Tässä ketjussa nettiscouttaamme potentiaalisia vahvistuksia

  • 1 184 390
  • 3 936

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
Miksi Jokerit olisi se toinen vaihtoehto? Mun ymmärryksen mukaan KHL:n ja NHL:n välillä ei ole vastaavia siirtopykäliä kuin Euroopan muissa sarjoissa ja sen takia hyvinkin todennäköisesti Tolvasen sopimus Jokereitten kanssa purettiin keväällä, kun tuli lähtö P-Amerikkaan.
Eelillä on siis 3v soppari Predsin kanssa jossa on pykälä joka estää AHL:n lähetyksen eli jos ei paikka Predsissä aukea, on vaihtoehdot Poppari tai laina Eurooppaan. Tietenkin Eeli voi muuallekkin mennä kuin Jokereihin mutta järkevintähän paluu Narripaitaan olisi jossei saa breikattua peoaavaan kokoonpanoon. Tuttu kaupunki, tuttu sarja, tuttu organisaatio ja tutut pelikaverit.
 

Ovhj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Miksi Jokerit olisi se toinen vaihtoehto? Mun ymmärryksen mukaan KHL:n ja NHL:n välillä ei ole vastaavia siirtopykäliä kuin Euroopan muissa sarjoissa ja sen takia hyvinkin todennäköisesti Tolvasen sopimus Jokereitten kanssa purettiin keväällä, kun tuli lähtö P-Amerikkaan.
Mun muistaakseni myös sopimus purettiin mutta kyse on siitä että jokereilla on tolvasen oikeudet eli vaihtoehto katsomo/laina jokerit. En usko liigaan/shl/nla lainaan. Nhl varmasti haluaa parhaan mahdollisen kehitysympäristön jos ei paikkaa pysty antaa ja lupaus menee pilalle katsomossa.
 

Moses

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Taisi Tolvasen soppari toimia sillä tavalla että häntä ei voi pakottaa farmiin, mutta hän voi sinne halutessaan mennä.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Taisi Tolvasen soppari toimia sillä tavalla että häntä ei voi pakottaa farmiin, mutta hän voi sinne halutessaan mennä.
Kyllä, joten AHLssä pelaaminen ei ole mahdottomuus.
 

Micqou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Avs, Mikko Rantanen, (HPK)
Eeli vaan lainalle Jokereihin ensi kaudelle painamaan KHL:n piste-ennätyksen
 

ennustaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Blackhawks
Omsk potki ulos Dominik Furchin Rämön tieltä. Siinä hyvä kirittäjä Zapolle.
 

Sukee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mites, olisko Tomi Karhunen fiksu veto paikkaamaan Karrin lähtöä?
Mulle kelpais kyllä jo melkein ton Suomen kansalaisuuden takia. Mutta luulisi että Karhunen itse hakee paikkaa jossa saa enempi pelejä alle ja tunnistavat tilanteen jossa se ei ole kovin helppoa Jokruissa Zapon rinnalla.
Ohessa linkit EP ja Leijonat.comin uutiseen (jossa jo mainitaan että Jokeritkin voisi olla yksi vaihtoehto Karhuselle).

Tomi Karhunen - Elite Prospects
Takaisin Liigaan? Kolminkertainen Suomen mestari etsii uutta seuraa | Leijonat
 
@Sukee Karhusen ehdottaminen Jokereiden maalivahdiksi on ongelman kieltämistä.

Jokereiden suurimpia ongelmia on tällä hetkellä oman maalin edessä. Siellä on Zapolski, joka riittää suurimpiin osaan runkosarjan peleistä oikein hyväksi maalivahdiksi. Mutta Zapolski ykkösmaalivahtina pudotuspeleissä antaa aina vastustajalle mahdollisuuden voittaa pelin. Niin surkea Zapolski on, kun pelejä aletaan ratkomaan, joka pelissä menee 2-3 helppoa.

Jostain pitäisi saada maalille todellinen ykkösmaalivahti. Samalla ovenavauksella Zapolski ulos. Tilalle vaikka joku juniori harjoittelemaan vaihtoluukun avaamista.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Leo Komarov kertoilee että siirtyminen KHL:ään ei oo mahdoton ajatus. Toteaa että haluaisi joukkueeseen ja kaupunkiin missä on hyvät oltavat perheelle.

Hintalappu taitaa vaan olla liian kova .Kyllähän tuo ois aikamoista hunajaa jos Leksa nähtäis Hartwallilla.
 

Hapsiainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Kiekko-Vantaa
Leksa saatetaan nähdä Areenalla ens kaudella, tosin vierailemassa. Tosiasiassa noi heitot Khl:stä on vain agenttien yms tapa yrittää saada parempia sopimustarjouksia änäristä! Eiköhän Leksa saa vuoden lapun jostain ja jatka rapakon takana.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Kuten oon täällä aikasemminkin maininnut, niin Komarov on kertonut olevansa kiinnostunut pelaamaan Jokereissa.

Moskovasta saisi enemmän rahaa, se on selvä. Tuskin pelaa meillä, mutta tiedän sen olevan mahdollisuus.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Henkilökohtaisesti en oikein innostu Komarovista. Aivan varmasti miehestä olisi hyötyä kentällä ja jopa sen ulkopuolella, mutta oletusarvoisesti hinta ja rooli eivät mun mielestä vain kohtaa. Komarov ei tuo apua tärkeimmille alueille, mutta oletusarvoisesti NHL:ssa hyvän uran tehnyt ja KHL:ssa kyntensä näyttänyt venäjää puhuva pelaaja on niin haluttua tavaraa, että vaikka tulisi meillä hinnan osalta vastaan, olisi hän silti varmasti kallis pelaaja.

Jos hinta on luokkaa "hyväntekeväisyys ja rakkaudesta lajiin", niin mulla ääni vetäisee pari oktaavia ylemmäs ihan vain innosta. Jos hinta on luokkaa "ammattimiehelle ammattimiehen palkka", niin vähän jo nikottelisin. Arvostan Komarovia suuresti ja ymmärrän hänen arvonsa joukkueelle, mutta yksinkertaisesti en näe Komarovia sellaisena pelaajana, jonka millään tavalla realistinen hinta kohtaisi Jokerien tarpeet ja resurssit.
 

Clubittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Henkilökohtaisesti en oikein innostu Komarovista. Aivan varmasti miehestä olisi hyötyä kentällä ja jopa sen ulkopuolella, mutta oletusarvoisesti hinta ja rooli eivät mun mielestä vain kohtaa. Komarov ei tuo apua tärkeimmille alueille, mutta oletusarvoisesti NHL:ssa hyvän uran tehnyt ja KHL:ssa kyntensä näyttänyt venäjää puhuva pelaaja on niin haluttua tavaraa, että vaikka tulisi meillä hinnan osalta vastaan, olisi hän silti varmasti kallis pelaaja.

Jos hinta on luokkaa "hyväntekeväisyys ja rakkaudesta lajiin", niin mulla ääni vetäisee pari oktaavia ylemmäs ihan vain innosta. Jos hinta on luokkaa "ammattimiehelle ammattimiehen palkka", niin vähän jo nikottelisin. Arvostan Komarovia suuresti ja ymmärrän hänen arvonsa joukkueelle, mutta yksinkertaisesti en näe Komarovia sellaisena pelaajana, jonka millään tavalla realistinen hinta kohtaisi Jokerien tarpeet ja resurssit.

Juuri näin. Ei toisi ykköskorin laatua hyökkäykseen (0,52ppg KHL:ssä), mutta hinta olisi aivan varmasti täysin ykköskorin kamaa.

Hieno mies ja pelaaja, mutta rajallisella budjetilla ei hyvä hankinta.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Juuri näin. Ei toisi ykköskorin laatua hyökkäykseen (0,52ppg KHL:ssä), mutta hinta olisi aivan varmasti täysin ykköskorin kamaa.

Hieno mies ja pelaaja, mutta rajallisella budjetilla ei hyvä hankinta.

Kyllä mä sanoisin Komarovin olevan ihan sitä ykköskorin kamaa meille. Rikkaan miehen Jarkko Ruutu jopa?

Komarov on iskenyt NHL:ssä kovemmat tehot, kuin Peter Regin. Toisaalta Komarov toisi joukkueeseen kyllä paljon enemmänkin, kuin pelkät tehopisteet. Ottaisin kiljuen vastaan, vaikka palkka olisi samaa luokkaa Reginin tai Lepistön kanssa. Kunhan muutkin palaset ovat kunnossa.

Bonuksena Leksa voi pelata myös keskellä.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Yllä olevaan sellainen lisäys, että nykyinen Komarov on aivan eri tason pelaaja, kuin se joka aikanaan lähti Venäjältä Torontoon. Tämä nykyinen versio Leksasta olisi melkeinpä mihin tahansa KHL-joukkueeseen ilmiselvä ykkösketjun voimahyökkääjä. Eiköhän (toivottavasti!) tuo kuitenkin NHL:ssä jatka.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Kyllä mä sanoisin Komarovin olevan ihan sitä ykköskorin kamaa meille. Rikkaan miehen Jarkko Ruutu jopa?

Mulla tuli juurikin Rudi mieleen, miinus toki Rudin perseilyt ja leima Nordiksella. Nimittäin pelaaja, joka toki vahvistaa joukkuetta, mutta joka ei yksinkertaisesti vain saa olla (suhteessa) liian kallis ollakseen kokonaisuudessa kannattava investointi. Jokereilla on niin rajallinen budjetti suhteessa muihin, että

Yksi ongelma mulla on siinä, että tuolla on rosterissa Joensuu. 2017 verotietoihin pamahti ansiotuloja 358k, eli rahastointi (taas oletusarvona maksimien rahastointi) huomioiden liksa huitelee oletusarvoisesti 400-500k välillä nyt jatkosopparin teon jälkeen. Komarov tuskin halvemmalla tulee, ja jos kahdessa ns. voimahyökkääjässä on kiinni ~10% koko budjetista, mä näen ongelmia. Varsinkin, kun tuo n. 10% täyttyy liksalla, joka ei ole edes samassa haitarissa sen kanssa, mitä idästä tulee pelaajalle. Joo, 10% kahteen pelaajaan ei sinänsä ole paljon, mutta kahteen samanlaisehkon profiilin ~25-30 pisteen mieheen se on paljon.

Kunhan muutkin palaset ovat kunnossa.

Tuossa on mun mielestä taikasanat. Oma pelkoni on, että Komarovin oletusarvoisesti korkeahko palkka syö budjettia sen verran, että muiden palasten kohdalla joudutaan tekemään kompromissejä.

Yllä olevaan sellainen lisäys, että nykyinen Komarov on aivan eri tason pelaaja, kuin se joka aikanaan lähti Venäjältä Torontoon.

Osaatko arvioida mihin perustuu pistekeskiarvon tippunen 0,39:stä lukemaan 0,26 yhden kauden aikana? Tämä siis ihan rehellisenä kysymyksenä ilman sen kummempia taka-ajatuksia, tunnustan skipanneeni Toronton matseja niin paljon, että oma näkemys ei riitä.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Komarov olisi loistava hankinta hinnan ollessa maltillinen. Mitään ykköshevosen palkkaa ei kannata maksaa. Eriasia jos ois pari miljoonaa lisää kassassa. Tai muita alihintaisena pelaavia

Tuskin Leksa mitään 20+30 pisteitä tekis mut kyllähän toi olis helvetin viihdyttävä pelaaja. Voin vaan nähdä unta kun Komarov pääsee jonkun ihon alle kunnolla ja areenalla alkaa hurraus. Tois kyllä kentälle ja kentän ulkopuolellekin paljon.

Onhan Leo aivan eri kalibeerin kaveri kun Joensuu. Vaikee uskoa että tulisi samalla palkalla Jokereihin millä Joensuu pelaa. Jos ei nyt mitään ylitsepääsemätöntä halua ole Jokereissa pelata alihintaisena niin Moskovaan vaan. Jokereissa 700-800k pitää käyttää tällä hetkellä muuhun tarkoitukseen mun mielestä.

Ihanne tilanne olis että saatais enemmän hyviä pelaajia alle markkinahinnan ja sit vois Leksalle työntää vaikka sen 800k per vuosi
 
Viimeksi muokattu:
Jos Komarov ei olisi Jokereissa top-3 palkattu pelaaja, niin on aika helvetin kova nippu teillä.

Ja muutenkin top-3 pelaaja. Hyökkääjistä.
Ei pitäisi olla mitään epäselvää jos tämä kaveri on saatavilla. Rahat kouraan ja mies Jaffalaan.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Osaatko arvioida mihin perustuu pistekeskiarvon tippunen 0,39:stä lukemaan 0,26 yhden kauden aikana? Tämä siis ihan rehellisenä kysymyksenä ilman sen kummempia taka-ajatuksia, tunnustan skipanneeni Toronton matseja niin paljon, että oma näkemys ei riitä.
Kauden eka puolisko etenkin oli pisteiden valossa vaikea. Vaikea sanoa, missä tuossa kiikasti. Kenties rooli Kadrin ja Marleaun kanssa oli outo, mutta toisaalta ei hän huonosti pelannut, vaikka pisteitä tulikin vain kourallinen. Mikään pistelinko Komarov ei olisi KHL:ssäkään, vaan olisi pikemmin hän olisi eliittiä tilan tekemisessä. Ei olisi vaikea kuvitella kahden ketjukaverin laittavan taululle todella kovat tehot. Mutta tätä siis tuskin tullaan vielä näkemään.
 
Osaatko arvioida mihin perustuu pistekeskiarvon tippunen 0,39:stä lukemaan 0,26 yhden kauden aikana? Tämä siis ihan rehellisenä kysymyksenä ilman sen kummempia taka-ajatuksia, tunnustan skipanneeni Toronton matseja niin paljon, että oma näkemys ei riitä.

Tuohon on montakin selittävää tekijää. Viime kaudella Komarov pelasi ylivoimaa yli 2 minuutin ottelukeskiarvolla ja teki 32 pisteestään ylivoimalla 10. Tällä kaudella Komarov pelasi ylivoimaa noin 40 sekuntia per ottelu ja teki vain 3 pistettä ylivoimalla. Viime kaudella 5vs5-pelissä Komarov teki 20 pistettä ja tällä kaudella 15 pistettä, vaikka peliaika tasakentällisin laski täksi kaudeksi noin 30 sekuntia per ottelu ja muutenkin Komarov pelasi tällä kaudella vain 74 ottelua kun viime kaudella täydet 82 peliä. Kokonaisuudessaan Komarovin peliaikakeskiarvo laski toista minuuttia viime kaudesta. Viime kaudella yhteensä 17:04 per ottelu (yv 2:03, av 2:09 ja 5vs5 12:52) ja tällä kaudella yhteensä 15:47 per ottelu (yv 0:42, av 2:35 ja 5vs5 12:31).

Kaikkein isoin erottava tekijä Komarovin viime kaudessa ja tässä kaudessa on kuitenkin osumaprosentti. Laukauksia kertynyt molemmilla kausilla tasan samat 141 kutia. Viime kaudella Leksa teki 14 maalia ja tällä kaudella 7 maalia. Viime kauden laukaus% 12,3 ja tällä kaudella puolet siitä eli 6,1. Tuo viimekautinen on lähellä Komarovin NHL-uran keskiarvoa, joten tämä kausi oli tuossa suhteessa poikkeuksellinen.

Eli yhteenvetona, Komarovin vastuu laski ja osumaprosentti oli surkea. Kun noista pistevertailuista jättää ylivoimapisteet pois, niin ero viime kauteen ei lopulta edes ole järin suuri. Ei missään nimessä huippukausi Komarovilta, mutta ei nyt surkeakaan.

KHL:ssä Komarov olisi kyllä huippunimi. Ei pistepörssin kärjessä, mutta kokonaisvaltaisella pelaamisellaan sekä johtajuudellaan huima vahvistus oikeastaan mille tahansa joukkueelle.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Komarov on NordicBetin (?) mainoskasvo ja kun Jokereilla on yhteistyökuvio Veikkauksen kanssa, niin näkisin tämän tekijän myös ongelmana sopimuksen kannalta.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Komarov on NordicBetin (?) mainoskasvo ja kun Jokereilla on yhteistyökuvio Veikkauksen kanssa, niin näkisin tämän tekijän myös ongelmana sopimuksen kannalta.

Ei pitäisi oikesti haitata koska Komarov ei ole yritys. Toisaalta sen vuoksi ei pitänyt myöskään pelata maajoukkueessa tms. Ihan vitun laitonta tai jotain. Hymiö.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös