Suurimmista suurin

  • 11 935
  • 57

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
No ei sitten. Muistan varmaan väärin. Viittaukseesi turkulaisuudesta vastaan, että itse en ainakaan ole Turusta, enkä ole heiltä kysynyt. Mutta asia voi kyllä hyvin olla niin.
Ja loppukaneetiksi sen verran, etten sinulta mitään kysynyt.

Muistit ihan oikein, eli ”Pubi” ja se juontui sukunimestä, joka muistutti saluunaa.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Pepe ”Ruoska” Lehtonen. Itse olen aina pitänyt enemmän puolustajista ja Pepe on oman faniaikakauteni ehhdoton ykkösnimi. Ja se lämäri. Mieleeeni on jäänyt joskus 90-luvun alkupuolella kun jossain matsissa IFK oli ahdingossa omassa päässään eikä kukaan saanut lyötyä purkukiekkoa. Lopulta Pepe sai kiekon ja lämäsi sen omista pois niin kovaa vastakkaisen päädyn plekseihin, .että pelkäsin sen tulevan sieltä läpi
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Ei epäilystäkään: 20
Kyllä hänen jälkeensä tulee monia. Pitäisi punnita tulos/ kaudet/ ihanuus j.n.e. ja uskon täällä mainitun jo useimmat.
Brewer ilman muuta!
Joukkue best ever 97/98. Siinä mm. Rafalski, Timonen, Halkidis, Jokinen, Thomas...
Muilla kausilla Caloun, Zidlzky, Neal, Boyko, Wilson, Enras... ulkomaalaisista.
Kotimaiset: Peltonen, Peltonen, Rantasila, Riihiranta, Isaksson, Jylhä, Partinen, Forss, Lehtonen, Hirvonen, Ruuttu, Granlund, Sinisalo, Salmelainen, Salmelainen, Kapanen, Kapanen, Kapanen, Mononen...
Näitä on vaikka kuinka paljon.
Eiköhän seuraavaksi rakenneta IFK dream team? Olisi sekin vaikeaa!
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Carl Brewer. Ilman häntä ei olisi muitakaan suosikkeja, joten porttiteoria pätee tässäkin...
Jääkiekko lajina oli toki kiinnostanut ihan skidistä lähtien aikaisemminkin ja muistan mustavalkotelkkarin äärellä kirjoittaneeni 60-luvun MM-kisajoukkueiden kokoonpanoja pieneen sinikantiseen vihkooni. Mutta ilman Breweriä en olisi ehkä rakastunut juuri IFK-nimiseen joukkueeseen, joten yksi on ylitse muiden.
 

Stigu

Jäsen
Carl Brewer. Ilman häntä ei olisi muitakaan suosikkeja, joten porttiteoria pätee tässäkin...
Jääkiekko lajina oli toki kiinnostanut ihan skidistä lähtien aikaisemminkin ja muistan mustavalkotelkkarin äärellä kirjoittaneeni 60-luvun MM-kisajoukkueiden kokoonpanoja pieneen sinikantiseen vihkooni. Mutta ilman Breweriä en olisi ehkä rakastunut juuri IFK-nimiseen joukkueeseen, joten yksi on ylitse muiden.
Sama. Perkele kun miettii Breweriä ja näitä nykyisiä veijareita, niin eipä heillä paljon yhteistä ole. Toki aikaakin on kulunut jonkin verran.

Itse muuten joskus 70 luvulla tein lehtileikekirjaa IFK:n matseista, missäköhän tuokin vihko on? Ainoa, jonka vihkosta muistan oli joku Lukko-IFK-matsin lehtileikkeen (Uusi Suomi?) otsikko, jossa luki "Meriboiggi varjel daevas, IFK:ta ei". IFK hävisi matsin muistaakseni 8-2.

Samoin tein faijalle joululahjaksi kalenterin, johon oli merkitty kaikkien IFK-pelaajien syntymäajat jokaisen kuukauden oikealle päivälle + leikattu pelaajien kuva tuon päivän kohdalle . Faija ei jostain syystä ikinä pistänyt tätä kalenteria seinälle. Oli lisäksi vielä KooVee/Ilves-fani.

Oi aikoja!
 

cheap_shot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks, Jokerit, KäPa, Liverpool
Faija sanoi Isakssonin ja Brewerin tehneen häneen suurimman vaikutuksen IFK-pelaajana, vaikka oli käynyt jo matseja ennen Breweria katsomassa. Hagman kuulemma ylivoimaisesti parhain, mutta eikös se niin mene että teini-vuosien idolit on aina ne kaikista "parhaimmat.
 

Lalli68

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nimimerkkikin jo sen kertoo, että Punaisella Kolmosella on ollut iso vaikutus. Olen kyllä nähnyt Lallin pelaavan, en tosin rehellisesti sanoen muista muuta kuin olleeni katsomossa, mutta isobroidi hoki minulle Lallista ja HIFKistä ja sitten kotona murjottiin toisiamme seiniä vasten, joten sitä kautta Partisesta tuli lempihenkilö.

Hakki, Caloun, Zidlicky, OJ, Pepe, ja pakko sanoa että ilman narriperseilyään Jarkko Ruutu olisi tällä listalla.

Omassa kategoriassaan Tom Laaksonen tietenkin.
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Nimimerkkikin jo sen kertoo, että Punaisella Kolmosella on ollut iso vaikutus. Olen kyllä nähnyt Lallin pelaavan, en tosin rehellisesti sanoen muista muuta kuin olleeni katsomossa, mutta isobroidi hoki minulle Lallista ja HIFKistä ja sitten kotona murjottiin toisiamme seiniä vasten, joten sitä kautta Partisesta tuli lempihenkilö.

Hakki, Caloun, Zidlicky, OJ, Pepe, ja pakko sanoa että ilman narriperseilyään Jarkko Ruutu olisi tällä listalla.

Omassa kategoriassaan Tom Laaksonen tietenkin.

Mitä hyvää on Tom of Finland Laaksosessa? Täysin lapanen pelaajana ja vielä pahempi puusilmä duumarina. Samoin ihmetyttä miksi Jaana Caloun on tuolla listalla? Muut pelaajat enempi vähempi HIFK-uskollisia mutta Jaana pelas Blyysissä liki saman määrän otteluita kuin HIFK:nkin paidassa. Ja missä on Toni "Tiikeri" Arima?
 

Lalli68

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä hyvää on Tom of Finland Laaksosessa? Täysin lapanen pelaajana ja vielä pahempi puusilmä duumarina. Samoin ihmetyttä miksi Jaana Caloun on tuolla listalla? Muut pelaajat enempi vähempi HIFK-uskollisia mutta Jaana pelas Blyysissä liki saman määrän otteluita kuin HIFK:nkin paidassa. Ja missä on Toni "Tiikeri" Arima?

No kyllä Arima ja Melametsä kuuluisi mainita, kuten Carey Wilson jne. mutta heitin muutaman mieleenpainuneen pelaajan All Starsin sijaan.

Calounin paras aika oli HIFKissä, ja eikö siirtymisensä pois HIFKistä ollut valitettavasti jotain henk.koht. ongelmaa, tuli aikanaan takaisin kesken kauden ja ehkä hieman väärällä asenteella tai jotain. Mutta joka tapauksessa ilman muuta juonikas, luova ja taitava mielialapelaaja ja ylipäänsä parhaita Suomessa ikinä pelanneita ulkomaalaisia.

Mutta Tom Laaksosen dissaamista en voi hyväksyä. Eihän tässä pelkästään nyt puhuta kiekkotaitureista vaan ylipäänsä lähtemättömän positiivisen vaikutuksen tehneistä HIFK-pelureista. Summanen huutaa kaverille pukukopissa että "...ttu sä oot paska pelaaja, sä oot täällä vain yhdestä syystä", ja sitten kentälle kypärä etunojassa melkein silmien päällä hullunkiilto silmissä - kuljettaa kiekkoa vastustajan siniviivan yli pitäen toisella kädellä vastapuolen poissa mailastaan ja kiekostaan - miten voit olla tykkäämättä!
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
En vaan näe Tom of Finlandin tuoneen yhtään mitään lisäarvoa joukkueelle. Ei ollut mikään kummoinen agitaattori (a la Rudy) tai enforcer (a la Heguli tai edes Ilkka "talonmies" Pikkarainen) saati sitten mikään kiekollinen virtuoosi.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Mitä hyvää on Tom of Finland Laaksosessa? Täysin lapanen pelaajana ja vielä pahempi puusilmä duumarina. Samoin ihmetyttä miksi Jaana Caloun on tuolla listalla? Muut pelaajat enempi vähempi HIFK-uskollisia mutta Jaana pelas Blyysissä liki saman määrän otteluita kuin HIFK:nkin paidassa. Ja missä on Toni "Tiikeri" Arima?

Minusta on kovin erikoista, että sivuutat Calounin koska hän pelasi puolet peleistään Blegissä, mutta Arima pitäisi sisällyttää, vaikka hän pelasi lähes puolet peleistään narreissa.. Vai oliko tuo sarkasmia?
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Mitä hyvää on Tom of Finland Laaksosessa? Täysin lapanen pelaajana ja vielä pahempi puusilmä duumarina. Samoin ihmetyttä miksi Jaana Caloun on tuolla listalla? Muut pelaajat enempi vähempi HIFK-uskollisia mutta Jaana pelas Blyysissä liki saman määrän otteluita kuin HIFK:nkin paidassa. Ja missä on Toni "Tiikeri" Arima?
Voi että, mikä huumorintaju! Uskomaton vitsiniekka. Kerrassaan nerokasta lyyristä leikittelyä.
Onko sua kysytty koskaan minkään ajankohtaisen sketsiohjelman kässäritiimiin? Vaikka Uutisvuoto, Hyvät ja Huonot Uutiset tai Putous esimerkiksi.
Siellä olis tollaselle nokkelalle kaverille, joka on lisäksi uniikilla tavalla noin uskomattoman kekseliäs, varmaankin tilausta.
Mieletöntä tykitystä.
Ja jottei olisi pelkkää kehua, niin mikä sä olet sanomaan, kuka kenenkin mielestä on itseä mielllyttävä pelaaja.
Ne on mielipiteitä. Kunnioita niitä.
Ketkä ovat sinun lempipelaajasi?
Niitä et muistanut mainita, kun piti suu vaahdossa disauttaa toisen mielipidettä.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä se vaan Jan Caloun on ollut. Ei siitä mihinkään pääse. Itse kun olen hallilla pyörimisen aloittanut sillä kaudella, joka oli ensimmäinen ilman Hakkia ja en sellaisia pelaajia tässä ala arvioimaan, joita en ole nähnyt. Toki Rafalski oli kansainvälisellä mittarilla kovempi seppä, kuin Caloun, mutta ei näille tunneasioille mitään voi. Caloun teki sellaisia juttuja, joita tänä päivänä aivan liian harvoin näkee. Nautti täällä pelaamisesta, otti yleisönsä, oli taiteilijaluonne ja voittaja. Granlund tietysti pelaajana pääsee lähelle, mutta Caloun pelasi ne uransa huippukaudet IFK:ssa. Lisäksi omassa vaakakupissa painaa sellainen IFK:ssa harvinainen asia, kuin voittaminen. Toki Joku Pepe Lehtonen oli hieno mies ja fanitin kaveria aikanaan, mutta hän kuului siihen ryhmään IFK:ta, joka vuosikausia myös hävisi. Siksi myös Ville Peltonen nousee listallani erittäin korkealle.
 

Zohan

Jäsen
Tony Salmelainen. Oli oikeastaan mun ensimmäinen ''idoli'' koko jääkiekossa. Harmittaa kyllä hänen puolestaan. Rahkeita paljon suurempaan olisi ollut.
 

ikt

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Stadi HC, St. Louis Blues
Marek Zidlicky on mulle aivan kurko.
Taitava, agressiivinen, kovan laukauksen omaava ja vaikka mitä muuta.
Aika tuskaisia kausia oli seurata muuten, mutta kyllähän Z piristi pelejä todella paljon.
 

Iso Paha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Go IFK
Big Joe Finley on suurin tähän asti 203cm, 114 kg. Suurin Suomalainen äänestyksessä äänestin tietysti Väinö Myllyrinnettä 251cm, 180kg (pisin,ei painavin). Hieman väsynyttä läppää myönnetään, anteeksi.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Hakki ja Kuhdan Kille aivan selkeästi meikäläiselle. Rafalski mainittava ehdottomasti myös.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Pepe Lehtonen.

Ruoska oli minun lapsuuden IFK-ikoni numero yksi. Heti perässä tulevat Kille Kuhta, Rafalski ja Marek. Toki listaa voisi jatkaa Vopatilla, Halkidiksella ja kumppaneilla, mutta minulle yksi on ylisti muiden.

Pepe Lehtonen.
 

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
Ei tähän ole kuin yksi vastaus: Matti Hagman.

Hakin jälkeen aikajärjestyksessä muita suosikkeja: Jukka-Pekka Seppo, Drahomir Kadlec, Ville Peltonen, Jan Caloun, Brian Rafalski, Marek Zidlicky, Mikael Granlund.
 

scholl

Jäsen
Minusta on kovin erikoista, että sivuutat Calounin koska hän pelasi puolet peleistään Blegissä, mutta Arima pitäisi sisällyttää, vaikka hän pelasi lähes puolet peleistään narreissa.. Vai oliko tuo sarkasmia?

Minusta tuollaisilla asioilla ei ole väliä. Useimmat aloittavat aktiivisen seuraamisen alle 10-vuotiaana ja ne nimet jäävät mieleen siltä ajalta. Kun itse aloitin tarkemmin IFK:ta seuraamaan, parhaat pelaajat olivat Hakki ja Arima tai he tekivät eniten pisteitä. Kuka alle 10-vuotias miettii, että Arima on joskus pelannut Jokereissa. Pidin Hakkia toki parhaana, mutta pointti on se, että yleensä jokaiselle ne suurimmat ovat niitä omassa lapsuudessa pelanneita pelaajia, eikä enää vanhemmalla iällä esiintyneitä pelimiehiä. Kyllä se tuntuu paljon ihmeellisemmältä seurata, kun joku tekee paljon maaleja silloin kun itse on 10-vuotias kuin jos olisi 15- tai 20-vuotias.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös