Syntymäpäiväkirjoitus

  • 14 937
  • 60

Hamraan

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ottawa Senators, Edmonton
Hmm, viime vuosi näköjään jäänyt välistä. Sillon varmaankin ketutti kun yksi nainen ei mua huolinut. Tänä vuonna niitä on kaksi. Viimeaikoina huomannut että sen naisen saisi jota ei halua ja niitä ei saa jotka haluaisi. Mitäs vuoden aikana on tapahtunut? Vähän henkistä kasvamista siinä mielessä että perheen perustaminen on tullut mieleen useasti, toisaalta henkinen kasvaminen junnaa paikallaan mm. työpaikan hommaamisen suhteen. Robinsoniin tuli haettua, ei päässyt edes haastatteluihin. Sentään uskalsin laittaa hakemuksen. Salibandyssä veskana oleminen tökkii ja pahasti, onneksi kesä ja futiksen 6.divari odottaa, viime kesänä säilyttiin nousija-joukkueena kutosessa.

Tavoitteita tulevalle vuodelle:
-mielekäs työpaikka
-nainen
-joku ulkomaan matka (ei lasketa viron risteilyjä)
 

Mad E

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tänään on

Olen joskus leikannut talteen Hesarin nyt-liitteestä pätkän mistä näkyy kaikki telkkariohjelmat mitä suomessa näytettiin sinä päivänä kun minä synnyin. Eipä ollut liikaa valinnanvaraa ei.


TV-OHJELMAT PERJANTAINA 25.3.1966


TV-Ohjelma 1

9.10-9.35 Koulu-TV. Kirjailijalta lukijalle.
14.15 Viritysmusiikkia.
14.30-16.30 Suomen hiihtomestaruuskilpailut.
17.15 Viritysmusiikkia.
17.30 Vi på Lilla torget.
18.00 Från dag till dag.
18.15 Uutiset.
18.30 Laajakulma.
19.00 Mainos-TV. Tuulilasi.
19.30 Suomenlahdelta Mustallemerelle.
20.00 Me Hirviöt.
20.25 Maailmannäyttämöllä.
21.00 Walter ja Connie. osa 34.
21.15 Uutiset ja sää.
21.35 Mainos-TV. Takaa-ajettu.
22.35-23-40 Tuokio Marjatta ja Martti Pokelan seurassa.


TV-Ohjelma 2

18.15 Viritysmusiikkia.
18.30 Erno Paasilinna ja Eero Silvasti kirjahyllyn takana.
19.00 Kuunkierto. Ihmisiä maaliskuussa.
19.30 Nuori viha. Amerikkalainen elokuva vuodelta 1960.
21.15 Uutiset.
 

Redalert

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Ozzy Osbourne,Black Sabbath
No niin... Meikäläinen tuli maailmaan 24.4-1969 klo 5.46 päivä oli tuolloin torstai. Torstai on toivoa täynnä, vai mites se meni... Noh, ei nyt minun kohdallani kuitenkaan, olenhan melkoisen toivoton tapaus... Kai... ;-) Eli 36 vuotta nyt sitten täynnä, eikä tunnu missään. Vanheneminen ei minua ole koskaan häirinnyt tai pelottanut. Ja mitä parhaimmat onnittelut myös erittäin super-rakkaalle pikkusiskolleni, joka myös tänään täyttää vuosia. Kaksosia emme ole, koska hän on vuosimallia 1974... Isä ja äiti vain osasivat oikean ajoituksen... :-)
36 vuotta, eikä suotta ! Täytyipä äidiltä tuo kellonaika varmistaa ja väärinhän se minun muistini mukaan meni... Olin vähän liian hätäinen, eli muistin 5.36... Hih, vaikka suurtakos väliä tuolla. :-)
 
Viimeksi muokattu:

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Näin ollen minulla on ilo toivottaa itselleni hyvää syntymäpäivää, sekä kaikille kanssani juhliville.

Boolia ja kakkua nautiskellaan kuitenkin vasta huomenna.

Listaanpa tähän top 5 syntymäpäivälahjat menneiltä vuosilta (aikajärjestyksessä):
- 1982 nallipyssy
- 1985 elektroniikkapeli Donkey kong jr.
- 1987 Bogart Co:n lp-levy Dance station
- 1998 Suomen 95 mm-joukkuetta käsittelevä kirja, jonka nimeä en nyt muista
- 2003 Daruden Rush-cd sekä taskumatti

Tänä vuonna ei ole yhtään lahjaa vielä tullut, mutta Liigatähdet kirjaa olen vihjaillut pitkän aikaa.
 

Iceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Onnea Michal Grosek !

Samanikäinen Iceman ei ole kiekkoilijana kummoinen mutta yhtäläisyyksiä löytyy jonkun verran:

Vahvuudet:

Vaarallinen lyöntilaukaus. Ajaa hanakasti maalille. Kelvolliset raamit kulma- ja maalinedusväännöille.

Heikkoudet:

Erittäin ailahteleva pelaaja. Saattaa olla useina iltoina täysin näkymätön kentällä. Asennevamma. Puolustuspelaamisessa parannettavaa. Raameja käytettävä enemmän hyödyksi fyysisissä tilanteissa. Ei ole luontainen maalintekijä.

Jaha, takaisin taustalle ja juhlimaan hillitysti vuosia joita en koskaan kuvitellut näkeväni.
 

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tänään rapsahtaa mittariin 22. Ehkä maailman turhin ikä 21 jälkeen. Muutamissa baareissa ikärajana, mutta ei ole ennenkään tarvinnut ulkopuolelle jäädä. Minkään sortin juhlia ei ole tarkoitus tietenkään pitää, mutta pitihän kirjottaa kuitenkin tänne.

Sergei Bubkalla muistaakseni on myös tänään synttärit.
 

Pingu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Jukurit
Jaa-a, taas sitä vanhetaan.
Koskahan sitä aikuistuisi, kaikki kaverit alkaa olla perheellisiä eikä heidän aika tahdo riittää mihinkään muuhun. Ja mie vaan seuraan lätkää ja käyn rokkikeikoilla, sitä ei kaikki jaksa ymmärtää.

Tämä vuorokausi on alkanut oikein hyvin, äsken kotiuduin Popedan keikalta. Jussi onnistui laulajana erinomaisesti, melkein tuli muita Enkeleitä ikävä.
Mukavia ihmisiä siellä oli paljon, eräs herra jopa lauloi onnittelulaulun.
Jossain vaiheessa iltaa selvisi yhden seurueen jäsenen olevan Oulusta kotoisin, niin niinpä minäkin intouduin Oulun Kärppiä huutamaan... Tuota en tavaksi ota, mutta mukava oli jääkiekosta jutella.
Saas nähdä mitä muuta päivä tuo tullessaan...
 
Viimeksi muokattu:

Bandana

Jäsen
18?!

No johan nyt on. Tänään vaihtui 18 mittariin.

Hienoahan tämä on kieltämättä ja lähikaupassakin tuli jo käännyttyä. Tänään vedetään.

En mä tiiä, toisaalta oli vielä joitain keskeneräisiä asioita jotka olisi ollut kiva saada hoidettua junnuna ja solid seventeeninä, mutta menetteleehän tämäkin. Kai sitä vieläkin voi kehittyä.

Eteenpäin mennään. Kohti uusia haasteita, uutta maailmaa.
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Miksi enää ei ole syntymäpäivinä kivaa niin kuin pentuna? Ei nyt suoranaisesti vituta, mutta eipä tunne erityisen mukavaltakaan.

26. 30 lähenee...
 

Irkali

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jippo -94
25 ! Taas......
Ja elämäntilanne muistuttaa hyvin ajasta, jolloin täytin 25 ekan kerran.
Onneksi tässä välissä on paljon jo kokemusta ja oppia.
Muutos on alkanut ja kaikki on niin kuin pitääkin.
Aurinko paistaa ja elämä hymyilee - kiva viettää syndepäivää!

Irkali
 

Käkätin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeen Parasta Kiekkoa
23 vuotta

Tänään on se päivä kun saa virallisesti sanoa olevansa taas vuoden vanhempi ja ryppyisempi...

Vai oliko se sittenkin se 13 vuotta mitä tuli täyteen?!
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Perkele mullakin on syntymäpäivä, mutta nimeä ei vaan näy etusivun listassa kohdassa "Tänään syntymäpäiväänsä viettävät". Näin se vanhempi sukupolvi unohdetaan tylysti.
 

Koala

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManU, TPS - HIFK 16.03.1999
19 vuotta vierähtänyt tässä maailmassa. Paljon ala- ja ylämäkiä, mutta aika tasaisesti palaset alkavaa itsenäistä elämää varten on mennyt kohdalleen. Äiti herätti aamulla töihin ja antoi syntymäpäivärahat käteen. Isä oli eilen ollut viihteellä perinteiseen tapaan ja onnitteli käheällä äänellä viedessäni buranan hänelle. Sisarukset hakkasivat mahaan ja käskivät minun painua helvettiin. Hitto, 19 vuotta, eikä mikään ole vieläkään muuttunut.
 

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U13
Muistin tällaisen ketjun olevan ja haulla myös löytyi. Eli tänään on syntymäpäiväni, jota vietän poikkeuksellisen mukavissa merkeissä. Pena hankki Kuhdan takaisin kotiin ja Whitesnake soittaa illalla musiikkia Helsingin Jäähallissa. Huomenna ei ole töitä ja sää on sen verran hieno, että saatan ehkä löytää itseni terassilta keikan jälkeen.
 

super

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvissä kyttäysasemissa
Löysin sitten tämänkin tuolta jostain. Mä vähän huijaan ja kirjoitan tänne vaikka syntymäpäivät oli perjantaina jolloin täytin 30. Olipas legendaarinen päivä...

Olin höpöttänyt jo 3 viikkoa että en juhli syntymäpäiviä. Aamu alkoi ylinopeussakoilla joita tuli ihan hyvin. Normaali päivä töissä. Sain pullon jaloviinaa joka helpotti hieman oloa ja tuntuihan se mukavalta että joku muistaa. Muuten töissä oli normipäivä, ei mitään erikoista.

Vaimo haki töistä ja olimme sopineet jo aikoja sitten että tyttö lähtee anopin ja appiukon kanssa mökille perjantaina eli veimme tytön anoppilaan ja lähdimme itse syömään. Auto parkkiin ja ravintolaan, matkalla vaimo hoksasi että pankkikortti jäi autoon, minä annan avaimet ja vaimo tulee laukun knassa takaisin. Pyydän avaimia takaisin jolloin vaimo sanoo että ne on laukussa. Asia ok.

Ruoat oli lähes syöty kun vaimon puhelin soi, ojentaa sen minulle hämmästyneenä.

"Täällä xxxx xxxx xxxxx:n poliisista päivää, sinullahan on tälläinen auto jonka rekisterinumero on xxx xxx?"
"Juu, on se minun.
"Et taida tietää missä autosi on nyt?"
"No en varmaan jos poliisi soittaa..."
"No se on nyt ajettu tänne ravintolan seinään täällä rannassa ja pitäisi tulla tarkistamaan vahingot ja tunnistamaan kuljettaja"
"Mitä vittua!!"
"Missä sinä olet nyt että kuinka nopeasti pääset tulemaan?"
"Tässä mä olen aika lähellä joten eihän tässä kauaa mene..."

Lähdemme vaimon kanssa kävelemään rikospaikalle ja kun näen tilanteen niin siellähän autoni on seinään ajettu ja lautoja yms. paskaa on auton päällä. Poliisiauto ja kaksi poliisia on paikalla ja auton ympäri on vedetty nauha "Poliisin eristämä alue" Yleisöä on paikalla ihan kiitettävästi...

Aioinh ensin menää tsekkaamaan auton niin toinen poliisi sanoo että tunnista tämä kuljettaja ensin kun väittää että on saanut sinulta luvan. Kuljettaja on aika sekaisin joten tsekataan tilanne.

Maija ovet aukevat niin eiköhän siellä ole kaveri kameran kanssa ottamassa kuvaa! Eli kaikki henkilöt olivat juonessa mukana paitsi minä. Olin ehkä vähän helpottunut ja yllättynyt.

Loppupäivä oli myös täynnä yllätyksiä. Lähdimme siitä rannasta melomaan ja kun saavuimme takaisin niin vaimo sanoi että kanna se kajakki ja vermeet autoon, ne on sun! Kotiin pääsimme niin talon seinään oli vedetty jumalaton pressu johon oli kirjoitettu nimeni ja 30! Tämän jälkeen tulikin naapurustosta väkeä juhlimaan samoin kuin kavereita. Vaimo oli tehnyt täyden kattauksen ja boolia reippaasti!

En siis juhli syntymäpäiviäni!
 

-KBR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Liberec White Tigers
Happy birthday to me

Jep, Eli 29 tulee tänään täyteen. Ja niinkun viimevuosien perinteisiin jo kuuluu, juhlistan sitä tekemällä kymmentuntisen työpäivän.....ens vuonna sitten 3-0 ja isommat bileet

Ja ne legendaarisimmat synttärit oli kun täytin 18. Oltiin isommalla porukalla kattomassa NOFX:iä lepakossa ja oli kyllä lystiä...
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Happy birthday to me!

Tänään siis tulee täyteen huikeat 29. Viimeinen vuosi kakskymppisissä. Kyllä se aika tosiaan vaan vierii ja numero 30 alkaa tuntua jo sellaiselta luvulta, että silloin pitäisi olla tosi seestynyt ja ennen kaikkea urasuunnitelmat täysin selkeät. No, eipä ole ja opiskelujakin on vielä jäljellä hieman.

Tästä päivästä kuten yleensäkään syntymäpäivistäni ei taida muodostua mitään kovinkaan ihmeellistä ja poikkeuksellista. Voisin kysäistä jos jokunen kaveri lähtisi vaikka muutaman tuopin kumoamaan. Noin muuten nautin rauhassa viimeisistä lomapäivistä ennen kuin opiskeluhomma jatkuu. Mennyt vuosi oli varsin hyvä ja monipuolinen ja sisälsi ehkä vähemmän synkistelyä mitä muutamana aiempana. Mitä nyt kipeänä tuli viimevuonna oltua aika moneen otteeseen, mutta ei mitään kovin vakavaa.

Vauhti ei silti hyydy. Sen voin luvata.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Keski-ikä on syvältä, kuten Lapinlahden Linnut sen osuvasti laulussaan toteavat.

Toisaalta voisin siteerata Uuno Turhapuroa: Pahimmata vaellusvuoteni ovat olleet ja menneet. Nuoruuden kiihko on vaihtunut keski-iän harkitsevaan määrätietoisuuteen. Fyysinen rapistuminen on pysähtynyt lenkkeilyn ja kuntokoulun myötä.

Vaan mitäpä tuota murehtimaan. Kolmekasi mittarissa, and still going strong!

P.S. Kiekkorintamalla synttärionnittelut Esa Pirnekselle ja Juuso Riksmanille. Muusikko-osastolla myös J. Karjalaiselle. Aprillipäivänä on monta pilaa tehty, mutta syntynyt myös muutamia "merkkihenkilöitä", sitaateilla tai ilman.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Meinasin jo unohtaa koko päivän. Tosiaan äsken vasta huomasin, että seniori-osastolle tässä ollaan liittymässä, siis fyysisiltä ominaisuuksilta, henkinen puoli on asia erikseen.

Keskiviikkona alkanee jonkun sortin perinteinen juhlaputki, kun on usean päivän vapaa ja MM-kisat. Siinä voi vaikka nautiskella kirkasta keskellä kirkasta päivää ja kaivaa kaapista Suomi-paidan, yo-lakin, serpenttiinit ja ilmapallit. Toivottavasti tulee hyvät kelit, jos laittaa vielä mökkikauden samalla käyntiin.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Tänään tuli täyteen 40 vuotta maan päällä klo 13.05.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
11.5.

Toivotan itselleni hyvää syntymäpäivää! Niin ne vuodet vierii, ja varmasti parhaat on jo takana. Ei tässä ole kai kuin alamäkeä edessä… :)

Tänään synttäreitään myös viettää/viettäisi mm.:
Justinianus I
Salvador Dalí
Baron Münchhausen
Janne Ahonen
Arttu Lappi
Holly Valance
Mike Rathje
Janne Pesonen
Jani Hassinen

Paljon onnea vaan meille!
 

timmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
FoPS, Kärpät, FC Parta, Kansan Syvät Rivit, Oranje
Nyt sitten pyörähti vaihteeksi pyöreitä vuosia... Tuli 30 mittariin kun vuorokausi vaihtui. Aamulla parin hyvän kaverin kanssa yhdistetylle kala- ja ryyppyreissulle muutamaksi päiväksi eräkämppään.
Mikäs sen mukavampaa...
 

-KBR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Liberec White Tigers
Kolmekymmentä tulis tänään mittariin. Illalla isomman luokan juhlat. Tuntuu hassulta järjestää bileitä kun viimeks isommin synttäreitä on juhlittu kun täytti kymmenen. Noh, katotaan mitä illasta seuraa.....
 

Chambza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers
1.11.

24 vuotta tulee täyteen. Kuten naiset usein tekevät, voisin ehkä minäkin lopettaa vanhenemisen tähän, juuri enempää ei taida tarvita. Nyt nimittäin viimeisetkin lukot avautuvat, kun pääsisin lopultakin jopa Storyvilleen sisälle. Jonkinlaisena jazz-harrastajana tuota on jopa hieman tullut odoteltua.

Synttäreitä ei ole tullut juurikaan juhlittua viime aikoina. Lapsena lopetin juhlinnan jo jossain 10-11-v tienoilla, kun en pitänyt sitä mielekkäänä. Aikuisemmalla iällä en ole itse juhlia järkännyt ikinä, pari vuotta takaperin kaverit tosin järjestivät yllätysjuhlat. Ehkä pitäisi joskus itsekin ne juhlat pitää, kiitokseksi siitä jos ei muuta. No, ehkä sitten ensi vuonna kun tulee pyöreä luku eli 300kk täyteen.

Ja tänäinen päivähän vietetään myös hurjasti juhlien työpaikalla. Tutkimusta on hankala tehdä jos lafkan laitteet ovat rutiinikäytössä, joten isketään kuin sika limppuun kun sattuu pyhäpäivä kohdalle. Saihan sitä sentään nukkua tunnin pidempään kuin yleensä, kai sekin on jotain.

Synttärilahjaksi toivon vain kahta asiaa: kotivoittoa Ouluun ja vierasvoittoa Vantaalle. Hyvää syntymäpäivää minulle!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös