Minun mielestäni Pulu pelasi hyvän runkosarjan vaikka hiipuikin lopussa. Varsinkin kun ottaa huomioon ne ketjut joissa hän pelasi. Senttereinä oli suuremman osan kaudesta umpilaituri Mäki ja hiipunut Kerälä. Lahdestakaan ei ollut suurta apua. Jengi vaan on ottanut liian tosissaan hypetyksen Pulkkisesta jonain "Yzermanin seuraajana" tjmsp. Tulee mieleen Somervuori jonka piti olla uusi Teemu Selänne, mutta josta tuli jotain muuta. Itse en näe Pulkkisesta tulevan uutta Selännettä, mutta änäritasonpelaaja kuitenkin. Kiekko on joukkue peli ja nykyajan pelikirjakiekossa se korostuu entistä enemmän. Vai kuka suomalainen lupaus tällä kaudella dominoi kenttätapahtumia yksin omassa kentässään? Eipä taida sellaista löytyä. Muutenkin kun joukkue välillä uiskenteli tosi syvissä vesissä, niin Pulkkinen sai uskomattoman paljon paskaa niskaansa vaikka otteet olivat paremmat kuin muulla jengillä.
Pulkkisesta on varmasti suurta hyötyä pleijareissa.
Ihan hyvä viesti kokonaisuudessaan, mutta boldasin mielestäni olennaisimman pointin.
En tiedä tarkkaan mihin ajankohtaan Pulkkisen loukkaantuminen on ajoittunut. Melkoisen tarkkaan Pulkkisen peliä seuranneen olettaisin sen sijoittuvan helmikuun alkuun tai keskivaiheille (+/- maajoukkuetauko, tosin maajoukkuekomennus puoltaisi jälkimmäistä). Sitä ennen, erityisesti joulu-tammikuussa Pulkkinen oli oikeasti ajoittan, joukkueen uiskennellessa todellakin niissä helvetin syvissä vesissä, meidän parhaita pelaajia. Ei Pulkkinen silloinkaan ollut varmaan henkilökohtaisesti viime kauden tasolla (katsoin juuri yhden viime kauden ottelun nauhalta seuraten Pulkkista ja hämmästyin kuinka helvetin hyvin jätkä pelasi), mutta joukkueeseen verraten kyllä ihan parhaimmistoa. Silloinkin tämä ketju täyttyi kaikesta paskasta, kuinka huonosti Pulkkinen pelaa. Ihmettelin tätä jo silloin ja ihmettelen edelleen ja olen iloinen että joku muu on tehnyt vastaavaa huomiota kanssani. Ei Pulkkisen kausi ole missään vaiheessa lähtenyt samanlaiseen lentoon kuin viime kaudella, voi olla että alkukaudesta oli jotain kesään liittyvää, tai siihen mailanlapaan, mutta joulu-tammikuussa alkoi kyllä Pulkkinen näyttää niitä merkkejä että hän olisi tulossa taas melkoiseen lentoon. Siihen tammikuun tasoon nähden peli loukkaantumisen jälkeen(?) romahti kylläkin selkeästi.
Tyrväinen on teoriassa helppo pudottaa pois, mutta käytännössä ei. Sille tontille ei Pulkkista tai Teräväistä voi siirtää.
Näissä viesteissäsi olisi paljonkin mihin puuttua, mutta puutunpa nyt vain tähän.
Kuvastaa aikalailla melko tyypillistä Virmas-aikakauden ajattelua, että nelosketjuun "tiputettaisiin" kaikki junnut (tai paskimmat pelaajat). Teräväinen kuuluu ylempiin kenttiin ja Pulkkinenkin kuuluu ihan selkeästi ylempiin kenttiin, sen sijaan muuta fiksaamisen varaa on. Esimerkiksi tällainen muutos ei olisi mikään mittava ja mielestäni kokeilun arvoinen.
Hardt - Eaves - Filppula
Lahti - Hahl - Teräväinen
Rita - Kerälä - Pulkkinen
Ruutu - Heino - Mäki
Eikä tämä ole mikään rangaistus Ruutua kohtaan vaan roolitusta. Mun mielestä ihan vitun typerää edes puhua jostain Pulkkisesta ja Teräväisestä nelosketjussa tai että "muita vaihtoehtoja ei ole jos Tyrväinen tiputetaan".
Itse tosin ehkä "sekottaisin pakkaa" kaikesta huolimatta hieman enemmän.
Hardt - Eaves - Filppula
Lahti - Hahl - Pulkkinen
Teräväinen - Kerälä - Rita
Ruutu - Heino - Mäki
Tyrväinen
tai
Hardt - Eaves - Pulkkinen
Lahti - Hahl - Teräväinen
Rita - Filppula - Ruutu
Tyrväinen - Heino - Mäki
Kerälä
Itse en oikein usko näihin "voittava kokoonpano liibalaaba" -huuteluihin. Pulkkinen on ollut aina parhaimmillaan kun panokset ovat kovat ja siksi pitäisin tärkeänä ottaa Pulu messiin jos on kunnossa. Ei ehkä aina osu sinne maaliin, mutta kokonaisvaltainen pelaaminen on ollut aina kovissa paikoissa hyvää (esim junnu Ruotsi). Toki niitä maalejakin on tullut (U18 Venäjä pronssit yhtenä esimerkkinä) kovissa paikoissa.