Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Minä en henkilökohtaisesti ymmärrä miksi on pitänyt lähteä edes yrittämään muita kuin julkaisujärjestystä tai kronologista järjestystä. Tuosta ylläkin mainitusta Machetesta olen kuullut enkä ymmärrä sitä edes vähää alusta.
Vaikka sarja on itselle ollut kovin rakas, niin kyllä mä tietyllä tavalla ymmärrän tuon macheten. Siis jos sarjaa pitää alkaa esittämään jollekin tällä vuosituhannelle syntyneelle. Se "kaikki mulle, heti nyt" sukupolvi ei välttämättä jaksa kahlata sarjaa läpi, nähtyään ensimmäisenä episodi nelosen. Meinaa vaikka ko. leffa on itselle ihan huippua, niin kyllä mä pystyn näkemään myös sen, että nyky marvel nuorelle tuo elokuva voi näyttäytyä hitaana, töksähtelevänä ja jopa hieman tylsänä. Ja kun toisaalta episodi vitosen tapahtumat pitäisi saada esitettyä kuitenkin ennen episodi kolmosta, niin episodeista yksi ja kaksi vähän vauhtia nykynuorille, ehkä siihen väliin vielä jopa rogue one. Sit episodit neljä ja viisi ja sitten tosiaan kolmonen ja kutonen.

edit. @Tarinankertoja näköjään ehti ensin.

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
Itse katsoisin 1-9 ja Rogue One oikeaan väliin.

Petteri Nummelin sääntömuutoksista:"Omaan peliin ei vaikuta. Puolustaa ei osaa kuitenkaan, joten hyökätään minkä keritään."
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Itse katsoisin 1-9 ja Rogue One oikeaan väliin.
Tolla menettää elokuvahistorian suurimman paljastuksen (toki onko siltä voinut vältyä leffojen ulkopuolellakaan) mutta varsinkin jos muksujen kans kattoo, niin tuon klassikkoyllätyksen missaaminen kannattaa välttää jättämällä 3 kattomatta enne 4 ja 5

Tulevaisuus on toivoa täynnä

-Share Ilves-

Jakke76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Boston Bruins, Man United
Poikani oli aloittanut katsomalla Episode 1:n ensin. Lainasin kaikki episodet 1-6, jotta pystyi katsomaan ne kaikki. Neuvoin, että katsoo järjestyksessä 4,5,6,1,2,3 ja oli esiteini jopa kuunnellut neuvoani. Piti kovasti ja ymmärsi täysin, miksi katsoa ne tuossa järjestyksessä.

"Ei tästä tuu taaskaan mitään"

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Vaikka sarja on itselle ollut kovin rakas, niin kyllä mä tietyllä tavalla ymmärrän tuon macheten. Siis jos sarjaa pitää alkaa esittämään jollekin tällä vuosituhannelle syntyneelle. Se "kaikki mulle, heti nyt" sukupolvi ei välttämättä jaksa kahlata sarjaa läpi, nähtyään ensimmäisenä episodi nelosen. Meinaa vaikka ko. leffa on itselle ihan huippua, niin kyllä mä pystyn näkemään myös sen, että nyky marvel nuorelle tuo elokuva voi näyttäytyä hitaana, töksähtelevänä ja jopa hieman tylsänä. Ja kun toisaalta episodi vitosen tapahtumat pitäisi saada esitettyä kuitenkin ennen episodi kolmosta, niin episodeista yksi ja kaksi vähän vauhtia nykynuorille, ehkä siihen väliin vielä jopa rogue one. Sit episodit neljä ja viisi ja sitten tosiaan kolmonen ja kutonen.

edit. @Tarinankertoja näköjään ehti ensin.
Mä en ehkä ymmärrä nykynuoria muutenkaan, mutta Ihmettelen jos joku Kloonien hyökkäys elottomine cgi-kuvineen, puisevine kauppasopimusneuvotteluineen ja myötähäpeää aiheuttavine rakastavaisten dialogeineen saa sitten innon punan poskille. Kyllähän originaali trilogia on jopa aika vauhdikasta menoa tuohon verrattuna.

Mutta muistan kyllä, että nuoret on tyhmiä ja dissaavat helposti vuosikymmenien takaisia asioita vanhanaikaisiksi ilman syytä. Tosin vanhoja kai ne prequel-elokuvatkin alkaa olla. Cgi toki oli jo käytössä, mutta pidän sitä vain heikkoutena, koska oli kökköä. Kökköä se on vieläkin monissa elokuvissa, esim. Hobitti-sarjan sula kulta ynnä muut, ei todellakaan ole vakuuttavan näköistä.

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tolla menettää elokuvahistorian suurimman paljastuksen (toki onko siltä voinut vältyä leffojen ulkopuolellakaan) mutta varsinkin jos muksujen kans kattoo, niin tuon klassikkoyllätyksen missaaminen kannattaa välttää jättämällä 3 kattomatta enne 4 ja 5
En tiedä, mistä kolosta niitä neitseellisiä katsojia löytyy, mutta tosiaan jos tarinasta ei edes pääpiirteet ole tuttuja, niin en missaisi sitä mahdollisuutta katsoa originaali trilogia paljastuksineen ensin. Sen ison paljastuksen lisäksi Darth Vaderin ja maskinsa mysteeriä raotetaan pikku hiljaa, ja mikä sen yhdeltä planeetalta löytyvän menninkäisen tarinakin sitten mahtaa olla...

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Pimean Uhka taitaa edelleen olla tylsin Star Wars elokuva. Siinä ei ole kuin muutama jännittävä kohta ja niihin päästäkseen pitää katsoa muu elokuva ja koittaa ymmärtää miksi Naboo.

"Legal interpretation takes place in a field of pain and death"
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
"It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness. That is life."

Tjapalala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen urheilu
M
Mä en ehkä ymmärrä nykynuoria muutenkaan, mutta Ihmettelen jos joku Kloonien hyökkäys elottomine cgi-kuvineen, puisevine kauppasopimusneuvotteluineen ja myötähäpeää aiheuttavine rakastavaisten dialogeineen saa sitten innon punan poskille. Kyllähän originaali trilogia on jopa aika vauhdikasta menoa tuohon verrattuna.

Mutta muistan kyllä, että nuoret on tyhmiä ja dissaavat helposti vuosikymmenien takaisia asioita vanhanaikaisiksi ilman syytä. Tosin vanhoja kai ne prequel-elokuvatkin alkaa olla. Cgi toki oli jo käytössä, mutta pidän sitä vain heikkoutena, koska oli kökköä. Kökköä se on vieläkin monissa elokuvissa, esim. Hobitti-sarjan sula kulta ynnä muut, ei todellakaan ole vakuuttavan näköistä.
Itse olen ollut lapsi, kun Prequels on tullut. Silloin ne on ollut kovinta shittiä. Voin kertoa ettei lapsena kiinnittä huomiota heikkoon dialogiin tai CGI tasoon. Siinä oli paljon räiskettä ja toimintaa. Orginalsissa Obi ja Darth tökkii toisiaan kepeillä ja Yoda näyttää oudolta muppetilta. Toki Orginalsitkin tuli katsottua. Kyllä nyt myöhemmällä iällä huomannut että tosi tukkosta dialogia ja vähän tylsää. Mutta nostalgia on voimakas ase. Siksi ne on kovia. Yhtälailla vanhemmat tykkää tietysti mitkä on tullut heidän lapsuudensaan. Yhtälailla nyky lapset varmasti muistelevat lämmöllä sequelseja kun ovat tullut heidän lapsuudessaan. Niin se homma toimii. Aina ei ole kyse laadusta.

Posin kautta jokuu elää Vantaalla kuitenkin.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Onneksi olin nähnyt ne originaalit jo aiemmin. Tosiasiahan on se että itse koitin vuosien ajan pitää Pimeän Uhasta. Kloonien hyökkäyksestä jopa pidin. Sithin kostoa olen aina pitänyt melko keskivertona.

