Osaako joku kertoa sellaisen pelin missä voisi pelata samalla boxilla kaksin tai kolmin pelillä tarinaa?
Saattaapi olla myohaista, mutta mainitsenpa nyt kuitenkin.
Borderlands -pelisarja. Ykkonen ja kakkonen tulleet ulos, 2 tuli viime syksyna ja ykkonen on jo selkeasti hieman vanhempi. Itse ehka kuvailisin pelia hieman Diablo-tyylisena, jossa aseiden/kilpien yms keraily on suhteellisen isossa roolissa, mutta itse peli on raiskintaa. Graafisesti Borderlandsit eivat yrita nayttaa realistiselta vaan enemmankin ehka hieman sarjakuvamaiselta. Aseitahan peleista loytyy pelintekijoiden mukaan "Bazillions", joten sielta loytyy jotakin jokaiseen makuun. Aseissa saattaa olla vaikka mita ihmeellisimpia ominaisuuksia, joista aarimmaisena esimerkkina tuosta kakkosesta loytyva ase Bane, josta kukin voi tehda omat johtopaatokset alla olevan youtube-videon kautta, etta mita mielta on: (Youtube-linkki Borderlands 2 -gameplay videoon, jossa kaytetaan Bane-asetta
Jos oikein muistan niin ykkosessa on nelja eri hahmoluokkaa, kakkosessa niita on viisi (jos on hankkinut lisaosan), ja jokaisella hahmolla on kolme uniikkia skill treeta, joihin voi kayttaa skillpointeja, joita saa jokaisen levelin jalkeen (tosin vasta lvl5 jalkeen ja ensimmainen skill menee pakostakin action skilliin). Jokaisella hahmolla on oma action skill, esimerkkina vaikka kakkosesta Commando -hahmo, jonka action skillina on tykki, jonka voi asettaa maahan ja se alkaa ampua lahella olevia vihollisia.
Juonellisesti ei sinansa ole merkitysta aloittaako suoraan pelaamaan kakkosta, mutta suosittelen pelaamaan kummatkin lapi. Kummassakin pelissa on ikaankuin kaksi lapipeluuta, tarina/tehtavat taysin samat, mutta viholliset ovat vaikeampia toisella lapipeluulla (toki myos aseet parempia). Peleihin oleellisesti kuuluu melkoinen maara sivutehtavia, joita kannattaa tehda mahdollisuuksien mukaan jotta pysyy vahintaan samalla tasolla kuin viholliset, joten tekemista kylla loytyy. Itse juoni peleissa ei nyt ole mikaan paata huikaiseva, mutta itse olen ainakin tykannyt. Peleissa on huomattavat maarat kaikenlaisia viitteita muuhun viihdeteollisuuteen (aseiden nimia, vihollisten nimia, paikkoja, tehtavia yms).
Mikali ei tykkaa sellaisesta Diablomaisesta tavaroiden etsimisesta tappaen samaa loppupahista vastaan, niin silloin moninpeli on yllattavan toimiva. Kaksi pelaajaa pystyvat tukemaan toisiaan niin paljon paremmin (herattamaan henkiin, taidoilla joilla voi ampua toista ja toinen saa lisaa healthia yms), ettei ole tarvetta omistaa koko ajan huippuhyvia tavaroita vaan voi keskittya vaan tehtavien tekemiseen. Moninpelia pystyy samalta koneelta pelaamaan kaksi henkiloa saman aikaisesti, netin valityksella moninpeliin mahtuun 4 pelaajaa kerralla.
Titans jo mainitsikin nuo Lego-pelit. "Vahan vanhempana ihmisena", hyllysta loytyy kuitenkin Harry Potter ja Batman -versiot noista ja hinnan ollessa kohdillaan voin suositella. Paasaantoisesti erinakoista pienta pulmanratkaisua yms, ei mitenkaan haastavaa jos on kokeneempi pelaaja, mutta ihan mukavaa touhua kaksinpelina. Nuo Lego-pelit saattaa usein sisaltaa sellaisia pulmia, etta tarvitaan kaksi pelaajaa, jotta paasee tietyille alueille (ei paatarinan kannalta pakollisia).
Portal 2 sopii ongelmanratkaisusta pitaville. Itse olen pelannut vain yksinpelina, joten en osaa tarkemmin sanoa moninpeluusta, mutta kaksi pelaajaa pitaisi pystya pelaamaan jaetulla ruudulla. Yksinpeluusta jai paallimmaisena mieleen, etta on innovatiivinen ongelmanratkaisupeli.
Noita on paremman puoliskon kanssa tullu pelailtua saannollisen epasaannollisesti. Eniten aikaa kuluu ehdottomasti Borderlandsien parissa (etenkin nyt tuon 2 parissa), aivan mahtavaa viihdetta.