Jotenkin oli arvattavissa, että Cochranin porukka voittaa kisan lopulta, kun edellisen jaksossa näytettiin kuinka heimon kisa on menossa ihan päin persettä.
Tuo on kyllä mennyt jo turhankin selkeäksi. Samoin kuin se että hyvin pitkälle pystyy päättelemään kumpi tulee voittamaan kilpailun siitä miten noita heimoja näytetään ennen kilpailua. Leikkaajat voisivat yllättää välillä niin ei menisi liian ennalta-arvattavaksi.
Ozzylta oli kyllä taas totaalisen aivotonta peliä ensin ilmoittaa että on "vapaa agentti" (mikä tarkoittaa Survivorissa suurin piirtein että
aion hypätä toisen heimon kelkkaan välittömästi mergen jälkeen) ja sitten vielä perään kertoi kaikille tuosta idolista mikä asetti hänen päähänsä vieläkin isomman maalitaulun. Sitten vielä perään pieni temper tantrum ja sen jälkeen mielistellen takaisin ruotuun. Kuin suoraan oppikirjasta
kuinka ei kannata pelata Survivoria. En usko että tuo Ozzyn mielistely meni kenellekään läpi, ei tuo jäljelläoleva porukka kuitenkaan niin tyhmää ole. Jim ainakin vaikuttaisi tällä hetkellä vaan yrittävän käyttää hyväkseen Ozzyn typeryyttä, mutta saas nähdä miten hyvin tuo onnistuu.
Upolun puolella alkaa vähän rivit rakoilemaan ja mielenkiintoista on nähdä mihin suuntaan tuon ydinviisikon suhteet tulee muodostumaan tämän tribalin jälkeen. Albert ja Sophie erottuivat nyt selvästi tiiviiksi kaksikoksi ja se saattaa pistää Coachin miettimään uudestaan strategiaansa. Albert ja Sophie on vahva kaksikko joista molemmat on fyysisesti kovia ja myös todella fiksun oloisia, joten Coach voi aika äkkiä tuntea molemmat uhkakseen varsinkin kun kumpikin tietää Coachin idolista. Se vanha vainoharhainen ja vähäh ylimielinen Coach on nimittäin alkanut taas vähän nostaa päätään sitä enemmän mitä vahvempaan asemaan Coach on päässyt pelissä.
Ednan mielistely alkaa olla todella läpinäkyvää ja vaikuttaa että Coach on ainoa joka ei näe sen läpi. Jopa Brandon huomaa tuon mutta kaverilla on pää niin syvällä omassa perseessä noiden uskomustensa ja omatuntonsa kanssa että häneltä ei pysty odottamaan minkäänlaisia loogisia ratkaisuja. Minä kyllä harkitsisin todella tarkkaan liitoutumista tuollaisen kaverin kanssa koska oikeastaan jokaisessa tribalissa tämä on paljastanut jotain salaisuuksia. Yritä siinä sitten keksiä jotain ovelia strategioita kun toinen paljastaa ne joka kerta itkukohtaustensa lomassa. Minä pahoin pelkään että jos Coach tällä kaudella johonkin kaatuu niin se on juuri liittoutuminen Brandonin kanssa. Ja en tosiaan kyllä oikein luottaisi tuohon Ednaankaan, niin läpinäkyvää on tuo mielistely.
Redemption Islandilla Christine jatkoi edelleen voittoputkeaan mutta se pitää edelleen sanoa että ei hänellä oikein kunnon vastusta ole ollut. Ja toisaalta nuo duelitkin on olleet kaikki jotain neppailua jossa ei esim. fyysistä puolta olla vielä mitenkään koeteltu. Nyt kun Mikayla saapuu RI:lle niin ensimmäistä kertaa Christinellä on oikein kunnollinen vastus. Vaan yhtä asiaa minä en kyllä lakkaa ihmettelemästä ja se on tuo Christinen jo täysin naurettavia piirteitä saanut katkeruus muita Upolun jäseniä kohtaan. Sen ymmärtäisi jotenkin jos Christine olisi lähtenyt jonkun oikein kunnon vedätyksen tuloksena idoli taskussaan, mutta kun kyse oli vaan siinä että Christine itse lähti vittuilemaan väärälle pelaajalle ja liittoutui väärien ihmisten kanssa. Se on vähän niin että jos itse valitset puolesi ja häviät pelin sen jälkeen niin tuloksesta on vähän turha kantaa katkeruutta.
Ja muutenkin tuo Christinen toiminta on minusta ihan helvetin tyhmää kun hän paljastaa korttinsa noin selvästi. Upolun porukalle on tällä hetkellä kyllä 110% selvää että he eivät enää pysty Christinen kanssa rakentamaan minkäänlaista yhteistyötä. Minä uskon että Christinellä olisi paremmat kortit käsissään kun ei näyttäisi tuota katkeruuttaan niin selvästi vaan antaisi ymmärtää että on vielä valmis hyppäämään takaisin Upolun kelkkaan vaikka ei sitä oikeasti olisikaan tekemässä. Ei se välttämättä menisi läpi mutta ainakaan tilanne ei olisi niin selvä kuin nyt. Nythän Upolu pystyy miettimään jo tulevaa strategiaansa sen suhteen jos Christine palaa peliin ja valmistautumaan siihen että tämä hyppää Savaiin kelkkaan.