"Legal interpretation takes place in a field of pain and death"
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
"It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness. That is life."

markusst

Jäsen
Suosikkijoukkue
NYR, TPS
Onko jollain arvausta tai tietoa siitä, miksi The Mandalorianin kaikkia jaksoja ei ole Disney plussassa? Viikonloppu pilalla.

Suomen vanhin kaupunki ja suomalaisen sivistyksen kehto. Kotipaikka kaikelle sille, mikä tässä maassa on hyvää ja kaunista.

Undrafted

Jäsen
Onko jollain arvausta tai tietoa siitä, miksi The Mandalorianin kaikkia jaksoja ei ole Disney plussassa? Viikonloppu pilalla.
Oma arvaukseni, että haluttu koukuttaa ihmisiä palvelun käyttöön. Ymmärsin, että eka kausi tulee tipottain ikäänkuin se julkaistaisiin tässä syksyn aikana ja kun eka kausi esillä, niin alkaa toinen kausi. Disney plussan sisällössä itselläni ja ehken muillakin riski katsoa lyhyessä ajassa kiinnostavat matskut. Esikoista houkuttaa muutama piirretty, kuopusta Marvel-leffat ja itseäni juurikin Mandalorian. Nämä katsomme 1-2 kuukaudessa ja sitten voimmekin lopettaa Disney plussan tilaamisen. Nyt Disney venyttää Mandalorianilla useammaksi kuukaudeksi katselun väkisin ja koittaa koukuttaa samalla hakemaan lisää katsottavaa esim. Nat geon tarjonnasta. Ohjelmaahan palvelussa kyllä on, mutta miten se itsekutakin kiinnostaa vaihtelee.

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Eipä tuo yksi jakso per viikko ole mitenkään ihmeellistä, mutta kyllähän se vähän tyhmää on, kun kuitenkin koko sarja on tullut ulos jo aikoja sitten, eikä sitä tarvitsisi pantata.

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Slaavilaisen orjakansan kyykytystä, näin on aina ennenkin ollut että periferiat elävät vuosia Amerikkaa jäljessä. Siihen tosin keksittiin ratkaisuksi Piratebay. Sykli siis taas kääntyy takaisin vanhaan.

Eniten ottaa päähän että tuo jakelu on noin ehdoton, itsellä tuo 60e vuositilaus, mikä lisäarvo tipottaisella ilmestymisellä on vuositilaajalle? No, toki isompi kate on kuukausitilauksissa ja juuri siinä että 10 jakson kausimalli on tavallaan rakennettu maksimoimaan kuukausien määrä.

Jannacci

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mun mielestä osat 1 - 3 ovat parhaita, koska niissä on paljon jedejä taistelemassa. 4 - 6 ovat myöskin hyviä, mutta nämä uusimmat ovat aika heikkoja, varsinkin 8.

Shinsengumi Sanbantai Kumichou

markusst

Jäsen
Suosikkijoukkue
NYR, TPS
Oma arvaukseni, että haluttu koukuttaa ihmisiä palvelun käyttöön.
Vaikutus on kyllä päinvastainen kun koko palvelu aiheuttaa lähinnä jäätävän synkkää vitutusta tällä hetkellä.

EDIT: Vaara ohi, Freedome VPN:llä jysähti kaikki jaksot eetteriin. Suomitekstityksetkin löytyvät kaikille jaksoille. Silti, kyllä tämän kuukauden jälkeen saavat disneyläiset pitää shekelinsä.

Viimeksi muokattu:
Suomen vanhin kaupunki ja suomalaisen sivistyksen kehto. Kotipaikka kaikelle sille, mikä tässä maassa on hyvää ja kaunista.
The Mandalorianin eka kausi paketissa ja täytyy kyllä myöntää, että tykkäsin aika tavalla tästä(kin).

Hyvin rakennettu ja sopivasti tuttu maailma, pätevät hahmot ja ihan ookoo juonenkäänteet (ne stormtrooperit eivät sitten millään opi sotimaan?) nostavat tämän omassa rankingissa helposti episodien IV-VI ja Rogue Onen kintereille.

Kakkoskausi alkaa meilläkin ensi perjantaina.

My women were bespoke, just like my suits. Double breasted. Always.

Petri1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers
The Mandalorianin eka kausi paketissa ja täytyy kyllä myöntää, että tykkäsin aika tavalla tästä(kin).

Hyvin rakennettu ja sopivasti tuttu maailma, pätevät hahmot ja ihan ookoo juonenkäänteet (ne stormtrooperit eivät sitten millään opi sotimaan?) nostavat tämän omassa rankingissa helposti episodien IV-VI ja Rogue Onen kintereille.

Kakkoskausi alkaa meilläkin ensi perjantaina.
Todella positiivisesti kyllä ottanut Mandalorianin myös vastaan. Varsinkin tuntui, että ensimmäisen kauden kaksi viimeistä jaksoa olivat aivan loistavia, ja myös toisen kauden ensimmäinen jakso jatkoi samalla korkealla tasolla. Harvoin sitä ollut mistään tv-sarjasta näin fiiliksissä.

Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Jokohan uskaltaa puhua mandalorianista ilman spoilereita?
Kai sitä tässä ketjussa voi?

Knights of the Old Republic (KotOR) tarinahan tämä eka jakso oli hienoinen länkkäriviitteineen (Deadwood nyt etunenässä, mutta myös Leonen estetiikka). Krayt Dragon piti KotOR:ssa tapaa yhteistyössä Sandpeoplen kanssa, jotta sai luolasta tähtikartan, jolla pääsi jatkaan eteenpäin. Myös se helmi piti löytää muistaakseni (joka tässä jaksossa hienosti löydetäänkin)

Lopun huipennus, kun Temuera Morrison tuli kuviin... huhu

-Share Ilves-

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mitäs veikkauksia teillä on Mandalorianin jatkon suhteen? Siis juonen kannalta.

Itselläni on vahvasti tunne, että baby yoda on oikeasti jokin Palpatinen luomus ja tarkoitus oli kouluttaa siitä pahin sith ikinä ym.
On näyttänyt pieniä viittauksia pahuuteen voiman käytössä.
Toinen veikkaus on, että baby yoda piilotettiin order 66 jäljiltä pois Palpatinen silmistä.

Edit. Toivon myös, että nyt kun Jedejä on vähän otettu esille, niin ehkä jopa itse Luke Skywalker nähdään jossain vaiheessa.

Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Edit. Toivon myös, että nyt kun Jedejä on vähän otettu esille, niin ehkä jopa itse Luke Skywalker nähdään jossain vaiheessa.
Onhan tosta Lukesta huhuttu (tosin castingiä on tehty ObiWan sarjaan ihan vahvistetusti), mutta veikkaan, että se tän kauden jedi on Ashoka..

Koska Ashoka on varmaan Sabinen (oisko trailerin Sasha Banks?) kanssa, joka taas on Mandalorian ja jolla on historiaa Dark Saberin kanssa jne.

Katee Sackhoff on kans tällä kaudella ja nainenhan oli jo CW:ssä Bo-Katanan ääni, ja Katanahan on Mandaloriana ja nimenomaan ex Death Watch jäsen (jonka armoreita oli niillä Mandalorianeilla jotka otti Din Djarin (Mando siis) lapsena huostaansa niissä ekankauden flachbackeissä)

Koska 3. kausikin tulee (ja ilmeisesti neljäs), en usko babyyodan mysteerin paljastuvan kovinkaan pian...

-Share Ilves-

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itsekkin uskon Ashokan olevan nyt jokin "pääjedi" tai jotain sinnepäin, mutta voisi kuvitella, että Lukella voisi olla jokin sananen sanottavana, ettei noin voimakas voiman käyttäjä joudu väärien ihmisten käsiin. Varsinkin, kun näyttää siltä, ettei baby yoda ole välttämättä mikään normaali olento. Vaikka ilmeisesti Yodan rotu on voimakasta sorttia.

Itse en tarkalleen muista, miten nuo Luken jedi hommat lähti käyntiin imperiumin jälkeen. Onko Lukella periaatteessa tässä jo käynnissä jedien koulutusta isommin?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy