Ja uusi kausi joka viikko.Jep. Jotain 2,5 tuntisia ja mielellään 24 jaksoa per kausi.
Ja uusi kausi joka viikko.Jep. Jotain 2,5 tuntisia ja mielellään 24 jaksoa per kausi.
Jep. Jotain 2,5 tuntisia ja mielellään 24 jaksoa per kausi.
No onhan se perseestä. Tosin tässä nyt mitään varmuutta, että mennään tuilla storyarc tyylillä.Joo, vitsi vitsi.. mutta siis CloneWars harrasti näitä "storyarc" jaksotuksia, jossa kolmesta neljään jaksoa kertoi yhtenäisen tarinankaaren. Animaatiosarjassa toi oli ihan ok, mutta onhan sen nyt prkl jos liveactionissa on sitten storyarc 3 jaksoa ja joka jakso pualtuntia viikon välein... toivottavasti ei
Tämä minun kohdalla tarkoittaa että otan palvelun sitte ku kaikki jaksot katsottavissa.Edelleen jaksot ovat aivan liian lyhyitä.
Näin suosittelen toimimaan. Itse otin palvelun tuossa 18.9. hintaan 1.99€ niin ei voinut jättää ottamatta.Tämä minun kohdalla tarkoittaa että otan palvelun sitte ku kaikki jaksot katsottavissa.
Ei mitään pois Mandalorianilta, koska pidin siitäkin kovasti, eikä minulla ole mitään fanserviceä vastaan, sekin kelpaa minulle hyvin. Tämä kuva kuitenkin minusta hyvin kiteyttää sen, miksi Andor on paras Star Wars -sarja toistaiseksi.
Olen katsonut Clone Warsin osin kahteenkin kertaan, mutta jos sitä ei ole nähnyt, niin osa hahmoista jään tyhjän päälle. Ahsoka, Bo-Katan Kryze ja varsinkin Cad Bane, joka on oikein peruspahis animaatiosarjoissa. Darksaberin merkityksen syvällinen tietäminen taitaa jo vaatia Wookieepedian tutkimista. Star Wars -pelejä en ole pelannut, ehkä se on siellä esitelty paremmin?Mandalorianissa näkyy se, että Filoni haluaa tuoda niitä hahmoja ruudulle joita on luonut Clone Warssin puolella. Ymmärrettävää, kun kyse on juuri Filonista, joka näitä tuo esiin.
Gilroylla ei ole samanlaista kavalkaadia omia luotuja hahmoja, joita tuoda mukaan.
Itse pidän molemmista Mandosta ja tästä, mutta Andor ja Rogue One ovat molemmat selvästi aikuisempaan makuun tehtyjä sarjoja eivätkä LucasArtsin tai Disneyn lapsille/teineille suodatettua Star Warssia.
Darksaberin merkityksen syvällinen tietäminen taitaa jo vaatia Wookieepedian tutkimista. Star Wars -pelejä en ole pelannut, ehkä se on siellä esitelty paremmin?
En sitten kiinnittänyt Darksaberiin asiaankuuluvaa huomiota Clone Warsissa, Rebelsia en ole katsonut kuin vähän alusta. Tämä "jäätelökone-tietämys" on taso, joka on tavallaan mielenkiintoista, mutta menee tavalliselta katsojalta täysin ohi. Tekeekö se sitten Mandalorianista sen huonompaa, vaikka ei jäätelökonetta hokaakaan, niin ehkä ei. Cad Bane oli silti minusta rajatapaus, hatusta vedetty pahis, jos ei animaatioita ole nähnyt.Kyllähän Darksaber jo Clone Warsissa oli mukana Pre Vizslan ja Maulin käytössä ja itse asiassa kun Maul sen Vislalta anastaa, taistelussa, niin tuolloinhan Bo-Katana ja muut Nite Owl eroaa Night Watchista.. joka siis lienee Mandon adoptoinut ”kultti”. Mandon kakkoskaudella Bo-Katana kutsuu Dinn Jarenia Children of the Watch:ksi.
Darksaberin tarinaa kerrotaan myös Rebelsissä kolmoskaudella. Täältä juontaa siis Bo-Katanan suhde miekkaan, koska tämä sai sen ilman taistelua (Sabinelta) ja ehkä siksi epäonnistui (tai katsoo epäonnistuneensa, kun ei halua ”taas” ottaa sitä kun tarjotaan Mandon toimesta) Mandalorianin hallitsijana (koska Mandalorian sarjassa sitten ollaan esitetty The Great Purge joka mitä ilmeisemmin tapahtu Bo-Katanan hallintokaudella)
Sitä en missään nimessä kiistä, etteikö Andor toimisi paremmin yksittäisenä sarjana.Olen katsonut Clone Warsin osin kahteenkin kertaan, mutta jos sitä ei ole nähnyt, niin osa hahmoista jään tyhjän päälle. Ahsoka, Bo-Katan Kryze ja varsinkin Cad Bane, joka on oikein peruspahis animaatiosarjoissa. Darksaberin merkityksen syvällinen tietäminen taitaa jo vaatia Wookieepedian tutkimista. Star Wars -pelejä en ole pelannut, ehkä se on siellä esitelty paremmin?
Clone Wars on osin aika lapsellinen sarja, eivätkä kaikki muutenkaan ole animaatiosta kiinnostuneita. Siinä mielessä Andor toimii paremmin itsellisenä sarjana.
Andor toinen ”storyarc” päätty hemmetin hyvään jaksoon, jossa ryöstö toteutettiin. Oikeasti ja aidosti jännä jakso.
Ylipäätään Andor syventää ja ”normalisoi” imperiumia, eli sekin koostuu ihmisistä, duunareista ja johtajista joilla on omia motiiveja. Se luo uskottavia maailmoja ja heimoja. Ja ottaa itsensä vakavasti. Hienoa nähdä hyvin kirjotettua, katsojaan luottavaa tarinankerrontaa, jossa pääosa ei ole actionissa vaan henkilössä ja tarinassa. Ja toki sitten kun on actionin aika, se on erinomaisesti toteutettu.
"se yks yhtiön juippi äitinsä kellarissa" ja Deedra Meero ovat kyllä todellinen match made in heaven.Oli kyllä hävyttömän hyvä jakso, no ifs and/or buts, ainakaan minä en löydä mitään moitittavaa. Mielenkiinnolla odotan mitä keikkaa antiikkikauppias seuraavaksi tarjoilee ja minkälaista imperiumin vastaiskua mahtaa tulla. Ja mitä se yks yhtiön juippi kelailee äitinsä kellarissa, liittyykö kenties imperiumiin vai alkaako johonkin yhden miehen sotaan.
Andor on jo tähän mennessä ollut hieno kasvojen pesu erittäin heikkojen boba fettin ja obi-wan tekeleiden jälkeen. Ei ole valomiekkailua ikävä.
Itse olin jo valmis luovuttamaan Star warsin suhteen surkeiden viimeaikaisten tuotosten takia (leffat, Boba, Obi-wan), mutta tämä Andorhan yllätti täysin. On Mandalorianin jälkeen ainoa näistä mikä iskee kovaa.Tales of the Jedi oli ehdottomasti katsomisen väärti. Hirveästi en ole noista animaatiosarjoista innostunut vaikka erityisesti Clone Warsin päätöskauden ansiot ovat tiedossa, mutta tässä oli oivallisesti täytetty pimeitä kulmia. Erityisesti Dookun hahmoon sekä jedineuvoston virheet saivat runsaasti lisälihaa luiden ympärille. Sinänsä tiedettyjä juttuja eikä näiden esittäminen nyt välttämätöntä ollut, mutta vartin minitarinat pitivät otteessaan.
Andor sen sijaan... Noh, ennemmin sitä katsoo kuin selkäänsä ottaa, mutta on ehdottomasti sarjapuolen heikointa antia Boba-kirjojen kanssa. Suurin ongelma itselle on Diego Luna, joka jätti kylmäksi jo muutenkin heikossa Rogue Onessa, eikä esittämässään hahmossa vain ole mitään tarttumapintaa tälläkään kertaa. Sivuhahmot onneksi nostavat kokonaisuutta edes vähän ylöspäin. Tähän mennessä sarjaa on katsonut lähinnä sitoumuksesta kuin niinkään koukuttumisesta. Jos Mandalorian piti nähdä aina heti ja Obi-Wan kesti vallan mainiosti pari katselukierrosta niin Andorin jaksosisällöt on unohtunut jo ennen kuin lopputekstit ovat ohi. Tyylikkäästi toteutettu maailma, Luthenissa voisi olla aihiota ja Mon Mothman näkövinkkeli on kiinnostava. Harmi että pääosa ajasta menee Andorin kanssa.
Minusta Diego Luna vetää hienosti epätodennäköisen, vastahakoisen sankarin roolin. Ei tuohon positioon voi laittaa Harrison Fordia tai Pedro Pascalia. Sen pitää olla hieman luihu, ahne ja puoliksi roisto, tyyppi joka menee oma selviytyminen edellä tilanteisiin. Ja sen tyypin Luna näyttelee taitavasti.Andor sen sijaan... Noh, ennemmin sitä katsoo kuin selkäänsä ottaa, mutta on ehdottomasti sarjapuolen heikointa antia Boba-kirjojen kanssa. Suurin ongelma itselle on Diego Luna, joka jätti kylmäksi jo muutenkin heikossa Rogue Onessa, eikä esittämässään hahmossa vain ole mitään tarttumapintaa tälläkään kertaa. Sivuhahmot onneksi nostavat kokonaisuutta edes vähän ylöspäin. Tähän mennessä sarjaa on katsonut lähinnä sitoumuksesta kuin niinkään koukuttumisesta. Jos Mandalorian piti nähdä aina heti ja Obi-Wan kesti vallan mainiosti pari katselukierrosta niin Andorin jaksosisällöt on unohtunut jo ennen kuin lopputekstit ovat ohi. Tyylikkäästi toteutettu maailma, Luthenissa voisi olla aihiota ja Mon Mothman näkövinkkeli on kiinnostava. Harmi että pääosa ajasta menee Andorin kanssa.