Kiitos kattavista perusteluista ja keskustelun elävöittämisestä.
Kommenttini on yhtä kattava ja laadukas kuin itse elokuva.
Kiitos kattavista perusteluista ja keskustelun elävöittämisestä.
Kommenttini on yhtä kattava ja laadukas kuin itse elokuva.
Minusta nämä teidän kommentit ovat kovin sääli, koska ne paljastavat, miksi isot viihdeleffat ovat heikkoja. Itse haluaisin tykätä paljon enemmän ison budjetin elokuvista, joissa on oma mielenkiiintoinen maailmansa, mutta ongelma on se, että niiden juonet ovat yleensä älyttömän tylsiä. Esim. pahis ei yleensä vain voi kuolla ennen ''viimeistä kohtaamista'', jossa sitten varmasti kuolee...
Nautin todella paljon Last Jedin katsomisesta, koska siinä kerrankin tuli fiilis, että ei voi tietää mitä seuraavaksi tapahtuu. Jos jokin hahmo päättää jotain, niin sen seurauksena joku toinen hahmo voi vaikka kuolla (Snoke). Totta kai on ongelma, jos nämä käänteet ovat päälleliimattuja
Ymmärtänet kuitenkin, että vaikka sinulle ei ”tilanteet” ja niistä syntyneet jännitteet merkitse mitään, niin Star Wars kuuluu seikkailuelokuvien genreen, joita katsellaan pääosin juuri niiden tilanteiden ja jännitteiden takia. Näin ollen elokuva, joka luiskahtaa suurelta osin jonkinlaiseksi poliittista sanomaa viljeleväksi ihmissuhdedraamaksi, ei istu kovin genreen johon sen pitäisi kuulua. Näin ollen on sen voi helposti määritellä epäonnistuneeksi osaksi seikkailuelokuvasaagaa.Minulle on ihan se ja sama onko tilanne lopussa sama vai ei. Minä haluan elokuvilta esim. hyvää näyttelytyötä enkä ''tilanteita''. Hyvästä näyttelystä saimme Last Jedissä nauttia esim. Adam Driverin ja Daisy Rileyn taholta.
Mikä siinä oli huonoa?
Minulla tämä mainostaminen ninenomaan Skywalker-saagana on mennyt ohi. Onko esim. haastetteluja asianomaisilta, jotka sanovat kolmen viimeisen kertovan nimenoaan Skywalkereista?
Näitä ensimmäisessä osassa rakennettuja asioita olen koittanut kysellä, hieman huonolla tuloksella. Muistan kyllä Snoke ja Plagueis -keskustelun netissä. Mutta eikai itse elokuvassa tähän suuntaan suoraan viitattu? Ja miksi ''Plagueis'' ei voisi kuolla?
Juu-u. Ruin Johnson pysyyköön poissa tästä avaruussaagasta. Luke lypsämässä merilehmää ja kapteeni-smegma (phasma). Todella upeeta... Tarinakertoja tuossa yllä luettelikin kattavasti mikä män pieleen...The Last Wtf on paskin star wars, mitä on ikinä tehty tai tullaan ikinä tekemään.
Mutta kyllä Johnsonille oma kritiikkinsä kuuluu myös siitä, että teki sarjaan jakson, joka "yleisön yllättämisen" nimissä sopii huonosti aiempaan, ja tekee vaikeaksi kirjoittaa mielekästä jatkoa tarinaan.
Ymmärtänet kuitenkin, että vaikka sinulle ei ”tilanteet” ja niistä syntyneet jännitteet merkitse mitään, niin Star Wars kuuluu seikkailuelokuvien genreen, joita katsellaan pääosin juuri niiden tilanteiden ja jännitteiden takia. Näin ollen elokuva, joka luiskahtaa suurelta osin jonkinlaiseksi poliittista sanomaa viljeleväksi ihmissuhdedraamaksi, ei istu kovin genreen johon sen pitäisi kuulua. Näin ollen on sen voi helposti määritellä epäonnistuneeksi osaksi seikkailuelokuvasaagaa.
Mainitsit edellä myös, että Snoken tapattaminen olisi ollut jotenkin sama asia, kuin se, että Darth Vader tappoi Keisarin, mutta tätä rinnastusta en ymmärrä lainkaan. Vader tappoi Emperorin trilogian lopussa ja sillä kuitattiin oikeaoppisesti kaikki trilogian jännitteet mukanaan. Kylo Ren tappoi Snoken trilogian keskivaiheilla ja vei siinä samassa koko trilogialta pahiksen ja kaikki jännitteet mukanaan, joten miten ihmeessä tämä on sama asia? Trilogian ainoa todellinen ”pahis” Snoken kuoleman jälkeen on kiukutteleva Romeo, joka on voimiltaan heikompi, kuin vastikään koulutuksensa aloittanut Julia. Ja se, että sinä et pitänyt Snokea mieleenpainuvana asiana ei riitä perusteeksi, koska Ihminen, joka seuraa seikkailuelokuvaa, kuten seikkailuelokuvaa normaalisti seurataan, eikä vain näyttelijänsuorituksia, tiedosti kyllä FA:n petauksen siitä, että Snoke on se trilogian uusi iso uhka. Mahtava pahis, joka haastaa jopa käsittämättömiä voimia omaavan Reyn.
Diseny brändäs Skywalker saagan mainonnassaan mainostaessaan TLJ:tä, joka oli "the next chapter in the Skywalker saga" ja sen jälkeen kaikkia leffoja alettiin markkinoida "Skywalker Saga" brändillä, ja sellaisella nimellähän 9 BD:n boxikin tuli myyntiin.
Ensimmäisen osan rakentelujahan tässä ketjussa on lueteltu jo useita. Hyvin perusteltuina ja auki kirjotettuna. Ehkä sulla on ennakkoon kiinnilyöty käsitys, ettei ne avaudu?
Se visio siitä Luken Jediakatemian tuhosta pistetiin täysin hahmonvastaseksi toiminnaksi Luken osalta. Kylo Ren kääntyy siis pimeälle puolen koska Luke! yritti tappaa sen.. hyvä plottwist Rian, erinomainen kerrassaan, oikein SW mytologiaan sopiva ja Luken hahmon taustatarinaan kuuluvaa matskua.
Eikä tehnyt, vaan hyvä tarina, joka synnytti kaiken muun, etenkin jännitteet. Darth Vader ja Keisari pitivät hyvikset tiukilla loppumetreille asti. Ihmissuhdedraamaa noissa kahdessa elokuvassa ei juurikaan ollut. Leian ja Han Solon rakkausjuoni piti elokuvaa ihmisuhteiden osalta osittain kasassa, mutta ei siinäkään mitään ihmissuhdedraamaa ollut. Lando petti Han Solon. Se on ihmissuhdedraamaa, mutta se tuskin teki noista elokuvista niin hyviä, kuin ne olivat.''Ihmissuhdedraama'' teki Imperiumin vastaiskusta ja Jedin paluusta niin hyvät elokuvat kuin ovat.
Näitä tekstejäsi lukiessa huomaan, että on paljon asioita joita et tajua. Kuten se, että olisin jotenkin kiintynyt Snokeen. Kannattaa välillä syventyä lukemaan näitä tarkemmin. En ollut kiintynyt Snokeen, se nyt vain oli se ainoa iso pahis, jota tuossa katsojalle pedattiin, joten odotin, että siitä olisi kasvanut merkittävämpi pahis koko trilogialle, kuten varmasti suurin osa sarjaa seuranneista ihmisistä. Nyt se katkaistiin ilman suurempaa kliimaksia kahtia, eikä koko TLJ esitellyt tilallekaan mitään uutta pahista, joka olisi aito uhka galaksille ja Leian johtamalle poppoolle. TLJ teki selväksi, että Rey voi piestä Kylo Renin, jos tämä alkaa ryppyillä.Enpä tajunnut, että joku on näin kiintynyt Snokeen. Ja kyllä minä hyvä pahiksen tunnistan. Näitä on esim. kaikki muut, joita SW:ssä on ollut. Vaikka mainittu Dart Maul.
No se on katsottava elokuva toisin kuin Episodi 2. Ja sitten on Christmas Special tietysti.The Last Wtf on paskin star wars, mitä on ikinä tehty tai tullaan ikinä tekemään.
No se on katsottava elokuva toisin kuin Episodi 2. Ja sitten on Christmas Special tietysti.
No se on katsottava elokuva toisin kuin Episodi 2. Ja sitten on Christmas Special tietysti.
Psyko elokuvia on muuten neljä... Ja ensimmäisestä remake. Eiköhän se Disneykin siirry jossain vaiheessa Star Wars remakejuttuihin.Kun ollaan elokuvasarjan jaksoa tekemässä, niin kai se on vähän eri juttu kuin yksittäisen elokuvan kuten Psyko tekeminen.
Eiköhän se Disneykin siirry jossain vaiheessa Star Wars remakejuttuihin.
''Ihmissuhdedraama'' teki Imperiumin vastaiskusta ja Jedin paluusta niin hyvät elokuvat kuin ovat.
Sama musiikkihan oli jossakin Snoke kohtauksessa taustalla kuin Sithin kostossa jossa puhuttiin Darth Plaguesista eli selvästi pedattiin mahdollisuus ainakin tuohon. Vihjettä toki ei ymmärtäneet kuin HC-fanit.
Itseästäni tuntuu, että Johnson lähinnä halusi järkyttää faneja ja kuvitteli olevansa samalla joku suuri nero, joka uudistaisi koko Starsin Warsin täysin ja loisi aivan loistavan uuden menestyksen. No, jäi kriitikkojen suosikiksi. Eniten ehkä ihmetetyttää miksi ihmeessä tuotannossa ei etukäteen mietitty miltä tältä uudelta trilogialta halutaan.
Eikä tehnyt, vaan hyvä tarina, joka synnytti kaiken muun, etenkin jännitteet. Darth Vader ja Keisari pitivät hyvikset tiukilla loppumetreille asti. Ihmissuhdedraamaa noissa kahdessa elokuvassa ei juurikaan ollut. Leian ja Han Solon rakkausjuoni piti elokuvaa ihmisuhteiden osalta osittain kasassa, mutta ei siinäkään mitään ihmissuhdedraamaa ollut. Lando petti Han Solon. Se on ihmissuhdedraamaa, mutta se tuskin teki noista elokuvista niin hyviä, kuin ne olivat.
Näitä tekstejäsi lukiessa huomaan, että on paljon asioita joita et tajua. Kuten se, että olisin jotenkin kiintynyt Snokeen. Kannattaa välillä syventyä lukemaan näitä tarkemmin. En ollut kiintynyt Snokeen, se nyt vain oli se ainoa iso pahis, jota tuossa katsojalle pedattiin, joten odotin, että siitä olisi kasvanut merkittävämpi pahis koko trilogialle, kuten varmasti suurin osa sarjaa seuranneista ihmisistä.
Nyt se katkaistiin ilman suurempaa kliimaksia kahtia, eikä koko TLJ esitellyt tilallekaan mitään uutta pahista, joka olisi aito uhka galaksille ja Leian johtamalle poppoolle. TLJ teki selväksi, että Rey voi piestä Kylo Renin, jos tämä alkaa ryppyillä.
Ymmärsin kyllä mitä hait takaa. Menit vain erheellisesti liittämään nuo ihmissuhdepohjaiset juonikuviot ihmissuhdedraamaksi, joten käytin tilaisuuden kuittailuun, koska aistin, että etenimme keskenämme hieman suuntaan. Pahoittelut siitä. Työskelen itse elokuvien parissa, joten olen ehkä turhankin marinoitunut tietyille käsitteille. Kyseiset elokuvat ovat omat suosikkini koko saagassa juuri sen takia, että ihmissuhteet ja henkilöhahmot ovat eläviä. Varmaan isosti myös sen takia, että Imperiumin vastaiskun ohjaaja kunnioitti Lucasin luomaa pohjaa, ja käytti sitä luodakseen täyteläisen tarinan. Johnson taas päätti pitkälti hylätä edellisen osan rakennuspalikat, ja luoda oman suuntansa (tai suuntaa jota Kennedy halusi - en tiedä kuka teki päätökset), eikä onnistunut siinä kovin hyvin.Tarkoitin ihmisuhdedraamalla mm. Luken ja Vaderin välistä draamaa sekä myös toki Hanin ja Leian välistä tunteiden kipinöintiä, joka on kirjoitettu hyvin.
Pari huomiota. En käsitä miten ehdit tuomita Snoken tylsäksi, koska hahmo ei ehdi esiintymään kuin parissa kohtauksessa. Ja TFA:ssa Snoke ei ehdi olemaan kuin salaperäinen hahmo, jonka syvempi olemus paljastuu myöhemmin. Jos koet, että Snoke on tylsä, niin se on tylsä, koska Johnson teki siitä tylsän. Itse en ennättänyt tarttua mitenkään koko hahmoon kiinni, koska se katkesi niin nopeasti.Tässä on itseasiassa aito ero siinä miten itse tulkitsin elokuvaa: itse ajattelin ehkä Snoken tylsyyden johdosta, että ns. pimeän puolen olemassa olo ei missään tapauksessa ole vain tästä riippuvainen, vaan että voima ja sitä personifoivat tai käyttävät tahot ovat yhtä kylpytakissa istuskelevaa tyyppiä paljon isompi asia, ja kovinkin luonnolliselta olisi tuntunut syventää pimean puolen olemusta kokonaisuudessaan esim. sen kautta viimeisessä elokuvassa, että minkälaisen valtatyhjiön Snoken kuolema synnytti.
Ymmärsit selvästi tämän keskustelun ja moraalisen dilemman täysin väärin. Opetushan oli tietenkin se, että todellinen Alpha-Uros Dameron ei yksinkertaisesti voinut totella/kuunnella/kunnioittaa naisoletettua Holdoa siksi, että tämä oli Dameronin mielestä vain tyhmä nainen! Niin, olisi kannattanut, olihan taustalla todellinen master-plan. Ei siis pitänyt kuunnella siksi, että Holdo olisi ylempiarvoinen, tai olla kuuntelematta siksi, että olisi väärässä/epälooginen/mitävain. Vaan pitää kuunnella koska Dameron on mies ja Holdo on nainen. Koska näin nyt vaan pitää tehdä.Mutta ainoa tarinasta kumpuava opetus tuossa näyttää olevan se Poe Dameronin ja Holdon välinen kiistely, joka tuntuu esittävän moraaliseksi opetukseksi sen, että aina pitäisi kuunnella ylempiarvoisiaan ja seurata käskyjä, vaikka ei niitä ymmärtäisi, tai niiden motiiveja ei selitetä. Tämä on vähän outo moraalinen opetus, koska se on vähän niinku sitä mitä natsit teki toteuttaessaan käskyjä.