Tässä ketjussa onnitellaan Tepsiä yhdeksännestä sijasta!

  • 27 921
  • 126

Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kuus mestaruut ja konkka, hei!

Kiitos kaikille menneisyyden miehille siitä millaiseen (saneeraus)kuntoon olette Turun Palloseuran saattaneet. Erityismaininta omaan ylimielisyyteensä ja entiseen erinomaisuuteensa pöhöttyneelle päävalmentajalle.

Hannu Jortikka, sinä olit ainut "vanhan TPS:n" edustaja johon todella luotin kun sopimuksesi kaksi vuotta sitten julkistettiin. Nyt voi todeta, että sinussa tiivistyy ja korostuu kaikki se, mikä Palloseurassa on päin persettä.

Jumalauta, mielummin näen ensi kaudella suosikkijoukkueeni peräsimessä vaikka Tamin tai Petteri Sihvosen. Tämä tietysti sillä edellytyksellä, että TPS pelaa SM-liigassa ensi kaudella.

Jortikka ulos, Ansas ulos. Ja koko vanhan liiton konkkaronkka samalla ovenavauksella, niin joukkueesta kuin organisaatiostakin. Ei muuta tästä kaudesta.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Wanhajalka kirjoitti:
Ps. On helppo tulla jeesustelemaan muualta, eikö vain?

Jeesustelemaan? Kyllä teillä todella tuntuu olevan onglemia. TPS:n kannattaja kertoo että ei viitsi tulla hallille kun seura ei viihdytä ja voita. IFK:n kannattaja ihmettelee moista kommenttia. Lopputulos: IFK:n kannattaja jeesustelee.

Tervetuloa "normaalien" seurojen pariin.
 

Saikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhmät ihmiset ja epähauskat läpät.
Nyt kun on näitä Gloryhunttereita täällä haukuttu, on pakko kantaa oma korteni ketoon. Olen kaikesta huolimatta ostamassa vaivalla hankituista kesätyörahoista TPS:n kausikortin. En voi ymmärtää ihmisiä, ketkä kritisoivat joukkueen esitystä, toimintaa ja koko organisaation johtoa, mutta eivät itse edes vaivaudu otteluihin.
 

JiiTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
timppa kirjoitti:
-Jos seura ei menesty, mutta yrittää joka pelissä parhaansa, minä kyllä mielelläni menen paikanpäälle jos aikataulut vaan antavat myöden.

-Jos seura ei menesty, ja peli on TPS:n kahden viimekauden näköistä peliä, en hallille asti mene edes vapaa-lipulla.

Menestyksellä ei siis ole mitään tekemistä asian kanssa. Yrittäminen on se, joka minun kohdalla vaikuttaa siihen, tuenko seuraa pääsylippujen osalta vai en.

Entä jos Tepsi kulkee voitosta voittoon vaikkei yritä? Heh.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Nuorempi Nelson kirjoitti:
TPS:n kannattaja kertoo että ei viitsi tulla hallille kun seura ei viihdytä ja voita. IFK:n kannattaja ihmettelee moista kommenttia.

Mikä oli se pienoinen yleisökato, josta ei puhuttu tuossa suunnilleen joulun tienoilla? HIFK ei viihdyttänyt ja voittanut, porukka ei käynyt hallilla.

Ehkä se kynnys lähteä hallille on suurempi pilalle hemmotellulla yleisöllä, kuin yleisöllä, joka ei ole saanut maistaa menestystä noin yhdeksään kauteen. Ei, tämä ei ole pilalle hemmotellun yleisön puolustuspuhe, vaan kylmä fakta. Turkuhalli ei ole täynnä edes välierissä, miksi siis sääliplayoffeissa, kun joukkue ei pelaa valmentajalleen ja valmentaja vittuilee kaikille?

JiiTee kirjoitti:
Entä jos Tepsi kulkee voitosta voittoon vaikkei yritä? Heh.

Uskoisin, että joukkueen pelityyli ratkaisee harvinaisen paljon yleisömäärään. Jos TPS hankkii Oliwan ja Carnsin, ja muutenkin Turussa nähdään kaikkien aikojen fyysisin liigajoukkue, niin halli on täynnä. Ja tämä kaikki vaikka menestystä ei tulisikaan.

Haluton joukkue, joka etenee voitosta voittoon, ei vedä yleisöä muuta kuin poikkeustapauksissa. Kyllä se pitäisi Turussa olla tiedossa. Kolme kautta sitten voitettiin runkosarja ja oltiin hopealla. Monessakohan ottelussa halli oli täynnä? Liikaa menestystä, TPS:n ongelma numero yksi.
 

Turnipsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
JiiTee kirjoitti:
Entä jos Tepsi kulkee voitosta voittoon vaikkei yritä? Heh.

Kävi mielessä kommentoida tätäkin kyllä joo. Vastaus on ei, en kävisi. Ei mua kiinnosta ne voitot, haluan nähdä yrittävän joukkueen joka antaa kaikkensa lähes jokaisessa pelissä.

Saikka, muutahan kauemmaksi Turusta ja ihmettele miksi ulkopaikkakuntalaiset TPS fanit eivät halua lähteä pitkiä matkoja matkustamaan jos pelaajien tahtotaso on 0:n tienoilla.
 

Saikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhmät ihmiset ja epähauskat läpät.
timppa kirjoitti:
Saikka, muutahan kauemmaksi Turusta ja ihmettele miksi ulkopaikkakuntalaiset TPS fanit eivät halua lähteä pitkiä matkoja matkustamaan jos pelaajien tahtotaso on 0:n tienoilla.

En asu turussa, vaan Salossa, enkä omista autoa. Matkoihin menee rahaa, mutta matsiin meneminen on mulle kuitenkin sellanen juttu, etten nyt ihan heti keksi parempaa tapaa viettää vapaa-aikaa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
timppa kirjoitti:
Jokohan nyt sinäkin ymmärrät asian?

Olenhan minä asian ymmärtänyt jo aikoja sitten. Käyt peleissä silloin kun seurasi pelaajat "yrittävät". Kahteen vuoteen he eivät mielestäsi ole "yrittäneet", joten et ole heitä käynyt katsomassa. Heti kun he ovat parin matsin verran "yrittäneet", sinä palaat katsomoon.

Ja Timppa, ei TPS niin huonosti "yritä". Kysy vaikka Kalpan katsojilta.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Saikka kirjoitti:
Matkoihin menee rahaa, mutta matsiin meneminen on mulle kuitenkin sellanen juttu, etten nyt ihan heti keksi parempaa tapaa viettää vapaa-aikaa.

Sitten ehkä kannattaisi miettiä elämän arvoja kuitenkin uudestaan.

Toki jääkiekko, ja etenkin TPS, on helvetin tärkeä asia, mutta kyllä niitä tärkeämpiäkin useimmilla meistä on. En tajua miksi minun pitäisi katsoa ylöspäin fanaatikkoja, joiden elämä pyörii jääkiekon tai jalkapallon ympärillä.

TPS:n otteluissa käyntejä hauskempia vapaa-ajan viettotapoja nyt keksii kymmenen. Minun opiskelijabudjettini tuskin riittäisi otteluissa käymiseen, vaikka asuisin Turussa. Nyt en aiokaan lähteä katsomaan halutonta Palloseuraa helvetin kauas. Palataan asiaan, kun joukkue pelaa valmentajalleen.

Big Daddy takaisin Tepsin aitoon, niin valmentaja voisi saada pelaajat omistautumaan seuralle.
 

besch

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Saikka kirjoitti:
Nyt kun on näitä Gloryhunttereita täällä haukuttu, on pakko kantaa oma korteni ketoon. Olen kaikesta huolimatta ostamassa vaivalla hankituista kesätyörahoista TPS:n kausikortin. En voi ymmärtää ihmisiä, ketkä kritisoivat joukkueen esitystä, toimintaa ja koko organisaation johtoa, mutta eivät itse edes vaivaudu otteluihin.

Onneksi olkoon kausikortin hankintapäätöksestä.
Vaikka olen TPS-fani henkeen ja vereen niin mielestäni ei ole mitään väärää kritisoida joukkuetta. En myöskään aio maksaa rahaa siitä että kiroilen kaksi tuntia ja tulen pahalla mielellä kotiin. Tai korjaan sen verran, että tein sen kyllä useita kertoja tällä kaudella.

Ja mitä joukkueen pelaamiseen "hyvin" tulee, kannatan mielelläni joukkuetta joka yrittää. Ei tappioissa sinänsä mitään, mutta jos näkee ettei suurinta osaa jätkistä kiinnosta pätkääkään niin se vituttaa.

Mielenkiintoista nähdä millainen luuta lakaisee ensi kaudeksi. Kehtaako Jortikka jatkaa? Todennäköisesti.
 

Saikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhmät ihmiset ja epähauskat läpät.
Grainger kirjoitti:
En tajua miksi minun pitäisi katsoa ylöspäin fanaatikkoja, joiden elämä pyörii jääkiekon tai jalkapallon ympärillä.

...........

Minun opiskelijabudjettini tuskin riittäisi otteluissa käymiseen, vaikka asuisin Turussa. Nyt en aiokaan lähteä katsomaan halutonta Palloseuraa helvetin kauas. Palataan asiaan, kun joukkue pelaa valmentajalleen.

Ei kukaan varmaan väittänytkään, että sun pitäis "katsoa ylöspäin" ihmisiä, joiden elämässä yksiä tärkeimmistä asioista on lätkä ja futis. Tai ainakaan minä en niin sanonut, tai edes yrittänyt vihjata.

Hei, opiskelija mäkin oon, onneks kuitenkin on rikas mamma ;)
 

Morgoth

Jäsen
timppa kirjoitti:
Kyllä! Ja lisävitutusta aiheuttaa se Kasin taanoinen avautuminen. Tämä on katsojien syytä ja katsojien rakia TPS joutuu lähtemään vaeltelemaan pusikoihin. Voi jumalauta sentään.

Vika on kaikissa muissa paitsi seurassa itsessään! Laitakaa rahanne vain tuohon paskaan. Masokistit tuosta varmaan nauttivat.

Hannu oot mun idoli. Joko liput etelään on taskussa?
 

Baarimikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KHL
En halua yhtään omalla tavalla ainakaan lyödä lisää paskaa niskaan.
Harmittaa kausikorttilaisten ja fanien puolesta, että oma joukkue pelaa paskasti, vaikka odotukset olisi suuremmat.
Strategiaa TPS:ssä on nyt muutettava. On sääli, että noin perinteikäs ja AINA menestynyt suurseura konttaa.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Nuorempi Nelson kirjoitti:
Ja Timppa, ei TPS niin huonosti "yritä". Kysy vaikka Kalpan katsojilta.

Ei, kyllä se todellakin yrittää ihan saatanan huonosti. Joukkueen ykköstykki on joulusta asti surffaillut takki auki ja selkä suorana vain eläkepäivät mielessään. Entinen kapteeni on keskittynyt lähinnä osoittamaan mieltään ala-asteelta tutuilla keinoilla. Valmentajaa kiinnostaa enemmän vittuilla lehdistölle kuin parantaa joukkueensa peliä.

Ei sillä, että KalPa on sarjataulukossa vielä alempana ole paskaakaan tekemistä sen kanssa, että Tepsin pelistä ei yritystä, taistelua tai tekemistä löydä hakemallakaan, eikä minua myöskään inspiroi maksaa 12 euroa siksi, että jossain muualla pelataan vielä paskemmin.
 

Turnipsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nuorempi Nelson kirjoitti:
Olenhan minä asian ymmärtänyt jo aikoja sitten. Käyt peleissä silloin kun seurasi pelaajat "yrittävät". Kahteen vuoteen he eivät mielestäsi ole "yrittäneet", joten et ole heitä käynyt katsomassa. Heti kun he ovat parin matsin verran "yrittäneet", sinä palaat katsomoon.

Ja Timppa, ei TPS niin huonosti "yritä". Kysy vaikka Kalpan katsojilta.

Joukkueiden fanit reagoivat asioihin eri tavalla. Helsingissä heitellään pakastebroileireita kentälle, Turussa äänestetään jaloilla.

Ja minun kohdallani ei enää kannata puhua mistään kahden pelin yrittämisestä. Tässä on nyt kaksi kautta ollut samaa menoa, jossa välillä näkyy pieniä pilkahduksia paremmasta, ja seuraavassa pelissä taas pyllistetään katsojien suuntaan oikein kunnolla ja kentällä ei tehdä yhtään mitään.

Jos tuote on paska, miksi siihen pitäisi antaa vähäisiä rahojaan, varsinkin kun tietää että se ei tilannetta muuta mihinkään. Olihan Turkuhallissakin välillä enemmänkin ihmisiä, mutta TPS tarjosi samaa kuraa väkimäärästä riippumatta.
 

stouni

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS, Philadelphia Flyers, Liverpool FC
Nuorempi Nelson kirjoitti:
ei TPS niin huonosti "yritä". Kysy vaikka Kalpan katsojilta.

Jos totta puhutaan, niin kävin kaksi viikkoa sitten Kuopiossa katsomassa Kalpa-TPS pelin, Kalpa yritti paljon enemmän kuin TPS, mutta Tepsi oli onnekkaampi ja luistimella tehty maali hyväksyttiin. Kalpan peliä oli kiva katsoa siellä, vaikka jännittikin että tuleeko taas turpaan vieraissa. Tepsin tämän kauden peleissä en muista missä olisi noin paljon taisteltu, ehkä kotona kerran kun Kärpät kaatui jatkoajalla.

-Stouni-
 
Suosikkijoukkue
TPS
Sinne meni se kausi. Ei jää tätä kevätkauden kyykkää ikävä. Parempaa olisi toivonut, mutta minkäs teet. Huokaus, tää on nykyään tätä.

Kiitos mukavista muistoista, Alatalo, Nurminen ynnä muut - taitaa olla tosiaan vahdinvaihdon aika. Hyvät muistot jäävät; lopun aikojen surffailut menkööt menojaan. Toivottavasti ensi kauteen lähdetään ihan uusilla tuulilla. Hävittävää ei taida enää juuri olla; sama se sitten lopulta, että onko sijoitus 9. vai 10. vai 11.

Itse toivon, että Jortikka jatkaisi vielä yhden kauden. Haluaisin nähdä, minkälaista jälkeä Jore saisi ihan erisorttisella joukkueella, jossa vanhoja statustepsiläisiä ei juuri ringissä röpöttäisi. Vaan lieneeköhän toiveeni turha. Taidan olla tätä nykyä aika yksinäinen fanipoika. Enkä yhtään ihmettele miksi.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Paljon on ollut täällä juttua siitä, ettei turkulaiset yrittäneet edes, mutta mitä noita juttuja on tässä ehtinyt lukea, ja katsoo vaikka maalivahtien torjuntoja, niin yrityksen puutteesta ei voi haukkua, mutta maaleja pitää paikoista tehdä selvitäkseen jatkoon.

Antti Niemi 8+15+17=40
Jani Hurme 11+4+5=20
 
Kun lukee tätä ketjua, niin tulee sellainen fiilis kuin tällä kaudella TPS olisi jotenkin radikaalisti romahtanut. Ei se viime kausikaan sen häävimmin mennyt, päinvastoin. TPS jopa paransi viime kauden 10. sijaansa, hooray! Ainoa mikä tekee poikkeuksen viime kauteen on se, että tällä kaudella Tepsin talousvaikeuksista puhuttiin ääneen toisin kuin viime kaudella.

Ei muuta kuin tuuletusta koko organisaatiossa ja etiäppäin.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Aeroman kirjoitti:
Paljon on ollut täällä juttua siitä, ettei turkulaiset yrittäneet edes, mutta mitä noita juttuja on tässä ehtinyt lukea, ja katsoo vaikka maalivahtien torjuntoja, niin yrityksen puutteesta ei voi haukkua, mutta maaleja pitää paikoista tehdä selvitäkseen jatkoon.

Antti Niemi 8+15+17=40
Jani Hurme 11+4+5=20

Tämä keskustelu tosiaan tarvitsee teksti-TV -analyytikkoja. Kiitoksia tästäkin, TPS!
 
Suosikkijoukkue
TPS, LFC, FCB, Sens
Tällä rosterilla olisi pitänyt pystyä parempaan ja moni valmentaja olisi varmasti pysynytkin. Joukkuetta syytetään haluttomuudesta ja yrityksen puutteesta, mutta eipä herra päävalmentajaakaan homma koko ajan hirveästi tuntunut kiinnostavan. Toki tilanne on vaikea, mutta tuttua paloa ei Jortsulta enää löytynyt. Joukkueen totaalinen jäätyminen ratkaisupeleissä ml. runkkarin viimeiset kierrokset menee mielestäni suurelta osin Joren piikkiin, vaikka ammattipelaajista onkin kyse. Ilman surkeaa alkukautta ja Jampan poissaoloa oltaisiin voitu olla kuuden sakissa, mutta tällaisella kuntokäyrällä kevään peleissä olisi noutaja tullut ekalla kierroksella. Olisi toki ollut mukava päästä säälärien sijasta oikeisiin pleijareihin, mutta loppupeleissä on melko sama, ollaanko sijalla 6 vai yhdeksän. Isoa luutaa vaan...
 

Veijari

Jäsen
Kunnianpalautus

Saa mennä taas pää puskissa viikon verran, kiitos Tepsin konttaamisen. Voi helvetti. Noh, se on kevät nyt.

Ensi kaudelta ei paljoa odotuksia ole. Hyvä on jos edes säälipleijareihin päästään kun nuo kanukit tuosta lähtevät, Nurminen heittää hokkarit naulaan, Hurme suuntaa änäriin...?
 

Jeff

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet
Surullista tämä tepsin konttaaminen. Kai se osuu jokaiselle seuralle vuorollaan.

Jos kuitenkin ajatellaan positiivisesti, niin tps voi rahastaa ihan kivasti vuokraamalla esim Hurmeen sveitsiin loppukaudeksi. :-)
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
Jeff kirjoitti:
Jos kuitenkin ajatellaan positiivisesti, niin tps voi rahastaa ihan kivasti vuokraamalla esim Hurmeen sveitsiin loppukaudeksi. :-)

Ei taida olla pikkusummista sentään kysymys, miljoonista puhutaan ilmeisesti. Hurme taitaa muutenkin lähteä poies eikä taida Tepsillä muutenkaan olla varaa pitää miestä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös