Lueskelin tuossa iltalehteä ja siinä oli juttua Pulkkisesta ja ensi kaudesta. Toistaiseksi Pulkkinen ei ole vielä saanut Jokereilta jatkosopimustarjousta, mutta se ei johdu pelillisistä esityksistä, vaan Teemun tilannetta katsotaan tarkkaan. Amerikan puolelta ei ole vielä tullut soittoa, mutta Keklu odottaa sen tulevan kesän aikana. Pulkkinen itse kommentoi Jokereiden olevan ensi kauden ykkösvaihtoehto, mutta ilmeisesti myöskään muita liigaseuroja hän ei sulje pois vaihtoehdoista, sillä Temen vastaus siihen oli "Tuota en kommentoi mitenkään". Eikös jotain huhua joskus ollut, että haluaisi pelata meidän Miken kanssa samassa jengissä? ;) Noh, tuskin Keklu lähtee ryssimään tätä, kuten Junno teki Oulussa Miken kanssa. Toki sekin voi olla, että Keklu kyykyttää Nybbaria ja vie MG:n meiltä. :D
Itse kallistuisin tän jälkimmäisen kannalle eli MG meille. Itseasiassa oon miettinyt asiaa useamman kerran ja miettinyt, että toisaalta miksei tuo voisi olla mahdollista. Jos miettii asiaa ihan loogiselta kannalta niin ei M. Granlundilla mitään elämää suurempia juuria ole HIFK:hon. On pelannut siellä kaksi kautta tutun(korjatkoon jos olen täysin väärässä eikä Jalonen kerennyt Kärpissä vielä edes sanaa vaihtaa nuoren Granlundin kanssa) valmentajan alaisuudessa ja nyt tämä tuttu valmentaja on ainakin huhujen perusteella vaihtamassa maisemaa. Toisaalta Peltosen Ville ois vielä ainakin vuoden verran jakamassa siellä oppia nuorelle Granlundille ennen lähtöä suurempiin areenoihin.
Eli vaakakupissa voisivat painaa esim. :
Pelaaminen Pulkkisen kanssa.
Kekäläinen taustalla.
Arvostettu ja kokenut Westerlund valmentaja.
Jokereiden tunnettu historia hyvänä lähtöalustana NHL:ään(HIFK:sta myös toki lähtenyt rapakon taakse iso liuta pelaajia).
vs
Peltosen isällinen oppi vielä ennen lähtöä suuren rapakon taakse.
Tykästyminen HIFK:n menoon ja tavallaan juurtunut jo ifkläiseksi.
Broidi pelaa myös ainakin toistaiseksi HIFK:n paidassa.
Rahassa asiaa tuskin tullaan ratkaisemaan suuntaan eikä toiseensa, koska molemmat jengit voivat tarjota niin hyvän sopimuksen ettei juurikaan ole merkitystä. Samoin M. Granlundin mielessä ei pitäisi vielä olla mahdollisimman iso rahasumma näiltä vuosilta.