Tässä ketjussa nettiscouttaamme potentiaalisia vahvistuksia

  • 1 180 936
  • 3 934

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
- Lähtökohtana KEspoon toissa kausi vähän päälle miljoona (1,1 M€) jolloin pelaajabudjetti 150 k€.
Mikä luku tämä 1,1 miljoonaa on?

Kiekko-Espoon toissakauden (2022) Liikevaihto oli 646 000 €.

 

lLamay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Denny Pratt
Miksi se olisi raskaampi ja miksi Viimalle maksettaisiin 100 kiloa?

Mistä heittelet näitä lukuja? Ja miksi tämä ei sisältyisi tuohon 1,1m€

Miksi nämä ei sisältyisi kantalukunasi käyttämään 1,1m€?

Keitä nämä tällaiset toimijat ovat? AJ Niemi? Jokereiden omistajat? Joku muu?
1) Se maksaa enemmän koska siellä on enemmän ihmisiä ja käsittääkseni Viimaakin hyödynnetään henkilöstövuokrauksessa. Ei ne tee talkoohommia (kysy Jukureilta)
2) Perusmatikkaa. Kespoon pelaajabudjetti 1,1M kaudella oli 150k. Nyt Jokerit on kertonut että pelaajabudjetti on 300k. 300-150= 0,15k€.
3) Koska se on KEspoon toteuma parin vuoden takaa ja Kespoolla ei ollut näitä kuluja.
4) Jokereilla on tällä hetkellä vissiin reilu kymmenkunta palkansaajaa (ei-pelaajia). Näistä uusia on AJ ja Agarth. Aika iso prosentti on tottunut siihen että rahaa on enemmän kuin vasemmistoliiton puoluetoimistolla.

Ah ja vielä unohtui ne vanhat palkkasaatavat...

En minä näitä lukuja ilkeyttäni heittele. Yritän muodostaa jonkinlaista realistista kuvaa suhteutettuna toiminnan leveyteen. Julkisuuteen näitä ei ole annettu. Aidosti minua on alusta asti kiinnostanut miten talous ja rahoituspohja rakennetaan ja aidosti olen vähän huolissani siitä miten heppoiselta rakennelmalta tuo tässä vaiheessa näyttää. Mutta joskos siellä olisi piilossa joku Salonoja -tyyppinen mesenaatti...
 

lLamay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Denny Pratt
Mikä luku tämä 1,1 miljoonaa on?

Kiekko-Espoon toissakauden (2022) Liikevaihto oli 646 000 €.

I stand corrected.
Muistan lukeneeni reilun miljoonan budjetista jossa 150k pelaajabudjetti. Koski ilmeisesti nyt päättynyttä kautta eikä edellistä.
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
1) Se maksaa enemmän koska siellä on enemmän ihmisiä ja käsittääkseni Viimaakin hyödynnetään henkilöstövuokrauksessa. Ei ne tee talkoohommia (kysy Jukureilta)
Ei toki, mutta ei se myöskään ole automaattisesti plus 100kiloa.
2) Perusmatikkaa. Kespoon pelaajabudjetti 1,1M kaudella oli 150k. Nyt Jokerit on kertonut että pelaajabudjetti on 300k. 300-150= 0,15k€.
Tässä on vain osa kulurakenteesta. Jokerit ei ole Kespoo ja toisinpäin. Edelleen tuo voi sisältyä tuohon kantalukuun.
3) Koska se on KEspoon toteuma parin vuoden takaa ja Kespoolla ei ollut näitä kuluja.
Ei ollut.
4) Jokereilla on tällä hetkellä vissiin reilu kymmenkunta palkansaajaa (ei-pelaajia). Näistä uusia on AJ ja Agarth. Aika iso prosentti on tottunut siihen että rahaa on enemmän kuin vasemmistoliiton puoluetoimistolla.
Koko johto, jonka kautta se raha kulkee on vaihtunut omistusta myöten. Eli tarkemmin, kuka on tottunut ja mihin?
En minä näitä lukuja ilkeyttäni heittele.
Ei tarvitsekaan,mutta ei nyt mitään 2 miljoonan budjettejakaan kannata huudella vailla faktoja.
Yritän muodostaa jonkinlaista realistista kuvaa suhteutettuna toiminnan leveyteen. Julkisuuteen näitä ei ole annettu. Aidosti minua on alusta asti kiinnostanut miten talous ja rahoituspohja rakennetaan ja aidosti olen vähän huolissani siitä miten heppoiselta rakennelmalta tuo tässä vaiheessa näyttää.
Eikös se rahoituspohja nimenomaan ole nyt terveemmällä pohjalla kun omistajuus on jakautunut leveämmälle eikä yhdelle salonojalle? Näyttäisikö se silloin siis paremmalta jos mukana olisi yksittäinen miljonääri? En saa ajatuksesta kiinni.
 

lLamay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Denny Pratt
Ei tarvitsekaan,mutta ei nyt mitään 2 miljoonan budjettejakaan kannata huudella vailla faktoja.
Faktat on pidetty piilossa joten pitää arvata.

2 miljoonaa on minun arvaukseni ja pyydettäessä avasin sen miten olin sen päissäni muodostanut.

Mitäs sinä veikkaat?


Eikös se rahoituspohja nimenomaan ole nyt terveemmällä pohjalla kun omistajuus on jakautunut leveämmälle eikä yhdelle salonojalle? Näyttäisikö se silloin siis paremmalta jos mukana olisi yksittäinen miljonääri? En saa ajatuksesta kiinni.
Onko ajatusmallisi se että omistaja kausi toisensa jälkeen kaivaa perstaskua välttääkseen seuran konkurssin? Jos ekan kauden jälkeen tarvitaan miljoona että saadaan menot katettua, niin olisihan se helpompaa että tämä rahoittajataho olisi nyt jo mukana ja ymmärtäisi oman roolinsa.

Minulla on sellainen tunne että nykyiset omistajat ovat olleet antamassa siemenrahaa joilla toiminta perustetaan ja joka myöhemmin elää tienaamillaan rahoilla. Eli vähän niinkuin Turussa paitsi päin vastoin.
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onko ajatusmallisi se että omistaja kausi toisensa jälkeen kaivaa perstaskua välttääkseen seuran konkurssin? Jos ekan kauden jälkeen tarvitaan miljoona että saadaan menot katettua, niin olisihan se helpompaa että tämä rahoittajataho olisi nyt jo mukana ja ymmärtäisi oman roolinsa.
Ei. Mutta kun salonojia haikailit mukaan niin sinun ilmeisesti oli? Eikö se lähtökohta kuitenkin olisi mieluiten se, minkä yksi omistajista juuri toi esille Sanomille, että markkinatalouden ehdoilla on tarkoitus toimia? Nyt on julkaistu muutama yhteistyökumppani, joten vetäisin ihan rauhassa happea näiden osalta ja arvioisin syyskuussa tilanteen uudestaan, kun kiekko putoaa jäähän.
 

lLamay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Denny Pratt
Ei. Mutta kun salonojia haikailit mukaan niin sinun ilmeisesti oli?
Haikailinko?
Yritin sanoa että jos näyttää siltä että liiketoimintapuoli sakkaa niin on kiva olla joku sellanen kaveri mukana jolla on sekä pinoa että halua käyttää sitä.

Eikö se lähtökohta kuitenkin olisi mieluiten se, minkä yksi omistajista juuri toi esille Sanomille, että markkinatalouden ehdoilla on tarkoitus toimia? Nyt on julkaistu muutama yhteistyökumppani, joten vetäisin ihan rauhassa happea näiden osalta ja arvioisin syyskuussa tilanteen uudestaan, kun kiekko putoaa jäähän.
Muutama? Itse olen nähnyt Warriorin ja Xbilin. Mitä olen missannut?

No minäpäs laitan pääni pensaaseen ja vedän happea. Toivotaan että ennen syyskuuta joku tekee jotakin näkyvää.

Tai jos sittenkin kaikki tulee niinku mamulle illallinen... ihan ittekseen.
 

lLamay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Denny Pratt
Minkä ihmeen takia ne kulut olisi sitten niin merkittävästi suuremmat kuin vaikka K-Espoolla?
Isoin tekijä U20 &U18 junnubudjetit, näiden valmentajat ja junioritoiminnan vastuuhenkilöt jotka kespoolla menee ry:n puolelle (eli kuukausimaksuihin).

Ja ennenkuin joku tästäkin älähtää: tämähän on siis esimerkillistä toimintaa. Lienee suurin yksittäinen syy miksi Espoon U16 jengistä siirtyi reilu kentällinen Jokereihin.
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Haikailinko?
Yritin sanoa että jos näyttää siltä että liiketoimintapuoli sakkaa niin on kiva olla joku sellanen kaveri mukana jolla on sekä pinoa että halua käyttää sitä.
Onko jossain siis kerrottu että nyt näin ei ole esim.Väänäsen, Lindellin tai Teräväisen osalta? Ensin dumaat koko organisaation, että eiväthän ne osaa toimia, kun rahaa on ollut kuin vasemmistoliiton toimistolla, sen kuin seinästä hakee ja kukaan ei osaa toimia oikein. Nyt kun omistajuus on leveämmällä ja toimitaan ensisijassa markkinaehtoisesti niin sekin on perseestä. Kun pitäisi olla sittenkin se miljonääri taustalla. Yritä nyt hyvä ihminen jo päättää. Näyttää ennemmin siltä että tarve on vain kääntää asiat päin persettä eikä oikeastaan mitään muuta.
Muutama? Itse olen nähnyt Warriorin ja Xbilin. Mitä olen missannut?

No minäpäs laitan pääni pensaaseen ja vedän happea. Toivotaan että ennen syyskuuta joku tekee jotakin näkyvää.
Mitä tässä olisi siis pitänyt tapahtua näiden muutaman kuukauden aikana jotta olisit tyytyväinen tilanteeseen? Niemi on ymmärtääkseni ollut kokonaiset 27 päivää toimarina. Mestispaikka varmistui rapiat alta pari kuukautta sitten. Nyt on solmittu iso sopimus, jopa isoin Suomen oloissa, varustevalmistajan kanssa ja ilmoitettu XBil yhteistyöstä. Mutta paskaa nämäkin ilmeisesti. Ei enempää tästä osaltani. Itse odottelen ainakin levollisin mielin kauden alkua.
 

lLamay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Denny Pratt
Kokonaisuus on johtanut pelikieltoon.

Luetun ymmärtäminen on taitolaji siinä missä sokea fanituskin. Muista ostaa osakkeita.

Hyvää kauden odotusta.
 

Klokoski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Finnish Defence Forces, Ukraine
Olipas ilo tulla katsomaan tänne nettiscouttaus-osastolle huhuja uusista vahvistuksesta. Löytyikin sivun verran jankkaamista tietäjiltä jo ensikauden budjetista.

Ketjun aiheeseen, odotuksissa olisi jokin jokeritaustainen kokenut pelimies. Tuhma-Olavi, Henritius tms kelpais hyvin.
 

-Hnö-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Isoin tekijä U20 &U18 junnubudjetit, näiden valmentajat ja junioritoiminnan vastuuhenkilöt jotka kespoolla menee ry:n puolelle (eli kuukausimaksuihin).

Ja ennenkuin joku tästäkin älähtää: tämähän on siis esimerkillistä toimintaa. Lienee suurin yksittäinen syy miksi Espoon U16 jengistä siirtyi reilu kentällinen Jokereihin.
Tämä fanien osakeannin tuottamat eurot on nimenomaan tarkoitus käyttää junioripuolen kulujen kattamiseen ja toiminnan kehittämiseen. En tiedä paljon tälläisen organisaation pyörittäminen maksaa, mutta 300k kattaa varmasti aika paljon.
Tai jos sittenkin kaikki tulee niinku mamulle illallinen... ihan ittekseen.
Tämä kommentti sitten kertoo kaiken oleellisen keskustelun (tai keskustelijan) tasosta, joten eiköhän anneta olla.
 

Artisokka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Melkein uskaltaisin sanoa, että ainakin yksi yli 30-vuotias paluumuuttaja luistelee ensi kaudella jokeripaidassa.

Karvinen kun on sieltä nimeltämainitsemattomasta seurasta lähtöisin ilman Jokeritaustaa, niin vielä paluumuuttajaa odotellaan ja tämän myötä Vauhkonen-Ruuttu-Henritius(-Hännikäinen) unelmointi elää.

Mikähän Massiivinen olisi tulossa?
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Karvinen kun on sieltä nimeltämainitsemattomasta seurasta lähtöisin ilman Jokeritaustaa, niin vielä paluumuuttajaa odotellaan ja tämän myötä Vauhkonen-Ruuttu-Henritius(-Hännikäinen) unelmointi elää.

Mikähän Massiivinen olisi tulossa?
Mitäs pahaa EVU:ssa on, ettei voi nimeltä mainita? Legendaarinen vantaalainen seura, josta yleensä parhaat on siirtyneet Jokereihin ja vähän paskemmat ifk:hon. ;)
 

SirKepola

Jäsen
Suosikkijoukkue
AS Roma
Mitä muuten tapahtui sille Grönlundin huhulle, kun piti olla aika varmana tulossa Lukosta Jokereihin päin? Osoittautui ilmeisesti ankaksi vaikka keväällä kovasti täällä asiasta puhetta oli?
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Määttä sanoi Narriradiossa, että hyökkäysosasto saattaisi olla jopa tässä. Tulkitsin hänen puheistaan, että 0-1 hyökkääjää tuloillaan ja ehkä enemmän sitten pakkiosastolle, jos johonkin.
 

Artisokka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Määttä sanoi Narriradiossa, että hyökkäysosasto saattaisi olla jopa tässä. Tulkitsin hänen puheistaan, että 0-1 hyökkääjää tuloillaan ja ehkä enemmän sitten pakkiosastolle, jos johonkin.

RIP unelma Hännikäisestä.

Hyökkäysosasto kyllä ihan asiallinen ja mielelläni otan vastaan vahvistuksia pakistoon. Vaan onko ketään entuudestaan tuttua Jokerikasvattia, mielellään kokenutta, tarjolla ja realistista saada?

Kukahan se yli 30v paluumuuttaja on, jota täällä "tietäjät" puhuneet hyvinkin varmana?
 

cheap_shot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks, Jokerit, KäPa, Liverpool
RIP unelma Hännikäisestä.

Hyökkäysosasto kyllä ihan asiallinen ja mielelläni otan vastaan vahvistuksia pakistoon. Vaan onko ketään entuudestaan tuttua Jokerikasvattia, mielellään kokenutta, tarjolla ja realistista saada?

Kukahan se yli 30v paluumuuttaja on, jota täällä "tietäjät" puhuneet hyvinkin varmana?
Olisiko tämä varma paluumuuttaja Olavi Vauhkonen, joka odottelee heinäkuun loppuun jotain rahakkaampaa lappua vielä?
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
RIP unelma Hännikäisestä.

Hyökkäysosasto kyllä ihan asiallinen ja mielelläni otan vastaan vahvistuksia pakistoon. Vaan onko ketään entuudestaan tuttua Jokerikasvattia, mielellään kokenutta, tarjolla ja realistista saada?

Kukahan se yli 30v paluumuuttaja on, jota täällä "tietäjät" puhuneet hyvinkin varmana?
Puhuiko Yrjänheikki tai Saarni pressissä, että 3-5 vahvistusta tulisi vielä? Ja olisiko sen jälkeen tulleet Kalajanniska, Hänninen ja Karvinen?

Tällä hyökkäyksellä voisin lähteä kauteen, olettaen että sinne voisi tulla vielä 1 pelaaja paikkaamaan jos jollain junnulla ei rahkeet riitä. Toisaalta U20:stä voi myös päästä kokeilemaan joku. Esim. Vähäkangas?

Menee jo vanhan toistamiseksi, mutta esim. koodinimillä: "Henritius", "Vauhkonen" tai "Ruuttu". Etenkin kahden jälkimmäisen kohdalla luulen, että pelipaikkaa etsitään tasokkaammista sarjoista johonkin matkaa syksyyn.

Pakiston osalta pitäisi tehdä vähän duunia ja käydä läpi omia vanhoja exceleitä. Joku rightin kokonaisvaltainen ja varmaotteinen pakki Mestiksen ja Liigan välimaastosta kelpaisi hyvin. Voisiko tämä olla jopa ulkkarihankinnan paikka?

Heitetään nyt lonkalta vaikka:

Daine Todd (R)
Roope Reini (L)
Mico Luoto (L)
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
No nyt on kerrassaan mielenkiintoinen haku! Itse katselin jotain 20-30 pisteen kavereita. Lisätäänpä tämä Crawford jollekin seurantalistalle. Tainnut päästä pelaamaan aika kanadalaista lätkää Cardiffissa.

Jokerikasvatti Keskitalo olisi vielä vapaana. Loukkaantumiset on riski, mutta parhaimmillaan olisi sarjan kärkipakkeja. Eikä ole right.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Läppä läppänä, mutta tuliskohan "suljettujen sarjojen fani" Shaun Heshka Jokereihin ensi kaudeksi? Ei tarvii pelätä sarjanousua ainakaan.

 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös