Itselläni on käytössä Polar F6-sykemittari. Hinnasta en tiedä, koska sain sen lahjaksi, toverimme google varmaankin valaisee asian tiimoilta mielellään.
Oma kuntoiluni on lähinnä perushölkkäystä ja kuntosaliharjoittelua. Minulle on ainakin ollut sykemittarista kovasti apua. Itse huomasin myös juosseeni liian kovalla sykkeellä, ja alussa jouduin paljonkin himmaamaan, että syke laskisi toivotulle alueelle.
Suurin hyöty minulle on ainakin ollut juuri se kuntoilumotivaation nostaminen: omaa harjoittelua ja mahdollista edistymistä pystyy seuramaan vaivatta. Treenien kestoa, kulutettuja kaloreita ja käytettyjä sykealueita voi seurata niin päivittäin, viikoittain kuin koko käyttöajaltakin. Ja treenittömistä viikoista seuraa toivottua morkkista, kun mittarit näyttävät nollaa.
Tuo omistamani F6-malli ainakin laskee, montako kaloria harjoittelussa kuluu ja arvioi, kuinka suuri prosenttiosuus on rasvaa. Lisäksi se määrittää käyttäjälleen automaattisesti yksilölliset sykerajat pienen alkulämmittelyn aikana. Tiedot voi siirtää kätevästi rannelaitteesta nettiin mikrofonin avulla, jolloin voi rakentaa itselleen "treeniohjelman" Polarin sivuille ja tallentaa sinne kaikki harjoitukset. Omien kokemusteni perusteella suosittelen kyllä hankkimaan sykemittarin avuksi kuntoiluun.