Nyt tulet
@Virveliä kainaloon tähän ketjuun kertomaan minulle ja miksei muillekin, että mistä tämä Norja on yhtäkkiä tullut? Ei se suosikkijoukkueissa puolta vuotta kauempaa ole voinut olla, tai sitten olen ollut sokea.
No ei oo ollu yli puolta vuotta, kun en
niinku heti älynnyt sitä merkitä. Tuo maa on vaan niin
tieksää something else niinku Salli Sleeppareiden legendaarisessa rallissa. Sitä ei oikeastaan edes ymmärrä, ennen kuin siellä oikeasti käy ja näkee ja kulkee ja on niinku pidempään. Kaikilla on kivaa ja massia, porukka menee siellä kuin jossain yhdessä suuressa Strömsössä.
Eihän se tietysti oikeasti ole noin, mutta aivan kerrassaan ihana maa, ja paikka jonne aina haluaa. Vaikka siellä Taukolahti vähän räiskikin, niin erittäin positiivinen kuva on silti kyseisestä maasta. Se ero esim. Suomeen on vaan niin konkreettinen - vähän niin kuin siirtyessä Venäjältä Suomeen.
Tämä urheilupuolen tukeminen oli alkuun lähinnä läppää, jostain MM-hiihdoista se alkoi, kun Jörgen otti kultaa about joka lajissa naisten sprintistä miesten suurmäkeen. Sitten tuli siihen perään MM-kisat ja K-A Olimbin dominointi, niin mullahan tuli välitön mancrush siihen jätkään ja koko porukkaan. Toki, mulla on Jääkarhujen t-fanipaita Latvian kisoista, mutta silloin lähinnä siksi, että se näytti hienolta.
Suosittelen, tätä maata fanittaessa saa välillä vähän juhlahumua. Toki, jos ollaan rehellisiä, eihän se Norjan menestys nyt ihan yhtä hyvältä tunnu kuin Suomen sitten kuitenkaan. Olkoon vaikka millaista karjalalippistelyä.
Norja taisteli muuten hienosti eilen Ruotsia vastaan. Lopulta Tre kronor oli kuitenkin kyvykkäämpi lukemin 3-2.
E: Holøs on iskussa, lupaa hyvää!