Tämän olen aina halunnut tietää Jatkoajan keskustelupalstasta

  • 293 652
  • 1 868

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ota ihan rauhassa vaan.
Otan vasta lomalla.

Puhun siitä kontrollista ja riippuvuudesta, josta sampio puhui. Et nyt ymmärrä ilmeisesti ollenkaan mistä tässä puhutaan. En väitä sinusta yhtään mitään muuta kuin mitä olet itse tuonut tässä esille eli vedit nuoremapana enemmän alkoholia eikä samanlaista kontrollia ollut kuin nykyisin.
No ei sullakaan vahvasti mene. Minä puhun (perinteiseen tyyliini epämääräisellä ilmaisullani) siitä, että vedän yhä toisinaan samoja määriä kuin nuorena, mutta paljon dramaattisemmin seurauksin. Mutta niitä kertoja on niin harvoin, että uskallan tituleerata itseni aika maltilliseksi tissuttelijaksi, jos ei nyt ihan raivoraittiiksi.

Pointti oli, että jos nyt aloittaisit viinan juonnin, olisivat aivosi eri kehitysasteessa, jolloin todennäköisemmin alkoholin käyttösi olisi vielä paremmassa kontrollissa kuin nuorena ja siihen syntyisi vielä heikompi riippuvuus kuin nuorempana. Sinulla ei varmasti ole ollut mitään riippuvuutta, mutta vielä todennäköisemmin sitä ei syntyisi jos nyt aloittaisit alkoholin käytön.
En minä käytä alkoholia, minä nautin sitä. Viinaa en ole juonut oikeastaan ikinä humaltumistarkoituksessa. Ja juurihan minä sanoin, että alkoholin käyttöni on aina ollut täydessä kontrollissa. Miten se voisi olla enää parempi? Sulla mitään pointtia ole.
 

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
Tuon täytyy olla joku juoni. Alle kolmekymppisenä sitä pystyi juomaan säännöllisesti älärikännit ja jatkamaan aamulla normaalia elämää kuin olisi ollut illan selvin päin. Minusta otollisin aika on siis 18-29 vuotiaana alkoholiin tutustumiseen. Nimittäin maagisen kolmenkympin rajapyykin jälkeen krapulat iskevät vääjäämättä ja kynnys madaltuu koko ajan. Mulla se menee n. kolmen tuopin kohdalla tällä hetkellä. Aika harvoin tulee tuota enempää juotuakaan. Olen siis käytännössä raitis, kysyjille tiedoksi.

Itselle tuli parikymppisenä aivan eeppisiä krapuloita, mutta nyt nelikymppisenä saa aika huolella ottaa että krapulan saisi aikaiseksi. Tämä siis ihan bissellä, kun aika harvoin mihinkään muuhun juomaan kosken - ehkä kahvia välillä.
 

Prookie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Itselle tuli parikymppisenä aivan eeppisiä krapuloita, mutta nyt nelikymppisenä saa aika huolella ottaa että krapulan saisi aikaiseksi. Tämä siis ihan bissellä, kun aika harvoin mihinkään muuhun juomaan kosken - ehkä kahvia välillä.
Jep. Itsellä sama homma. Nuoruudessa tuli koettua aivan järkyttäviä darroja. Koko päivä oksennettiin ja alkoholin juomista ei voinut edes ajatella muutamaan päivään. Nykyään ei tule käytännössä mitään krapulaoireita, vaikka oikein kunnon kännit tulee silloin tällöin vedettyä.

Jännästi tämä vaihtelee. Muutamilla kavereilla on tilanne juuri päinvastoin. Nykyään tulee lähes aina heikot olot seuraavalle päivälle, kun nuorena ei tullut mitään.
 

Fordél

Jäsen
No ei sullakaan vahvasti mene. Minä puhun (perinteiseen tyyliini epämääräisellä ilmaisullani) siitä, että vedän yhä toisinaan samoja määriä kuin nuorena, mutta paljon dramaattisemmin seurauksin. Mutta niitä kertoja on niin harvoin, että uskallan tituleerata itseni aika maltilliseksi tissuttelijaksi, jos ei nyt ihan raivoraittiiksi.

Kyllä, tämä asia on tulllut selväksi eli nykyisin seuraukset alkoholin käytöstäsi ovat draamaattisemmat kuin nuorena. Näin varmasti on eikä näistä seurauksista ole ollut tässä kyse. Ei edes sampion viestissä, jostä tämä kaikki on lähtenyt liikkeelle.

En minä käytä alkoholia, minä nautin sitä. Viinaa en ole juonut oikeastaan ikinä humaltumistarkoituksessa. Ja juurihan minä sanoin, että alkoholin käyttöni on aina ollut täydessä kontrollissa. Miten se voisi olla enää parempi? Sulla mitään pointtia ole.

Hienoa, että alkoholin käyttösi on täydessä kontrollissa.

Kuitenkin tässä oli edelleen pointti ja jos olet tämän sampion esittämän tieteellisen tutkimuksen kanssa eri mieltä niin saat tietysti ihan vapaasti olla.

Otetaas kuitenkin vielä kerran eli pointti oli, että jos nyt aloittaisit viinan juonnin, olisivat aivosi eri kehitysasteessa, jolloin todennäköisemmin alkoholin käyttösi olisi paremmassa kontrollissa kuin nuorena ja siihen syntyisi vielä heikompi riippuvuus kuin nuorempana. Siis kaikki tämä korostaen sanaa todennäköisemmin ja yleistettynä.

Nyt ollaan kuitenkin tilanteessa, että olet aloittanut alkoholin käytön aikaisemmin, mutta silti kaikki on kontrollissa ja mitään riippuvuutta ei ole, hieno homma! Jos olisit aloittanut 30-vuotiaana, olisit päätynyt tähän nykyiseen tilaan vieläkin todennäköisemmin. Se on se pointti.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Nyt ollaan kuitenkin tilanteessa, että olet aloittanut alkoholin käytön aikaisemmin, mutta silti kaikki on kontrollissa ja mitään riippuvuutta ei ole, hieno homma! Jos olisit aloittanut 30-vuotiaana, olisit päätynyt tähän nykyiseen tilaan vieläkin todennäköisemmin. Se on se pointti.
Ketä se kiinnostaa?

Juutut jostain ihmeen syystä tuohon tutkimukseen. Minä heitin siihen sarkastisen kommentin, jonka pointti meni sinulta niin ohi kuin vain voi ikinä mennä. Rautalankaa: holhousyhteiskunnan normien vastaisesti kannustan ihmisiä juomaan alkoholia nuorena siksi, että silloin kestää paremmin viinaa saamatta ikävää krapulaa. Tosin nuo pari friikkiä tulivat sitten antamaan vastakkaisiakin kokemuksia alkoholinkäytöstään.

Oikeastihan minä en tietenkään voi suositella alkoholia kenellekään. Sehän on kamala myrkky.
 

Fordél

Jäsen
Ketä se kiinnostaa?

Ainakin mua. Ilmeisesti myös sampiota. Kenties myös tutkimuksen tehneitä. Uskon myös, että aika montaa muuta.

Juutut jostain ihmeen syystä tuohon tutkimukseen.

No tottakai juutuin siihen kun juuri sitä kommentoin ja se oli musta mielenkiintoinen asia.

Minä heitin siihen sarkastisen kommentin, jonka pointti meni sinulta niin ohi kuin vain voi ikinä mennä. Rautalankaa: holhousyhteiskunnan normien vastaisesti kannustan ihmisiä juomaan alkoholia nuorena siksi, että silloin kestää paremmin viinaa saamatta ikävää krapulaa. Tosin nuo pari friikkiä tulivat sitten antamaan vastakkaisiakin kokemuksia alkoholinkäytöstään.

Oikeastihan minä en tietenkään voi suositella alkoholia kenellekään. Sehän on kamala myrkky.

Varmasti myös tälle sinun näkemyksellesi, että nuorena kestää paremmin krapulaa, voidaan saada (tai kenties on jo olemassa mikäli asiaa on tutkittu) tieteellistä näyttöä. Se on kuitenkin eri juttu kuin mistä itse olen täällä puhunut eli ei mennyt sarkastinen kommenttisi ohi, kyse on vain kahdesta eri asiasta.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Minä en ota tosissaan ihmisiä, jotka eivät ole kuunnelleet tasavallan presidentti Urho Kaleva Kekkosen uudenvuodenpuheita suorana.

Samoin. Vähintään täytyy olla Kekkosen aikaan syntynyt, ja turkulaisten kohdalla Heidekenillä syntynyt, jos haluaa kredibiliteettiä saada. Itse asiassa kun Kekkosesta tuli puhe, niin minä en ota tosissaan Suomen tasavallan presidenttejä, jotka ovat olleet presidentteinä Kekkosen jälkeen.

Koivisto vaikutti aluksi harmittomalta, muttei sitä ollut, koska hän avasi Suomen rajat inkerinsuomalaisille narkomaaneille, joilla ei mitään siteitä tänne ollut. Lisäksi Koivisto junaili Suomeen Kokoomuksen vetämän hallituksen, ja sen jälkeenhän hyvinvointivaltio sitten romutettiinkin. 80-luvun Koiviston kauden juppiajat johtivatkin suoraan lamaan.

Ahtisaari on presidenttikautensa jälkeen kunnostautunut Nobel-palkinnon saajana, mutta itse presidenttikausi jäi vaisummaksi ja muistetaan lähinnä lakerikengistä. Ei olisi Kekkosta tuolla tavalla kohdeltu sittemmin muslimiksi kääntyneen rääväsuisen pahoinpitelijän toimesta talk show -ohjelmassa. Plussaa Ahtisaarelle kuitenkin Mannerheim-ristin ritarien tuomisesta linnan juhliin.

Halosesta onkin jo tarpeeksi kirjoitettu viimeisen 12 vuoden aikana. En kirjoita enempää, kun en juuri nyt mitään hyvää sanottavaa keksi, ja pahat asiat on jo sanottu.

Saukki-setä pikkuvaimoineen on lähinnä Jokeria sympaattiselta hymyltään muistuttava kamreeri, joka puhui ns. kuumaa ilmaa nuorten syrjäytymisen estämisestä yms, mutta ei ole tehnyt aloitteita mistään konkreettisesta. Saukki on lähinnä seistä pönöttänyt henkisen aateveljensä Kalen kisojen avajaisissa ja käynyt katsomassa, että kappas, Ruotsin prinsessa lisääntyi.

Tarvitaan uusi Kekkonen. Kloonataan vaikka vanha.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Kannattaisi varmaankin tuulettaa periaatteita koska vuoden kuluttua juuri Never forgetin jälkeen syntyneet ovat jo täysi-ikäisiä. :D

Toivottavasti en nyt pilaa mitään, mutta 18 vuoden ikä ei ole mikään tae aikuisuudesta tai siitä, että olisi jotenkin vakavasti otettava henkilö. Kun ei sitä ole 30 vuoden ikäkään.

Montako moderaattoria täällä on? Pari on varmuudella tiedossa, mutta montako muuta pitäisi tietää?
 
Viimeksi muokattu:

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ainakin mua. Ilmeisesti myös sampiota. Kenties myös tutkimuksen tehneitä. Uskon myös, että aika montaa muuta.
Ensi kerralla kysykää suoraan minulta, jos kerran minun asiani kiinnostavat.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Onko täällä miljonäärejä?

Tuleva lotto- ja eurojackpotmiljonääri täällä kirjoiteleepi.
Minun mummo oli miljonääri ennen sotia, mutta kaikki jäi ryssänmaalle ja pappani taaseen perusti erään erittäin tunnetun tehtaan yhdessä muutaman muun miehen kanssa, mutta alkuun se tehdas ei tuottanut tienestejä kuin yhdelle miehelle. Se yksi kuoli miljonäärinä, kaikki muut perusköyhinä perusduunareina. Pappani ei ollut se joka tehdasta jäi pyörittmään.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
turkulaisten kohdalla Heidekenillä syntynyt, jos haluaa kredibiliteettiä saada.
Meikäläisellä taas tämä menee niin, että jos joku kysymättä ilmoittaa esim. paidan tekstillä tai jollain elämänviisaudella olevansa syntynyt Heidekenillä, uskottavuus tipahtaa nolliin. Se on jotenkin niin tavattoman pateettista, siis se sillä kehuskelu, ei tietenkään synnytyssairaala sinänsä. Jokainenhan on syntynyt jossain.

Born In Rauman Aluesairaala.
 

Ameno

Jäsen
Minä en ota tosissaan ihmisiä, jotka eivät ole kuunnelleet tasavallan presidentti Urho Kaleva Kekkosen uudenvuodenpuheita suorana.

Tuskinpa esim. Lemmy (poimin tämän toisesta ketjusta)/joku ulkomaisen valtion päämies/valitse ihan vapaasti joku ihailemasi ulkomainen kuuluisuus on Kekkosen uudenvuodenpuheita suorana kuullut, kun on itselläänkin varmasti ollut joka uutenavuotena jotain muuta puuhaa.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Montako moderaattoria täällä on? Pari on varmuudella tiedossa, mutta montako muuta pitäisi tietää?
Minä en muuten tiedä yhtäkään, enkä haluakaan. Se saattaisi vaikuttaa vittuiluintooni vähentävästi, mitä en tahdo.
 
Suosikkijoukkue
Chisu! (Kesätyttö 2012 -skabassa PMMP:n Mira)
Mulla on semmonen periaate, että en ota tosissaan ihmisiä, jotka eivät olleet syntyneetkään ennen Never forgettia.
Entäs ne "Den glider in" -ilmiön lapset, jotka ovat syntyneet 7.2.1996?
 

ufon_kaakao

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Sebastian Aho
Entäs ne "Den glider in" -ilmiön lapset, jotka ovat syntyneet 7.2.1996?

Gigantic approval. Poikkeus vahvistaa hyvän säännön. Oikeastaan valtion pitäisi suoda heille etuoikeuksia, esim suora opiskelupaikka haluamassaan laitoksessa ym. Toisaalta eivät etuoikeuksia tarvitse koska heillä on loistavat geenit.
 

Balrog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Erilliset saarekkeet
Eikä nyt vielä puhuta takavuosista, tässä missään rollaattori-iässä sentään olla...

My bad, olin turhan ajattelematon tässä asiassa. *heittää TQoFE:lle yläfemmat sovinnon merkissä*

Onko sinulla ne siivet vai ei?

No onhan mulla ne


-Moniko täällä on seurustellut musliminaisen/miehen kanssa, lähi-idästä kotoisin henkilön olevan kanssa, kurdinaisen/miehen kanssa, yleensäkin ei-suomalaisen ja/tai muuta kuin kristinuskoa harjoittavan henkilön kanssa ?

-Onko täällä muuten muiden uskontojen kuin kristittyjen edustajia ?, jatkokysymyksenä jos saan käyttää ilmausta "ei-valkoisia" jatkislaisia ?

-Ketkä jatkislaisista puhuvat arabiaa, hepreaa, japania, kiinaa, arameaa, eri saamen kieliä, jiddishiä ?

-Keiden mielestä Amazing Racen ja Conan O' Brienin pitäisi tulla uudestaan Suomeen ?
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
ja/tai muuta kuin kristinuskoa harjoittavan henkilön kanssa ?
Ei tuo vaimo taida mitään harjoittaa, mutta ei se kyllä myöskään kuulu yhtään mihinkään porukkaan.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Meikäläisellä taas tämä menee niin, että jos joku kysymättä ilmoittaa esim. paidan tekstillä tai jollain elämänviisaudella olevansa syntynyt Heidekenillä, uskottavuus tipahtaa nolliin. Se on jotenkin niin tavattoman pateettista, siis se sillä kehuskelu, ei tietenkään synnytyssairaala sinänsä. Jokainenhan on syntynyt jossain.

En minäkään mitään synnyinpaikkapaitaa ylleni laittaisi. Heidekenillä syntyminen on oletusarvo, joten ei sitä erikseen tarvitse mainostaa. Nykypäivänä ei enää tosin voi Heidekenillä syntyä, there is only TYKS. TYKSissä syntyi Teemu Selännekin, joten kaipa sekin menettelee.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
-Moniko täällä on seurustellut musliminaisen/miehen kanssa, lähi-idästä kotoisin henkilön olevan kanssa, kurdinaisen/miehen kanssa, yleensäkin ei-suomalaisen ja/tai muuta kuin kristinuskoa harjoittavan henkilön kanssa ?

Olen ollut yli 10 vuotta naimisissa ei-suomalaisen naisen kanssa, joskin hän omistaa nykyään myös Suomen passin. Katolinen hän on myöskin, mutta ei kovin harras ja osaa itse muodostaa omat näkemyksensä asioihin, eikä mene ihan Paavin ohjeiden mukaan. Hyväksyy siis myös sellaisia asioita, joita Timo Soini ei hyväksy.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös