Voi ny paska... Miten en muistanut tuota Heinzin amerikkalaisuutta? On maualtaan ylivoimaisesti parasta ketsuppia.Made in USA ja tunnetut jenkkituotteet jää hyllyyn. Harmi, koska Heinz on oikein hyvä ketsuppi. Intelin osakkeet vaihtui Patriaan.
Voi ny paska... Miten en muistanut tuota Heinzin amerikkalaisuutta? On maualtaan ylivoimaisesti parasta ketsuppia.Made in USA ja tunnetut jenkkituotteet jää hyllyyn. Harmi, koska Heinz on oikein hyvä ketsuppi. Intelin osakkeet vaihtui Patriaan.
Vesi on kanssa tosi hyvää ja raikasta. Halpaa ja terveellistä myös.Pepsi Maxin menetys on kyllä paha isku.
Täytyy vaan opetella pärjäämään Freewayllä ja Jaffalla.
Amerikka on täysin kahtiajakautunut maa, joten itse pyrin tästä edes välttelemään niitä tuotteita, jotka ovat valmistettu tai joiden pääkonttori on punaisessa osavaltiossa. Esim Coca-Cola on Georgiasta (äänesti Trumpia) ja Pepsi New Yorkin (äänesti Harrisia) osavaltiosta. Kanadan vastatullit ovat käsitykseni mukaan myös kohdistettu näihin tiettyihin osiin USA:ta, jotka tämän paskapuuron ovat keittäneet.
Olisi kiva kuulla palstan Teslakuskien ajatuksia siitä, että onko Teslalla ajelu aiheuttanut häpeää?
Se on The ScorpionsKävin levyhyllyn läpi. Ei voi enää kuunnella kuin Popedaa, Scorpionsia, Sex Pistolsia, Beatlesiä ja Loudnessia.
Tarkoitatko nyt leipää, vai valmista subia? Leivässähän nyt on ihan perus että taikinaan lipsahtaa vähän sokeria jotta hiiva aktivoituu. Valmiissa subissa sokerin määrä perustuu täytteeseen, esim. teriyakikastike on imelä, joten sokeriahan siinä. Enkä mä nyt kamalan huolissani ole, jos yhdessä subissa on vaikka 10 grammaa sokeria. Tyydyttyneet rasvat tekevät enempi hallaa. Joissain subeissa tuon taulukon mukaan tyydyyttyneen rasvan osuus kokonaisrasvoista on melkein 50%.Subwaysta olen kyllä aina tykännyt, mutta siis ihan apropos, niin eihän se leipä ole oikeasti amerikkalaiseen tyyliin sokeroitua? Irlannissa on tästä ollut ilmeisesti jotain kohua.
edit: No ei helvetti, sokeriahan siellä on todellakin lisätty leipään... Raiskaus. https://www.subway.com/fi-fi/-/medi...ion/finland-nutritional-chart-jan-2025-c1.pdf
Siis erikseen lisätty sokeri ei ole kunniallisen leivän aines. USA:ssa sokeroitu leipä on hyvin yleistä mutta ei todellakaan kuulu meidän ruokakulttuuriimme vaan on pyhäinhäväistys.Tarkoitatko nyt leipää, vai valmista subia? Leivässähän nyt on ihan perus että taikinaan lipsahtaa vähän sokeria jotta hiiva aktivoituu. Valmiissa subissa sokerin määrä perustuu täytteeseen, esim. teriyakikastike on imelä, joten sokeriahan siinä. Enkä mä nyt kamalan huolissani ole, jos yhdessä subissa on vaikka 10 grammaa sokeria. Tyydyttyneet rasvat tekevät enempi hallaa. Joissain subeissa tuon taulukon mukaan tyydyyttyneen rasvan osuus kokonaisrasvoista on melkein 50%.
Mää juon Batterya!Vesi on kanssa tosi hyvää ja raikasta. Halpaa ja terveellistä myös.
Niin, pitää osata erotella ravintosisällöt ja ainesosat. Jos katsot ihan minkä tahansa leivän ravintosisältötaulukkoa, niin siellä on sokereita jokunen gramma per 100 g, mutta tuo tarkoittaa luonnollisia sokereita joita on hiilihydraateissa. Mutta ainesosaluettelosta ei kyllä suomalaisista leivistä sokeria löydä, mikä tarkoittaa siis että tuotteeseen ei ole lisätty sokeria.Siis erikseen lisätty sokeri ei ole kunniallisen leivän aines. USA:ssa sokeroitu leipä on hyvin yleistä mutta ei todellakaan kuulu meidän ruokakulttuuriimme vaan on pyhäinhäväistys.
Tuosta ainakin helppo aloittaa, kun se harjoittaa edelleen liiketoimintaa meidän itärajan terroristivaltiossa.Pepsi
Amerikkalaisesta wonder breadista yritin joskus paistaa lapsille köyhiä ritareita. Pikkuisen kuivahtaneesta ranskanleivästä syntyy herkkua, mutta wonder breadista, joka ei edes viikossa kuivahda miksikään, niin siitä ei. Siitä tuli pannulla epämääräistä räkää, joka lensi roskiin. Hyvän kananmunan tuhlausta oli se.Niin, pitää osata erotella ravintosisällöt ja ainesosat. Jos katsot ihan minkä tahansa leivän ravintosisältötaulukkoa, niin siellä on sokereita jokunen gramma per 100 g, mutta tuo tarkoittaa luonnollisia sokereita joita on hiilihydraateissa. Mutta ainesosaluettelosta ei kyllä suomalaisista leivistä sokeria löydä, mikä tarkoittaa siis että tuotteeseen ei ole lisätty sokeria.
Jossakin suomalaisessa ruisleivässä sokereiden määrä saattaa olla luokkaa 0,5 g/100 g ja vaaleissakin leivissä puhutaan yleensä alle 3 g/100 g määristä, kun taas tyypillisissä amerikkalaisissa leivissä puhutaan usein yli 10 g määristä, joissakin jopa reilusti yli. Ja noissa jenkkipullaleivissä saattaa olla myös ihan lisättyä sokeria.
Meillä on tuo sama kone. Makunesteet on kyllä uskomattoman paljon parempia ku kilpailijoilla.Meidän perheessä ostettiin viime vuonna suomalainen hiilihapotuskone ja limpparit tehdään joko saman firman tiivisteistä tai Mehukatista. Rahaa säästyy eikä mene penniäkään pepsicolille.
Ihan täällä meillä nautituista leivistä tulee ekana mieleen joululeipä tai saaristolaisleipä, jotka ovat maultaan melko makeita. En nyt jaksa tarkistaa, mutta veikkaan että sokeria (siirappia) niissä on ihan kohtuullisesti.Siis erikseen lisätty sokeri ei ole kunniallisen leivän aines. USA:ssa sokeroitu leipä on hyvin yleistä mutta ei todellakaan kuulu meidän ruokakulttuuriimme vaan on pyhäinhäväistys.
Teksti-tv on kuitenkin/onneksi brittien eikä jenkkien keksintö. Sitä ei tarvitse boikotoida.Ylen Teksti-TV:stä en luovu, kaikki muu saa mennä, mutta ilman sitä en voi elää.
Sen jälkeen tulee happi ja vesi.
Sandelsista tuli mieleen sellainen, että vieläkö Olvi puuhailee Valko-Venäjällä? Itse olen todennut Venäjä (ja nyt USA) boikotoinnin laajemmalla rintamalla mahdottomaksi, kun kaikissa tulee jotain ongelmia vastaan. Mutta jos jenkkejä haluaa boikotoida, niin Olvi on varmasti hyvä valinta. Itse tykkään myös Olvi Colasta ja saman lafkan valmistamasta Coop Colasta. Olen pitkälti kustannussyistä vaihtanutkin ison osan Coca Colan ostoista tuohon Coopiin, jota saa 1,65€ - 1,85€ pullo (1,5) S-kaupoista. Merkittävä ero, kun Coca Cola maksaa sen vitosen 2-packilta nykyään.Lupaan vähentää cokiksen juontia vielä vähän ja siirryn entistä enemmän Sandelsiin. Lapsille on silti colaa pakko ostaa edelleen, mutta saavat sentään valita onko se cokis vai pepsi, ei molempia samalla kauppareissulla.