omansa "tästä se lähtee".Ei mielestäni osoita kovin suurta arvostusta muita kirjoittajia kohtaan tuollainen käytös.
Höpö, höpo. Juuri noinhan pitääkin toimia, eikä tulla ketjuun itkemään ja valittamaan kuten esimerkiksi sinä teet lähes jokaisessa ketjussa. cobol miehekkäästi haastoi minun ketjunavaukseni ja kunnioitti sitä ketjua olematta siellä itkemässä. Sun ei ehkä kannattaisi täällä kirjoitella muiden kirjoittajien arvostuksesta tai muiden käyttäytymisestä yhtään mitään.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Noniin, siitä se sitten lähti, kuten monet - ja etenkin cobol ennusti:)
Radiosta nähtynä Jokerit pelasi hyvin ja Rämöki on pääsemässä iskuun. Komeat 28 torjuntaa ja vieläpä nollapeli.
Tästä on hyvä jatkaa eteenpäin, vaikka kovia vastuksia onkin tiedossa:)

Tuoppi

Jäsen
Toivotaan nyt että

1.) Tästä se lähtee ja saadaan kunnon putki päälle!

2.) Varma veskari on vihdoin löytynyt. Rämö oli tänään eleettömän varma!

jester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tästä se sitten lähtikin

Jokainen tänään paikalla ollut näki jäällä aivan eri joukkueen kuin ennen. Joukkue pelasi yllättävän vapautuneesti, tilaa käytettiin hyvin ja koko suoritus oli hyvin tasapainoinen. Ehkä toisen erän lopussa oli nähtävissä pieni notkahdus, mutta siitäkin selvittiin järkevällä pelillä.

Tänään joukkueessa oli mukana taistelijoita, ja tänä päivänä siitä voi olla ylpeä. Paljon parjaamani Virta oli tulessa, väänsi kulmissa ja taisteli jokaisesta kiekosta. Muutenkin ketju Hyvönen-Santala-Virta oli ehdottoman hyvä ja hallitsi kentän tapahtumia aina ollessaan jäällä. Yllätys, yllätys myös Niinimäki pelasi tänään paremmin, ehkä kahden tsempparin välissä omakin peli onnistuu.

Puolustus oli varma, vaikka pari kertaa Rämöä päästiinkin kokeilemaan läheltä. Latvala pelasi hyvän pelin, Norton taas teki Malmivaarasta jauhelihaa maalinedustalla.

Rämö oli kentän kuningas. Nyt meillä on maalivahti, ja jos oikein toiveet käyvät toteen, voittava sellainen. Rämön rauhallisuus ja pelityyli heijastuivat välittömästi puolustukseen ja siitä eteenpäin. Rämö on hyvä esimerkki siitä, että maalivahdilta ei vaadita akrobatiaa; rauhallisuus ja eleettömyys riittää.

Jokerien kannattajajoukko näytti miksi he ovat valtakunnan eliittiä: tifo oli hieno, ja kannustus tähänkään mennessä - yllättävää kyllä, ei ole saanut negatiivisia piirteitä. Way to go!

Viimeksi muokattu:

Calder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, K-Vantaa, Buffalo, HämPy
Calder kirjoitti:
Nyt otetaan musta magiakin käyttöön, pelasin pitkävetoon Saipaa 5€:lla, ja mun vedot on yleensä osunut yhtä hyvällä prosentilla ku Hesarin surullisen kuuluisat "pitkävetovihjeet", joten jo on ihme jos ei tänään tuu voitto. Siis Jokereille.

Perkeles, tulee kalliiks mulle jos meinaan viedä Jokerit mestaruuteen saakka... ;)

Wäinö#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Red Wings, Griffins
cobol kirjoitti:
Mun mielestä on ihan sama mitä se Norton siellä treeneissä tekee. Syököön vaikka sammakoita tai heittäköön tikkaa ja potkikoon kissoja. Jos kaveri on pitänyt oman ruutunsa niin puhtaana, että omiin ei ole mennyt kuin viisi kiekkoa eli noin maali per kolme ottelua ja tehot ovat tappioista huolimatta ainoana pelaajana edelleen selkeästi plussalla, niin kai sillä on jotain opetettavaa muillekin.

Pieni korjaus, että mielenkiintoinen yksityiskohta on että I.Filppula on tällä hetkellä Jokereiden +/--tilaston johdossa lukemalla +5. Muuten siellä ollaankin aika lailla pakkasella pois lukien Nortonin (+4) ja Filppulan lisäksi Martikainen, Santala ja Hyvönen.

peluri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Oli mielenkiintoista ja huolestuttava eilisessä Jantusen haastattelussa pelin jälkeen kuulla että joukkue harjoittelee nyt niitä asioita (Curren tultua), mitä joukkueet yleensä harjoittelee heinäkuussa (mm viisikkopelaamista jne). Se kertoo mielestäni sen että asiat olivat Waden aikana just nin huonosti kuin miltä peli näytti + että tie menestykseen tällä kaudella on ehkä liian pitkä.

Eilisessä pelissä oli kuitenkin hyviä elementtejä. Hyökkäyspeli oli hetkittäin vauhdikasta, ja pitkää huonoa jaksoa ei nähty. Parasta eilen oli nähdä rauhallinen, peittävä ja hyvä maalivahti - Rämö.

Ongelmiakin oli. Kaksi tyhmää jäähyä pelin alussa jotka olisivat voineet olla kohtalokkaat. Puolustuspeli aukesi myös vaarallisen helposti jälleen muutaman kerran!

Joukkue tarvitsee mielestäni yhden peliätekevän sentterin ja yhden "Järventien" lisää! Santala on liian yksin omassa roolissaan, puolustuksessa Lepistö yrittää ottaa aivan liian ison roolin. Hän on vaaraksi vuorotellen molemmille joukkueille!

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
peluri kirjoitti:
Oli mielenkiintoista ja huolestuttava eilisessä Jantusen haastattelussa pelin jälkeen kuulla että joukkue harjoittelee nyt niitä asioita (Curren tultua), mitä joukkueet yleensä harjoittelee heinäkuussa (mm viisikkopelaamista jne).

Onneksi meillä on varaa antaa vähän tasoitusta. Ja onhan nämä asiat mistä Jantunen puhui olleet täällä esillä, eivät tule kenellekään yllätyksenä...

Ketä SM-liiga kiinnostaisi, jos Jokereita - kauden puhutuinta ja mielenkiintoisinta joukkuetta - ei olisi? Nyt lähdetään takaa, mutta tullaan ensin rinnalle ja sitten lopulta ohi. Materiaali on sellainen, että muuta ei ole yksinkertaisesti odotettavissa. Vain yhdestä asiasta olen huolissani: pystyykö valmennus pitämään yllä sellaista taistelua, jota nähtiin eilen ottelun alkuminuuteilla kun Jokerit pelasi vajaalla neljä minuuttia. SaiPa ei saanut yhtään laukausta kohti Rämöä, joka oli muuten eilen huikea. Jos tämä ilme säilyy otteluista toiseen, ollaan keväällä finaalissa. Kysymys on siis siitä, saadaanko Jokereista vielä rakennettua joukkue.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
St_Patrick #16 kirjoitti:
Pieni korjaus, että mielenkiintoinen yksityiskohta on että I.Filppula on tällä hetkellä Jokereiden +/--tilaston johdossa lukemalla +5. Muuten siellä ollaankin aika lailla pakkasella pois lukien Nortonin (+4) ja Filppulan lisäksi Martikainen, Santala ja Hyvönen.

Totta, asiaa kirjoitat. Piti kirjoittamani, että on ainoana puolustajana selkeästi plussalla. Nyt eilisen jälkeen plussalla pakeista on myös Martikainen, pelaajista jo useampi.

Tänne on näköjään taas kertynyt näitä mixuviestejä, jossa ei käsitellä mitään muuta kuin meikeläisen vaatimatonta nettipersoonaa. En aio vastata, koska tämä ketju käsittelee Jokereita. Pidetään ketju sellaisena.

MC61

Jäsen
Suosikkijoukkue
rystylätty
cobol kirjoitti:
Nyt eilisen jälkeen plussalla pakeista on myös Martikainen, pelaajista jo useampi.

Luulen, että kaikki pakit ottivat tästä lauseesta nokkiinsa. :)

Miltä on näyttänyt viime peleissä, ovatko esimerkiksi pakeista Leppä ja Martikainen jo löytäneet pihvin - eli kulkeeko jo paremmin? Entä hyökkäyspää? Oliko esimerkiksi SaiPaa vastaan vapautuneempaa toimintaa?

Tsemppiä kundeille, prkl! Ja Masa, "Tästä se lähtee" -ketju tarkoittaa sinun kohdallasi sitä, että "se" on sinä itse ja "lähtee" tarkoittaa, että menet ihan vaan toimitusjohtajaksi ja pistetään Vepu kakkoseksi Currelle. Mutta osaako Vepu Ruåtsia?

Oiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
cobol kirjoitti:
Onneksi meillä on varaa antaa vähän tasoitusta. Ja onhan nämä asiat mistä Jantunen puhui olleet täällä esillä, eivät tule kenellekään yllätyksenä...

Ketä SM-liiga kiinnostaisi, jos Jokereita - kauden puhutuinta ja mielenkiintoisinta joukkuetta - ei olisi? Nyt lähdetään takaa, mutta tullaan ensin rinnalle ja sitten lopulta ohi. Materiaali on sellainen, että muuta ei ole yksinkertaisesti odotettavissa. Vain yhdestä asiasta olen huolissani: pystyykö valmennus pitämään yllä sellaista taistelua, jota nähtiin eilen ottelun alkuminuuteilla kun Jokerit pelasi vajaalla neljä minuuttia. SaiPa ei saanut yhtään laukausta kohti Rämöä, joka oli muuten eilen huikea. Jos tämä ilme säilyy otteluista toiseen, ollaan keväällä finaalissa. Kysymys on siis siitä, saadaanko Jokereista vielä rakennettua joukkue.

Omana mielipiteenäni todettakoon, etten usko noihin finaalihöpinöihin pätkän vertaa. Sen verran on jääkiekkoa tullut seurattua, että muutama perusasia on alkanut jo hahmottua.

1. Joukkue kootaan keväällä.

2. Se treenautetaan kesällä.

Meillä koottiin syys-lokakuussa. Ja treenautetaan maajoukkuetauoilla.

3. Jokerien materiaali ei ole mikään häikäisevän ylivoimainen, vaikka varmasti hyviä pelaajia neljään ketjuun löytyykin.

Kun vastustajilla on kuitenkin suunnilleen yhtä hyvä materiaali, joillain ehkä parempikin, ei meillä todellakaan olisi vara antaa tasoitusta valmistautumisessa.

4. Valmentamalla tehdään ero kahden suunnilleen tasavahvan joukkueen välillä.

En ole lainkaan vakuuttunut siitä, että meidän valmennus olisi ratkaisevasti laadukkaampi kuin parhaimpien joukkueiden.

5. Joukkueen harmonia on hienovarainen ja kenties tärkein asia menestyksessä.

Kuinkas pitkälle meidän jengissä on tätä harmoniaa pystytty ajattelemaan, kun on otettu, menetetty ja laitettua mäelle ukkoa sitä mukaa, kun siihen on ollut mahdollisuus? Jos tuosta tulee harmoninen, dynaaminen ja loppuun asti sitoutunut jengi, se on erittäin onnellinen sattumus, jolle todennäköisyydet on verrattain pientä luokkaa.

Jos aluksi vaikka tavoteltais kymppisakkiin pääsyä ja sieltä puolivälieriin. Siinä on mun mielestä realistiset lähtökohdat loppukauteen. Muu menisi kyllä jo erittäin positiivisesta yllätyksestä. En toki laita pahakseni, vaikka se olisi kyllä jo puhdasta vittuilua niille joukkueille, jotka on tehneet huhti-toukokuusta asti hyvää työtä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy