Survivor TV-sarja (Amerikan tahtiin)

  • 168 266
  • 1 168

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Vai että Ozzy ja Coach. Täytyy sanoa että kumpikaan ei lukeudu suosikkeihini, eivätkä oikeastaan ole edes kauhean mielenkiintoisia hahmoja. Coach nyt jossain määrin, mutta sen verran tampio kuitenkin ettei häntäkään kauaa jaksaisi katsella.

Toivottavasti siis uusista tyypeistä nousee mielenkiintoisia hahmoja, ihan lupaavan oloinen casti ensisilmäykseltä. Toki todellisen asian laidan näkee sitten vasta muutaman ensimmäisen jakson aikana.

Katsellaan...
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
All star, H vs. V erikseen, mutta kun ne on tainnu olla suosituimpia siisöneitä, on sarjan kuihtumispelossa päätetty jatkaa pelleilyä.

Se on kyllä sääli että tekijät itsekään eivät tunnu enää luottavan formaattiinsa, vaan yrittävät kerätä katsojia tuomalla entisiä suosittuja kilpailijoita kerta toisensa jälkeen takaisin. Tai jos eivät enää kehtaa tuoda erästä nimeltä mainitsematonta kilpailijaa neljättä kertaa viiden kauden sisään takaisin niin otetaan mukaan tämän sukulainen.

Minä olen sitä mieltä että castingissa pitäisi palata vanhaan suuntaan siten että enää ei rekrytoitaisi kilpailjoita niin paljon jostain Los Angelesin baareista ja entisten kilpailijoiden kavereiden/sukulaisten joukosta, vaan otettaisiin mukaan enemmän ihan varta vasten ohjelmaan hakeneita ihmisiä. Viime kausien kilpailijoista monta mielenkiintoista hahmoa (esim. kausilla 17 ja 20 nähty Randy) on ollut sellaisia jotka ovat hakeneet vuosikausia mukaan ohjelmaan. Minä luulen että näitä löytyisi enemmänkin.

Ja tästä Redemption Islandista minä olen jo kertonutkin mielipiteeni aikaisemmin, minun puolesta sen olisi voinut dumpata jo täksi kaudeksi mutta toivon mukaan viimeistään kaudelle 24.

Tuosta kaudesta 24 muuten sen verran että taas on ollut Amerikassa huhuja siitä että tuo kausi olisi lopultakin se jo kauan huhuttu "2nd chance season". Tuo ei itse asiasta minusta olisi yhtään pöllömpi idea, kun ensinnäkin kaikki kilpailijat olisivat toista kertaa mukana olevia eikä siten että on vanhoja ja uusia sekaisin. Ja toisekseen jos tuo kausi toteutettaisiin niin kuin se pitäisi toteuttaa, eli mukaan otettaisiin juuri näitä alkuvaiheessa syystä tai toisesta pudonneita, vammojen takia evakuoituja tai jonkun yllättävän twistin takia pudonneita, eikä esim. Boston Rob viidettä kertaa niin tuosta saattaisi tulla oikeasti mielenkiintoinen kausi.
 

Siren

Jäsen
Suosikkijoukkue
Man City, Bolts
Redemption Islandin paluulle jyrkkä ei. Sen sijaan katson mielummin "Dragonslayer" Coachia kuin "en löytänyt Idolia ja aloin itkeä" Russelia.

Aika tylsää toistoa etukäteen luvassa, olen kuitenkin valmis yllättymään iloisesti esim. loppuvaiheiden palkintokilpailujen paluusta, joihin valitaan mukaan muutama muu voittajan lisäksi(toivossa on hyvä elää).
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Hyvin huomaa taas näistä ennen kauden alkua tehdyistä haastatteluista ja blogikirjoituksista että Probst ja Burnett elävät jossain ihan omassa maailmassaan eivätkä välitä enää yhtään ohjelman fanien mielipiteistä. Probst nimittäin tässä eräässä haastattelussa sanoi että Redemption Island on mukana tälläkin kaudella koska "Kaikki Survivor-fanit rakastivat tuota RI-twistiä, Probst itse mukaanlukien".

Minä olen seurannut paljon Survivor-aiheisia keskustelupalstoja ja blogeja ja valtaosa kirjoittajista on jyrkästi tuota Redemption Islandia vastaan, ja pitävät sitä täysin epäonnistuneena kokeiluna. Ja myös Probstin oman blogin kommenttiosio on täyttynyt jatkuvasti RI:tä vastustavista mielipiteistä.

Joten minä pahoin pelkään että RI tullaan näkemään vielä monella kaudella South Pacificin jälkeenkin. Toivottavasti edes toteuttavat tuon idean paremmin kuin edelliskaudella.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Hyvin huomaa taas näistä ennen kauden alkua tehdyistä haastatteluista ja blogikirjoituksista että Probst ja Burnett elävät jossain ihan omassa maailmassaan eivätkä välitä enää yhtään ohjelman fanien mielipiteistä. .

Brunett toimii USA:n TV markkinoilla, joissa katsojaratin on kuningas. Survivor alkaa oleen vanha sarja, eli sen katsojalukujen taantuminen on tyypillistä pitkään jatkuneen formaatille. Ja kun ratingit on laskusuunnassa, mutta nousevat aina "allstars" kausilla.. lypsetään tällä "vanhat mukaan" kikalla katsojia. Rob ja Russell oli pedattu Reunionissa, ja oli jotenkin perusteltua. Mutta jo BobbyJonin ja Stepahanien lykkääminen Guotemalaan oli katsojalukumenestys, joten sillä lypsäminen on otettu laskevien katsojalukujen lypsylehmäksi.. harmi.

RI on taas typeryydessään huonoin idea koko sarjan historiassa. Exile Islandissa oli järkeä, kun Imunity Idolit oli vain siellä. Ehkä II:t pitäs siirtää RI:lle, jotta siinä olisi pelattavaa (tai poistaa ne kokonaan RI kausilta)

Harmittaa, että uusitutuminen on tämmöistä huonontamista
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Hyvin huomaa taas näistä ennen kauden alkua tehdyistä haastatteluista ja blogikirjoituksista että Probst ja Burnett elävät jossain ihan omassa maailmassaan eivätkä välitä enää yhtään ohjelman fanien mielipiteistä. Probst nimittäin tässä eräässä haastattelussa sanoi että Redemption Island on mukana tälläkin kaudella koska "Kaikki Survivor-fanit rakastivat tuota RI-twistiä, Probst itse mukaanlukien".

Minä olen seurannut paljon Survivor-aiheisia keskustelupalstoja ja blogeja ja valtaosa kirjoittajista on jyrkästi tuota Redemption Islandia vastaan, ja pitävät sitä täysin epäonnistuneena kokeiluna. Ja myös Probstin oman blogin kommenttiosio on täyttynyt jatkuvasti RI:tä vastustavista mielipiteistä.

Joten minä pahoin pelkään että RI tullaan näkemään vielä monella kaudella South Pacificin jälkeenkin. Toivottavasti edes toteuttavat tuon idean paremmin kuin edelliskaudella.

Toisaalta pitää muistaa, että tämä seuraava kausi on kuvattu ennen kuin edellinen kausi on tullut edes TV:stä. Joten on hyvinkin mahdollista, että katsojien palaute huomioidaan ja RI:stä päästään eroon tämän kauden jälkeen.

Ozzyä ja Coachia ei kyllä millään jaksais katella kolmatta kertaa. Coach elää jossain hemmetin fantasiamaailmassa (ja ne jutut rupee oikeesti jo väsyttämään) ja Ozzy on selvästi tämän kauden Rob, jolle voitto pelataan vaikka väkisin. Odotettavissa hirmuinen liuta kisoja, jossa Ozzy pääsee hyödyntämään hyvää uintikykyään.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Odotettavissa hirmuinen liuta kisoja, jossa Ozzy pääsee hyödyntämään hyvää uintikykyään.

Jännä on nähdä onko näin. Viime kausillahan näitä uintia sisältäviä kisoja on ollut todella vähän, oikeastaan kunnon uintikisoja on ollut viimeksi kaudella 16 jolloin Ozzy oli viimeksi mukana. Ja tämä tuleva kausihan on kuvattu vieläpä Samoalla jossa kisattiin kausilla 19. ja 20 ja silloin Probst sanoi että uintikisoja nähtiin vähän koska vedet on siellä liian vaarallisia kuvata. Joten jos nyt nähdään jotain uinti- ja roikkumiskisoja samalla tavalla kuin viime kaudella palapelejä niin voi sanoa että homma vähän haiskahtaa...


EDIT: Sellainen pieni yksityiskohta muuten että vanhoja kilpailijoita on sekoitettu uusien kanssa kolmella kaudella tähän saakka (Guatemala, Fans vs. Favourites, Redemption Island) ja jokaisella kaudella vähintään yksi näistä vanhoista kilpailijoista on ollut mukana finaalissa (Stephenie/Guatemala, Parvati&Amanda/FvsF ja Rob/RI), Fans vs. Favourites -kaudella peräti kolmen kärki oli kaikki näitä vanhoja. Lisäksi kahdella kaudella kolmesta voittaja on ollut joku näistä vanhoista (Parvati/FvsF ja Rob/RI). Saas nähdä tuleeko jatkoa tähän listaan tulevallakin kaudella.
 
Viimeksi muokattu:

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ensimmäinen jakso South Pacificista nyt nähtynä ja pitää sanoa että vähän positiivisempi kuva tästä jäi kuin edellisen kauden avauksesta. Muu porukka Coachin ja Ozzyn lisäksi ei vaikuta nyt niin tyhmiltä fanijoukoilta kuin viime kaudella joten ehkä tällä kaudella on vielä toivoa. Ainakin Ozzyn ensimmäinen yritys saada langat käsiinsä epäonnistui kun Semhar äänestettiin pihalle Cochranin sijasta.

Coach sai joukkueeltaan aluksi huomattavasti tylymmän vastaanoton kuin Ozzy mutta onnistui voittamaan ainakin suurimman osan porukasta puolelleen käyttäytymällä ihan normaalisti ja olemalla jopa yllättävän miellyttävä. Huomasin jopa olevani ihan täysillä Coachin ja hänen joukkueensa puolella noissa kilpailuissa. Toivottavasti kuitenkin vielä tälläkin kaudella nähtäisiin tuota Coachille tuttua käytöstä mikä hänestä on tehnyt yhden hauskimmista Survivor-hahmoista kautta aikojen.

Coachin porukasta Christine lähti kyllä heti alusta pelaamaan vähän tyhmällä tavalla. Ehkä ei olisi kannatttanut niin selkeästi ilmaista sitä että Coach ja Ozzy ovat hänen mielestään vaan "väliaikaisia pelaajia" koska tuollaiset kommentit monesti tulkitaan sellaiseksi että ko. henkilö pelaa tosi kovaa ja saa ainakin Coachin heti varpailleen. Ja sitten tuo Idolin etsiminen noin näkyvästi ja avoimesti on myös sellainen mikä saa kilpakumppanit varuilleen ja kääntää pelin monesti tätä henkilöä vastaan.

Brandon Hantz vaikutti heti setäänsä miellyttävämmältä tyypiltä, mutta ehkä hänenkin olisi vaan kannattanut heti alussa kertoa kaikille kuka hän on ja yrittää selittää jotenkin tuo tilanne ettei sitä käytettäisi häntä vastaan. Kaksi isoa HANTZ-tatuointia voi olla aika vaikea peittää koko pelin ajan ja sitten jos/kun tuo lopulta paljastuu niin on jo huomattavasti vaikeampaa selittää itseään kuiville tilanteesta. Mutta saas nähdä miten Brandon tuon homman hoitaa.

Sophie vaikutti älykkäältä naiselta joka pystyy lukemaan hyvin kilpakumppaneitaan. Ja oli mukana myös tuossa "Coachin liittoumassa" joten saattaa hyvinkin mennä pitkälle kisassa. Ei vaikuta mitenkään ärsyttävältä tyypiltä edes että peli kosahtaisi sosiaaliseen puoleenkaan.

Mikayla vaikuttaa kovalta kilpailijalta, eikä ihan siltä tyypilliseltä "bikinitypyltä" jonka tehtävänä on vaan näyttää hyvältä ja seurailla jotain vahvempaa kilpailijaa loppuun asti. Näyttäisi tekevän jopa kovasti töitä leirissä ja ainakin tuossa ensimmäisessä kilpailussa oli suorastaan dominoiva. Voi mennä pitkälle.

Ozzyn porukasta Keithistä jäi sellainen kuva että voi olla kova luu. Kovakuntoisen näköinen kaveri ja ei ihan tyhmältäkään vaikuttanut sen vähän perusteella mitä häntä näytettiin. Mutta taisi olla Ozzyn joukoissa tässä ensimmäisessä äänestyksessä ja jäivät häviäväksi osapuoleksi kun Semhar äänestettiin pois. Valitsiko Keith siis puolensa väärin?

Cochran vaikutti aika jäätävältä hahmolta. Ei välttämättä mikään kovin hyvä pelaaja, fyysisesti heikko ja strategiassakin ehkä vähän hiomista vielä, mutta hauskan oloinen kaveri josta voi olla vielä paljon viihdettä mikäli vaan pysyy pelissä.

Tämä pokeripelaaja Jim Rice oli vähän saman tyylinen kaveri kuin esim. Jeff Varner kakkoskaudella. Epärehellinen hämmentäjä joka toimii riidankylväjänä ja saa siten käännettyä huomion pois itsestään. Saattaa mennä kohtuullisen pitkälle mutta uskaltaisin väittää että ei varmasti voita koska vaikuttaa sen verran epämiellyttävältä tyypiltä.

Semharista jäin kaipaamaan kivannäköisiä tissejä ja upeita silmiä. Tuskin tulee RI:lläkään yhtä kilpailua pidempään olemaan.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Joo-o, hieman fiksumpaa porukkaa tuntui olevan tällä kertaa mukana. Semharilta kyllä kaiken kaikkiaan todella vahva panos tehtävässä. Muutaman heiton jälkeen voimat loppuivat täysin ja kommentointi ei auttanut asiaa yhtään. Liekkö edes oikeasti harmitti kuin vasta sitten, kun paskaa tuli enempi niskaan. Tissejä ja ihania silmiä kyllä tulee ikävä, mikäli naikkonen pelistä poistuu hyvinkin piakkoin.

Christine lähtee Coachin porukasta varmasti ensimmäisenä pihalle, huikeahko suoritus myös mustalta naiselta tutkia vain puolittain paikkoja II:n vihjettä etsiessä.

Brandon Hantzista jäi vähän semmoinen kuva, että kaveri ei välttämättä ole ihan niin puhtoinen kuin väittää. Jään mielenkiinnolla odottamaan kuinka kaveri selittää tatuointinsa...

Cochranille erityismaininta, huikea kaveri. Mitään ei ilmeisesti osaa ja häpeilee mennä edes uimaan. Liekkö heti seuraavana pihalle Ozzyn heimosta.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Settiähän voisi pitää jopa erinomaisena, jos Ozzyä ja Coachia ei olisi mukana. Vanhoilla on liikaa etämatakaa strategiapuolella, että se ei ole "reilua".

Mutta parempi avaus kun kahdella edellisellä siisönillä. Lupaavan oloista sakkia.

Mutta tosiaan, pitäkö sitä fanittaa Coachia.. ei hemmetti, eipä ois uskonu :-D
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Settiähän voisi pitää jopa erinomaisena, jos Ozzyä ja Coachia ei olisi mukana. Vanhoilla on liikaa etämatakaa strategiapuolella, että se ei ole "reilua".

Sen verran kyllä pitää ko. kaksikosta sanoa että molemmat tarvitseekin aika reilusti etumatkaa strategiapuolella... Ozzy saattaa olla kilpailuissa kova mutta strategisesti ihan käsi, eikä tuo fantasiamaailmoissa yleensä elävä Coachkaan ole kyllä hirveästi vakuuttanut sillä osastolla.

Mutta samaa mieltä olen edelleen siitä että vanhoja ja uusia asukkaita ei pitäisi sotkea keskenään samalle kaudelle. Ei vaan ole reilua koska aina mahtuu mukaan muutama ihminen jotka katsoo noita vanhoja niin paljon ylöspäin että antavat näiden marssia käytännössä ilmaiseksi finaaliin.

Mutta tosiaan, pitäkö sitä fanittaa Coachia.. ei hemmetti, eipä ois uskonu :-D

Kyllähän minä oikeastaan olen aina fanittanut Coachia, sen verran surrealistinen hahmo on kyllä kyseessä. Mutta nyt huomasin että minun sympatiani oli koko ajan Coachin puolella, ja se on ihan uutta.
 
Viimeksi muokattu:

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Kyllähän minä oikeastaan olen aina fanittanut Coachia, sen verran surrealistinen hahmo on kyllä kyseessä. Mutta nyt huomasin että minun sympatiani oli koko ajan Coachin puolella, ja se on ihan uutta.

Jos jompaa kumpaa noista kahdesta vanhasta pitää kannattaa niin silloin ehdottomasti Coachia. Ozzyssä on jotain mikä mua ärsyttää ihan suunnattomasti.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Toinen jakso takana ja pahasti alkaa taas näyttää viime kauden toisinnolta tuo Savaii-heimon meininki. HII oli "yllättäen" piilotettu aika helposti löydettävään mutta erittäin vaikeasti päästävään paikkaan, eli kuin tilaustyönä Ozzya varten... Ja tuossa Savaii-heimossa näyttäisi olevan sellaista porukkaa jotka heti ryntäävät liittoutumaan Ozzyn kanssa ja vain odottavat että Ozzy vie heidät loppuun asti fyysisellä vahvuudellaan. Toivottavasti esim. liero-Jim tai Cochran saisi aikaiseksi jotain että Ozzy ei pääsisi tekemään samanlaista paraatimarssia finaaliin kuin Rob viime kaudella.

Upolussa taas asiat näyttää olevan iloisesti sekaisin. Vaikuttaa siltä että tuossa heimossa kukaan ei oikein luota toiseensa ja kaikki yrittää kähmiä jotain muiden selän takana. Lil' Hantzilta aika omituista peliä yrittää saada yksi vahvimmista jäsenistä pois vain sen takia että kaveri itse ei saa pidettyä munaa housuissaan. Ja sitten vielä jäi kieroilustaan kiinni Tribalissa ja oli heittää ykkösliittolaisensa Coachin bussin alle siinä sivussa. Saas nähdä miten Coach suhtautuu kaveriinsa tämän jälkeen kun noita Russellmaisia piirteitä alkaa näkymään Lil' Hantzissakin.

Christinelta outoa itkua lopussa siitä että "mikä Coachin ongelma on" kun äänesti hänet ulos. Voisikohan johtua siitä että jos heti aluksi sanoo toisen olevan vain väliaikainen pelaaja ja sen jälkeen lähtee erittäin selvästi pelaamaan omaan pussiin etsimällä idolia niin hänet voi kokea silloin aika isoksi uhkaksi. Ihan käsittämättömän typerää peliä Christinelta, eikä tarvitse kyllä ihmetellä yhtään minkä takia hänet ensimmäisenä pois äänestettiin. Hölmöhän Coach olisi ollut jos olisi jättänyt peliin sellaisen ihmisen joka noin selvästi haluaa hänet ulos pelistä.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Jaa, Coachille meni sitten Brandon kertomaan.. miksiköhän? Ei kauheen järkevä temppu ylipäätään salata Russelin sukulaisuus

Mikä ihmeen ongelma Brandonilla on naisten suhteen? Tyypillinen uskovaiseen tapaan seksuaalisesti ahdistunut kaveri? hohoijakkaa, kaunis nainen on paholaisen viettelys ”i’m a marreid man” so?
(Ja mistä ihmeestä näitä rukouksia ym God stuffia näillä viimeisillä seasoneilla on ollu näin paljon? Jotain katsojien kalastelua ??)

Russelin aloittama tapa hakea Iit etukäteen on tappanut koko idolin idean, ja siksipä se pitäskin olla RI:lla, kuten aikoinaan Exile Islandilla.

.. mutta mutta, olipas harvinaisen hyvä TC.. coach osas vetästä narusta aika näppärästi.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Russelin aloittama tapa hakea Iit etukäteen on tappanut koko idolin idean, ja siksipä se pitäskin olla RI:lla, kuten aikoinaan Exile Islandilla.

Minusta se riittäisi kun sen idolin piilottaisi paremmin eikä niin ilmiselvään paikkaan. Esim. Fijin kaudella (kausi 14) oli minusta hyvä idea kun se idoli oli piilotettu molempien heimojen nukkumapaikkojen alle, jolloin pelaajien piti tehdä yhteistyötä että saivat huomaamatta kaivettua tuon idolin (esim. Earl ja Yau-Man keksivät juonen jolla Earl vei muut kilpailijat muualle ja Yau jäi yksin leiriin kaivamaan). Ainakin tuo idoli pitäisi olla niin hankalassa paikassa että pitäisi olla tosi kurko että pystyy sen ilman vihjeitä löytämään. Nythän nuo suurin piirtein kompastuvat leirissä kävellessään niihin idoleihin kun ne on niin helpossa paikassa. Ja jotenkin tuo tosiaan taas vähän haiskahti kun Savaiin leirissä tuo idoli oli piilotettu tuollaisen selkeästi erottuvan puun haaraan, mutta sellaiseen paikkaan että pitää olla hyvä kiipeämään että pääsee sinne. Savaiissa taitaa olla yksi kaveri joka on ihan kohtuullisen hyvä kiipeilemään puissa...
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
.. mutta mutta, olipas harvinaisen hyvä TC.. coach osas vetästä narusta aika näppärästi.

Kyllä! Voin suoraan myöntää, että minä tipahdin kärryiltä täysin, kun yritin pysyä hajulla siitä, kenen pelikirjan mukaan tuo meni ja kenen peli levisi täysin. Jos Mikayla oli juonessa mukana, niin veti roolinsa täysin kympin arvoisesti. Juonitteluissa oli ykköskohde, muttei lopulta saanut yhtään ääntä.

Jossain vaiheessa lopetin koko Survivorin seuraamisen, koska päähuomio oli aina noissa juonitteluissa, mutta tässä kaudessa on kyllä jotain ihan uutta potkua. Toivottavasti ei lässähdä pelkäksi juonitteluksi missään vaiheessa. Kilpailijoiden casting on viittä vaille nappiin osunut.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ozzy valitsi sitten vähän erilaisen taktiikan kuin Rob viime kaudella, ja kertoi yhdelle sidekickeistään että on löytänyt idolin. Ja Keith sitten meni saman tien kertomaan asian myös Whitneylle joten välttämättä tuo Ozzyn taktiikka ei ihan täysin onnistuneelta vaikuta. Viime kausien perusteella voisi melkein sanoa että kaikkein viisainta olisi vaan aina pitää suunsa kiinni tuosta idolista eikä kertoa siitä edes lähimmälle liittolaiselleen, koska aina se vaan näyttää että tuo idoli suorastaan houkuttelee ihmiset äänestämään sen omistajaa. Näinköhän kävisi että Ozzy menee toistamiseen samaan lankaan mihin meni edellisellä kerrallakin?

Ainakin tuo Savaiin porukka vaikuttaa huomattavasti fiksummalta kuin Grant, Natalie ja Ashley viime kaudella, eivätkä näyttäisi niin sokeasti seuraavan "tähtipelaajaa". Saattaa siis olla että Ozzyn blindside on tulossa suhteellisen piankin. Mutta tällä kertaa mentiin vielä "helppoa tietä" ja äänestettiin pois Papa Bear joka ei ollut missään liittoumassa eikä fyysisesti kovinkaan vahva. Mutta seuraava äänestys tulee jo varmaan olevan vähän vaikeampi, minä vähän luulen että tuo Cochran ei tule ihan helpolla luovuttamaan.

Upolussa Lil' Hantz jatkaa edelleen samalla sekopäisellä linjallaan. Tuolla pojalla on kyllä pahoja ongelmia pään sisällä ja vaikuttaa että kypsyttää muut heimon jäsenet aika nopeasti käytöksellään. Muuten Upolua ei paljon näytetty tässä jaksossa. Tässä vaiheessa näyttäisi edelleen että ainakin Sophie saattaa olla vahvoilla tässä kisassa. Fiksu likka joka osaa lukea ihmisiä ja on pelannut itsensä aika hyvään asemaan heimossa (tämä CBS:n insider-pätkien perusteella). Ja en kyllä ihmettelisi vaikka Coachkin menisi pitkälle koska ei ole käyttäytynyt tällä kaudella niin hullusti kuten aikaisemmin ja näyttää voittaneen heimon jäsenten luottamuksen puolelleen. Vaikuttaa jopa siltä että tuolla ainakin osa porukasta suorastaan kunnioittaa Coachia, mitä ei ole vielä ennen sattunutkaan koska yleensähän Coach on ollut heimossaan yleinen vitsi.

Redemption Islandilla ei mitään yllätyksiä. Kukaan ei varmaan edes odottanut että Semhar pystyisi voittamaan minkäänlaista kisaa ja Christine melko helposti jatkoon. Edelleen vaan ihmetyttää tuo Christinen katkeruus Coachia kohtaan. Mitä helvettiä tuo ämmä oikein odotti Coachin tekevän sen jälkeen kun hän itse käytännössä ilmoitti heti pelin alkajaisiksi että tulee äänestämään Coachin heti pois? Olisiko Coachin pitänyt jättää heimoon pelaaja joka on avoimesti ilmoittanut haluavansa Coachin pihalle mahdollisimman pian? Christine järkkäsi itsensä pihalle ihan omaa typeryyttään ja näköjään ei vieläkään tajua sitä. Ensi viikolla sitten Papa Bear vs. Christine, ja uskoisin että myös tuosta parista Christine menee vielä jatkoon.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Ozzy valitsi sitten vähän erilaisen taktiikan kuin Rob viime kaudella, ja kertoi yhdelle sidekickeistään että on löytänyt idolin. Ja Keith sitten meni saman tien kertomaan asian myös Whitneylle

.. Tai sitten tuo oli.. tuotannon välileikkaus. Ozzy sanoo selvästi ennen TC:tä ”I can’t let anyone else to know I got the Idol”.. “anyone”? johan se kerto sen Keithille? Joka kerto eteenpäin Wihtneylle, vai huijataanko meitä katsojia pahasti?


Redemption Islandilla ei mitään yllätyksiä.

RI:tä katsellessa tuli mieleen, että tuonhan pitäisi toimia niin, että voittaja palaa heti peliin vastapuolen joukkueeseen. Sitten odotettasi taas kaksi RI:lle ja duelin voittaja palaisi peliin vastapuolen joukkueeseen… No sehän hidastas putoamistahtia, eikä siis toimisi sarjan jaksomäärässä..

enivei, Brandon, what a jerk

PapaBearin juoni on nähty ennenkin, vaan onko muuta keinoa, varsinkin kun PapaBear ei tiedä, että Ozzyllä on jo II

Nyt oli btw aika hyvä IC, monipuolinen ja osiin jaettu joukkue, näistä mää tykkään.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
.. Tai sitten tuo oli.. tuotannon välileikkaus. Ozzy sanoo selvästi ennen TC:tä ”I can’t let anyone else to know I got the Idol”.. “anyone”? johan se kerto sen Keithille? Joka kerto eteenpäin Wihtneylle, vai huijataanko meitä katsojia pahasti?

Eihän nuo tapahtumat aina ihan kronologisessa järjestyksessä välttämättä mene, kyllä leikkaajat aina sotkee noita että saadaan jotain draaman kaarta aikaiseksi. Mutta oli miten oli niin joka tapauksessa tuo ei välttämättä ollut minusta viisas ratkaisu kertoa Keithille tuosta idolista. On tuo taktiikka joskus tainnut toimiakin mutta yleensä se vaan kääntää kaikki idolin haltijaa vastaan.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Upolussa Lil' Hantz jatkaa edelleen samalla sekopäisellä linjallaan. Tuolla pojalla on kyllä pahoja ongelmia pään sisällä ja vaikuttaa että kypsyttää muut heimon jäsenet aika nopeasti käytöksellään. Muuten Upolua ei paljon näytetty tässä jaksossa. Tässä vaiheessa näyttäisi edelleen että ainakin Sophie saattaa olla vahvoilla tässä kisassa. Fiksu likka joka osaa lukea ihmisiä ja on pelannut itsensä aika hyvään asemaan heimossa (tämä CBS:n insider-pätkien perusteella). Ja en kyllä ihmettelisi vaikka Coachkin menisi pitkälle koska ei ole käyttäytynyt tällä kaudella niin hullusti kuten aikaisemmin ja näyttää voittaneen heimon jäsenten luottamuksen puolelleen. Vaikuttaa jopa siltä että tuolla ainakin osa porukasta suorastaan kunnioittaa Coachia, mitä ei ole vielä ennen sattunutkaan koska yleensähän Coach on ollut heimossaan yleinen vitsi.

Redemption Islandilla ei mitään yllätyksiä. Kukaan ei varmaan edes odottanut että Semhar pystyisi voittamaan minkäänlaista kisaa ja Christine melko helposti jatkoon. Edelleen vaan ihmetyttää tuo Christinen katkeruus Coachia kohtaan. Mitä helvettiä tuo ämmä oikein odotti Coachin tekevän sen jälkeen kun hän itse käytännössä ilmoitti heti pelin alkajaisiksi että tulee äänestämään Coachin heti pois? Olisiko Coachin pitänyt jättää heimoon pelaaja joka on avoimesti ilmoittanut haluavansa Coachin pihalle mahdollisimman pian? Christine järkkäsi itsensä pihalle ihan omaa typeryyttään ja näköjään ei vieläkään tajua sitä. Ensi viikolla sitten Papa Bear vs. Christine, ja uskoisin että myös tuosta parista Christine menee vielä jatkoon.

Brandon vaikuttaa kyllä täysin sekopäältä. Ei mitään järkeä noissa kaverin touhuissa ja puheissa. Jumala sitä ja tätä, en halua olla kuin enoni ja pam sitten taas valehdellaan surkeasti, jonka jälkeen pyydetään anteeksi, vedetään herneet nenään ja itketytään täysin viatonta neitosta. Ihan vain sen takia, koska pojan kikkeli tuntuu tykkäävän Mikaylasta. En kyllä itse katselisi Brandonia kovin pitkään. Mikayla on kuitenkin hivenen terveempi valinta liittoumaan.

Christine on kanssa jonkin sortin retardi. Mitä helvettiä ämmä oikeasti odottaa sen ekan jakson lausunnon jälkeen? Ja, kun vielä toisti saman jutun myöhemmin. Ei kai kukaan vanhoista pelaajista olisi niin tyhmä tuossa tilanteessa, että ei äänestäisi naikkosta ulos kisasta. Mutta tosiaan, Christine ei tunnu tuota tajuavan. Semharin tms. valitus vielä ilkeistä pelaajista oli huikeaa. Miten lie pärjää tosielämässä...
 

Siren

Jäsen
Suosikkijoukkue
Man City, Bolts
Alkaa hiljalleen näyttää siltä ettei Hantzin suvussa hampaat pysy suussa mutta banjoa osataan kyllä soittaa. Coachin bandwagonissa jatkan, onhan kaveri varsin huikea persoona verrattuna esim. Ozzyyn. Exile Island pitäisi kyllä ehdottomasti saada takaisin; liekö RI:n säilytyksellä ollut tavoitteena vaan joku "kolmas kliimaksi" immunity skaban ja neuvoston lisäksi?
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Alkaa hiljalleen näyttää siltä ettei Hantzin suvussa hampaat pysy suussa mutta banjoa osataan kyllä soittaa. Coachin bandwagonissa jatkan, onhan kaveri varsin huikea persoona verrattuna esim. Ozzyyn. Exile Island pitäisi kyllä ehdottomasti saada takaisin; liekö RI:n säilytyksellä ollut tavoitteena vaan joku "kolmas kliimaksi" immunity skaban ja neuvoston lisäksi?

Jaa'a... olihan tuolla aikaisemminkin "kolmas kliimaksi", palkintokilpailu. Se ei toki juurikaan pelin strategista puolta palvellut, mutta onhan tämä RI-pelleily nyt aika perseestä. Toivottavasti se osataan tällä kertaa edes lopettaa ajoissa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Vuoron perään menee näköjään voitot tällä kaudella. Nyt oli Upolun vuoro hävitä ja pihalle aika odotetusti Stacy. On se muuten jännä että näillä tummaihoisilla naisilla on Survivorissa niin monesti tuollainen erittäin hyökkäävä ja aggressiivinen asenne että oikein kerjäävät tulla äänestetyksi. Tuon lisäksi Stacy petasi tuon häädön liittoutumalla heti alussa niin näkyvästi väärien ihmisten (lue Christine) kanssa. Tämän takia Coachille ja hänen liittoumalleen Stacyn äänestäminen oli viisas ratkaisu että Stacy joutuu nyt RI:llä Christineä vastaan ja tämä varmistaa että ainakin toinen noista putoaa varmasti pois.

Edna teki kyllä myöskin aika typerästi kun lähti tuon Brandonin paljastuksen jälkeen mielistelemään tuota "core-5" liittoumaa ja samalla onnistui ärsyttämään osan porukasta. Ei tuollainen kikattelu ja hieromiset kyllä mihinkään johda. Edna on ollut kyllä iso pettymys tässä kisassa, ennakkohaastattelujen ja -tietojen perusteella vaikutti mielenkiintoiselta ja kyvykkäältä kilpailijalta. Mutta en usko että tulee kovin pitkälle menemään.

Brandon taas näyttää pelaavan vain toisesta sijasta kuten setänsäkin. Noin poukkoilevalla pelillä (ensin kieroilee ja käyttäytyy kuin aasi ja sitten itkee ja anelee anteeksi) ei kyllä voittoa tässä kisassa oteta mutta toisaalta tuo tekee Brandonista lopulta aika halutun kaverin loppukolmikkoon. Kun on tuollainen kaveri vastassa finaalissa niin ei tarvitse ainakaan pelätä tappiota, sen takiahan esim. Parvati halusi Russellin mukaansa finaaliin vaikka olisi pystynyt hankkiutumaan tästä halutessaan eroon.

Harmi että Mikayla meni tekemään minusta virheen tribalissa kun vertasi Brandonia setäänsä. Minä luulen että tuo kommentti käänsi Brandonin vielä entistäkin enemmän Mikaylaa vastaan ja saattaa aiheuttaa sen että Mikayla on seuraava joka tuosta heimosta lähtee. Minä oikeastaan tykkään tästä Mikaylasta koska ei ole sellainen pelkästään ulkonäköään hyväksikäyttävä bimbo kuin nämä bikinimallit yleensä. Mikayla on hyvä kilpailuissa, osallistuu paljon ruoan hankintaan ym. eikä minusta yritä edetä ulkonäkönsä ansiosta vaikka Brandon näin väittääkin. Mutta pahoin pelkään että Mikayla ei kovin pitkälle tässä kisassa mene jos ei sitten RI:n kautta pysty etenemään.

Savaiin puolella alkaa onneksi nousemaan pieni Ozzy-vastarinta, ja vähän vaikuttaa siltä että Ozzy toistaa noita samoja virheitä mitä on aikaisemmilla kausillaan tehnyt. Tovottavasti Jim (joka on kyllä jo päällepäin todella epärehellisen näköinen ja oloinen), Cochran ja Dawn saavat myös Keithin ja Whitneyn mukaan ja hankkiutuvat Douche-Ozzysta eroon. Jotenkin tuosta Ozzysta vaan huokuu edelleen sellainen ylimielisyys että ei tuolle voi menestystä toivoa.

------

EDIT: Realityblurred -sivusto on muuten kertonut vähän ennakkotietoja kaudesta 24. Sivuston mukaan tuo seuraava kausi olisi nimeltään "Survivor: One world" ja tuo nimi tarkoittaisi sitä että kaikki kilpailijat asuisivat samassa paikassa sen sijaan että olisi kaksi erillistä leiriä kuten tähän saakka aina on ollut. Mutta silti porukka olisi jaettu kahteen toisiaan vastaan kilpailevaan joukkueeseen jossa olisi vastakkain naiset ja miehet. Kuulostaa kyllä ihan mielenkiintoiselta kokeilulta tuokin, ja mikä parasta niin tuolle kaudelle 24 ei ole tulossa mukaan yhtään vanhaa kilpailijaa vaan kaikki kilpailijat on uusia. Redemption Islandin mukanaolosta tuossa artikkelissa ei ollut varmaa tietoa.
 
Viimeksi muokattu:

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Vuoron perään menee näköjään voitot tällä kaudella. Nyt oli Upolun vuoro hävitä ja pihalle aika odotetusti Stacy. On se muuten jännä että näillä tummaihoisilla naisilla on Survivorissa niin monesti tuollainen erittäin hyökkäävä ja aggressiivinen asenne että oikein kerjäävät tulla äänestetyksi. Tuon lisäksi Stacy petasi tuon häädön liittoutumalla heti alussa niin näkyvästi väärien ihmisten (lue Christine) kanssa. Tämän takia Coachille ja hänen liittoumalleen Stacyn äänestäminen oli viisas ratkaisu että Stacy joutuu nyt RI:llä Christineä vastaan ja tämä varmistaa että ainakin toinen noista putoaa varmasti pois.

Edna teki kyllä myöskin aika typerästi kun lähti tuon Brandonin paljastuksen jälkeen mielistelemään tuota "core-5" liittoumaa ja samalla onnistui ärsyttämään osan porukasta. Ei tuollainen kikattelu ja hieromiset kyllä mihinkään johda. Edna on ollut kyllä iso pettymys tässä kisassa, ennakkohaastattelujen ja -tietojen perusteella vaikutti mielenkiintoiselta ja kyvykkäältä kilpailijalta. Mutta en usko että tulee kovin pitkälle menemään.

Brandon taas näyttää pelaavan vain toisesta sijasta kuten setänsäkin. Noin poukkoilevalla pelillä (ensin kieroilee ja käyttäytyy kuin aasi ja sitten itkee ja anelee anteeksi) ei kyllä voittoa tässä kisassa oteta mutta toisaalta tuo tekee Brandonista lopulta aika halutun kaverin loppukolmikkoon. Kun on tuollainen kaveri vastassa finaalissa niin ei tarvitse ainakaan pelätä tappiota, sen takiahan esim. Parvati halusi Russellin mukaansa finaaliin vaikka olisi pystynyt hankkiutumaan tästä halutessaan eroon.

Harmi että Mikayla meni tekemään minusta virheen tribalissa kun vertasi Brandonia setäänsä. Minä luulen että tuo kommentti käänsi Brandonin vielä entistäkin enemmän Mikaylaa vastaan ja saattaa aiheuttaa sen että Mikayla on seuraava joka tuosta heimosta lähtee. Minä oikeastaan tykkään tästä Mikaylasta koska ei ole sellainen pelkästään ulkonäköään hyväksikäyttävä bimbo kuin nämä bikinimallit yleensä. Mikayla on hyvä kilpailuissa, osallistuu paljon ruoan hankintaan ym. eikä minusta yritä edetä ulkonäkönsä ansiosta vaikka Brandon näin väittääkin. Mutta pahoin pelkään että Mikayla ei kovin pitkälle tässä kisassa mene jos ei sitten RI:n kautta pysty etenemään.

Savaiin puolella alkaa onneksi nousemaan pieni Ozzy-vastarinta, ja vähän vaikuttaa siltä että Ozzy toistaa noita samoja virheitä mitä on aikaisemmilla kausillaan tehnyt. Tovottavasti Jim (joka on kyllä jo päällepäin todella epärehellisen näköinen ja oloinen), Cochran ja Dawn saavat myös Keithin ja Whitneyn mukaan ja hankkiutuvat Douche-Ozzysta eroon. Jotenkin tuosta Ozzysta vaan huokuu edelleen sellainen ylimielisyys että ei tuolle voi menestystä toivoa.

------

EDIT: Realityblurred -sivusto on muuten kertonut vähän ennakkotietoja kaudesta 24. Sivuston mukaan tuo seuraava kausi olisi nimeltään "Survivor: One world" ja tuo nimi tarkoittaisi sitä että kaikki kilpailijat asuisivat samassa paikassa sen sijaan että olisi kaksi erillistä leiriä kuten tähän saakka aina on ollut. Mutta silti porukka olisi jaettu kahteen toisiaan vastaan kilpailevaan joukkueeseen jossa olisi vastakkain naiset ja miehet. Kuulostaa kyllä ihan mielenkiintoiselta kokeilulta tuokin, ja mikä parasta niin tuolle kaudelle 24 ei ole tulossa mukaan yhtään vanhaa kilpailijaa vaan kaikki kilpailijat on uusia. Redemption Islandin mukanaolosta tuossa artikkelissa ei ollut varmaa tietoa.

Tuo äkäinen musta nainen on lähes yhtä varma Survivorissa kuin yksi homo BB-talossa. Hieman ihmetytti Stacyn valinta kisaan Mikaylan sijaan. Ainakin Stacyn tyyli kannatella säkkejä oli hivenen hassu...

En ole noita ennakkojuttuja katsellut, mutta tämän jakson perusteella naikkonen on aika epätoivosena ryhmässä mukana. Hivenen läpinäkyvää, kun tarjoudutaan pesemään vaatteita, hieromaan ja kysellään loputtomiin ihmisiltä eri asioista. Edna äänestään heimosta ulos seuraavana ellei Coach muista kuinka Edna oli ainoa joka jäi avauskisan tappion jälkeen auttamaan häntä...

Brandon on oikeasti joko täysi sekopää tai sitten kaveri yrittää jotain todella ihmeellistä strategiaa. Juonitaan, kadutaan, pyydetään anteeksi, räjähdetään, pyydetään anteeksi ja itketään. Kuka oikeasti uskaltaa moisen kaverin kanssa liittoutua? En tiedä uskoiko Brandon oikeasti Stacyn hätävalheita, mutta reaktio Coachin tullessa kertomaan miten hommat oikeasti ovat paljasti minusta sitä oikeaa Brandonia. Heti tuli kuittia Coachin suuntaan, että mites pärjäsit kahdella edelliskerralla kisassa jne.

Harmi tosiaan, kun Mikayla ei kuulu tuohon liittoumaan. Vaikuttaa tervepäiseltä tytöltä ja on ulkonäönkin puolesta varsin mukavaa seurattavaa. Ero noihin normaaleihin Survivor -tissiblondeihin on aika järkyttävä tosiaan. Siis positiivisessa mielessä. Kisailee Ednan kanssa jatkopaikasta. Muuten olisi luultavasti aika turvassa, mutta jos liittouma ei halua äänestää Coachia nuoleskellutta Ednaa pois, eikä Brandon sekoa tarpeeksi on liittouman ulkopuolella oleva Mikayala aika helppo kohde. Joskin rampauttanee heimon kisamenestystä fyysissä tehtävissä.

Ozzystä minulla ei ole vieläkään hyvää sanottavaa, lienee tosiaan tuo melkein voittaminen Yulin hallitsemmalla kaudella noussut pahastikkin päähän. Pitää toivoa, että Cochran ja Jim saavat myös muut tajuamaan, että Ozzystä on hyvä päästä hiljalleen eroon. Tosin takasinha tuo pääsee peliin RI:n kautta. Tuskin löytyy kovin montaa kisaa tai kisailijaa joissa/joille Ozzy häviäisi.

One World -konsepti toisi ainakin aika paljon uutta kisaan. Jos ei muuta niin juonittelu ja liittoumat ainakin ovat aivan uudella tasolla, kun porukka on alusta asti samassa leirissä. Voisi olettaa, että RI -konseptista luovutaan tämän kauden jälkeen. Ei liene ollut mikään älytön menestys ja konseptina ei ole enää yllätys uusille pelaajille. Samoin kuin nämä palaavat vanhat "sankarit".
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En tiedä uskoiko Brandon oikeasti Stacyn hätävalheita, mutta reaktio Coachin tullessa kertomaan miten hommat oikeasti ovat paljasti minusta sitä oikeaa Brandonia. Heti tuli kuittia Coachin suuntaan, että mites pärjäsit kahdella edelliskerralla kisassa jne.

Hyvä huomio. Tähän Brandoniin pätee kyllä aika hyvin se mitä Sophie sanoi jo viime viikon jaksossa, että Brandon yrittää kovasti olla jotain sellaista mitä ei oikeasti ole. Eli yrittää olla joku oikeamielinen jumalan soturi mutta ei mahda sille lopulta mitään että on vaan pelkkä pikkupaskiainen.

Brandon on kyllä vähän vaikea kumppani liittoutumiseen koska on niin helvetin arvaamaton, esim. nyt paljasti Ednalle tuon liittouman ja Ednan aseman heimossa, mutta toisaalta taas Brandon on unelmakumppani finaalikolmikkoon koska eihän kukaan tule antamaan ääntään tuollaiselle.

Muuten olisi luultavasti aika turvassa, mutta jos liittouma ei halua äänestää Coachia nuoleskellutta Ednaa pois, eikä Brandon sekoa tarpeeksi on liittouman ulkopuolella oleva Mikayala aika helppo kohde. Joskin rampauttanee heimon kisamenestystä fyysissä tehtävissä.

Ikävä kyllä näin taitaa käydä. Mikaylan ainoa toivo on tuo että hän on ollut todella vahva kilpailuissa kun taas Ednasta ei ole ollut oikein mitään apua. Ja kyllähän tuo Brandonkin saattaa vielä itseään ampua jalkaan tuolla käytöksellään, Sophie on ainakin tehnyt selväksi että vaikka on liittoumassa Brandonin kanssa niin ei erityisemmin pidä tästä.

Ozzystä minulla ei ole vieläkään hyvää sanottavaa, lienee tosiaan tuo melkein voittaminen Yulin hallitsemmalla kaudella noussut pahastikkin päähän.

Mitä olen lukenut noiden entisen kilpailijoiden kertomuksia niin Ozzy oli täysi douchebag jo sillä ensimmäisellä kaudellaan. Sillä kaudella hänet vaan esitettiin hyvässä valossa koska siitä Aitu4:stä haluttiin tehdä sellainen sankaritarina-storyline ohjelmaan. Mutta ylimielinen paskiainen Ozzy on ollut aina.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös