Tänään TV:ssä

  • 826 508
  • 3 618

Ranksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Tänään Lynchin Inland Empire Teemalla klo 21:50. Vihdoinkin pääsee tuonkin elokuvan näkemään.

tää on niin must nähtävä, lynchin fanina. Traileri jo lupaili tutunomaista pitkälle vietyä piinaa ja jännitystä. Kuvakulmat ja musiikki varmasti taattua lynchiä. Nyt riprop vauhtia töistä valmistautumaan elokuvanautintoon.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
YLE Teemalla Elokuvan juhlaviikko 30.10.-6.11.

su 30.10. Charles Chaplin: City Lights
su 30.10. Julian Schnabel: Le scaphandre et le papillon
ma 31.10. Stanley Kubrick: 2001: A Space Odyssey
ti 1.11. Matti Kassila: Komisario Palmun erehdys
ke 2.11. David Lynch: Blue Velvet
to 3.11. John Frankenheimer: The Manchurian Candidate
pe 4.11. Woody Allen: Everything You Always Wanted to Know About Sex But Were Afraid to Ask
la 5.11. Sergio Leone: For a Few Dollars More
su 6.11. Vittorio de Sica: Ladri di bicilette
su 6.11. Paul Thomas Anderson: Magnolia

Monelle varmasti moneen kertaan nähtyjä, mutta laatukamaa joka tapauksessa.

Blue Velvet ja Polkupyörävaras menee täällä tallennukseen, paikkaillaan aukkoja yleissivistyksessä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
A-Talkissa olisi tänään vääntöä karppauksesta. Saa nähdä, miten juttelu edistyy. Homostelu meni ainakin puolueelliseksi sen kivannäköisen juontajatädin oltua selkeästi schollilaisia vastaan.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Blue Velvet ja Polkupyörävaras menee täällä tallennukseen, paikkaillaan aukkoja yleissivistyksessä.

Blue Velvet tosiaan kannattaa katsoa. Omasta mielestäni Lynchin paras elokuva, joskaan viimeiset kolme tekelettä eivät jää kauas. Tuo on kuitenkin paljon "normaalimpi" elokuva kuin Twin Peaksin jälkeen tehdyt, ja varmasti moni näistä abstrakteimmista Lynchin teoksista pitämättömätkin tykkäävät. Omasta mielestä yksi aikamme parhaista leffoista.

Tänään Lynchin Inland Empire Teemalla klo 21:50. Vihdoinkin pääsee tuonkin elokuvan näkemään.

Tämä puolestaan edustaa sitten sitä kaikkeista abstrakteinta puolta Lynchin töistä, ehkä Eraserheadin ohella. Muistan kun näin ko. pätkän ensi kerran; rainan loputtua mietein mielessäni että minulla ei ole mitään käsitystä siitä, mitä tuossa elokuvassa tapahtui, mutta helvetti vieköön se oli hyvä! Nyt kun on muutama katselukerta takana, olen mielestäni päässyt melko hyvin kärryille ja elokuva ei ole huonontunut tippaakaan. Ainoa puoli josta keksin valitusta on sen kolmen tunnin kesto, sillä kolme tuntia on mielestäni liikaa mille tahansa elokuvalle, muutamin poikkeuksin. Todella hieno leffa silti.
 
Viimeksi muokattu:

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Tänään illalla näyttää tulevan pari hyvää leffaa ihan normikanavilta. Ensin Teemalta Lynchin The Elephant man ja sen jälkeen Neloselta The Proposition. Molemmat ehdottomasti katsomisen arvoisia vaikken itse ajatellutkaan näitä nyt katsoa. Propositionin satuin katselemaan juuri tuossa viikko takaperin ja Elefanttimiehestäkin lienee vain noin kuukauden päivät.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tänään tulee telkkarista pokea, videokanavalta.

Tai no sitä tulin sanomaan, että tänä iltana kymmeneltä tulee YLE Teemalta taltiointi rockfestivaaleilta Tallinnasta vuodelta -88. Sitä ennen dokumentti. Uusinta reilun kuukauden takaa.
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Ensi-ilta televisiossa:

Rööperi (K15)
Sub Ma 14.11.2011 klo: 21.00

Ennen tätä onkin hyvä katsella Pasila klo 20.30 TV2:lta!
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tänään telkussa Hitlerin kätyrien Suomi-jakso Teemalla klo 21, sitä ennen sotatraumoista juttua ykkösellä klo 20.

Itse asiassa tuo jälkimmäinen näyttäisi olevan kuusiosainen dokkarisarja lasten näkökulmasta. Varsin mielenkiintoinen ja hyvä aihe avattavaksi tätä kautta. Nuo sotakokemukset kun heijastelevat parin sukupolven päähän helposti.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
South Park tänään klo 23.00 JIM-kanavalla.

Vaikka on uusinnan uusinta, niin huikea Michael Jack... Jefferson -jakso. Ehdottomasti yksi suosikkijaksoistani tästä sarjasta.
 

Claudius

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Juuri äsken alkoi UrhoTV:llä todellinen kulttielokuva: The Blob - Valuva kuolema. Antoisaa elokuvailtaa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tänään telkussa Hitlerin kätyrien Suomi-jakso Teemalla klo 21, sitä ennen sotatraumoista juttua ykkösellä klo 20.

Itse asiassa tuo jälkimmäinen näyttäisi olevan kuusiosainen dokkarisarja lasten näkökulmasta. Varsin mielenkiintoinen ja hyvä aihe avattavaksi tätä kautta. Nuo sotakokemukset kun heijastelevat parin sukupolven päähän helposti.
Katsoin Isien sota-dokkarisarjan ekan osan vasta eilen Areenasta. Suosittelen ehdottomasti, vaikkei sotahistoria kiinnostaisikaan. Itse asiassa siinä ei sotaa juuri sivuta kuin henkilöhistoriaan liittyen sekä tietenkin henkisten seuraamusten osalta. Täytyy sanoa, että kunnioitan päähenkilön avoimuutta ja rehellisyyttä noiden kokemustensa kanssa, jollain tavalla jopa itselle oli terapeuttista katsoa tuota. Harmi vain, että Suomessa lienee tuhansia sotaveteraanien lapsia, jotka eivät ole osanneet käsitellä isiensä muuttumista vastaavalla tavalla, vaan kura on siirtynyt seuraavalle sukupolvelle.

Hyvä aihe ja ehdottomasti käsittelyn arvoinen. Ja kuten jo mainitsin, avaa sotaan liittymättömiinkin asioihin erilaisia näkökulmia.
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Maria!- ohjelmassa tänään 22:00 Nelosella Alpo Suhonen ja Petteri Sihvonen:

"Jääkiekkoväkivalta kuumentaa tunteita myös Maria!n studiossa. Vastakkain valmentaja Alpo Suhonen ja jääkiekkoanalyytikko Petteri Sihvonen."
 

scholl

Jäsen
Kakkosella ohjelma Amerikan Idoli, joka kertoo Ronald Reaganista. Hän oli ainakin itselleni lapsuudessa presidentti-/valtiomiesidoli. Kun vertaa Euroopankin tämän hetken heikkoihin johtajiin niin Reagan oli kyllä aika mahtava. Täytyy katsoa tämä ohjelma tarkkaan.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Komedia Superbad Nelosella kello 21 alkaen.

Linkki Youtube-traileriin.
 

Beneway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Mario Lemieux, Jyp
Mä olen katsonut kolme kertaa sitten heinäkuun. Katson muuten tänäänkin, yksi suosikkileffoista, naurattaa aina. "Where did this come from asshole!"

Itse olen nähnyt kyseisen leffan jotakuinkin 20 kertaa, mutta silti tuli liimauduttua eilen TV:n ääreen katselemaan.

"Where's the booze Danny Ocean?"
 

TKH

Jäsen
TV1 19.00 Prisma: Ensimmäiset eläimet

"Sir David Attenborough on käyttänyt yli 50-vuotisen uransa tutkimalla maapallon eläimiä ja kasveja. Nyt mies ottaa suurennuslasinsa alle maailman ensimmäiset lajit. Miten ne kehittyivät alkuräjähdyksen jälkeen?"

Ohjelma voi olla vilkaisemisen arvoinen, vaikka tuon otteen olisi voinut laittaa johonkin vitsi-ketjuun tai vastaavaan.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
V2 - jäätynyt enkeli Subilla tänään kello 21.00 alkaen.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
TV1 19.00 Prisma: Ensimmäiset eläimet

"Sir David Attenborough on käyttänyt yli 50-vuotisen uransa tutkimalla maapallon eläimiä ja kasveja. Nyt mies ottaa suurennuslasinsa alle maailman ensimmäiset lajit. Miten ne kehittyivät alkuräjähdyksen jälkeen?"

Ohjelma voi olla vilkaisemisen arvoinen, vaikka tuon otteen olisi voinut laittaa johonkin vitsi-ketjuun tai vastaavaan.

Itse katsoin tämän suurella mielenkiinnolla, koska luonto-ohjelmat ovat aina kiehtoneet minua. Hieno ammatti miehellä-pääsee kiertämään hieman mualimaa! Seuraavassa jaksossa jo hieman isompia elukoita. Ja kai lopulta itse ihminen.
 

J-Ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itsekin katsoisin tämän leffan ellen olisi katsonut tätä jo kolme kertaa ennestään. Eli suosittelen varauksetta! Hemmetin hyvä komedia.

-Tinke-80

Varmaan 3 kertaa olen yrittänyt katsoa enkä ikinä ole syystä tai toisesta ole jaksanut loppuun asti. Se että joku läski hokee ennen leffan puoliväliä varmaan 50 kertaa sanaa "fuck" ei tee leffasta vielä hauskaa. Niin ja ne poliisit...On vissiin jotain kuuluisia koomikoita(en tosin ole muissa leffoissa nähnyt) mutta eivät ne silti hauskoja ole.
 

Snagari

Jäsen
Varmaan 3 kertaa olen yrittänyt katsoa enkä ikinä ole syystä tai toisesta ole jaksanut loppuun asti. Se että joku läski hokee ennen leffan puoliväliä varmaan 50 kertaa sanaa "fuck" ei tee leffasta vielä hauskaa. Niin ja ne poliisit...On vissiin jotain kuuluisia koomikoita(en tosin ole muissa leffoissa nähnyt) mutta eivät ne silti hauskoja ole.

Komediat on paskoja tosikoille. Fuck.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös