Sympatiat/antipatiat NHL-joukkueille

  • 235 348
  • 773

vstk

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Eiköhän se totuus selviä, kun seuraavan kerran häviävät Game 7:n finaaleissa. Odotellaan siihen asti ja pidetään mielipiteemme ja näkemyksemme.

Vancouverissa on valitettavasti varsin paljon aktivisteja (en nyt muista mika taman ryhman nimi oli..) ja tama nakyy aina naissa isoissa massatapahtumissa. Kaupunki, jossa asuu paljon nuoria ihmisia ei tarvitse kuin syyn ja sytykkeen. 'Aktivistit' antoivat sytykkeen ja syy oli jo ennalta maaritelty.

Itse olen Vancouverissa pari kertaa kaynyt ja ei ole kuin hyvia asioita sanottavana kaupungin latkafaneista.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Eiköhän se totuus selviä, kun seuraavan kerran häviävät Game 7:n finaaleissa. Odotellaan siihen asti ja pidetään mielipiteemme ja näkemyksemme.

Vancouverissa on sitä porukkaa, joka esimerkiksi finaalitappion jälkeen alkaa pistää paikkoja paskaksi. Niinkuin vstk tuossa kertoo, niin sama porukka touhuaa omiaan muissakin massatapahtumissa. Niinsanottu normaali vancouverilainen ei tuota jengiä juuri arvosta. Hyvä asia on se, että tuo porukka on kaupungin väkilukuun nähden pieni. Paljon enemmän löytyy niitä, jotka seuraavana aamuna lähtevät kenenkään pyytämättä siivoamaan niiden umpimulkkujen jälkiä.

Jokainen toki itse päättää, mitä haluaa kaupungista, sen asukkaista, ja sen kiekkojoukkueesta ajatella. Samoin kuin sen, miten haluaa noista asioista tarjotun lisätiedon ottaa vastaan.
 

müller

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tunnen henkilökohtaisesti ehkä noin kolmekymmentä Canucks-fania, eikä heistä kukaan ole vajaaälyinen mulkku. Siinä mielessä ovat ehkä ylimielisiä, etteivät jaksa välittää katkerien reppanoiden kiukutteluista. Mutta kieltämättä sinun tietolähteesi on erittäin luotettava, joten taidan todeta omat havaintoni asiassa täysin vääriksi. Taitavat pirulaiset olla vaan todella hyviä esittämään rentoja ja ulospäinsuuntautuneita, sosiaalisia ihmisiä.

Älä nyt suutu, ja opettele lukemaan rivien välistä. Ei tietenkään kaikki Canucks-fanit ole mulkkuja, eikä minkään muunkaan joukkueen fanit, sanomattakin selvää. Jopa St. Paulilla on hyviä faneja, tosin ei montaa, mutta silti.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Älä nyt suutu, ja opettele lukemaan rivien välistä. Ei tietenkään kaikki Canucks-fanit ole mulkkuja, eikä minkään muunkaan joukkueen fanit, sanomattakin selvää. Jopa St. Paulilla on hyviä faneja, tosin ei montaa, mutta silti.

Eikohan me vedetty #_6:n kanssa molemmat pilke silmakulmassa koko keskustelu. Tuo ajassa 01:05 kirjoittamani viesti on ensimmainen, jossa olin jo ihan vakavissani.
 

#_6

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK '83, '98, '11 - Red Wings '97, '98, '02, '08
Tässä tuli hyvin linkkiä jo aiemmin kaikenlaiseen positiiviseen vancouverilaiseen toimintaan, hienoa. Mutta laittakaa hyvät ihmiset linkkiä myös näistä riehuja-aktivistiporukoista kertoviin uutisointeihin, kiitos. Kaikkein kiinnostavin asia koko kinastelusta, oikeasti, jos kerran tuossa kaupungissa on jokin normaaleista suurkaupungeista poikkeava alakulttuuri olemassa.

Jokainen toki itse päättää, mitä haluaa kaupungista, sen asukkaista, ja sen kiekkojoukkueesta ajatella. Samoin kuin sen, miten haluaa noista asioista tarjotun lisätiedon ottaa vastaan.

Ei mua sentään niin paljoa kiinnosta Vancouver eikä Perä-Jepua, kuten arvannet. Jos sulla ei ole henkisellä tasolla jotain omituisen syviä siteitä Vancouveriin (perhettä, siviilipalveluspaikkaa tai poikuuden menetystä), niin en ymmärrä, miten tämä pikkuprovoilu ja -sketseily voisi olla kovinkaan vakava asia. Niin tollukka en ole, että ajattelisin kokonaisen kaupungin olevan pelkkiä anarkisteja täynnä. Niin tollukka et ole varmasti itsekään, että kuvittelisit oman n. 30 tuttavasi otannan riittävän kattamaan koko Vancouverin parimiljoonaisen väestön kirjon. Se on vähän semmoinen homma, että kun se maine menee, niin sitä saa hetkisen aikaa rakennella takaisin. Se, että muutamasta tyhmästä kärsii kaikki muut - no, se on pelin henki ollut aina.
 

ChosenTwo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset NHL:ssä
2006 olin näköjään listannut seuraavan tyyliin:

Sympatiat

Atlanta Thrashers (Pasi Nurminen, Ilya Kovalchuck, Dany Heatley & Kari Lehtonen)
Colorado Avalanche (1995-1996 NHL-seuraamiseni alkaessa Peter Forsberg & Patrick Roy kokoonpanossa ja kannu heti kotiin)
Washington Capitals (suosikki)

Antipatiat

Detroit Red Wings (ruotsalaiset & kavereiden Detroit-fanitus 90-luvun puolivälissä, kun itse olin ainoa Coloradon puolia pitävä)
New Jersey Devils (puolustusvoittoinen pelityyli ja mitäänsanomaton kokoonpano)
Toronto Maple Leafs (Ed Belfour & Mats Sundin)
Vancouver Canucks (ruotsalaiset)

Nykyiset tuntemukset:

Sympatiat

Anaheim Ducks
Teemu Selänne ja Saku Koivu ovat sen verran legendaariset hahmot, että kun minulla on nyt muutaman kauden ajan ollut ESPN playerin ja sittemmin Viaplayn kautta kaikki pelit katsottavissa, niin Anaheimin ottelu on usein valikoitunut kohteeksi. Itse asiassa tälläkin hetkellä pyörii tuossa taustalla viimeöinen peli. Lisäksi Sami Vatanen on varsin kiinnostava tapaus, kun kykyä kyllä tuntuisi riittävän, kunhan pääsee pelaamaan. Ja Sheldon Souraysta olen aina pitänyt.

Monelle ongelmia aiheuttaa suomalaismedian hehkutus Anaheimin ja Minnesotan kohdalla. Minä olen boikotoinut iltapaskoja 2009 vuoden alusta lähtien, joten en tiedä kuinka paljon ja millaisia "uutisia" siellä kehitellään. Minä keskityn vain nauttimaan kovien suomalaispelurien otteista. Niitä kun ei niin kauheasti ole nykyaikana saatavilla.

Anaheimista pitää kyllä mainita se, että ilman mainittuja pelaajia joukkue olisi ehdottomasti antipatia listalla. Tämä siksi, että joukkueessa ovat Ryan Getzlaf ja Corey Perry. En tykkää. En sitten yhtään. Vituttaakin lähinnä aina noita pelejä katsoessa, kun kyseiset pelaajat saavat onnistumisia aikaan.

Columbus Blue Jackets
Kekäläisen vuoksi pitää ruveta joukkueelle menestystä toivomaan. Aiemmin joukkue on ollut niin tylsä kuin voi joukkue NHL:ssä vain olla. Eli jännästi sitä voi yksi pestaus joukkueeseen, eikä edes pelaajapuolelle, nostaa kiinnostusta 100%.

Edmonton Oilers
Kauhea määrä taitoa ja hyökkäävää kiekkoa. Viihdyttävää.

New York Islanders
John Tavares ja Mark Streit kuuluvat suosikkeihin.

Philadelphia Flyers
Varsin mielenkiintoinen joukkue, josta löytyy aina joukko kovia pelimiehiä. Danny Briere meinaa joskus vähän ärsyttää. Lähinnä silloin, kun mies on Capitalsia vastaan siinä maalinkulmalla iskemässä kiekkoa reppuun. Phillyn pelejä olen katsonut Capitalssin jälkeen toiseksi eniten.

Washington Capitals
Suosikki. Kyllä se Ovechkin sieltä vielä tulee! Edelleenkin vituttaa kovasti se, että Boudreaun piti ruveta muokkaamaan pelityyliä puolustuspaskaksi (ymmärrän toki miksi, mutta en silti asiaa hyväksy), kun pelit olivat tätä ennen luokkaa "parasta viihdettä ikinä".

Antipatiat

Detroit Red Wings
Vuodet vierii, mutta ruotsalaisten määrä on vakio. Niin lapsellista kuin se onkin, niin länsinaapurin menestyminen urheilussa ei vaan nappaa (muutamia poikkeuksia, kuten Forsbergia ja luonnollisesti Capitalsin svenssoneita lukuunottamatta). Muuten minulla ei niinkään ongelmia ole enää tätä joukkuetta kohtaan, mutta Stanley Cupia en toivo Detroitiin päätyvän, kun siinä saadaan taas se puoli joukkueellista sormuksia lisää ruotsalaisille.

Montreal Canadiens
Ainakin niin kauan kuin Saku Koivu pelaa, toivon menestyksen karttavan joukkuetta. Jäi huono maku suuhun siitä, että Kapteenille ei jatkosopparia aikanaan tarjottu.

New Jersey Devils
Tilanne on parantunut, kun Kovalchuck on tullut joukkueeseen. Martin Brodeur miinustaa tuon plussan kuitenkin pois.

New York Rangers
Henrik Lundqvist.

Ottawa Senators
Daniel Alfredsson. Kunhan lopettaa, niin joukkue nousee antipatioista pois.

Vancouver Canucks
Ruotsalaisia ja Roberto Luongo.

---

Aiemmassa listauksessa mainitut ja nykyisestä listasta puuttuvat joukkueet ovat tällä hetkellä sellaisia, että tunteita ei oikein irtoa niiden esityksistä suuntaan eikä toiseen. Torontolle melkeinpä peukkua antipatioinnin sijaan.
 
Viimeksi muokattu:

Petro

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Louis Blues
Sympatiat:

Anaheim Ducks

Tullut joskus pienenä seurattua hiukan ja nyt viimeiset vuodet on toivonut onnistumista Selänteelle ja katsoa kuinka kauan luistin kulkee.

Columbus Blue Jackets

Kekäläisen jälkeen toivon joukkueelle onnistumisia. Pelejä tulee hiukan seurattua, kun pelaa samassa divisioonassa Bluesin kanssa.

Viha/rakkaussuhde:

Detroit Red Wings

Suurimman osan ajasta joukkuetta vihaa kiivaiden divisioona taistelujen keskellä. Franzen on kaiken lisäksi järkyttävä pelaaja. Kuitenkin harvoina hetkinä joukkue tuntuu jotenkin läheiseltä ja nauttii, kun joukkue muiluttaa jotain Pensiä. Datsyuk on hieno pelaaja.

Antipatiat:

Pittsburgh Penguins:

Kaikki täällä on tullut muilta varmaan jo sanottua. Järkyttävä joukkue, järkyttävä Cindy. Jokainen häviö joukkueelle tuntuu voitolta.

New York Rangers:

Jostain syystä en ole koskaan joukkueesta pitänyt. Lähtenyt varmaan pienenä logon takia.

Vancouver Canucks:

The sisters. Samaan kastiin Cindyn kanssa, voisivat perustaa kolmestaan vaikka hevospoolojoukkueen rungon. Helppo divisioona ja täysin runkosarjajoukkue.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Penguinsin fanit tänä päivänä lienevät hyvin paljon samanlaisia, kuin jonkun LA:n, Oilersin tai juuri Pensin seuraajat 1980- ja 90-lukujen vaihteessa, eli kun tuli itse peruskoulussa oltua. Iso osa päti diggaamalla Gretzkya tai Mariota ja vähän vanhemmat taas Edmontonin jo hiipuvalla dynastialla. Siihen väliin toki sitten vielä kotimainen jokerikiima, jolloin jossain perämönkäreen iivedelläkin kaikki hurrasi hesalaisille. Menestys tunnetusti vetää puoleensa räkänokkia kuin paska kärpäsiä, joten mihinkäs se siitä muuttuisi ja en itse jaksa alkaa syyllistämään. Nykyään median kehityksen myötä tosin fanittaminen on yhä enemmän ja enemmän näiden crosbyjen julkisuuskuvan (tai mikkegranholmien ilmaveivien) fanittamista, kuin mitään varsinaisesti syvemmin jääkiekkoon liittyvää. Ennen sentään tiedettiin joukkueista ja peleistäkin jotain.
 

Nerozki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sotkamon Jymy, Man Utd
Penguinsin fanit tänä päivänä lienevät hyvin paljon samanlaisia, kuin jonkun LA:n, Oilersin tai juuri Pensin seuraajat 1980- ja 90-lukujen vaihteessa, eli kun tuli itse peruskoulussa oltua. Iso osa päti diggaamalla Gretzkya tai Mariota ja vähän vanhemmat taas Edmontonin jo hiipuvalla dynastialla. Siihen väliin toki sitten vielä kotimainen jokerikiima, jolloin jossain perämönkäreen iivedelläkin kaikki hurrasi hesalaisille. Menestys tunnetusti vetää puoleensa räkänokkia kuin paska kärpäsiä, joten mihinkäs se siitä muuttuisi ja en itse jaksa alkaa syyllistämään. Nykyään median kehityksen myötä tosin fanittaminen on yhä enemmän ja enemmän näiden crosbyjen julkisuuskuvan (tai mikkegranholmien ilmaveivien) fanittamista, kuin mitään varsinaisesti syvemmin jääkiekkoon liittyvää. Ennen sentään tiedettiin joukkueista ja peleistäkin jotain.

Entä jos kaikki ei haluakkaan syventyä sen enempää jääkiekkoon vaan nauttia näistä huipputähdistä? On lapsellista haukkua mitään tiettyä faniryhmää, sen perusteella että valitsevat joukkueensa niin, että missä on kiinnostavimmat pelaajat. Osasta voi tulla pitkäaikaisia tai jopa elinikäisiä faneja, osan kiinnostus lopahtaa. Faneja on erinlaisia, toiset fanittaa koko organisaatiota ja toiset pelkästää niitten pelaajien takia joukkuetta. Väitän että aika suurinosa kiinnostui pienenä jo siitä tiimistä mitä kannattaa, koska siellä oli mielenkiintoset pelaajat tai joku asia pisti silmään. Miksi sitten haukkua nykyajan faneja, jos valitsevat Pens, Kings tai Oilersin esim kun siellä sattuu olemaan kiinnostavia pelaajia? Jep sama valinta on itsekkin joskus tehty. Ei tää nyt niin vakavaa oo, tää o vaa jääkiekkoo.
 

Wild-Chester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Penguinsin fanit tänä päivänä lienevät hyvin paljon samanlaisia, kuin jonkun LA:n, Oilersin tai juuri Pensin seuraajat 1980- ja 90-lukujen vaihteessa, eli kun tuli itse peruskoulussa oltua. Iso osa päti diggaamalla Gretzkya tai Mariota ja vähän vanhemmat taas Edmontonin jo hiipuvalla dynastialla. Siihen väliin toki sitten vielä kotimainen jokerikiima, jolloin jossain perämönkäreen iivedelläkin kaikki hurrasi hesalaisille. Menestys tunnetusti vetää puoleensa räkänokkia kuin paska kärpäsiä, joten mihinkäs se siitä muuttuisi ja en itse jaksa alkaa syyllistämään. Nykyään median kehityksen myötä tosin fanittaminen on yhä enemmän ja enemmän näiden crosbyjen julkisuuskuvan (tai mikkegranholmien ilmaveivien) fanittamista, kuin mitään varsinaisesti syvemmin jääkiekkoon liittyvää. Ennen sentään tiedettiin joukkueista ja peleistäkin jotain.

Tämä varmasti pitää osittain paikkansa. Mutta haluaisin kysyä että mikä olisi sitten se validi ja "hyvä" syy ruveta fanittamaan jotain seuraa? Jostainhan sen kannattamisen on synnyttävä, ja kun NHL joukkueista on kyse, niin täällä pohjolassa edes se perinteinen "kotiseutufanitus" tule kyseeseen (joka ei minusta ole sen parempi kannattaa joukkuetta kuin mikään muukaan syy)

Minä myönnän suoraan että oma Penguinsin kannattaminen lähti 90-luvulla, jääkiekkokorttien kultakaudella, Lemieuxin ja Jagrin vuoksi. Enkä näe tässä mitään ihmeellistä. Nykyajan vastineet heille ovat Crosby ja Malkin, ja varmasti aikaansaavat faneja, enkä näe siinäkään mitään väärää.
 

PinQ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Huhhuh kylläpä täällä riehutaan. Ei ollut tarkoitus aiheuttaa pahaa mieltä kenellekään ja onhan se totta että kaikilla on omat inhokkinsa ja suosikkinsa. Vaikutti vain siltä että arvon nimimerkki Grainger sai jostain hiekkaa pimppiinsä kun mainitsin hänen organisaationsa inhokeissani, oliko sattumaa vai ei, en tiedä...

Mutta haluan tarkennusta siihen kun sanoit että tietyt nimimerkit puhuvat jostain dynastiasta. Missä yhteydessä tällaisesta on puhuttu? Voit vaikka lainata tähän jos löydät? En tiedä olenko aivan pihalla mutta yleisesti Pensin ketjussa ollaan hajoiltu siihen kun tuosta loistavasta (Stanley Cupin voittamiseen joka vuosi pystyvästä) rungosta ei olla saatu parasta irti pudotuspeleissä ja ollaan jopa puhuttu Bylsman erottamisesta. Onko se että joukkueella on mielestämme potentiaalia sitä että pidämme sitä dynastiana? Ja mitä väliä jos olen ostanut fanikrääsää? Sehän kuuluu siihen fanittamiseen? Minä laitan joka päivä ylpeänä Penguins-huivin päälleni ja juuri tilasin 100€:lla jenkeistä lisää tavaraa. Mutta kai se on sitten väärin kannatettu... Ja tähän inhottava hymiö.
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Tämä varmasti pitää osittain paikkansa. Mutta haluaisin kysyä että mikä olisi sitten se validi ja "hyvä" syy ruveta fanittamaan jotain seuraa? Jostainhan sen kannattamisen on synnyttävä, ja kun NHL joukkueista on kyse, niin täällä pohjolassa edes se perinteinen "kotiseutufanitus" tule kyseeseen (joka ei minusta ole sen parempi kannattaa joukkuetta kuin mikään muukaan syy)

Minä myönnän suoraan että oma Penguinsin kannattaminen lähti 90-luvulla, jääkiekkokorttien kultakaudella, Lemieuxin ja Jagrin vuoksi. Enkä näe tässä mitään ihmeellistä. Nykyajan vastineet heille ovat Crosby ja Malkin, ja varmasti aikaansaavat faneja, enkä näe siinäkään mitään väärää.

En minä tiedä, siksi sanoinkin, että en syyllistä ketään. Mainitsemasi "kotiseutufanitus" on tosiaan laimea syy alkaa kannustamaan mitään, koska kotiseutuhan voi olla myös helvetinmoinen rasite, josta haluaa eroon(Paikallisen pallokerhon fanitus ei siis siihen kovin hyvin istu). Toisaalta liika nurkkapatriotismi ja "viddu-oon-aitostadilainen-ja-ylpee-siitä"-tyylinen runkuttelu johtaa helposti siihen, että tätä oman elämänsä hienointa saavutusta osoitetaan jossain muualla pahoinpitelyjen, irtaimiston hajottamisen ja sämpylöiden jaon merkeissä. Tähän verrattuna Lemieux'n, Crosbyn tai vaikka Derek Jeterin fanittaminen on kaikin puolin hieno sisältö vapaa-aikaan. Oppihan siinä pennutkin ehkä jotain enemmän, kuin vain mitä kotikylällä tapahtuu.

Väittäisin, että kiinnostus valtameren takaisiin asioihin ja niihin perehtyminen olivat ja varmaan ovat tänäkin päivänä eräänlainen henkireikä tähän harmaaseen, suomalaiseen arkeen ja en luopuisi siitä ihan pienestä syystä. Itsekin "kannatin" pentuna juuri LA Kingsia, koska niillä oli cool logo ja Kelly Hrudeylla cool maski sekä siksi, että se oli kovista joukkueista ainoa, jonka kortteja kukaan muu samalla luokalla ei kerännyt. Symppaan Kingsia tänäkin päivänä, mutta en seuraa mitenkään aktiivisesti. Keväisestä SC-voitosta tuli hyvä mieli, mutta en kokenut sitä mitenkään "omaksi voitoksi", enää. Huolimatta siitä, että seinällä on edelleen junnuvuosien kulahtanut Kings-viiri. SM-liigasta kannustin aikanaan JYP:piä, koska tykkäsin Jyväskylän kaupungista ja jokerikiima teemujuomaitoa-tarroineen ei napannut. Diggaan joukkuetta vielä tänäkin päivänä, mutta en ole Hippoksella koskaan pelissä käynyt. Vieraissa kylläkin, mutta sekin lähinnä sattumalta.

Ja loppuun Penguinsista sen verran, että itsellä ei mitään joukkuetta vastaan ole. Crosby on ehkä itkijä, mutta pelaa siellä muitakin ja onneksi estivät Red Wingsia voittamasta toista putkeen keväällä 09. Arvostan kovasti esimerkiksi Kunitzia, Letangia ja paljon hyljeksittyä Paul Martinia.
 

SimBLi

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Mielestäni ei ole oleellista takertua niihin seikkoihin, miksi kannattaa jotain tiettyä seuraa valtameren tuolla puolen. Jokaisella on siihen omat syynsä, joita on täällä hauska lukea ja jakaa. Pikkupoikiin iskeytyy usein logojen värit ja yleinen hienous, hieman varttuneemmat saattavat jo tunnistaa pelaajia ja sitten päästään näihin pelitapajuttuihin yms. Jääkiekkokorteista se ainakin itsellä lähti. Mike Richterin kortti oli hieno ja tykästyin samalla Rangersin logoon. Sitten tuli Sega ja NHL 96, mestaruudesta ei ollut juurikaan aikaa ja rosteri oli mielenkiintoinen. Richterin ohella Brian Leetch oli kovis. Viimeinen niitti olikin sitten Rangers-reppu, jota käytin ala-asteella. Valitettavasti on monien muuttojen seurauksena johonkin hukkunut.

Oleellisempaa on taas se, miksi vihata/antipatioida jotain joukkuetta. Ja vielä kummallisempaa on suuttua siitä, että omaa lempijengiä vihataan ja aletaan kaivaa vihaajan suosikkijoukkueesta heikkouksia ja muuta. Itselläni ainut selkeä joukkue antipatioissa on Vancouver, koska pärjäävät raivostuttavan hyvin. Veivät viime kaudella taas Presidents Trophyn, nyt Rangersin nenän edestä.

Tuo historia omaa suosikkiseuraa vastaan on varmaan yleisin syy. Ainakin lähimpänä niistä syistä, joita ymmärrän. Koko Pittsburghin kaupunki saa vihat päällensä, kun heidän jääkiekkojoukkueensa kapteeni on "homoitkijäcinderella joka näyttää hamsterilta". Ei ymmärrä. Antipatioistani voi bongata myös nimiä, mutta ne voisivat olla hyvin kirjoitettuna pienellä. En ymmärrä johnscotteja ja arronashameja, jotka niillä rajallisilla jääkiekkotaidoillaan ansaitsevat miljoonia. En silti lähde heitä haukkumaan, ihmettelen lähinnä systeemiä.

Mutta siitähn nämä keskustelupalstat elävät, että olemme erilaisia ja voimme ilmaista asioita vaihtelevasti. Pens-fanit saavat huudella "SID!!!".iä ja Genoa kuinka haluavat omassa ketjussaan, mutta otteluseurantaketjusta tulee aikamoista toistoa. Se vielä antipatioihin yleisesti. Ja en mä sillä, kyllä suosikkijoukkuetta pitääkin kannattaa.
 

SVSV

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
Mielestäni ei ole oleellista takertua niihin seikkoihin, miksi kannattaa jotain tiettyä seuraa valtameren tuolla puolen. Jokaisella on siihen omat syynsä, joita on täällä hauska lukea ja jakaa.

Juuri niin, tietääkseni ei ole mahdollista kannattaa joukkuetta väärin perustein. Esimerkkitapauksena Pensin kannattaminen #87 takiahan on varsin loistava syy, eikä mikään muu syy ole yhtään eri arvoinen.

Syitä sympatioihin ja antipatioihin on satoja (yleensä pelaajat ja heidän ominaisuutensa kuten rottamaisuus tai jopa kansalaisuus sekä rivarly-parit ja näiden joukkueiden omalle joukkueelle aiheuttama harmi), mutta kyllähän täällä käydyn keskustelun pohjalta voi sanoa että Jatkoajan keskustelupalstalla alkaa olemaan todella suuri vaikutus.

Itsekin olen tämän omissa antipatioissani huomannut, tietyt ketjut ja niiden kirjoitustyylit (ei välttämättä tietty kirjoittaja) herättävät vähän lisää antipatiaa kyseistä seuraa kohden.

Mutta tämä toimii myös toisinpäin. Esimerkiksi Vancouver Canucks, jota olen ikuisesti lähes vihannut, on nostanut itsensä pois mätänevästä kuilusta hyvän kausiketjun takia. Ketjua lukee mielellään, vaikka joukkue on yhä numero uno antipatia-listallani.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Päivitelläänpä täälläkin, kun hellalla näyttää kiehuvan vadit yli. Sympatiapuolelle askarrellaan tässä kohti seuraavat porukat:

Carolina Hurricanes - Jordan Staal on hyvä pelaaja, hieno mies jne. ja näyttäähän tuota Seminiäkin pelaaminen kiinnostavan vähän enemmän mitä Washingtonissa
Columbus Blue Jackets - kyllähän nyt "Kekäläinen eralla" täytyy alkaa tätä porukkaa seurata vähän tarkemminkin, olipa minkälaista gloryhunttausta hyvänsä

Muilta osin on pelkästään hienoa, että änäriä ylipäätään taas pelataan! Antipatioiden jakaminen kirjoittajien perusteella on tietyllä tapaa ihan ymmärrettävää ja vaikka tiettyjen Hawks- ja Caps-fanien jutut vituttavatkin vähän normaalia enemmän, niin kyllä niitä puusilmäisiä Jatkoaika-skribenttejä löytyy ihan kaikille 30 seuralle. Jätän antipatiat listaamatta ja keskityn olennaiseen. LET'S GO PENS!

EDIT: Jaetaan sittenkin antipatioita: tasapuolisesti kaikille saatanan puupäille, jotka eivät saa sellaisia perusasioita kuin joukkueiden tai pelaajien NIMET kirjoitettua oikein, oli ne sitten translitteroitu tai ei. Silmiin ja sieluun sattuu joka kerta, kun joku nimi on päin seiniä rustailtu.
 
Viimeksi muokattu:

Plair

Jäsen
Huhhuh kylläpä täällä riehutaan. Ei ollut tarkoitus aiheuttaa pahaa mieltä kenellekään ja onhan se totta että kaikilla on omat inhokkinsa ja suosikkinsa. Vaikutti vain siltä että arvon nimimerkki Grainger sai jostain hiekkaa pimppiinsä kun mainitsin hänen organisaationsa inhokeissani, oliko sattumaa vai ei, en tiedä...

Häh? Sinähän se tulit Graingerille valittamaan, kun hän kutsui Crosbyä kapteenin irvikuvaksi. Ja heti perään piti tulla muistuttamaan Crosbyn saavutuksista ja vetää lopulta Real Madrid-korttikin mukaan. Ettei vaan sinulle tullut 'jostain hiekkaa pimppiin', kun joku kehtasi kritisoida suosikkijoukkueesi kapteenia?

Oman antipatia-listani kärjessä on ylivoimaisesti juurikin Penguins. Vastenmielinen organisaatio kokonaisuudessaan.
 

Pica

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tanner Jeannot
EDIT: Jaetaan sittenkin antipatioita: tasapuolisesti kaikille saatanan puupäille, jotka eivät saa sellaisia perusasioita kuin joukkueiden tai pelaajien NIMET kirjoitettua oikein, oli ne sitten translitteroitu tai ei. Silmiin ja sieluun sattuu joka kerta, kun joku nimi on päin seiniä rustailtu.
Sama juttu minulla. Myös pelkkien lempinimien käyttö nollaa muuten ansiokkaan viestin kun satunnainen seuraaja ei ymmärrä kenen pisteputkesta tai nivusen kunnosta puhutaan, skippaan suosiolla seuraavaan viestiin.
 

kalitsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jets, Ässät
EDIT: Jaetaan sittenkin antipatioita: tasapuolisesti kaikille saatanan puupäille, jotka eivät saa sellaisia perusasioita kuin joukkueiden tai pelaajien NIMET kirjoitettua oikein, oli ne sitten translitteroitu tai ei. Silmiin ja sieluun sattuu joka kerta, kun joku nimi on päin seiniä rustailtu.

Tästä tulikin mieleen jo edes mennyt Atlanta Thrashers, joka kerta sattui silmiin kun joku viittasi roskaajiin. Onneksi organisaatio vaihtoi kaupunkia ja nimeä!

Omalla kohdalla vastakkainasettelu luo paljon antipatioita. Esimerkkinä vaikkapa Capitalsin ja Penguinsin asetelma supertähtineen. Varsinkin muutama vuosi sitten, kun vertailtiin Crosbya ja Ovechkinia keskenään, kääntyi oma kelkka vahvasti Capitalsin ja Ovechkinin puolelle. Syynä tähän taitaa olla omat sympatiat venäläiselle yksilötaidolle. Vastaavasti Crosby ja Penguins keräsi sitten sen antipatian, kun oli symppisjengin vastustaja.

Tällä hetkellä suurimmat omat antipatiani suuntautuvat siihen Tampan 160 senttiseen mailavirtuoosiin. Ja varsinkin tämän Martinin lätyt jaksavat ärsyttää joka kerta, kun Stamkos ja kumppanit laukovat kiekon maaliin.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Tällä hetkellä suurimmat omat antipatiani suuntautuvat siihen Tampan 160 senttiseen mailavirtuoosiin. Ja varsinkin tämän Martinin lätyt jaksavat ärsyttää joka kerta, kun Stamkos ja kumppanit laukovat kiekon maaliin.

Kieltämättä kyseinen taituri on kiistattoman kova pelaaja, mutta nuo kaikille mahdollisille tahoille itketyt väärin tuulettamisista ja väärin suoritetuista mistä hyvänsä syövät miestä täällä katsomon puolella ja rankasti.
 

#_6

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK '83, '98, '11 - Red Wings '97, '98, '02, '08
Kieltämättä kyseinen taituri on kiistattoman kova pelaaja, mutta nuo kaikille mahdollisille tahoille itketyt väärin tuulettamisista ja väärin suoritetuista mistä hyvänsä syövät miestä täällä katsomon puolella ja rankasti.

Joo ja puhumattakaan suomalaisille, osaaville kiekkotoimittajille kettuluista!
 

Balrog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Erilliset saarekkeet
Sympatiat:

Les Canadiens de Montréal, Ducks, Pens

Antipatioita ei ole oikein mitään joukkuetta kohtaan.
 

Daro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Winners
Sympatiat:

Edmonton, ensimmäinen joukkue jolle toivoisin jo menestystä. Toki Hartikainen vaikuttaa myös sympatiohin.

Antipatiat: Penguins ja Detroit.

Puusilmäisimmät fanit koko Jatkoajassa.

Joskus 90-luvulla Pensien kannattajat olivat aika harvassa. Nykyään vähintään joka toinen teini kävelee Crosbyn paita päällään. Glory hunttereita 90% kannattajista.

Sama pätee myös Detroittiin. Toki nykyään menestys on ollut harvassa.
Lidas oli toki hieno mies Wingsien puolustuksessa.
 
Viimeksi muokattu:

tylerdurden

Jäsen
Suosikkijoukkue
NYR, LFC, Suomifutis
Sympatiat:

Columbus Blue Jackets
Tässä on osittain mukana sääliäkin. Toivon joukkueelle voittoa lähes poikkeuksetta. Antoihan ne meille Nashin ja kiekkoileehan sielä paljon vanhoja tuttuja. Ja Johnson. Niin ja Kekäläine.

Phoenix Coyotes
Korpikoski, Doan ja Lukossa dominoinut Boedker. Pienistä yleisömääristä huolimatta saisi pysyä aavikolla. Komeasti venyivät viime keväänä. Kyllä, olen gloryhunter.

San Jose Sharks
Kenties pienimmässä huomiossa Kalifornialaisseuroista. Marleau, Couture, Demers..Sen kummempia perusteluja ei irtoa.

Antipatiat:

Pittsburgh Penguins
Divisioonavihollinen, joka ollut viime vuosina Rangersille turhan paha vastus. Tänä vuonna 0-3-0. En pidä pelaajistosta, etenkään Crosbystä. Kaiken huippuna Crosbyn pelleilyt viime vuoden Philly sarjassa. Ja kuten yllä jo todettu, suomalaisesta fanbasesta 90% gloryhuntereita.

New Jersey Devils
Perusteluiksi riittänee, että pelkkä logon näkeminen aiheuttaa oksennusreaktion. Vihollinen numero yksi.

Vancouver Canucks
Sedinit, Burrows, Luongo, mellakat. Ei herätä minkäänlaisia positiivisia tuntemuksia. Onneksi häviävät aina isot pelit!

Washington Capitals
Viime vuosien playoff-vihollinen. En ole koskaan pitänyt Ovechkinista. Inho kutenkin ehkä hellittänyt hieman nyt kun Semin ja Bourdeau ovat poissa.
 
Viimeksi muokattu:

wunderveba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Jos jollakulla on ollut antipatioita Pittsburghin suuntaan aiemmin, niin ei ne varmaan ole laskeneet tämän kilpavarustelun myötä. Varmasti aiempaa useampi on paikalla lällättelemässä, jos Penguins tippuu ennen tämän kevään SC-finaalia.
 

Kumielvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paltamon Pantterit
Mulla ainakin nousi sympatiat Pittsburghia kohtaan roimasti nyt, tiedänpähän mihin wagoniin pleijareissa hyppään. Itse joukkueesta en ole ikinä pitänyt, mutta Iginlalle ja Morrowille toivon todella sitä uran kruunaavaa mestaruutta. Kumpaakin olisin kyllä Bruinsiin toivonut ennemmin, tai oikeastaan mihin tahansa muuhun contenderiin. Muttä näillä mennään. Ja Sherolle pitää kyllä antaa pointsit, siellä mennään eikä meinata. Veikkaisin että Bruinssit, Rangersit, Canadiensit ja kumppanit kiroaa tahoillansa melko vahvasti.

Niin ja kyllä tämä viimeistään nosti Calgaryn sieltä HMV/antipatiapuolelta tuonne surkeimmin johdetun seuran symppispisteosastolle. Tänään ei ole hyvä päivä olla Calgarykannattaja, ei todellakaan. Aiemmin töhöilleet Islanders ja Columbus ovat saaneet oivan manttelinperijän. Oihan tuo joukkueenjohto aivan käsittämättömistä imbesillitamppooneista kyhätty, ei voi ymmärtää mitä helvettiä siellä oikeen ajatellaan. Vuodesta toiseen. Näin ei-fanille hyvää huumoria ja myötähäpeää, mutta kyllä vituttaisi kannustaa tuollaista urpoilun uhrijengiä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös