Tässä ketjussa moralisoimme/haukumme/valitamme/itkemme jokerifaneista

  • 15 470
  • 59

nakkisormi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jokerifanit aiheuttavat niin paljon pahanolon tunnetta pääasiassa muiden joukkueiden faneille, joten päätin auttaa teitä avaamalla tämän ketjun johon jokainen, joukkueesta riippumatta saa kirjoittaa tunteistaan meitä Jokerifaneja kohtaan.

Moralisoikaa/haukkukaa/valittakaa/itkekää tässä ketjussa otamme kaiken kritiikin vastaan ja vastailemme myös mitä hankalimpiin kysymyksiin meihin ja toimintaamme liittyen.
 

Jiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, Stadi HC, Jatkoaika HC, Slavia Praha
Keväiset terveiset täältä susirajan takaa!

Katselin tuossa amatöörivideota Iltasanomien videopesäkkeestä: http://www.iltasanomat.fi/videot/?id=1348935

Siellä ne Jokerifanit edustaa. Omaa joukkuetta kannustaen ja jääkiekkoon liittyviä iskulauseita heitellen. "Me vihataan teitä" on kyllä mielestäni kaikessa yksinkertaisuudessaan erittäin kypsästi ja älykkäästi sanottu. Kolmella sanalla osoitetaan täysi tuki omalle joukkueelle unohtamatta vastustajan kunnioitusta.

"Ootte pelkkä paska susirajan takana" sisältää varmasti minun käsityskyvyn ulkopuolisia etymologisia oivalluksia. Tässäkin on hienosti otettu huomioon fanikulttuurin moniulotteiset mahdollisuudet. Samalla vastustajaa kuin vastustajan faneja ja kotiseutua kunnioittaen mutta kuitenkin oma arvokkuus ja omien kannustaminen etusijalla.

Ei minulla ole mitään pahaa sanottavaa noin hyvin organisoidusta ja hienosti käyttäytyvästä porukasta. Lähes sotilaallista kuria noudattava, mutta silti fiksusti ja rennosti käyttäytyvä Ultras Jokerit ovat varmasti arvostettu ja kunnioitettu vieras missä tahansa vieraspaikkakunnalla.

Hyvää jatkoa vaan kaikille Ultras -jäsenille ja jatkakaa samaan malliin vaan. Hienolla seuralla on pitkät ja hienot perinteet, viimisenpäälle puitteet, Virmasen Masa ja vielä ykkösluokan fanit!

PS. Loukkaus häpäisee vain lausujansa.

Edit: Sen verran piti vielä sanoa että onpa törkeitä joukkueita tuolla Englannin Valioliigassa. Muutamat heidän kannustushuutonsa ovat suoria kopioita Jokereiden ottelun aikana käyttämistä rallatuksista. Ovat sentään kielen vaihtaneet etteivät heti jäisi kiinni. Minä kuitenkin tarkkakorvaisena olen huomannut että nehän on varastettu suoraan Ultras Jokereilta.
 
Viimeksi muokattu:

pete666

Jäsen
Suosikkijoukkue
BLUES
Jiri kirjoitti:
Edit: Sen verran piti vielä sanoa että onpa törkeitä joukkueita tuolla Englannin Valioliigassa. Muutamat heidän kannustushuutonsa ovat suoria kopioita Jokereiden ottelun aikana käyttämistä rallatuksista. Ovat sentään kielen vaihtaneet etteivät heti jäisi kiinni. Minä kuitenkin tarkkakorvaisena olen huomannut että nehän on varastettu suoraan Ultras Jokereilta.

Olen huomannut aivan saman asian. On se hienoa, että Englantilaiset kopioivat näinkin hienoja huutoja suoraan Suomesta. Sehän istuu kuin nyrkki silmään tuohon lajiin. Mutta enemmän hienoa on se, että Englannissa kun on enemmän katsojia niin kaikki laulavat siellä. On vaan jotenkin paremman kuuloista.
 

Xteemu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
pete666 kirjoitti:
Mutta enemmän hienoa on se, että Englannissa kun on enemmän katsojia niin kaikki laulavat siellä. On vaan jotenkin paremman kuuloista.
Minä taas pidän enemmän espoolaisesta kvartettilaulusta kuin suurten kuorojen mölinästä. Kun paikallisen kiekkoseuran fanitkin sopivasti jakautuvat kahteen mieheen ja kahteen naiseen, on stemmalaulu kunnossa.
 

pete666

Jäsen
Suosikkijoukkue
BLUES
Xteemu kirjoitti:
Minä taas pidän enemmän espoolaisesta kvartettilaulusta kuin suurten kuorojen mölinästä. Kun paikallisen kiekkoseuran fanitkin sopivasti jakautuvat kahteen mieheen ja kahteen naiseen, on stemmalaulu kunnossa.

Ylipäätänsä, miksi vitussa kaikki paska pitää kopioida ulkomailta? Kyllä se sinne sopii, kun on katsojiakin enemmän. Eri asia olisi nuo laulut, jos koko halli laulaisi....No kukin tyylillään, mutta itse en tuota lauluhommaa ymmärrä.
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
Jokerifanien yhteislaulu on kuulemani perusteella vielä jonkin verran haparoivaa, mutta kyllä tuosta vielä hyvä perinne tulee. Kaikki pitää aloittaa joskus. Mielummin tuota laulujen harjoittelua kuuntelee vittumarkojenkin säestämänä, kuin jatkuvaa monotonista "meidän seura - tap -tap tap" ölinää vuodesta toiseen. Tämä sillä oletuksella, että ajan saatossa noista kannatus- ja pilkkalauluista tulee perinteisiä ja ne toistetaan rytmitykseltään korvia miellyttävämmin.

Minä en ymmärrä jokeriefanien kritisoimisessa ihmettelyä, miksi ei keskitytä pelkästään omien kannustamiseen. On kuitenkin olemassa kannatuslaulut ja pilkkalaulut. Molemmat kuuluvat fanikulttuuriin.

Lisää vain pilkkalauluja vastustajien niskaan, kiitos.
 

Luiro

Jäsen
Panzerfaust kirjoitti:
Lisää vain pilkkalauluja vastustajien niskaan, kiitos.

Toivottavasti muistat tämän sitten, kun keskustelemme HPK:n ja Ässien kannattajista.

Ihme porua noista Jokeri-kannattajista. Minä ainakin tykkään ja arvostan. Ja kiitokset vieläkin niille narrifaneille, jotka puolitoista vuotta sitten pelin jälkeen ystävällisesti juttelivat ja joivat kanssani kaljaa pelin jälkeen junassa Rautatieasemalle ja metrossa itään. Oli hauskaa ja hyvää porukkaa ja lauloivatkin.

Aina sattuu ja tapahtuu, kun lähdetään reissuun, mitäs sitä itkemään.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ambi kirjoitti:
Helvetin tyylikästä.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200704135982740_uu.shtml

Pistää tosissaan vituttamaan tuollainen.

Todella typerää käytöstä, ei voi muuta sanoa, toivottavasti tuon lyönnin antaja on ylpeä itsestään.
Valitettavasti näitä ylilyöntejä tapahtuu. Itse kirjoitin jo johonkin ketjuun siitä, mitä koin eka matsissa Oulussa. Pelin jälkeen olimme vaimoni kanssa poistumassa pelistä kun tälläinen nuori jokerifani tuli eteemme ja nosti keskisormen pystyyn ja huusi :" Vitun homoporot". Nauratti kaverin käytös, itsellä jo ikää yli viidenkymmenen ja tuollainen kukkakeppi tulee siihen uhoamaan. Onneksi olen aika säyseä tyyppi, on kuitenkin tullut pelattua useampaakin lajia ja aktiiviuran jälkeen treenattua aika paljon, edelleenkin.
Ei vain tullut mieleenkään vetää kaveria lättyyn, jos on typerä niin on, minkä sille voi.
Itse pidän siitä, että voi jutella vierasfanien kanssa, se on mielestäni jääkiekkokulttuuria parhaimmillaan. Ei kannattaminen merkitse automaattisesti toisen vihaamista, eihän? Itsellä jäi hyvät muistot Blues- faneista, ensin kaupungilla olutta samassa pöydässä ja sitten vielä hallilla hyviä juttutuokiota erätauoilla, mukavaa.
Jokerifaneissa on varmasti samalla tavalla ajattelevia, siitä olen varma, harmi, että se ääriryhmä näkyy ja kuuluu vähän liikaakin.
Samaa uhoa on myös osassa Kärppäfaneja, valitettavasti, ei tämän pitäisi vihan puolelle mennä, hieno laji ja hienot joukkueet molemmilla.
Me olemme nyt mestareita mutta ei varmasti joka vuosi tätä herkkua saa nauttia, joka vuosi se pitää ansaita.
Ei muuta kuin hyvää kevättä jokerifaneille ja toivotaan, että ne ylilyönnit loppuisivat ensi kaudella puolin ja toisin, tämä on jääkiekkoa ja hiton hieno laji, nautitaan siitä yhdessä.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Ambi kirjoitti:
Helvetin tyylikästä.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200704135982740_uu.shtml

Pistää tosissaan vituttamaan tuollainen.

Ettei vain olisi ollut Sport Pub Chelseassa tämä tapaus. Siellä ainakin oli yksi sokea jokerifani, joka kierteli pöytiä matsin jälkeen ja kätteli kärppäfaneja. Luuli meidänkin seuruetta näädiksi. =) Itse olin paikalla about yhteentoista asti, johon mennessä ei mitn tälläistä ollut ainakaan tapahtunut.

Vittumaista toki, onneksi ovat suht marginaalisia tapauksia ylipäänsä.
 

Speller

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät ja HIFK
Uutisen todenperäisyys pitää aina kyseenalaistaa,
kun kyseessä ovat nämä iltalehdet.

Ensinnäkin onko varmasti ollut kyseesssä Kärppä-fani.
Miksi kukaan ei ole nähnyt tapausta ja puttunut siihen.
Ainakin Oulussa tuollainen lyöjä olisi vedetty levyksi 100% varmuudella.
Silminnäkijöitä tapaukselle ei ole.
Jotenkin tuntuu, että tapaus olisi vain hakemalla haettu.

Mutta mikäli kyseessä olisi ollut esim. ns. rekisteröitynyt Kärppä-Fani
teko on tuomittava ehdottomasti koko Kärppä-organisaation taholta.
Anteeksipyyntö pitäisi tehdä julkisesti.

Mikäli kysessä on vain satunnainen kulkija esim. HIFK-fani mutta
on pelin aikana kannattanut Kärppiä, niin silloin anteeksipyyntö ja moralisointi jää kokonaan väkivallantekijän kontolle.


Valitettava YKSITTÄINEN tapaus.

Ei voi edes verrata siihen kun Jokerifanit riehuivat organisoidusti case Jyväskylässä. Motako lööppiä tästä tehtiin. Tuliko julkisia anteeksipyyntöjä.
 

Jiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, Stadi HC, Jatkoaika HC, Slavia Praha
Speller kirjoitti:
esim. HIFK-fani
NII!

Karalahti juo viinaa ja hakkaa ihmisiä yökerhossa, Tibbets raiskaa kaikki kaksjalkaiset kanasta tikapuihin ja Ville Peltonen on kerran käynyt Nordiksella ja nyt hän on syönyt 2 paloautoa Floridassa.

Ehei Kärppäfanit ketään lyö, ei edes sokeaa. Kun kerran lehti niin uutisoi niin sen täytyy olla HIFK:n organisaatiosta.

Etkö näe logiikkaa?
 

Lager Lager

Jäsen
Suosikkijoukkue
National Hockey League
Speller kirjoitti:
Ensinnäkin onko varmasti ollut kyseesssä Kärppä-fani.
Miksi kukaan ei ole nähnyt tapausta ja puttunut siihen.
Ainakin Oulussa tuollainen lyöjä olisi vedetty levyksi 100% varmuudella.
Silminnäkijöitä tapaukselle ei ole.
Jos tämä sokea fani on kätellyt pöytää jossa on kärppäfaneja ja yks tempaisee yhden nopean suoran tauluun, niin ei siinä varmaan kovin montaa silmäparia tapahtumaa todista, paitsi pöydässä olleet "kärppäfanit", jotka ei tee asialle tietenkään mitään.

Ylpeä jannu varmaan tämä iskun antaja sekä muut pöytäseuralaiset...

Jos tapahtumalla olisi ollut (enemmän) silminnäkijöitä, voisi olla että lyöjälläkin olisi nenä nopeasti kipeänä.
 
Viimeksi muokattu:

Jeffrey

Jäsen
Speller kirjoitti:
Uutisen todenperäisyys pitää aina kyseenalaistaa,
kun kyseessä ovat nämä iltalehdet.
.
.
.
.
.
Ei voi edes verrata siihen kun Jokerifanit riehuivat organisoidusti case Jyväskylässä. Motako lööppiä tästä tehtiin. Tuliko julkisia anteeksipyyntöjä.

Vai, että näin! Sä et usko iltapäivälehtiä kun puhutaan näätäfanista, mutta sitten kun kyse olikin Jokerifaneista niin sä nielet kaiken. Sulla ei taida olla mitään käsitystä mitä nykäskylässä oikeasti tapahtui! Tyylikästä!
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Speller kirjoitti:
Ensinnäkin onko varmasti ollut kyseesssä Kärppä-fani.

Naurettavaa jeesustelua sanon minä. Jos homma olisi mennyt toisin päin, olisi täällä jo janarit kauhistelemassa maailman pahuutta.

Valitettava YKSITTÄINEN tapaus.

No yksittäistapaus nimenomaan. Suurin osa Jokerifanien "hässäköistäkin" on juuri näitä valitettavia yksittäistapauksia, mutta kummasti aina koko faniporukka leimaantuu.

En käsitä, miten tämä case liitetään meidän Jyväskylän reissuun. Silloin oli kuitenkin lauantai, ihmiset humalassa ja vittuuntuneita ottelun peruuntumisesta.
 

ELaine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tämä kyseinen nyrkkisankari jos lukee tätä palstaa varmastikin jo häpeää, joten antakaa iltapulu-juttujen olla omassa arvossaan.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Vaikka tuossa Iltalehden jutussa ei paljastetakaan kuka tämä sokea jokerifani oli, niin itse veikkaisin Jyri Rönniä. Hyvä että on saanut kepin avuksi, enkä pistä ollenkaan pahitteeksi sitä, että sai vähän nokkaansakin.

Jaa, se olikin vaan narrien mielikuvitusta koko juttu. Harmi.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Aina sattuu ja tapahtuu

Juuri kun luulin näkeneeni kaiken, jokerifanit pistivät paremmaksi. Toki taas yksittäistapauksen muodossa. Ei riitä sanat kuvailemaan tätä.
 

Aake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit vuodesta 1983, HJK
Sokea Jokerifani joka on ollut helsinkiläisessä ravintolassa ehkä Oulussa? Ulkomailla ollut isä joka on keksinyt tarinan? Jokerifanien juonitteluyritys?

Jos Iltalehti on tehnyt noilla faktoilla juttua niin voi kyllä syyttää itseään. Onneksi pohjoisen rehelliset miehet selvittävät asian.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Suomalainen roskalehdistö osoittaa jälleen tasonsa antamalla kusettaa itseään näin. Huvittava soppa kyllä taas kerran.
 

Aake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit vuodesta 1983, HJK
Scoutti kirjoitti:
En muista mistä tämä inho jokerifaneja kohtaan on alunperin alkanut, mutta Paven persoona lienee ollut isossa roolissa. Nykyään tuntuu, että ne kaikki ilmalan teinit muistuttaa jotenkin Pavea. Typerät, pilkkaavat laulut ja huonot käytöstavat tuovat elävästi mieleen 80-luvun nahkahansikkaan. Vieläkö se kaveri muuten häärää jokerifaneissa?

Aidon jokerin tunnistaa aina.

Niin, onkahan mies esim. ikinä mahtanut lukea tätä palstaa tai kirjoittaa jotain tänne? Hauska sattumahan olisi jos Pave esim. piiloutuisi jonkun tällä esiintyvän nimimerkin taakse!

Jos inhontunteesi ovat jatkuneet nyt jo 20 vuotta etkä tiedä mistä kiikastaa niin ehkä kannattaisi hakea apua ammattiauttajalta? Olet siis näkevinäsi erään tietyn Jokerihahmon kaikkialla, ja jopa lapset alkavat muistuttaa tätä miestä? Sangen mielenkiintoista, sanoisi psykologi.

Uskomattoman sopan on Iltalehti saanut aikaiseksi. Jos tässä olisi edes maalaisjärkeä toimittaja käyttänyt niin olisi juttu jäänyt tekemättä, mutta tämä on varmasti hyvä opetus aloittelevalle (?) toimittajalle siitä, että joskus voi myös käyttää omia aivojaan ja tarkastaa faktoja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös