Lauantaipussissa on vieläkin se muutaman vaahtosuklaanapin pikkupussukka, jos sitä tarkoitat?repe_joke kirjoitti:Joskus aikoinaan siellä oli vielä pieni suklaapussi, joka oli hyvä, mutta sitäkään ei taida nykyään olla.
En ole ihan 100% varma oliko se juuri kahvinmakua, mutta hyvin läheltä kyllä liippasi. Lion on myös meikäläisen ehdoton suosikki. Lionin kuoressahan on ollut jo varmaan puolen vuosikymmenen ajan keltainen kyltti jossa mainitaan uudesta mausta.Uleåborgir kirjoitti:Kaikki nanna, johon laitetaan kahviaromia, on pilalla oleva nanna. Tämä on Uleåborgirin nannaprinsiippi #1. Mikäli Lion-patukoihin (suosikkipatukoitani) on laitettu kahvia niin olen surullinen, itken...
Mutta missä ovat Noitapillit, nuo sokeroidut salmiakkilakritsipötikät?
Samaa itsekin kironnut kunnes huomasin.. Malaco tai joku muu oli tuonut kauppaan pusseja jotka ovat pieniä ja maksava noin 1€.. loistavaa. Ainakin "hyvää makumaasta", "TV-Mix" ja pari muuta löytyy..Skeletor kirjoitti:90-luvulla paikallisella grillillä oli myynnissä pieniä oranssi-keltaisia pääkallokarkkeja, joiden hinta oli muistaakseni 10 penniä kappale. Maku oli kirpeän hedelmäinen ja pussillinen niitä sai kitalakeen tunnelmaa. Häipyivät jossain vaiheessa myynnistä, enkä ole niitä missään sen jälkeen nähnyt. Nykyään lähimmäs vastaavaa makua pääsee pussillisella Bon-Bonin Rotan Rykäisyjä.
Nykyajan ongelma on se, että kaikki makeispussit tuntuvat olevan superextrahyperkokoisia. Normaaleja 100 gramman pusseja tai pienempiä ei tahdo löytyä mistään. Nyt pääsee sanomaan, että kun minä olin nuori, niin karkkipussit olivat kohtuukokoisia ja hampaamme terveitä....
expertti kirjoitti:Minttukrokantti Marabou
Hazardipakki kirjoitti:Lauantaipussissa on vieläkin se muutaman vaahtosuklaanapin pikkupussukka, jos sitä tarkoitat?
Iker kirjoitti:Ja vaikkei suoranaisesti ole herkuteltua tullut hetkeen, joka päivä on silti saatava Pätkis jälkiruoaksi niin lounaan kuin päivällisenkin kanssa. Illalla yleensä oikein kaksin kappalein. Jos kaupasta on Pätkikset loppu, Ahaa menettelee.
Perusrusinat ovat pahoja, kuivia kikkareita, mutta jumboista pidän oikein paljon. Ja nimenomaan niistä ei-Pandan tekemistä, mikähän lie valmistaja.spertti kirjoitti:Eikös tässä ketjussa ole vielä mainittu suklaarusinoita? Aivan loistavaa mässyteltävää, ja on ehdoton ostos silloin kun namipäivää vietän.
Iker kirjoitti:Jokunen viikko sitten tuli viimeksi pistäydyttyä paikallisessa Makuunissa, "hillittyä" pussia lähdin sinne hetken mielijohteesta Valioliigamatsien välissä kokoamaan, mutta säkki paisui paisumistaan ja hintaa tuli hieman yli 7€.
Fazer tietysti. Marabou on jotenkin ällöttävän makeaa ja siitä jää omituinen olo suuhun. Pidän myös saksalaisista (halpis)-suklaista, joita saa niin normikaupoista kuin Lidlistäkin. Kaikista suklaalevyistä suosikkini on ehdottomasti pähkinäsuklaa. Satuin huomaamaan, että k-kaupoissa myytävä Euroshopperin pähkinäsuklaa on ihan järkyttävän hyvää ja käsittämättömän edullista. Lidlissä taasen erään pähkinäsuklaan pähkinäpalat ovat miltei kiveksen kokoisia ja maistuvat ihan puulle.Uleåborgir kirjoitti:Mitäs olette muuten mieltä, kumman perusmaitosuklaa on parempaa, Maraboun vai Fazerin?
Eräs kaverini väittää että Maraboun ja minä väitän vastaan.
Hazardipakki kirjoitti:Nythän voitaisiin tehdä galluppi, että mikä on jatkoaikalaisen suosikkimakeinen mm-finaaliotteluun?
Skeletor kirjoitti:90-luvulla paikallisella grillillä oli myynnissä pieniä oranssi-keltaisia pääkallokarkkeja, joiden hinta oli muistaakseni 10 penniä kappale. Maku oli kirpeän hedelmäinen ja pussillinen niitä sai kitalakeen tunnelmaa. Häipyivät jossain vaiheessa myynnistä, enkä ole niitä missään sen jälkeen nähnyt.
Locksmith kirjoitti:Itse kaipaan väyrysen naamoja ja salmiakkikaloja. Ainakin joskus sai laivoilta ison pussillisen salmiakkikaloja, mutta nykyisestä tilanteesta ei ole tietoa kyllä.
Salmiakki-suklaa kuulosti välittömästi äärimmäisen huonolta keksinnöltä, eikä näköjään täällä annettujen kommenttien perusteella kannatakaan maistaa. Suklaa ja salmiakki ovat suurinta herkkuani, mutta älköön niitä kukaan yhdistäkö. Chili-suklaakin on pyhäinhäväistys sinällään. Suklaata ja salmiakkia pitää syödä tasapainoisesti vuorotellen, jotta pysyy makean ja suolaisen, pehmeän ja väkevän tasapaino oikeanlaisena. Tämä vuorottelu on tieteellisellä tarkkuudella säädelty tapahtuma, jossa vaihto pitää suorittaa salamanopeasti, kun toinen alkaa hitusenkin tökkiä. Oikein suoritettu vuorottelu mahdollistaa huomattavasti runsaamman karkinnautinnan kuin vain toisen mussuttelu yksinään. Jotta molempia olisi tarjolla sopivassa määrin, kehotan kaikkia turkulaisia unohtamaan Makuunit ja suuntaamaan Julinin kulman karkkikauppaan (nimeä en kuollaksenikaan muista). Kyseinen karkkikauppa on karkinystävän taivas, jossa valikoima on erittäin runsas.Raksilan Pleksi kirjoitti:Elikkä näin kävi, sijoitin rahani paljon mainostettuun Fazerin salmiakki-suklaaseen. Ja katso, oh mikä pettymys! Luulin että makuelämys olisi ollut jotain taivaalliseen orgasmiin verrattavissa ollut kokemus, olenhan ollut sekä Fazerin suklaan, että Fazerin "salmiakki"-nimisen salmiakkipastillin suuri ystävä.
Ei mikään maata järisyttävä kokemus, muuttuvat sisältä pehmeiksi löllyköiksi. Vaahtikset eivät tosin myöskään kylminä ole suosikkien joukossa.Uleåborgir kirjoitti:Onko joku jatkoaikalaisista muuten paahtanut amerikkalaisittain vaahtokarkkeja? Jos on, niin kokemuksia tahdottaisiin kuulla.
Mikä kysymys tuo nyt on olevinaan? Marabouta imeskellesä tulee välittömästi tarve juoda lasillinen vettä. Tarttuu suuhun ja on liian vaaleaa. Palatkin on liian isoja.Uleåborgir kirjoitti:Mitäs olette muuten mieltä, kumman perusmaitosuklaa on parempaa, Maraboun vai Fazerin?
Meillä on myös lauantai karkkipäivä. Aina ei tule itse ostettua karkkia, mutta perijätär muistaa päivän melko hyvin, ja toisaalta itse lankean lauantaisin hyvin helposti ostamaan jonkun armottoman kermavaahtomunkin tai kaksi. Viime lauantaina ostin Fazerin Sinisen, oli hyvää pitkästä aikaa.mäkine kirjoitti:Meillä muuten karkkipäivä on se perinteinen lauantai. Pitävätkös muut karkkipäiviä? Sen lisäksi mussutan aina kahvin / syömisen jälkeen XylitolSisuja, niihin olen kehittänyt riippuvuuden. Viikko etelässä ja Sisut loppuivat parin päivän jälkeen - ihahirveetä.