Tämäkö ammattilaissarja?!

• 10 781
  • 194

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Re: Ihmeellistä poraamista Jyväskylästä

Viestin lähetti flintstone
Ja Jyp oli tuosta kahdesta viimeisestä pudotuspelipaikasta kilpailevista seuroista ainoa joka pelasi siinä ns SM-liigan tasoitus (tai rupusakki) -lohkossa.

Ja kun pää on täynnä vielä kauden alun ennakkokaavailuja ja jossain pään sopukoissa on Pelicans on peräpään joukkue, tuo väite voisi mennä läpikin.

Muistin virkistämisesksi lohkojaot olivat seuraavat:

Blues, HIFK, Jokerit ja TPS (runkosarjan sijoitukset 8,10,3,4=6,25)

Ilves, Lukko, Tappara ja Ässät (runkosarjan sijat 7,12,1,11=7,75)

HPK, JYP, Kärpät, Pelicans ja SaiPa (runkosarjan sijat 2,9,6,5,13=7)

elikkä helpoin lohko oli Ilveksellä ja vaikein Bluesilla. JYP oli siinä välissä. JYPin vastustajista yksi ei mennyt play-offeihin, Ilveksen lohkosta kaksi ja Bluesin lohkosta yksi jäi rannalle. Rupusakkien (mm.Pelicans, HPK yms) lohkossa oli kuitenkin viisi joukkuetta.

Mitä tällä oli väliä? No, eipä kai mitään..

Clark Kent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Leafs,Everton, MuSa,P-Kärpät, Sea City Storm
Niin, Ässäthän oli todella selkärangaton seura kun voittivat kauden lopussa mm. Tapparan ja Jokerit, sekä pelasivat tasaiset kamppailut mm. Ilvestä vastaan. Blues-matsi nyt oli mitä oli, koska tämä "selkärangaton" seura yritti nostaa omia A-junnujaan korkeimmalle sarjatasolle. Sehän on sitä selkärangattomuutta...

JYP saa kyllä itse syyttää itseään ettei ollut parempi kuin esim. Blues tai Ilves. Jotkut näköjään haluavat jättää huonon häviäjän maineen itsestään...

Tenho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
En tiedä mitä tässä pitäisi tehdä? Pitäisikö täällä itkeä vai olla huolestunut Suomen kansan sisälukutaidosta.

Yksi(ainakin) rupeaa vihjaamaan siitä kuinka minä väittäisin että Ässien takia Jyppi tippui pleijareista. Heille sanon lukekaa aikaisemmat viestini ja erit. se kohta jossa kirjoitan jotain tyyliin: turha sitten lähettää mitään vastavasta-viestejä.
Mikä todellakin on kun ei täällä osata lukea?
Turvaudutaan tuollaiseen ala-arvoiseen käytökseen kun ei osata mistään toisesta asiasta keskustella saati sitten näitä asioita perustella!

JanJ: Suoraan sanottuna olet pelle!
1. Minua ei kiukuta Jypin surkea?? kausi!
2. Kyse ei ole siitä kuka pääsi pleijareihin vaan siitä kuka ei pelaa lätkää tosissaan.
3. Junnujen ei olisi tarvinnut auttaa. Sanoin jo että eihän niin paska joukkue kuin ÄSSÄT pysty Bluesia voittamaan! (Sori! Alkaa mennä hermot teidän kanssa kun jauhatte paskaa. Älkää ottako tuota "paskaa" tosissanne, se vain kuvaa verenpaineeni nousua, kun täällä kaikki jauhaa paskaa ja kukaan ei näe kenenkään viestiä kokonaisuudessaan)

Clark Kent: EIKÖ PORISSA OLE PELLE OPTIKOITA!
uusiaika: --||--

Tuamas: miksi helvetissä niitä junnuja ei sitten kehiin heitetty?
Tästähän minä olen koko ajan paasannut..(jos osaat lukea)
Ja loskaa saatte minun puolesta heittää Hifkin päälle yhtä paljon kuin minä heitän teidän päälle...Minulta menisi hermot, jos saisin yhtä idiootteihin viesteihin vastailla Ifk-leirin suunnalta...niitä kun tulisi enemmän..
Miten Jypin taannoin suorittama ruotsalaisten myyminen eroaa tästä? Ainoa ero on se että yhden pelin ässät joutui pelaamaan muutaman pelaajan vajaalla.
Siinähän sanoit jo riittävän määrän syitä ja jos osaat lukea..katsohan edellisiä viestejä..
Ässät on nyt muutaman kauden ollut ulkona pleijareista ja kerran jumbona, onko tuo loputonta kitumista?
"jos ei talouspohja riitä niin se ei riitä"
Ässien budjetti oli tällä kaudella huomattavasti jypin vastaavaa suurempi, eli talouspohjasta ei ole tällä kertaa kysymys. Urheilullisiin asioihin kaaduttiin ja siitä kaatumisesta johtui myös taloudellinen ahdinko. Ässät on 90- ja 2000-luvun ajalla tehnyt kolmena kautena tappiota, kaikkina muina vuosina ässät on ollut voitollinen tai tehnyt nollatulosta.
Lause oli retorinen.
Ja voinhan minäkin nostattaa oman budjettini 12 milj. euroon, mutta jos kulubudjetti tulee olemaan isompi niin mitäs helkutin hyötyä siitä on? Porilaista johtamista sanon minä..
Sanoin jo että Ässät eivät osaa hoitaa talouttaan. Suhteellisuuden taju on kadoksissa. Pitäisi osata asettaa joukkueen hinta ja tulevat sijoitukset taulukkoon ja katsoa mihin tulee satsata.
En ole ammattilainen mutta sanoisin että harvinaisen hyvin on Ässät saaneet rahansa kulumaan noinkin pas.?öö huonoon joukkueeseen.
Ja minun mielestäni talouspohjaan kuuluu katsojat, joissa taasen surullisen kuuluisa Ässät on arvioineet hiukan yläkanttiin...
Tämä taitaa kuulua siihen porilaiseen tapaan hoitaa taloutta..

Ja flintstone: sinäkin voisit käydä vaikkapa Forumissa optikossa, eikös siinä ole instru... Ja sitten vaikka peruskoulun kautta lukioon niin oppisit kirjoittamaan...

Asioita tehdään ammattimaisesti laskelmoiden ja Ässien tapauksessa oltiin järkeviä ja vähennettiin kuluja.
Tämä viestihän ei ollut minulle mutta pakkohan siihen on puuttua...
Kirjoitin että Ässät teki järkevästi poistaessaan pelaajia (taloudelliselta kannalta), mutta se on väärin jos se johtaa siihen että sitten ei riitä pelaajat. Olkoonkin vain yksi ottelu!

Yrittäkää nyt hyvät ihmiset esittää jotain järkevääkin..
Jotkut onneksi vielä osaa. Kiitos Belenos & comp.

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Olen kyllä seurannut tätä keskustelua ja en oikein ymmärrä JYP-fanien käyttäytymistä. Syyttää nyt Ässiä ja SaiPaa putoamisesta pisteellä pleijareista. Saamme syyttää siitä pelkästään itseämme. Sen pisteen olisi voinut ottaa mistä vaan. Runkosarjassa on 56 peliä.

1Euro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tenho hei

Tekstisi on niin sekaista, ettei monessa kohdassa voi tietää mihin aiempiin kirjoituksiin viittaat tai mitä yrität lukuisilla viesteilläsi sanoa. Mahtaisiko nyt olla niin, että muiden JA:laisten lukutaidossa ei ole mitään vikaa, vaan vika löytyy sieltä päästä.

Voisitko ystävällisesti kirjoittaa yhden viestin, jossa ajatusviivoilla kerrot mitä yrität paasata ja MIKSI. Mitä tahansa sinulle vastataan, ei vastaus kelpaa. Kirjoituksesi sisältö alkaa olla jo aika heikkoa.

Tuamas

Jäsen
Viestin lähetti Tenho

Yksi(ainakin) rupeaa vihjaamaan siitä kuinka minä väittäisin että Ässien takia Jyppi tippui pleijareista. Heille sanon lukekaa aikaisemmat viestini ja erit. se kohta jossa kirjoitan jotain tyyliin: turha sitten lähettää mitään vastavasta-viestejä.
Mikä todellakin on kun ei täällä osata lukea?
Turvaudutaan tuollaiseen ala-arvoiseen käytökseen kun ei osata mistään toisesta asiasta keskustella saati sitten näitä asioita perustella!

- niin mutta parahin tenho, miksi et sitten puuttunut asiaan silloin kun ässät pelasi YHDEN lisämiehen kanssa tepsiä vastaan? Onko korpisalo todellakin noin arvostettu pelimies siellä nykäsen matin kotikylässsä? Vastaahan nyt ensin tähän, koska tätä olen kysynyt jo useampaan otteeseen.

Kerrohan että miksi juuri jyp-fanit ovat kaikkein huolestuneimpia liigan ammattimaisuudesta? Juuri mistään muualta ei ole kukaan inissyt, onko tämä vain sitä jyväskylän mentaliteettia vai olisiko mahdollisesti taustalla katkeruutta pleijaripaikan menemisen vuoksi? Siis mahdollisesti...

Tuamas: miksi helvetissä niitä junnuja ei sitten kehiin heitetty?
Tästähän minä olen koko ajan paasannut..(jos osaat lukea)
Ja loskaa saatte minun puolesta heittää Hifkin päälle yhtä paljon kuin minä heitän teidän päälle...Minulta menisi hermot, jos saisin yhtä idiootteihin viesteihin vastailla Ifk-leirin suunnalta...niitä kun tulisi enemmän..

- Miksi ne olisi pitänyt heittää? Kolmella kentällä voidaan aivan hyvin pelata, miksi heikentää olennaisesti a-junioreiden edellytyksiä pärjätä, vain koska jyväskyläläisten mielestä ässät ei saa pelata hieman vajaalla miehistöllä viimeistä liigapeliä tällä kaudella?

Siinähän sanoit jo riittävän määrän syitä ja jos osaat lukea..katsohan edellisiä viestejä..

- Eli riittävä syy on se että yhdessä pelissä on hiukan liian vähän äijiä? Miten se vaarantaa liigan ammattilaisuuden, jos yhdessä pelissä ei joukkue saa ihan täyttä joukkuetta? Samalla tavallahan vaikkapa saipa tai lukko tulisi tuomita, eiväthän he tarjonneet kunnon vastusta läheskään jokaiselle liigajoukkueelle...

Lause oli retorinen.
Ja voinhan minäkin nostattaa oman budjettini 12 milj. euroon, mutta jos kulubudjetti tulee olemaan isompi niin mitäs helkutin hyötyä siitä on? Porilaista johtamista sanon minä..
Sanoin jo että Ässät eivät osaa hoitaa talouttaan. Suhteellisuuden taju on kadoksissa. Pitäisi osata asettaa joukkueen hinta ja tulevat sijoitukset taulukkoon ja katsoa mihin tulee satsata.
En ole ammattilainen mutta sanoisin että harvinaisen hyvin on Ässät saaneet rahansa kulumaan noinkin pas.?öö huonoon joukkueeseen.
Ja minun mielestäni talouspohjaan kuuluu katsojat, joissa taasen surullisen kuuluisa Ässät on arvioineet hiukan yläkanttiin...
Tämä taitaa kuulua siihen porilaiseen tapaan hoitaa taloutta..

- Ässät arvioi menestyksen yläkanttiin, suurin syy tähän oli se että jokainen ulkomaalainen floppasi, eikä kotimaisetkaan runkopelaajat pystyneet kantaaman vastuutaan. Pitäisikö jokainen joukkue joka tekee virhearvion heivata ulos liigasta? Jos edes puolet ässien rungosta olisi pelannut omalla tasollaan, olisi ässät todennäköisesti olleet pleijareissa ja taloudellinen tulos olisi ollut riittävän hyvä.
Se on seurajohdon syytä että pelaajat floppaavat?
Kulut eivät tämän kauden jälkeen ylitä kovin merkittävästi tuloja.
Eikö jyp sitten tehnyt aivan vastaavan virhearvion lähtiessään kauteen kalliiden ruotsalaisten kanssa? Sekin seurajohto tulisi kierittää siis tervassa ja höyhenissä?

Edit:
Mikä olisikaan jyväskylässä tilanne jos Ton, Chlubna ja kumppanit olisivat flopanneet täydellisesti? Ei olisi pleijaritaistelua nähty, ei...

Tämä viestihän ei ollut minulle mutta pakkohan siihen on puuttua...
Kirjoitin että Ässät teki järkevästi poistaessaan pelaajia (taloudelliselta kannalta), mutta se on väärin jos se johtaa siihen että sitten ei riitä pelaajat. Olkoonkin vain yksi ottelu!

- jääkiekkoa voisi pelata myös vaikka kahdella kentällä, miksi se on niin paha jos yksi joukkue pelaa yhden pelin hiukan vajaalla miehistöllä?
Todellisuudessahan neloskenttä pelaa vain jämävaihtoja siellä täällä, eli loppujenlopuksi sen merkitys on vähäisempi kuin nyt intät.

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Rauhotu hyvä mies

Tenho kirjoitteli:
"Ja flintstone: sinäkin voisit käydä vaikkapa Forumissa optikossa, eikös siinä ole instru... Ja sitten vaikka peruskoulun kautta lukioon niin oppisit kirjoittamaan..."

- Entäs jos mulla ei ole vielä ikää mennä peruskouluun vaan me tarhantädin kanssa vasta opetellaan hieman tavaamaan? No ilmeisesti se mun kirjoitus oli liian vaikeaselkoisesti kirjoitettu kun kommentointisi sitä koskien jäi tuohon kirjoitus opettelu kehoitukseen.

PS. ennen kun siellä Jyväskylän päässä katkeaa verisuonia niin kannattaisiko vetää hetki henkeä ja koittaa rauhoittua? Ja hei ensi vuonnakin pelataan liigaa, jospa teillä sitten kävisi paremmin.

JanJ

Jäsen
Viestin lähetti Tenho
En tiedä mitä tässä pitäisi tehdä? Pitäisikö täällä itkeä vai olla huolestunut Suomen kansan sisälukutaidosta.
Opetel sä jäktä kirjtottamaan.

1. Minua ei kiukuta Jypin surkea?? kausi!
2. Kyse ei ole siitä kuka pääsi pleijareihin vaan siitä kuka ei pelaa lätkää tosissaan.
3. Junnujen ei olisi tarvinnut auttaa. Sanoin jo että eihän niin paska joukkue kuin ÄSSÄT pysty Bluesia voittamaan! (Sori! Alkaa mennä hermot teidän kanssa kun jauhatte paskaa. Älkää ottako tuota "paskaa" tosissanne, se vain kuvaa verenpaineeni nousua, kun täällä kaikki jauhaa paskaa ja kukaan ei näe kenenkään viestiä kokonaisuudessaan)

Ahaa.
Olisit heti aloittanut tuon linjan, etkä esittänyt asiallista.
Viesteistäsi paistoi kyllä läpi epävarmuus, mutta nyt se sitten poksahti.
Pikaista paranemista, ensi kaudella sitten taas.
Ja muista: Ei se ole Ässien syy jos Jyp ei ensi kaudellakaan pääse pleijareihin.

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Viestin lähetti Tenho
uusiaika: --||--

Ja flintstone: sinäkin voisit käydä vaikkapa Forumissa optikossa, eikös siinä ole instru... Ja sitten vaikka peruskoulun kautta lukioon niin oppisit kirjoittamaan...

Tiedoksi Tenholle, joka näyttää olevan kiinnostunut optikkoliikkeistä, että se Forumissa vaikuttava optikkoliike on nimeltään Optikko Arvola. Satun tietämään, koska tilasin sieltä uudet aurinkolasit pari päivää sitten.

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Viestin lähetti Vakio

Satun tietämään, koska tilasin sieltä uudet aurinkolasit pari päivää sitten.

Näinkö vähän sitä luotetaan jokereihin. Näyttikö se tiistain peli noin pahalta.

Minä olen jo pari viikkoa liikkunut shortsit jalassa Hietsussa vähävaatteisten tyttöjen seassa, mutta sehän lienee meidän osalta vain ymmärrettävää.

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Samaa ihmettelin kuin Johanneskin. Ei kai Vakio sentään hetkiin aio kesälomille...

Tämä viestiketju on aikaa sitten mennyt jankkaamiseksi, eikä vähiten siksi, että asianosaisilla on tai ainakin heillä oletetaan olevan aina tietynlaiset lasit päässään. Loppujen lopuksi useimmat hyväksyvät tai ovat hyväksymättä asioita vähän siitä riippuen, mikä on hyödyllistä omalle seuralle, eli yleensä oma lehmä ammuu ojassa.

Tenho on nyt lähes yhtä vihainen kuin Jyp-Ässät jatkoaikatappion jälkeen. Silloinhan hän toivoi Ässille avoimesti konkurssia ja taisi kirota meidät kannattajatkin alimpiin syövereihin. No, rauhoituttuaan hän otti sentään sanojaan takaisin.

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Heh heh

Aika hyvä Johannes ja Patarouva. Valitettavasti vaan arvionne aurinkolasien käyttötarkoituksesta osui tällä kertaa väärään. Tämä playoff-reissaaminen, voittojen juhliminen ja pakollinen tankkaaminen ovat vaan sen verran kovaa hommaa, että punottavat silmät on saatava julkisuudelta piiloon.

Saattaa tietysti olla, että olette jo tällaisen asian unohtaneet :D .

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vakio

Hyvin etäisesti kyllä muistan, että keväällä oli aikoinaan jotakin pelejä, joita jännättiin sydän syrjällään. Pelataanko jossain keväisin muka edelleenkin sellaisia pelejä?

Silmien punoitusta minulla on toki toisinaan Ässien vuoksi ilmennyt. Varsinaisen aurinkolasikauden alkaessa nämä oireet ovat tälläkin kaudella jo syyskauden jäljiltä laantuneet. Sitäpaitsi eikö suomalainen aina löydä syyn tankata? Murheelliset kaudethan nyt vasta siihen lietsovatkin.

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
TosiFani: JypFabu, juuri tätä on ammattilaisuus. Asioita tehdään ammattimaisesti laskelmoiden ja Ässien tapauksessa oltiin järkeviä ja vähennettiin kuluja. Sinun suhtautumisesi ei taas ole ammattimaista vaan vanha-aikasta uskomista omaan suosikkijoukkueeseen ja pettymyksen tunnetta ja syyllisen etsimistä. Älä Ässiä syytä vaan niitä jotka ovat tehneet jääkiekkosta bisneksen, tämä nyt menee vaan näin. Itselläni on kaksi kausikorttia ( 4.500 mk yht. ) enkä tuntenut itseni petetyksi vaan tiedän mitä on ammattilaisuus.

Vastaillaan nyt sitten.

Tyytyväisyytesi on ok. siitä olen erimieltä, mikä on ammattilaisuutta. Tuotteen huonontaminen on pelkästään typerää pidemmällä aikajanalla, jos kyseessä on minkään sortin bisnes.

"Pettymyksestäni" olen sanaseni sanonut jo aiemmin, joten eikun uudestaan lukemaan, jos jäi ymmärtämättä.

Vaha-aikaisuuteni, mitä se sitten onkaan, nojaa vanhaan Väinö Linnan viisauteen tuntemattomasta: asialliset hommat hoidellaan ja muuten ollaan kun ellun kanat, ja pätee edelleen niin bisneksissä kun muussakin elämässä.

Muutoin olen niiden argumenttien takana, jotka esiin olen tuonut.

Keskustelu_aiheesta_olisi saattanut olla mielenkiintoista.

Jo luovuttaneena JypFabu

Trabant

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Blackhawks, Newcastle United
Viestin lähetti JypFabu
Tyytyväisyytesi on ok. siitä olen erimieltä, mikä on ammattilaisuutta. Tuotteen huonontaminen on pelkästään typerää pidemmällä aikajanalla, jos kyseessä on minkään sortin bisnes.
Kuinkakohan kertaa tämänkin keskustelun aikana on sanottu että tuote nimeltä Porin Ässät EI huonontunut vaikka kalliita ulkomaalaisia pistettiin pihalle. Lisäksi porilainen kiekkoyleisö hyväksyi muutoksen, jossa omia junioreita ajetaan liigaryhmään sisään, koska se on sitä jo pitkään ollut vaatimassa. Muuten olen ylläolevasta kyllä täysin samaa mieltä.

ks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,HPK
Muutamia tosiasioita:

-kukaan ei tässä tilanteessa avaa liigaa siten,että viimeinen joukkue putoaisi suoraan.Tuskin edes siten,että viimeinen joukkue automaattisesti putoaisi edes ns.urheilullisin kriteerein.Yhtään liigaan haluavaa kandidaattia ei tällä hetkellä ole.Liigassa ovat nyt kaikki oikeat joukkueet .Muilla ei ole edellytyksiä pelata liigassa.

Kaikenlainen hehkuttelu karsintapeleillä on harhanäkyä vielä ainakin pari kautta eteenpäin.

Silti voisi harkita karsintapelejä jonkinlaisena porkkanana mestiksen voitolle ja tason mittaamiseksi sarjojen välillä.Niillä olisi vain viihdearvoa,ei todellista merkitystä.

-kun 8 pääsee pleijareihin jää viisi ulos.Pari-kolme joukkuetta tietää jo jouluna ettei mahdollisuuksia ole.Tämä on nykyisellä systeemillä väistämätöntä.Pelaajamarkkinoiden sulkeminen estäisi pleijarijoukkueiden pelaajahankinnat,järkevät sellaiset.Mitä järkeä olisi pakottaa peräpään joukkueet vetämään kivirekeä loppuun saakka ilman mitään tarkoitusta.Ilman muuta katse suuntautuu jo seuraavaan kauteen ja taloutta kevennetään.

Tällä kertaa Jypille kävi ohraisesti.Eivätköhän oikeat joukkueet kuitenkin ole jatkossa mukana.Jyp oli sarjan yllättäjä Kerhon ja Pelicansin ohella.Jypillä se ei vaan riittänyt tämän enempään.On vaan hyväksyttävä että Ilves ja Blues olivat sittenkin parempia.

juudas

Jäsen
ks:

Älä nyt kuitenkaan tosiaan vaivaudu perustelemaan "tosiasioitasi".

Tämä on kuin tuulimyllyjä vastaan taistelua. Aina löytyy näitä liigaeloon pöhöttyneitä, joilla ei ole mitään motivaatiota ottaa asioista selvää: riittää kun heitetään huolettomia mielipiteitä vailla mitään perusteita.

"Liigassa ovat nyt kaikki oikeat joukkueet .Muilla ei ole edellytyksiä pelata liigassa."

Mihin tuo perustuu? Jos tunteeseen, ok, mutta se ei ole "tosiasia". Olen täysin eri mieltä ja perustelut olen esittänyt kymmeniä kertoja, mutta sanon ne taas, nyt lyhyesti:
1) Divarista löytyy asukasmäärältään suurempia paikkakuntia kuin liigasta.
2) Divarista löytyy tarpeeksi hyviä halleja.
3) Divarista löytyy talousalueita, joilla on markkoja huomattavasti enemmän kuin joillakin alueilla liigassa.
4) Nyt divarijoukkueilla on pienet budjetit, mutta ne pelaavat alemmassa sarjassa, jolloin se on luonnollista (kuten voi huomata sadoista maailman sarjoista) ja lisänä on se, että mielenkiinnoton Mestis on romahduttanut katsojamääriä. Jos Ässät pelaisi divarissa, sillä olisi divaritulot, jos Sport pelaisi liigassa, sillä olisi liigatulot.

En saata ymmärtää miten näin alkeelliset asiat voi tulkita niin monella tavalla. Ymmärrän täysin sen (eri asia on hyväksynkö), että joku urheilun periaatteet täysin kadottanut perustelee suljettua liigaa sillä että "ei kiinnosta Mestiksen seurat, ei oo mun asia". Mutta että etsitään mielipiteelleen perusteettomia valheita, se rassaa.

Se rassaa siksi, että me parhaillamme tapamme jääkiekkokulttuuria monissa suurissa kaupungeissa, joissa kansa ennen täytti hallit. Nyt se on lähtenyt. Mestiksen runkosarjan katsojakeskiarvo oli noin 800. 800! oli aikoja, jolloin tuon sai kertoa reippaasti. Silloin liigaan noustiin voittamalla divari.

Avoin sarja toisi mielenkiintoa myös liigaan, mutta nämä jotkin nykyfanit seuraavat mieluummin tilikirjoja kauden lopulla. Outoa. Maailmassa on satoja sarjoja, joissa on osoitettu, että voi pitää sekä talouden kunnossa, että kamppailla avoimissa sarjoissa.

Annetaan urheiluun urheilullisuus takaisin.

Tenho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Viestin lähetti JanJ

Opetel sä jäktä kirjtottamaan.

Ahaa.
Olisit heti aloittanut tuon linjan, etkä esittänyt asiallista.
Viesteistäsi paistoi kyllä läpi epävarmuus, mutta nyt se sitten poksahti.
Pikaista paranemista, ensi kaudella sitten taas.
Ja muista: Ei se ole Ässien syy jos Jyp ei ensi kaudellakaan pääse pleijareihin.

Jälleen erittäin perusteltuja vastauksia ja sisältää tämän Ässä-faneille näköjään pakollisen "ei ole Ässien syy"...

Voi teitä. Minähän sentään olen koko ajan pysynyt asiassa.

Tenho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Viestin lähetti ks
Tällä kertaa Jypille kävi ohraisesti.Eivätköhän oikeat joukkueet kuitenkin ole jatkossa mukana.Jyp oli sarjan yllättäjä Kerhon ja Pelicansin ohella.Jypillä se ei vaan riittänyt tämän enempään.On vaan hyväksyttävä että Ilves ja Blues olivat sittenkin parempia.

Oho! Sieltähän löytyy asiaa!

Tosin tuo on muuten mielestäni aika naurettavaa, sillä tottakai joukkueet pyrkivät hyötymään suljetusta sarjasta ja karsimaan menojansa. Mutta se ei ole kovin korrektia mielestäni...

Ei enää niin ankarasti paasaten, Teidän,
Tenho

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
Viestin lähetti Tenho
Voi teitä. Minähän sentään olen koko ajan pysynyt asiassa.

Tässä nimimerkki Tenhon esimerkkejä asiassa pysymisestä:

Viestin lähetti Tenho

Viestin lähetti Tenho

Viestin lähetti Tenho

Tosiaan, ihailtavaa asiassa pysymistä. Täytyy oikein hattua nostaa, miten olet saanut pidettyä tunteesi näin esimerkillisesti kurissa ja onnistunut pysymään asiassa.

Hienoa, Tenho.

Kossu

Jäsen
Suosikkijoukkue
PARAS SEURA
Oma jäätävä mielipiteeni tähänkin ketjuun.

1) Suljetun sarjan selkeä etu on huonompien joukkueiden mahdollisuus koota ja rakentaa joukkuettaan rauhassa. Kuten Rauman Lukko. Eri asia on, pystyykö hyvin rakennetun joukkueen pitämään pienellä talousalueella pienillä euromäärillä kasassa, kun tulosta alkaa tulla ja tähtiä syttymään. Tästä mielestäni ainoasta edusta on toistaiseksi ottanut SELVÄSTI vaarin vain Rauman Lukko. Hyvä Rauma. HIFK on tulossa perässä ja Jyp ja Saipa ovat olleet taloudellisesti jopa pakotettuja luottamaan omaan juniorituotantoon.

2) Avoimen sarjan etuja on sitten isompi nippu. Tuollaisia Machulda-Immonen myymisiä ei enää varmasti nähtäisi ja sarja säilyttäisi kaikkien joukkueiden osalta mielenkiinnon loppuun asti. Jos kilpavarustelua tehtäisiin peräpäässäkin putoamisen välttämiseksi konkurssin uhalla, niin sitten vaan tehtäisiin. Heikot sortuu elon tiellä ja pienempi budjettisten seurojen tuleekin kuolla, jos resurssit isojen poikien leikkikentälle ei riitä. Oikea taso on silloin pykäliä alempana. Tämä on nykyään täyttä ammattilaisurheilua.

3) Näkisin mielelläni Jukurit ensi kaudella liigassa SaiPan paikalla ja myöhemmin vaikkapa KalPan, Sportin tai KooKoon. Tervetuloa kokeilemaan. Tällä hetkellä osa joukkueista alkaa muodostaa kiviriipan.

Tuamas

Jäsen
Viestin lähetti juudas
ks:

Älä nyt kuitenkaan tosiaan vaivaudu perustelemaan "tosiasioitasi".

Tämä on kuin tuulimyllyjä vastaan taistelua. Aina löytyy näitä liigaeloon pöhöttyneitä, joilla ei ole mitään motivaatiota ottaa asioista selvää: riittää kun heitetään huolettomia mielipiteitä vailla mitään perusteita. ...loppujuttu...

- Onhan tuo tietysti noinkin, mutta ainakin minun muistaakseni noita hakemuksia liigapaikkaa varten ei ole montaa ainakaan jätetty.
Uskon että vaikkapa Sport voisi hyvinkin päästä liigaan jos he esittäisivät realistisen suunnitelman sekä hakisivat liigapaikkaa, puitteet ovat varsin hyvässä kunnossa.

Eli, onkohan noita hakemuksia jätetty? Jos niitä ei ole yhtäkään jätetty, niin tämä keskusteluhan on täysin turhaa... Ja jos niitä on jätetty, niin millä perusteilla ne on hylätty...

Tuamas

Jäsen
Viestin lähetti Tenho

Oho! Sieltähän löytyy asiaa!

Tosin tuo on muuten mielestäni aika naurettavaa, sillä tottakai joukkueet pyrkivät hyötymään suljetusta sarjasta ja karsimaan menojansa. Mutta se ei ole kovin korrektia mielestäni...

Ei enää niin ankarasti paasaten, Teidän,
Tenho

Parahin Tenho.
Otetaanpas se olennaisin kysymys ensin, eli miksi et alkanut vaahtoamistasi ässien epäurheilijaimaisuudesta, epä-ammattimaisuudesta sekä luovuttamisesta heti Tps-Ässät pelin jälkeen? Nimittäin kirjoituksiasi luettaessa tuo väitteesi siitä ettei jypin putoaminen harmita tuntuu aika kaukaa haetulta...

Ja kun nyt pääsit vauhtiin tänäänkin, niin mikset samalla vastaisi muihinkin kohtiin?

juudas

Jäsen
Tuamas:

Edelleen: tuntuu pahalta, jos ongelma nähdään urheilullisuuden puutteen sijaan siinä, laittaako oma seura hakemuksia vai ei. Tilanne, jossa seurat nyt ovat, ei ole millään muotoa irrallaan sarjajärjestelmästä. Ei minua esim. Kalpan fanina ilahduttaisi joukkueen nostaminen liigaan yhtä paljon kuin se, että koko Suomen jääkiekkoon tuotaisiin aimo annos jännitystä takaisin. Siitä nauttisi Kalpan fanikin kaikissa tilanteissa, joka kausi.

En missään nimessä kannattaisi suljettua sarjaa sillä perusteella, pelaisiko oma joukkueeni sillä sarjatasolla, jonka pohjalla tappi on. On nimenomaisesti siinäkin tapauksessa jännityksestä kiinnostuneen fanin etu, että sarja on auki. Kolikon toisella puolella on pelien mahdollinen päättyminen jo kauan ennen runkosarjan päätöstä ja nyt nähty katsojien katoaminen Mestiksestä, jossa on seuroja kuin liigassakin!

Jos pidettäisiin karsintasarja liigan lopussa... AJATELKAA NYT sitä mahtavaa jännitystä!
Ensimmäinen kierros:
HIFK vs Saipa
Ässät vs Lukko
Neljällä voitolla pääsee eroon karsintasarjasta.
Häviäjät viimeiseen pariin, jossa ensimmäisenä neljä voittoa saanut turvaa paikan liigassa ja toinen lähtee hakemaan divarista vauhtia.
Lisä+ tässä mallissa:
Karsinsarjan joukkueet saavat yleisöä vetäviä pelejä = rahaa.
Mitä pidemmälle tässä sarjassa pelaa (mikä tietenkin on pelillisesti huono merkki), sitä enemmän kuitenkin pelejä = rahaa.

Samaan aikaan divarissa hallit pullistelisivat taas kuten aiemminkin. Ja vaihtuvuus olisi kuitenkin vain 1 joukkue per vuosi! Ja jos nykyiset liigajoukkueet kerran ovat niin ylivertaisia niin äkkiähän ne ylös tulevat...

Maailman sadoissa sarjoissa on tajuttu se, että on hemmetin jännää seurata myös sitä, putoaako vai nouseeko seura sen sijaan, että jännitystä on vain niillä muutamalla joukkueella, jotka pelaavat mestaruudesta. Ajatelkaa esim. Englannin futissarjoja, joissa alasarjoissakin katsomoissa on huimia katsojamääriä ja monissa tapauksissa enemmän kuin sarjaporrasta ylempänä.

Tuamas

Jäsen
Viestin lähetti juudas

Edelleen: tuntuu pahalta, jos ongelma nähdään urheilullisuuden puutteen sijaan siinä, laittaako oma seura hakemuksia vai ei.

- Ongelma on juuri tuo, ei ole järkeä lähteä nostamaan pelkästään pelillisten esitysten perusteella joukkueita liigaan, jos joukkueilla ei ole halua, mahdollisuuksia tai resursseja pelata liigassa.

Mitä järkeä on lähteä väkisin nostamaan joukkueita, jos joukkueet eivät itse hae liigapaikkaa ts.eivät halua ainakaan toistaiseksi pelata liigassa.

Liigassa pelaaminen edellyttää myös taloudellisien seikkojen huomioimista, ei pelkät pelilliset esitykset riitä.

Vertaaminen englannin futikseen on periaatteessa ihan hyvä, mutta käytännössä ontuu pahasti.
Siellä on ensinnäkin aivan erilainen kulttuuri, aivan erilainen talouspohja sekä tilanne ei muutenkaan ole verrattavissa.

Englannissa käytännössä jokaisella futisjoukkueella on varsin suuri fanipohja, jonka lisäksi lähes jokaisessa kaupungissa on varsin vankka kasvualusta. Englannissa myös futiskulttuuri on aivan eri tasolla kuin suomen divari/alasarja lätkän seuraamisen kulttuuri.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy