Kauhuelokuvien saralla silti erittäin loistava. Mielipiteitä toki, pitäväthän jotkut jotain Screamia tai japanilaisia kauhuelokuviakin katsottavina.
Toki, jos katsoo muodikkaasti vain Hollywood-tuotoksia ja arvostaa niitä, niin kannattaa jättää väliin. Kyllä omissa kirjoissani espanjalaiset kauhuleffat ovat ajaneet kauan sitten kärkeen [Rec] sen kiihdyttämisen aloitti. Ainoita elokuvia, joissa kakkososa ei ollut pettymys.
Juurikin näin. Kauhuelokuvien eliittiä. Ja olen myös itse tullut lähivuosina siihen tulokseen, että Espanjasta ne parhaimmet kauhuleffat tulevat, vaikka en kauhuleffojen katsomista kyllä pahemmin harrasta. Hollywoodin kauhuelokuvat ovat suurelta osin aikamoista huttua, mutta ihan uusimpia tulokkaita en toki ole nähnyt.
Se mitä kesäesa kirjoitti elokuvasta toisessa ketjussa on tietenkin ymmärrettävää joltain osin. Makunsa kullakin. Tosin puhuit ranskalaisversiosta, joten enpä tiedä mistä kotoisin se on.
Silti hieman ihmettelen sitä, että elokuva teilataan heti jonkin yliluonnollisen asian - kuten esim. tuon mummon hyökkäyksen, tai vaikkapa zombien perusteella. Eihän tapahtumat välttämättä aidoimmasta päästä ole, mutta minulla ainakin riittää mielikuvitus seurata yliluonnollisuutta sisältäviä elokuvia. Eikö jotain tuollaista asiaa voi millään sivuuttaa leffakokemuksen tiimellyksessä? Onko Star Warsit ihan paskoja elokuvia myös, koska niissä miekkaillaan valomiekoilla? Tai onko Rockyt kaikki ihan vehkeestä, koska Balboa voittaa matsit lähinnä turpaanottamalla?
Ei ole kyllä oikea ketju selvittää näitä asioita, mutta piti nyt jonkinmoinen puolustuspuhe pitää RECille. Katsokaa, jos hyvälaatuinen kauhuleffa kiinnostaa. Ei se kuitenkaan ole minulta mistää pois, jos haluatte skipata.