Tämäkö ammattilaissarja?!

  • 10 605
  • 194

Salkkis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ass@ Pori
Juudas..

mielestäni tuo sinun ehdottamasi karsinta sarja tuntuu jotenkin teennäiseltä enkä uskoisi että se toimisi, mutta jokin mestiksen play-offien voittaja vastaan liiga jumbo voisi olla hyvä. Minusta kumminkin tuntuu typerältä ja hakemalla haetulta "play-offit" 9-13 sijoilla olevien liiga joukkueiden välillä. (Mielipiteitä on yhtä monta kuin keskustelijoita).
 

juudas

Jäsen
Tuamas:

Yhdenkään joukkueen ei varmasti ole pakko nousta. Ei varmasti kukaan ole missään vaiheessa kannattanut mitään pakkonostoja. Mutta yritetään nyt kuitenkin muistaa, että sen vaihtoehtona ei ole kabinettinousu! Välissä on nousu, joka voidaan saavuttaa voittamalla pelejä.

"Mitä järkeä on lähteä väkisin nostamaan joukkueita, jos joukkueet eivät itse hae liigapaikkaa ts.eivät halua ainakaan toistaiseksi pelata liigassa."

En valitettavasti seuraa ajatteluasi, vaikka kovasti mietin mihin se pohjaa. Ei voi olla niin, että liigapaikan voi saavuttaa vain kabinettipäätöksellä tai väkisinnostolla. Onhan tässä välissä se mahdollisuus, että liigaan pääsee urheilullisella menestyksellä. Jos jokin mahtavasti pelannut joukkue ilmoittaa, että ei halua liigaan, tuskin sitä väkipakolla otetaan. Tässä ollaan kuitenkin niin teoreettisissa vaihtoehdoissa että...

"Liigassa pelaaminen edellyttää myös taloudellisien seikkojen huomioimista, ei pelkät pelilliset esitykset riitä."

Johan sanoin, että divarissa on joukkueita joilla on edellytyksiä tässä suhteessa. Voitko tässä kertoa tietosi esim. siitä, miksi Kuopiossa tai Vaasasssa ei voisi olla liigajoukkuetta. Asukasmäärä? Ei. Hallit? Ei. Talousalueen potentiaaliset yritykset? Ei. Mikä se syy on?

Sanot, että Englannin mittakaava on niin erilainen, että vertaaminen ei onnistu. Tuamas, se on suhteellista. Jos siellä on 50000 ja 25000 ja meillä 10000 ja 5000 katsojaa niin suhde on sama seurojen välillä. Jos mittakaava määrittää sarjojen luonteen niin silloinhan avoimimmat sarjat pitäisi olla Kiinassa ja esim. Euroopan keskikokoisissa maissa suljetut. Ei ole.

Salkkis:

Olet aivan oikeassa. Tuo on makuasia, eikä minulla ole mitään erityistä perustetta, millä voisin osoittaa toisen mallin toista paremmaksi. Yritin hakea sellaista, joka on jännä loppuun asti ja tuo rahaa liigan peräpään joukkueille.

Mutta sen pystyn minä ja moni muu osoittamaan vääräksi, että Suomessa ei olisi kuin nykyiset 13 joukkuetta, jotka voivat pelata liigassa. Tämä on tietenkin toinen kysymys.

Mestiksen voittajan pistäminen liigan viimeisen kanssa karsimaan on ongelma syistä, jonka olen esittänyt jo lukuisia kertoa:
1) Liigatulot ovat niin paljon suuremmat, että mestisjoukkue on valtavassa altavastaajan asemassa, mikä tarkoittaa sitä, että näitä pelejä voidaan pelata vuosia, ilman että mahtavalle mestismenestykselle tulee mitään palkintoa. Katsojat puutuvat.
2) Mestisjoukkueiden on pakko ottaa velkaa, että ne kurovat eron kiinni. (Ja samalla kaikki ymmärtävät sen, että se mestisjoukkue saisi liigassa liigatulot ja pärjäisi aivan hyvin...)
 

Tenho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Viestin lähetti Tuamas


Parahin Tenho.
Otetaanpas se olennaisin kysymys ensin, eli miksi et alkanut vaahtoamistasi ässien epäurheilijaimaisuudesta, epä-ammattimaisuudesta sekä luovuttamisesta heti Tps-Ässät pelin jälkeen? Nimittäin kirjoituksiasi luettaessa tuo väitteesi siitä ettei jypin putoaminen harmita tuntuu aika kaukaa haetulta...

Ja kun nyt pääsit vauhtiin tänäänkin, niin mikset samalla vastaisi muihinkin kohtiin?
Jos tämä on porilaisten mielestä olennaisin kysymys tässä ketjussa niin....

Taasen voisit opetella lukemaan! Sanoin että harmitti vaan ei enää! Ei tippaakaan, varsinkin kun kohta tipahtaa pari mukavaa sopparia.. ja vielä kerran: EI HARMITA TIPPAAKAAN, ei niin tipan tippaa.

Ja mitä tulee tuohon ns. olennaiseen kysymykseen: Lontoosta ei paljoa vaahdota..Sori vaan.. enkä minä ole mielestäni vaahdonnut, vain esittänyt mielipiteeni.
 

Tenho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Viestin lähetti Noose


Tässä nimimerkki Tenhon esimerkkejä asiassa pysymisestä:









Tosiaan, ihailtavaa asiassa pysymistä. Täytyy oikein hattua nostaa, miten olet saanut pidettyä tunteesi näin esimerkillisesti kurissa ja onnistunut pysymään asiassa.

Hienoa, Tenho.

Kiitos kehuista! On kuitenkin turha tulla tälläisiä postauksia tänne kirjoittamaan. Varsinkin sivullisen??
Minulta tahtoo mennä hermot lukutaidottomien inttäjien kanssa, jotka kokoajan jauhavat vain samaa, yksin ja yhdessä, irrottavat lauseet kokonaisuudesta jne. Itse asiassa tähänhän viimeksimainittuun sinäkin "syyllistyit", minä sentään perustelin sanomani ja pysyn edelleen niiden takana.
Mielestäni nuo mainitut "ilmaukset" toisista kirjoittajista ovat aivan oikeutettuja.
Jos ei voi toisten viestejä lukea kunnolla ja ajatuksella niin ei tarvitse heti porukassa tulla ns. aukomaan.

Mielipiteeni on edelleen luettavissa edellisistä viesteistä. Taitaisi tehdä itse kullekin hyvää...
 

Tenho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Viestin lähetti Tuamas

Ja kun nyt pääsit vauhtiin tänäänkin, niin mikset samalla vastaisi muihinkin kohtiin?

Nyt syödään perustuksia omilta sanoilta mutta pakko tehdä...

Olenkohan jotenkin sairas, kun nämä tälläiset vaikuttavat kovin ivaa täynnä olevilta?
Jos näin on, hankkikaa elämä tai jotain. Nimittäin tuollaisessa minä, ilman suurempia luuloja itsestäni, olen erittäin hyvä...joten ilmoittakaa, jos iva-linjalle olette siirtyneet niin hyppään mukaan.
 

ks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,HPK
Tarkennetaan nyt vielä että puhun juuri tämän hetken ja parin seuraavankin kauden tilanteesta en mistään lopullisista totuuksista esim.kymmenen vuoden päästä.

Juuri tällä hetkellä ei mukana olevien joukkueiden lisäksi ole liigakelpoisia muita joukkueita.Tuleeko sellaisia jatkossa jää nähtäväksi.Toki hyviä halleja on ja potentiaalisesti hyviä talousalueita.Kukaan ei edes pyri liigaan vakavissaan juuri nyt.

Olen aina ollut täysin suljettua liigaa vastaan.Liiga tullaan kyllä avaamaan,ei suljettu sarja ikuinen ole.Mutta mitä olisi nyt voitettu jos SaiPa olisi pistetty pihalle ja Jukurit tilalle?
 

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
Viestin lähetti Tenho
Itse asiassa tähänhän viimeksimainittuun sinäkin "syyllistyit", minä sentään perustelin sanomani ja pysyn edelleen niiden takana.

Niin, mutta minähän en ole missään vaiheessa väittänytkään pysyväni asiassa enkä aio tehdä sitä nytkään, koska näin asia ei ole.

Ehkä sinäkin saattaisit saada kunnollisia vastauksia muilta, mikäli et kirjottaisi suoranaiseen "haista vittu" -tyyliin takaisin kommentoijille.

Mun mielestä Tenho on köyhän miehen Jags ;)

EDIT: Jaa tulikin yksi helmi lisää, tarviikin heittää se tähän samaan putkeen.

Viestin kirjoitti TenhoJos näin on, hankkikaa elämä tai jotain. Nimittäin tuollaisessa minä, ilman suurempia luuloja itsestäni, olen erittäin hyvä...joten ilmoittakaa, jos iva-linjalle olette siirtyneet niin hyppään mukaan.

Niin. Ensinnä kehottaisin sinua siirtymään sinne omien viestien ääreen ja sen jälkeen kysymään, kuka sinne ivalinjalla on ensin siirtynyt. Eli, jos käytettäisiin se sisälukutaito myös omien viestien lukemiseen, niin se olisi varmasti edullista kaikille osapuolille. Eikö?

Ja mitä tähän varsinaiseen keskusteluun tulee, niin te liigamiehet taistelette tuulimyllyjä vastaa, kun juudaksen kanssa taistoatte. It's not worth it.
 
Viimeksi muokattu:

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Viestin lähetti Iceman76

Eiköhän Lappeenrannassa seurata mielellään liigakiekkoa vielä tulevinakin vuosina.

Mestis-seuroista Jukurit on ainoa, jolla olisi teoreettiset mahdollisuudet pelata liigassa ja Jukureiden tj on monesti todennut, ettei liigapaikka heitä kiinnosta toistaiseksi, mikäli suotuinen talouskehitys jatkuu muutaman vuoden, niin sitten katsotaan uudestaan.

Niin ja seurattaisiin mielellään monella muullakin paikkakunnalla kuten Vaasassa tai Kouvolassa.

Mihin perustuu väittämäsi, että Jukurit on ainut mestisseura jolla on mahdollisuudet pelata liigassa. Vastahan kyseinen seura nousi mestis/divaritasolle kaksi vuotta sitten.

Mikä tekee Jukureista niin mahtavan verrattuna vaikkapa Vaasan Sportiin tai Kouvolan KooKoohon.
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Viestin lähetti Tuamas


- Onhan tuo tietysti noinkin, mutta ainakin minun muistaakseni noita hakemuksia liigapaikkaa varten ei ole montaa ainakaan jätetty.
Uskon että vaikkapa Sport voisi hyvinkin päästä liigaan jos he esittäisivät realistisen suunnitelman sekä hakisivat liigapaikkaa, puitteet ovat varsin hyvässä kunnossa.

Eli, onkohan noita hakemuksia jätetty? Jos niitä ei ole yhtäkään jätetty, niin tämä keskusteluhan on täysin turhaa... Ja jos niitä on jätetty, niin millä perusteilla ne on hylätty...

Onkohan tämän nimimerkki Tuamaksen takana itse herra Urpo Helkovaara. En ymmärrä mistä helvetin hakemuksista hän jaksaa jankuttaa. Laitettaisiin Ässät pelaamaan joko Jukureita, KooKoota, Sportia tai KalPaan vastaan ja annettaisiin kavereitten ratkaista kentällä kenelle liigapaikka kuuluu.

Pitäisiköhän Suomen Mestaruuskin jakaa jatkosta hakemusten perusteella. Ei muuta kuin Ässät jättämään hakemus Kanada-maljasta Urpo Helkovaaralle, eikö nyt olisi jo Ässien vuoro välillä
saada kannatella Kanada-maljaa. Miksei hakemusta ole jo jätetty???
 

Tuamas

Jäsen
Viestin lähetti Old Tom


Onkohan tämän nimimerkki Tuamaksen takana itse herra Urpo Helkovaara. En ymmärrä mistä helvetin hakemuksista hän jaksaa jankuttaa. Laitettaisiin Ässät pelaamaan joko Jukureita, KooKoota, Sportia tai KalPaan vastaan ja annettaisiin kavereitten ratkaista kentällä kenelle liigapaikka kuuluu.

Pitäisiköhän Suomen Mestaruuskin jakaa jatkosta hakemusten perusteella. Ei muuta kuin Ässät jättämään hakemus Kanada-maljasta Urpo Helkovaaralle, eikö nyt olisi jo Ässien vuoro välillä
saada kannatella Kanada-maljaa. Miksei hakemusta ole jo jätetty???

- Tällä hetkellä tilanne on sellainen että en usko että kuin mahdollisesti Sportilla ja Kalpalla olisi edellytyksiä pelata liigaa, Kalpan tilanteessa uskoisin että siellä ei ole mitään halua lähteä hakemaan liigapaikkaa. Sportin tilanteesta en juuri tiedä, siellä olisi periaatteessa hyvä pohja ja hallikin vastikään uudistettu.

Ei siinä ole mitään järkeä että palataan -90 luvun tasolle, vuoroin Reipas, Kalpa ja muut kävivät ehkä heittämässä ranskalaisen visiitin, toisinaan sinnittelivät pidempäänkin, mutta lopputuloksena oli lähes poikkeuksetta taloudellinen selvitystila sekä selkeiden heittopussien jääminen jalkoihin.

Olen tässä lähinnä yrittänyt ajatella mestis-joukkueiden johtajien kannalta ja ihmettelen tätä kitinää, jos yksikään mestisjoukkue ei ole edes hakenut liigapaikkaa. Eikö se ettei haeta, kerro selkeästi siitä ettei paikkaa liigassa haluta?

Vai onko mestiksessä logiikka jotenkin erilainen? "Emme hae liigapaikkaa (emme siis halua liigaan), eikä kukaan muukaan, mutta olisi kivaa jos liiga olisi avoin sarja?"
 

Tenho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Noose: olen pahoillani, jos tyylini mielestäsi on tuo mainitsemasi. Minun mielestäni se ei sitä ole.

Et selvästikään ole lukenut ketjun viestejä joten en kyllä enää jaksa vastailla näihin. Ja en sanonut mitään sinun asiassa pysymisestäsi, tarkoitin eräitä muita. Sinähän olet sivullinen, joten sinun sanomisiin en puutu.

Niin. Ensinnä kehottaisin sinua siirtymään sinne omien viestien ääreen ja sen jälkeen kysymään, kuka sinne ivalinjalla on ensin siirtynyt. Eli, jos käytettäisiin se sisälukutaito myös omien viestien lukemiseen, niin se olisi varmasti edullista kaikille osapuolille. Eikö?
Itse asiassa voisin taasen kehottaa lukemaan edellisiä viestejä, jossa aivan selvästi kehotan kaikkia lukemaan niitä viestejä. Kaikkia. Aivan turhaa taas aukoa.


Saat kyllä heittää minun aloittamani "iva-keskustelun" lainauksena tänne. Kehottaisin taasen kuitenkin lukemaan ensin muiden viestit. Minähän en sille linjalle ole siirtynyt.

Ei ole tuamakseltakaan tullut yhtään viestiä sen jälkeen kun ilmoitin olleeni Lontoossa. Jos olisin ivaillut olisin tarkentanut kaikille junteille että se on Ison-Britannian pääkaupunki.
Ja Noose vielä: Hartain pyyntöni olisi ettet sekaantuisi toisten ketjuihin jauhamaan ns. puppua, kerta et jaksa edes viestejä lukea. Ai niin luithan sinä aivan selvästi minun viestini! Hienoa!

Ja tiedoksi että loppu oli ivaa... Siitä ei kenenkään, ei kenenkään tarvitse ottaa lainauksia. Kiitän.
 
Viimeksi muokattu:

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
Sivuraiteella on kivaa

Viestin lähetti Tenho
Noose: olen pahoillani, jos tyylini mielestäsi on tuo mainitsemasi. Minun mielestäni se ei sitä ole.

Et selvästikään ole lukenut ketjun viestejä joten en kyllä enää jaksa vastailla näihin. Ja en sanonut mitään sinun asiassa pysymisestäsi, tarkoitin eräitä muita. Sinähän olet sivullinen, joten sinun sanomisiin en puutu.

Enhän minä ole väittänytkään lukeneeni ketjun jokaista viestiä pilkkua viilaten. Nyt vaan sattui pomppaamaan silmään nämä pellettelyt ja muut, eikä ne mielestäni ole kovin rakentavaa keskustelua, jota tällä palstalla kaiketi on tarkoitus harrastaa.

Sen verran sinne yhteen maailman kalleimmista kaupungeista opastukseksi, että sinunkin viestisi saisivat rutosti lisää painoarvoa, mikäli jättäisit alatyylin ilmaukset sikseen. Olihan tuossa varsin perusteltua tavaraa, sitä ei käy kieltäminen, mutta mitä varten pitää lähteä tähän huuteluun? Jos joku muu on kerran sen aloittanut, niin sinähän sitten voit fiksumpana vastata järkevästi ja maltilla muille huutelijoille.

Edelleen kehottaisin sinua lukemaan viestisi ennen kuin painat tuota lähetysnappia. Se oman viestin lukeminen on auttanut pulasta ainakin sivullekirjoittaneen suurinpiirtein yhtä monta kertaa, kun tänne on tullut viestejä yhteensä kirjoiteltua. Välillä tietenkin sammakoita pääsee, mutta ei tässä ketjussa ole mitään syytä lähteä mihinkään järjettömään kiljumiseen.

Viestin lähetti Tenho
Ei ole tuamakseltakaan tullut yhtään viestiä sen jälkeen kun ilmoitin olleeni Lontoossa. Jos olisin ivaillut olisin tarkentanut kaikille junteille että se on Ison-Britannian pääkaupunki.

Ja Noose vielä: Hartain pyyntöni olisi ettet sekaantuisi toisten ketjuihin jauhamaan ns. puppua, kerta et jaksa edes viestejä lukea. Ai niin luithan sinä aivan selvästi minun viestini! Hienoa!

No tiätysti minä otan lainauksia, se kun on niin lystikästä, se. Luinhan minä sinun viestisi, tottakai. Mutta tuossakin kohtaa tulee taas tuo "juntti" sana mikä hyppää silmiin ja senhän osa porukasta näkee provotuksena, vaikka se ei olekaan siksi ilmeisesti tarkoitettu.

Tulin nyt sen verran jauhamaan tähän ketjuun puppua siinä toivossa, että hyvin asiansa perusteleva kirjoittaja ei pilaisi viestejään älyttömällä huutelulla. Se ei auta mitään osapuolta, varsinkaan itseäsi. Jos vaikkapa näihin juudaksen viesteihin oltaisiin lisätty muutama "pelle" -huudahdus tai mitä tahansa vastaavaa, olisi aika koomiselta näyttänyt tuo ulosanti. Mutta juudaksen ollessa asiallinen kirjoittaja, myös painavat perustelut saavat niille kuuluvan painoarvon.

EDIT: Niin ja olisihan tämän voinut muuten tuolla yv-osastollakin hoitaa. Anteeksi.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Niin, olen kyllä Tuamaksen kanssa täysin samaa mieltä siitä että viime vuosilta löytyy aivan tarpeeksi esimerkkejä epäonnistuneista liigavisiiteistä. KooKoo, JoKP, KalPa ja Reipas monilla nimillään ovat vuorollaan eläneet yli varojensa liigassa. Pakko myöntää että Ässätkään eivät ole hoitaneet talouttaan hyvin, playoffien tavoittelu on käynyt turhan kalliiksi mutta onneksi suljettu sarja antaa mahdollisuuden tervehdyttää taloutta.

Minä pitäisin sarjan suljettuna yhä. Seuraavan jakson pituus voisi olla 10 vuotta. Kuitenkin niin että joukkueita voisi nostaa (tai pudottaa) liigan päättäjien toimesta.

Turha sanoa mitään divarin yleisömääristä, jääkiekon katsojamäärä yleensäkin on pudonnut. Myös liigassa ja yksikään uusi heittopussijoukkue ei ainakaan nosta katsojamäärää. Turha kuvitella että divarinousija pystyisi taistelemaan muista kuin sijoista kymmenen kieppeillä.

Ja niin ikävää kuin se onkin, juuri Jukurit näyttää missä mestiskiekon taso on tällä hetkellä. Tulokas ryöpyttää kaikkia kokeneempia mestisseuroja. Harjoitusottelussa, mikä oli heidän näytönpaikkansa, ei ollut sanomista liigajoukkuetta vastaan. Kuopio ja Vaasa ovat ainoat realistiset liigapaikkakunnat tulevaisuudessa.
 

Tuamas

Jäsen
Viestin lähetti Tenho
Ei ole tuamakseltakaan tullut yhtään viestiä sen jälkeen kun ilmoitin olleeni Lontoossa. .

- Eipä ole ei, mutta sillä ei ole oikeastaan mitään tekemistä lontoossa olemisesi kanssa, vaan sen ettei tullut ole mitään kommentoimisen arvoista...

Tietysti lontoossa oleskelusi puhdistaa sinut osaltasi katkeruus-epäilyistä, ainakin osittain... (hjymiö tai ei)
 

Tenho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Re: Sivuraiteella on kivaa

Viestin lähetti Noose


Enhän minä ole väittänytkään lukeneeni ketjun jokaista viestiä pilkkua viilaten. Nyt vaan sattui pomppaamaan silmään nämä pellettelyt ja muut, eikä ne mielestäni ole kovin rakentavaa keskustelua, jota tällä palstalla kaiketi on tarkoitus harrastaa.

Sen verran sinne yhteen maailman kalleimmista kaupungeista opastukseksi, että sinunkin viestisi saisivat rutosti lisää painoarvoa, mikäli jättäisit alatyylin ilmaukset sikseen. Olihan tuossa varsin perusteltua tavaraa, sitä ei käy kieltäminen, mutta mitä varten pitää lähteä tähän huuteluun? Jos joku muu on kerran sen aloittanut, niin sinähän sitten voit fiksumpana vastata järkevästi ja maltilla muille huutelijoille.

Edelleen kehottaisin sinua lukemaan viestisi ennen kuin painat tuota lähetysnappia. Se oman viestin lukeminen on auttanut pulasta ainakin sivullekirjoittaneen suurinpiirtein yhtä monta kertaa, kun tänne on tullut viestejä yhteensä kirjoiteltua. Välillä tietenkin sammakoita pääsee, mutta ei tässä ketjussa ole mitään syytä lähteä mihinkään järjettömään kiljumiseen.



No tiätysti minä otan lainauksia, se kun on niin lystikästä, se. Luinhan minä sinun viestisi, tottakai. Mutta tuossakin kohtaa tulee taas tuo "juntti" sana mikä hyppää silmiin ja senhän osa porukasta näkee provotuksena, vaikka se ei olekaan siksi ilmeisesti tarkoitettu.

Tulin nyt sen verran jauhamaan tähän ketjuun puppua siinä toivossa, että hyvin asiansa perusteleva kirjoittaja ei pilaisi viestejään älyttömällä huutelulla. Se ei auta mitään osapuolta, varsinkaan itseäsi. Jos vaikkapa näihin juudaksen viesteihin oltaisiin lisätty muutama "pelle" -huudahdus tai mitä tahansa vastaavaa, olisi aika koomiselta näyttänyt tuo ulosanti. Mutta juudaksen ollessa asiallinen kirjoittaja, myös painavat perustelut saavat niille kuuluvan painoarvon.

EDIT: Niin ja olisihan tämän voinut muuten tuolla yv-osastollakin hoitaa. Anteeksi.
No ei tämä nyt noin vakavaa ole. Anteeksi myös. ;)

Kyllä yritän lukea viestini läpi, mutta välillä tahtoo joihinkin juttuihin hermo mennä täällä kun kirjoittelee...

Parantamista itse kullakin. (Aivan kuten jo aikaisemmin sanoin)...
Muistellaan hyvällä, ei pahalla.
 

Salkkis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ass@ Pori
Hienoa

Tämä on todella hieno viestiketju jossa katkerat JYP-fanit (ei kaikki osa on asialliasiakin) jauhaa kiekko keskustelua kun ei voi oman joukkueen peleistä enää kirjotella, hienoa toimintaa, mutta typerää tekstiä, koko sarja on aivan perseestä kun ei jyp päässyt play-offseihin, sehän tässä on perimmäinen tarkoitus, ja lisäksi osa pistää sen muiden joukkueiden (Ässien, Saipan) syyksi, vaikka jypillä oli se 56 peliä aikaa ottaa 1 piste enemmän.

Mistä juttu lähti kulkemaan? Ässien ollessa vajaa lukuisena Espoossa, Saipan ollessa samoin Tampereella, kukaan ei ole huomannut HIFKiä tai sen pelaajamääriä. Samoin oli viime keskiviikkona mestareiden liigassa (jalkapalloa) kun jo jatkopaikan varmistaneet joukkueet menivät peleihin 2. miehistöllä, eihän se reilua ole niitä kohtaan joiden jatkopaikka riippuu ko. joukkueen pelin tuloksesta, mutta olisi kannattanut pelata ne muutama minuutti paremmin


en vastaile teille enää, jyp ei päässyt tällä kaudella play offseihin, ehkä ensi kaudella
 

Clark Kent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Leafs,Everton, MuSa,P-Kärpät, Sea City Storm
Viestin lähetti Tenho
Noose: olen pahoillani, jos tyylini mielestäsi on tuo mainitsemasi. Minun mielestäni se ei sitä ole.
Viestin lähetti Tenho
JanJ: Suoraan sanottuna olet pelle!
Clark Kent: EIKÖ PORISSA OLE PELLE OPTIKOITA![/B]

Niin, no mitäs tämä sitten on?
No en ota tätä kovinkaan vakavasti... Olenhan pelle...

Nyt en viitsi komentoida asiaa, koska olen "kaatamassa, mutta palataan "astialle".
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Jaahas, pieni lainaus tähän. Laitetaan se tähän ketjuun, ettei kyyneleet valui liian monen otsikon alla. Tämä liittyy periaatteessa jo antamaani vastaukseen flintstonen heittoon rupusarjoista, mutta olkoon tämä vastaus part II, koska nyt on kättä pidempää faktaa.

Jyp pelaisi sm-liigan pudotuspeleissä tänä keväänä, jos sm-liigassa olisi tällä kaudella pelattu nelinkertainen runkosarja ilman välisarjoja. Vastaavasti kevään playoffista ulos olisi jäänyt Kärpät. –Jääkiekkolehti

Lohko A

Jokerit 8 5 1 2 11
TPS 8 5 1 2 11
HIFK 8 3 1 4 8
Blues 8 1 1 6 3

Lohko B

Ässät 8 4 2 2 10
Tappara 8 4 1 3 9
Ilves 8 2 2 4 8
Lukko 8 2 3 3 7

Lohko C

HPK 8 6 2 0 14
Kärpät 8 5 2 1 12
JYP 8 3 1 4 7
Pelicans 8 3 0 5 6
Saipa 8 0 1 7 1

Ja mitäköhän tällä viestillä koetettiin viestittää? Sitäkö, että maailma on julma ja maan, taivaan ja jokaisen aurinkokunnan kappaleen ainoa tarkoitus on pitää Jyväskyläiset kiekkojoukkueet pois ratkaisupeleistä? Ei vaan epätoivoinen yritys muuttaa sitä käsitystä, mikä muutamasta viestistä on läpikuultanut, että JYP pääsi edes noin näin pitkälle, koska pelasi "rupuvälisarjassa"-väite, on täyttä bullshitiä.
 
Viimeksi muokattu:

1Euro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jokerit, Ässät, HPK...

Viestin lähetti Sergei_Krivokrasov

Lohko A

Jokerit 8 5 1 2 11
TPS 8 5 1 2 11
HIFK 8 3 1 4 8
Blues 8 1 1 6 3

Lohko B

Ässät 8 4 2 2 10
Tappara 8 4 1 3 9
Ilves 8 2 2 4 8
Lukko 8 2 3 3 7

Lohko C

HPK 8 6 2 0 14
Kärpät 8 5 2 1 12
JYP 8 3 1 4 7
Pelicans 8 3 0 5 6
Saipa 8 0 1 7 1


Kyllä näitä lohkojen sisäisiä pelejä pitää lisätä.:D

Lohkovoittajat voisivat sitten keskenään ratkaista mestaruuden kahden päivän turnauksessa...

Ässäthän selkeästi pelasi "rupusakkilohkossa". Lohko-sijoitus verrattuna lopulliseen sijoitukseen liigassa ei ole muulla selitettävissä...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös