Tämän olen aina halunnut tietää Jatkoajan keskustelupalstasta

  • 291 444
  • 1 868
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
En voi kieltää, etteikö tulisi pientä ylemmyyden tunnetta, kun on kassahenkilölle tasaraha valmiina jo ennen kuin hän käteisostosten hinnan ilmoittaa.
Mua sanotaan aina vanhanaikaseks mutta oon silti löytäny jo pankki/luottokortit. En maksa käteisellä kun huor... Huomattuani että on kiinteetä seteli/kolikkovaluuttaa lompuukissa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
En voi kieltää, etteikö tulisi pientä ylemmyyden tunnetta, kun on kassahenkilölle tasaraha valmiina jo ennen kuin hän käteisostosten hinnan ilmoittaa.

Tämä ei aina ole matematiikasta kiinni. Vaan siitä, jos on vieraassa kulttuurissa ja laski tahattomasti väärin. Ei ole aina helppoa kamppailla niiden kolikoiden kanssa mitähän tässäkin lukee ja onko minkä arvoinen.

Seteleillä tai kortilla maksaessa ottavat mitä ottaa ja sitten kotiin nuolemaan haavojaan.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Onko kukaan palstalainen tarvinnut lukion pitkän matematiikan kurssien jälkeen integraali- ja differentiaalilaskentaa mihinkään?

Runsaastikin. Kyllä ne insinöörialalla ihan merkittävän osan teoriasta muodostavat. Käytännön töissä noita ei toki tarvitse laskea itse, ja jos yrittäisin tuota kynällä ja paperilla, en varmaan suoriutuisi tuosta enää ilman perusteellista kertausta, vaikka aikoinaan laudaturin kirjoitinkin. 20 vuotta lakkiaisista tekee tehtävänsä.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Niinpä, mutta kaikissa pikkukioskeissa ei ole maksupäätettä. Tai se ei toimi.
Kävin viime vuonna keskiaikatapahtumassa Hämeenlinnassa ja siäkin oli joka kojussa päätteet. Siis jos tapahtuma on keskiaikahenkinen ja paikka Hämeenlinna, ja siäkin käy verkkomaksu, niin väitän että Pohjois-Sentinelin saarelaisilla on sen lisäksi UBSit ja GPSit sun muut. Niitä vaan vituttaa me juntit ja teeskentelevät.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Niillä ei ole, mutta Burmassa on nykyään pankkiautomaatti.
Onko näin? Todennäkösesti sitten joku tietty määrä minkä saa nostaa ja suurin osaa menee valtiolle? Oot kyllä semmonen matkaaja että huh. Osaatko sanoo Bruneista mitään? Aika suljettu maa ja suht hynäkäs gubbe siäkin pitää jöötä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Osaatko sanoo Bruneista mitään? Aika suljettu maa ja suht hynäkäs gubbe siäkin pitää jöötä.

En ole vielä ehtinyt sinne asti, mutta ei ole suljettu maa. Sen kuin vain menee ja näyttää sitä kaikkialla toimivaa Suomen passia, viisumia ei tarvitse. Viinan ja nuuskan kanssa voi toki tulla ongelmia. Tai ei tule, mutta luvat ja sopimukset pitää olla. Vähemmän yllättäen maarajalla Malesian kanssa on kaikenlaisia Duty Free -kauppoja.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Onko kukaan palstalainen tarvinnut lukion pitkän matematiikan kurssien jälkeen integraali- ja differentiaalilaskentaa mihinkään?

Jäin miettimään tätä asiaa. Siis jatko-opinnoissa joo tosiaan noiden kanssa ämpyiltiin, ja sitten tuli näitä Laplace-muunnoksia ja mitä lie paskaa vielä siihen päälle. Mutta oonko koulun jälkeen tarvinnut noita yhtään mihinkään, niin enpä oo tainnut, vaikka oon tämmösessä insinööritouhussa ollut ja vieläpä säätöasioita ihmetellyt ja mm. PID-säätimiä viritellyt ja kikkaillut niiden kanssa 12 vuotta, ja jotenkin ainakin nuo Laplace-muunnokset liippasi säätöjuttuja. Joskus ehkä sillee on ollut hyvä tietää mistä puhutaan, kun on ollut jotain vääntöä ja ihmettelyä jossain, ja joku alkaa sitten integraaleista ja Laplace-muunnoksista jotain sontaa selittämään, että niinku sillee tietää että nää asiat liittyy tähän jotenkin teoriassa, mutta ei niitä ole käytännönkään tasolla tarvinnut kyllä sen kummemmin ees noissa virityshommissa. "Trial and error", se on riittänyt.

Pitkästä matikasta kirjotin muuten aikoinaan i--. Siis improbatur ja kaks miinusta perään, siinä kun on kai joku systeemi että voi saada i+, eli aika lähelle hyväksyttyä, ja sitten sen voi hilata hyväksytyksi jos jostain toisesta aiheesta oli tarpeeksi korkea arvosana. Sit jos on pelkkä i, tarvii vielä kovemmat, i- oli jo jotain mahdottomuuden rajoilla, mutta sitten oli vielä i-- josta ei hyväksyttyä tehnyt edes rahalahjoituksella ja elinikäiseksi orjaksi suostumisella. Sain 2 pistettä koko kokeesta. Ylä-asteella tais olla vielä ysi matikka, mutta lukiossa se hulmahti melko haipakkaa sinne femman tienoille, ja kirjoitukset sit oli vielä kruununa päälle. Vittuillakseni joskus myöhemmin kävin lyhyen matikan kirjottamassa, siitä sain e. Lyhyt matikka on siis vissiin vitun paljon pitkää helpompaa, tai sitten oon vaan neroutunut vuosien saatossa. En meinaan kyllä usko että Mensa-kerhoon olisin lukioaikana vielä päässyt hivuttautumaan, sen verran pönttö sitä silloin vielä oli.

En tiiä saatana.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
En tiiä saatana.

Luin pitkän matikan, mutta kirjoitin lyhyen, kun ensimmäistä kertaa tuli mahdolliseksi. Ei se motivaatio siihen pitkään riittänyt miettiessä mihin tätä tarvitsee.

Nyt tiedän katsellessani kuvia tähtitieteestä. Joku katsoo kuvia, toinen tietää miten asiat on ja osaa ne laskea.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Onko kouluajan luokkatoveristasi tullut kiekkoilija, joka on pelannut SM- sarjassa, (SM-)Liigassa tahi jopa NHL:ssa?

Itsellä ei. Nyt ei lasketa mukaan samaan aikaan alemmilla tai ylemmillä luokalla olleita, vaan oman ikäiset.
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Ääh^ Mielummin että kuinka moni tunnustaa pelaavansa Mestiksessä, KHL:ssä tai jopa änärissä?? Mukavempi jos pelaajilla olisi nikki täällä muotoa [etunimi].[sukunimi]. Saisi suoraan avautua Fortniten pelaamisesta tai muusta.

Ja näin. Tänään kait jotain pelejä.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Onko kouluajan luokkatoveristasi tullut kiekkoilija, joka on pelannut SM- sarjassa, (SM-)Liigassa tahi jopa NHL:ssa?

Itsellä ei. Nyt ei lasketa mukaan samaan aikaan alemmilla tai ylemmillä luokalla olleita, vaan oman ikäiset.

Jani Rita oli samalla yläasteella ja oltiin samoilla liikunnantunneilla. Eli samaa ikäluokkaa ja koulukaveri.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Ääh^ Mielummin että kuinka moni tunnustaa pelaavansa Mestiksessä, KHL:ssä tai jopa änärissä?? Mukavempi jos pelaajilla olisi nikki täällä muotoa [etunimi].[sukunimi].

Muuten hyvä, mutta ei ketään kehtaa tahi uskalla tunnustaa...
 

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Onko kukaan palstalainen tarvinnut lukion pitkän matematiikan kurssien jälkeen integraali- ja differentiaalilaskentaa mihinkään?
Kyllähän jotain pientä vääntämistä on noiden kanssa ollut, mutta helposti esim. integraalit voi laskea vain raa'alla voimalla (numeerisesti, eikä analyyttisesti).
 
@Leon Miksi olet tosielämässä niin komea, että tällaisella nuorella heteromiehelläkin sydän löi yhden ylimääräisen kerran? Mutta vain yhden!!!

@hammer lynx Mä tunnistan usein jopa sekunneissa ihmisen, jonka kanssa tulee olemaan rakentavaa ja hulvatontakin vuorovaikutusta ja sä oot semmonen kaveri! Kiinnostaisko sua nähä palstan ulkopuolella ennen seuraavaa seniorimiittiä?
Ilmottele kun olet Mansessa. Käydään kahvilla/bissellä
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Kuinka moni ukkomies/akkanainen palstalla on pettänyt puolisoaan? Mä kyllä oon tehnyt vaikka mitä paskaa elämässäni, mutta en pystysi pettään vaikka olis kuinka sukset ristissä. En vaan pystysi elään sen kanssa semmosen jälkeen. Tuli miäleen kun tässä viimepäivinä mulle on kerrottu useemmaltakin taholta että ovat käyneet vieraissa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kuinka moni ukkomies/akkanainen palstalla on pettänyt puolisoaan? Mä kyllä oon tehnyt vaikka mitä paskaa elämässäni, mutta en pystysi pettään vaikka olis kuinka sukset ristissä. En vaan pystysi elään sen kanssa semmosen jälkeen. Tuli miäleen kun tässä viimepäivinä mulle on kerrottu useemmaltakin taholta että ovat käyneet vieraissa.

Olen tästä kirjaillut moneen kertaan naisasiaketjussa, kun asia aina joskus tulee puheeksi. En ole koskaan pettänyt ketään noissa muutamissa suhteissa mitä on ollut enkä tule koskaan niin tekemään kenellekään. Kukaan ei ansaitse sellaista kohtelua.

Tiedän erittäin paljon ihmisiä ihan lähipiiriä myöten mitkä näin kuitenkin toimivat. Eräs sankari tilasi sihteeriopistosta tuotteen omaan kotiin, kun vaimo oli jossain reissussa. Toisen kerran oli mökkibileet ohi ja muut lähtivät omiin koteihin paitsi pari meni vielä thaihieronnan kautta. Puhumattakaan sitten näistä, kun ollaan reissussa ja "mä käyn vähän tuolla." Joo, mene sitten, en ole veljesi vartija tai kenenkään muun.

Haistakaa kaikki vittu ja eniten ahdistaa se, kun joutuu siihen välikäteen. Kerran minulle huudettiin naama punaisena vaimon toimesta "pakkohan sun on tietää, pettääkse mua." Tietenkin tiedän. Tietenkään en kertonut. Tietenkin pettää.

Tein syksyllä pienen jekun, kun olin palannut retkeltä ja ostin tytölle jonkun huivin. Jätin sen sellaiseen paikkaan mistä se varmasti sen löytää, mutta ei ihan heti. Hämmennys oli melkoinen miten täällä voi olla jonkun toisen naisen tavaroita. Se meni onneksi sekunneissa ohi tajutessaan eikun tämähän on minulle. Tietenkin oli. Kuinkahan monta huivia on vahingossa unohtunut mitkä ei menneet oikeaan osoitteeseen ja toivottavasti ei jäänyt traumoja.

Haistakaa kaikki vittu ja pitäkää huolta niistä parisuhteista tai erotkaa ja siirtykää seuraavaan.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
En tiedä mutta olympialaisten mestiskokoonpanoja odottelen innolla edelleen.

Sitä kiekkoa pitää syödä.
Tää on siitä jännä palsta ja paikka, että vaikka näin yli 40 vuoden jälkeen voisi kuvitella tuntevansa ihmisrotua, niin tasaisin väliajoin törmää kanssakirjoittajiin, joiden kohdalla miettii, että ei jumalauta kukaan voi olla tuota mieltä. Hyvin voi. Mr. "Minä olen Jatkoaika" Scarface oli yksi tällainen. Tietysti jotkut on mieltä ihan trollatakseen.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kuinka moni ukkomies/akkanainen palstalla on pettänyt puolisoaan?
Jos maalataan oikein lavealla pensselillä niin olen pettänyt nykyistä kumppaniani. En siis nykyisessä suhteessa enkä avioliitossa. Kun me ekaa kertaa tapailtiin niin lopulta kävi niin että vaihdettiin tekstiviestejä (kun hänellä oli kiire töissä) ja koin että suhde oli loppu, minut oli jätetty kykynemättä sanoa että se on loppu. Alkoholi ja elämä vei ja minulla oli joitain irtosuhteita. Sain huomiota muilta miehiltä kun oma tapailukumppani ei ollut kiinnostunut minusta. Lopulta viestitkin hiipui... Ja meni jokunen vuosi kun tavattiin uudelleen ja kokeiltiin joskos me nyt saataisiin tämä toimimaan. Toimii, hyvin toimii!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös