Tämän olen aina halunnut tietää Jatkoajan keskustelupalstasta

  • 291 147
  • 1 868

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Nimimerkki Q on myös kirjoittanut yhden hienoimmista viesteistä palstalle.

"Helsinki-Vantaan Lounge tiloihin hakeudutaan hyvissäajoin, 3-4 tuntia, ennen lentoa ja erityisesti kotoisessa Hki-Vantaan Loungessa voidaan viipyä viimetippaan ennen lennon boardingia, kiitos hyvän kuulutusjärjestelmän. Loungessa on erinomainen tilaisuus hioa neuvottelu strategia rennosti puvuntakki riisuttuna ja solmio löysättynä esim Ton Ginigin tai punaviinilasillisen, tai useammankin, siivittämänä."

Boldaus minun.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Samaa olen pohtinut. Kävin joskus aikoinaan melko kärkevääkin keskustelua aurinkojumala Tammisen aikaisesta Tutosta Mustan Nuolen kanssa ja sain kovan ryöpyn niskaani yleistäessäni tutolaisia ja Mustaa Nuolta demareiksi. Paikalle taidettiin raahata jopa joku todistamaankin, että MN EI ole demari. Jonkin sortin omien polkujensa kulkija taitaa herra Musta Nuoli olla. En osaa häntä kirjoituksiensa perusteella minnekään lokeroida, mutta eipä sillä niin hirveästi väliäkään ole. Hyvä kirjoittaja anyway.

Tämä viesti myös nimimerkille @Radiopää :

En ole todellakaan demari. En kuitenkaan myöskään kansitakkinen kokoomusporvari. Ehdottomasti en punavihreä liberaali, mutta en myöskään äärikonservatiivinen natsisika. Omien polkujensa kulkija kuulostaa paremmalta määritelmältä. Jääkiekko-otteluissa ovat aina vituttaneet erilaiset vaalivankkurit, olivat ne minkä porukan vaalitouhuja tahansa. Kutakuinkin varma tapa saada minut olemaan äänestämättä jotain ehdokasta on se, että tämä tai tämän tukiryhmä tunkee iholle jääkiekkomatsin erätauolla.

En kannata Tepsiä missään lajissa. Syyt tähän eivät kuitenkaan ole poliittiset, en oikeastaan ymmärrä miksi nykypäivänä pitäisikään kannattamaansa kiekkojoukkuetta valita puoluekirjan mukaisesti. Ymmärrän, että näin tehtiin vuosikymmeniä sitten, mutta veikkaisin, että aika harva jatkoaikalainenkaan on valinnut seuraansa siksi, että taskussa on jonkun puolueen jäsenkirja. Eikä nyky-TuTokaan ole mikään demarien jatke vaan osakeyhtiö jonka tehtävänä on tarjota kiekkoviihdettä ja jossa on jos jonkinlaisia omistajia, Tamikin (ellei ole myynyt pienomistustaan jo pois).

Yksi olennainen syy TuTo-kannatukseen on varmasti siinäkin, että isäni pelasi aikoinaan TuTon paidassa vuoden pari divaria ihan 1960-luvun alussa. Mutta ylipäätään pidän urheilussa altavastaajista enemmän kuin ökyilevistä mahtidynastioista. Silloin kun minä olin nuorempi eli teini-iässä ja aikuisuuden kynnyksellä, niin TPS oli mahtidynastia jos mikä, kultaisine valmentajan takkeineen ja Jortsun yms. "kulta on värimme"-touhuineen.

TuTon nousu liigaan ja taistelu siellä oli paljon kiehtovampaa. En muutenkaan esim. koulussa ole koskaan kuulunut ns. valtavirtajengiin (joskaan en kiusattuun marginaaliinkaan), joten käytännössä ainoana TuTo-fanina koko luokalla yläasteen ja lukionkin ajan TuTo-fanius vain vahvistui kun muut menivät massan mukana Hunajata-kullankaivuuhengessä.

Ja kyllähän Tepsissä on sen verran pyörinyt kaikenlaista turpeata, mahakasta ja ylimielisen oloista isoherraa vuosien varrella, että vaikea olisi moiseen seuraan identifioitua mitenkään. Välillä ihmettelen, miten Tepsi-fanitkaan ovat kestäneet oman seuransa eri johtoportaiden edesottamuksia. Eivät kaikki varmaan olekaan, kausikorttejahan on toisinaan heitelty jäälle.

Takavuosina jaksoin suhtautua TuTo/TPS-kysymykseen kiihkeämmin, nykyään en oikeastaan enää kauheasti välitä. En koko vastakkainasettelusta, en mistään derbyistä (niitähän on nyt nähty nuorten SM-liigassa), en oikein mistään. Ihan kiva, kun Tepsikin taas pärjää, ja ihan kiva, kun nousivat Veikkausliigaan johon saadaan sitä haluaville paikallisotteluita. Ei vain koske tai kosketa minua juurikaan, eikä ole minulta pois. Ainoastaan korkeintaan huligaanifanien nousu huolettaa (niitä tuntuu Tepsin puolella enemmän olevan), mutta tämä koskee tietysti vain pientä marginaaliporukkaa.

Voin mennä Tepsin kiekkomatsiinkin jos ilmaislipun saan, vaihteluahan se on välillä vaikka Turkuhalli on Kupittaan jäähallia paljon huonompi jääkiekon seuraamiseen. Viime kaudellakin taisin käydä kahdessa tai kolmessa TPS-ottelussa. Tosin ei koko jääkiekko ole SM-liigan sulkemisen jälkeen enää sarjamuotoisesti niin paljon kiinnostanut, ja viime vuosien saunakabinettinousujen jälkeen vielä vähemmän. "Pitäkää tunkkinne"-asenne alkaa olla enemmän valloillaan kuin mikään kiveen hakattu seurauskollisuus.
 
Suosikkijoukkue
Steelborn, Ich bin ein mouhijärveläinen
Kenellähän on pisin väli lähetettyjen viestien välillä? Vuosia se taatusti on, mutta löytyyköhän nimimerkkiä, jonka viestien välissä olisi jopa yli 10 vuotta?
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
"Kaikkien kyselyyn vastanneiden ja yhteystietonsa jättäneiden kesken arvotaan 10 kappaletta tyylikkäitä Jatkoaika-lippiksiä ja -pipoja."

Myöntääkö joku et vaatekaapista/hattuhyllyltä löytyy tämä kesä/talvimuodin tyylikkäin tuote?
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
"Kaikkien kyselyyn vastanneiden ja yhteystietonsa jättäneiden kesken arvotaan 10 kappaletta tyylikkäitä Jatkoaika-lippiksiä ja -pipoja."

Myöntääkö joku et vaatekaapista/hattuhyllyltä löytyy tämä kesä/talvimuodin tyylikkäin tuote?

Mulla on Jatkoaika-kahvimuki. Tosin en ole siitä maksanut mitään. Ennen sentään oli myynnissä jatkoaika-takkeja. Siitä kun löytäisi kuvan.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Kuinka monelle palstalaiselle avautui tänään, että Scooterin "How much is the fish?" -biisin melodia on saksalaisesta juomalaulusta? Vai mitäs ne laulut on? Ryyppyrallatuksia vai?
Joka paikkaan ne saksalaiset juomalaulunsa ujuttavat, Maamme laulun säveleksi ja jopa pyhimmästä pyhimpään, eli jääkiekkojoukkueen voittochänttiin!
Ziggy, Zaggy, Ziggy, Zaggy, Oi, Oi, Oi . . . ! - YouTube
(Ilkeämieliset arvelivat tämän olleen perimmäisenä syynä Hänk Pikkaraisen tulossa Jukureihin, mistä jatkoikin sitten Kalja-Koplan kautta eläkkeelle urheiluhommista.)
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
@pernaveikko Mä ihan oikeesti haluisin kuulla lisää ja paljon sun reissuista ja muista. Kerro!

Ei ole hirveästi kerrottavaa juuri nyt. Joudun varmasti näiden hurrien maahan ensi kuussa uudelleen ja lähes varmasti helmikuussakin. Ja taivas tietää, jos maaliskuussakin, jos joku meinaa joskus saada jotain valmiiksikin.

Onneksi ei ole minun vastuulla, tehdään mitä käsketään.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Onko kukaan palstalainen tarvinnut lukion pitkän matematiikan kurssien jälkeen integraali- ja differentiaalilaskentaa mihinkään?
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Onko kukaan palstalainen tarvinnut lukion pitkän matematiikan kurssien jälkeen integraali- ja differentiaalilaskentaa mihinkään?
Kyllä niistä piti suorittaa myös jotain insinööriopinnoissa... Tuntui että kaikki mitä olin juuri suorittanut lukiossa matematiikassa, oli edessä AMK:ssa. Onneksi olin hyvin oppinut lukiossa koska AMK:ssa oli aika huono opettaja. Lisäksi yritin opettaa isälleni integraalilaskentaa kun hän opiskeli teknikosta insinööriksi työn ohessa. Ja taisi käydä niin että laskin kaikki isän integraalilaskut joita oli etätehtävinä (olen aika huono opettamaan). Heillä ei vissiin ollut kokeita vaan ko. aihealue suoritettiin etätehtävinä. Jos kyse oli ns. arkielämästä (koulun ja kokeiden ulkopuolella) niin ei kyllä mieleen että olisin tarvinnut.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Mä tahon modeksi!

* Tarvitsetko hyvän syyn kuluttaa aikaasi Jatkoajan keskustelupalstalla vielä nykyistäkin enemmän? CHECK
* Haluatko viilata pilkkua tai nipottaa yhdyssanavirheistä? CHECK
* Reputitko sinäkin oikeustieteellisen pääsykokeissa? VITTU UNOHIN HAKEA
* Tykkäätkö kurista ja järjestyksestä? CHECK

Jos vastauksesi johonkin näistä kysymyksistä on ”kyllä”, niin mikset liittyisi joukkoomme hilpeään?​

Voin sitten yyveitse kertoa valituille, että mä oon mode, ja kohta veli X nappaa pelikiellon.


Edit. meni väärään ketjuun, mutta ei kai se haittaa.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Näkeekö jostain jatkoaikaan kirjautuneiden sukupuolijakauman?
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Onko kukaan palstalainen tarvinnut lukion pitkän matematiikan kurssien jälkeen integraali- ja differentiaalilaskentaa mihinkään?

Vastaan ohi, mutta tuli mieleen kuinka ala-asteella ja yläasteella opettajat kertoivat kuinka ei voi joka paikkaan mennä laskin taskussa ja tämän takia laskutaito on tärkeä opetella. Mahtavat tuntea olonsa tyhmiksi nämä opettajat nykyään.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Vastaan ohi, mutta tuli mieleen kuinka ala-asteella ja yläasteella opettajat kertoivat kuinka ei voi joka paikkaan mennä laskin taskussa ja tämän takia laskutaito on tärkeä opetella. Mahtavat tuntea olonsa tyhmiksi nämä opettajat nykyään.
En voi kieltää, etteikö tulisi pientä ylemmyyden tunnetta, kun on kassahenkilölle tasaraha valmiina jo ennen kuin hän käteisostosten hinnan ilmoittaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös