Suosikkipelisi

  • 14 497
  • 88

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
En löytänyt tällaista ketjua palstalta, joten päätin avata. Anteeksi, jos sellainen jossain piilossa onkin ;)

Eli, mitä kaikkia pelejä te pelailette? Onko suosikkeja?
 

Calcichew

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En löytänyt tällaista ketjua palstalta, joten päätin avata. Anteeksi, jos sellainen jossain piilossa onkin ;)

Eli, mitä kaikkia pelejä te pelailette? Onko suosikkeja?

Ylivoimanen ykkönen on julkasupäivästä lähtien ollut NHL10, sitä vaan jaksaa tahkota eikä kyllästymisen merkkejä näy.

Assassins Creed 2 oli kyllä sellainen pelikokemus, että jokaisen kannattaisi kokeilla!

RockBand&Singstar eivät petä koskaan. Loistavia viihdepelejä esim viikonloppujen kaljottelun yhteydessä.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Eli, mitä kaikkia pelejä te pelailette? Onko suosikkeja?

Hyvä ketju! Tällä hetkellä suosikkeja ovat alustalla XBOX360 NHL10, GH Metallica ja Forza 3. Räiskintäpeleistä en ole innostunut konsolilla, koska ei ole kunnon ohjausta.

Tietokoneella sitten ehdottomat suosikkipelit, joita tosin en enää pelaa paljon: Desperados: Wanted Dead Or Alive, Mafia, Richard Burns Rally ja Call Of Dutyt. Lisäksi paras nettiräiskintä, mitä olen pelannut Rainbow Six: Raven Shield

e. Boxille lisäksi Assasins Creed-pelit.
 
Viimeksi muokattu:

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Desperados: Wanted Dead Or Alive
Loistava peli! Joskus löysin pelin demon muropaketista, ja sitten piti etsiä koko peli itselle (muropakettiversiossa muuten uusi kenttä). Peli maksoin n. 9e, ja juuri eilen lähti uusintakierron käyntiin ;)

Pelin kakkososaa olen myös pelaillut

Muita suosikkeja:
- Prince of Persia-sarja
- Vanhat Tomb Raider pelit (nostalgiaa!) + Legend
- Heroes of might and magic III (miksi sen jälkeen tuli se läsähdys?)
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Loistava peli! Joskus löysin pelin demon muropaketista, ja sitten piti etsiä koko peli itselle (muropakettiversiossa muuten uusi kenttä). Peli maksoin n. 9e, ja juuri eilen lähti uusintakierron käyntiin ;)

Olen ostanut sen kahteen otteeseen ja molemmat tyhmänä mennyt myymään. Nyt on etsinnässä jälleen kerran ja mistään ei löydy. Olen jopa harkinnut sen hankkimista laittomasti, kun kaksi kertaa sen kuitenkin jo uutena ostanut. Mutta se on ehdottomasti viimeinen mahdollinen vaihtoehto.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Olen ostanut sen kahteen otteeseen ja molemmat tyhmänä mennyt myymään. Nyt on etsinnässä jälleen kerran ja mistään ei löydy. Olen jopa harkinnut sen hankkimista laittomasti, kun kaksi kertaa sen kuitenkin jo uutena ostanut. Mutta se on ehdottomasti viimeinen mahdollinen vaihtoehto.
Joo, itse en ole uskaltanut edes lainata sitä, kun viimeksi sai 2 kuukautta odotella tilausta. Mutta varsinkin tuo ensimmäinen versio on ehdottomasti yksi parhaista peleistä mitä olen koskaan pelannut.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Moni suosikkipelini on SCUMM pohjainen "seikkailupeli". Esimerkkinä nyt vaikka Day of the Tentacle, Monkey Island (1 ja 2), Indiana Jones and the Fate of Atlantis jne. Näiden lisäksi Little Big Adventure (LBA) 1 ja 2 ovat myös mieleeni, jos kyse on Pc peleistä.

NHL 2004 on myös eräänlainen kulttipeli omassa kaveripiirissäni, jota on tullut pelattua "jokunen" kerta. Eli suosikkipelini ovat hieman vanhempia pelejä.
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Ehdoton ykkönen on Football Manager -pelisarja (entinen Championship Manager). Tämä siis PC:llä.

Sitten Xboxin puolella vaikeampi nimetä suosikkia. Tulisikohan Alan Wakesta sellainen?
 

Calcichew

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyvä ketju! Tällä hetkellä suosikkeja ovat alustalla GH Metallica

Ei kuulu tähän ketjuun, mutta kysytään nyt jos joku vaikka sattuis tietämään. Eli, tuo GH Metallica, voiko sitä pelata samalla kitaralla mikä mulla on Rock Band pelissä? Jos voi niin lähtee ehdottomasti ostoon!
 

pancor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, New Orleans Saints, Україна
Moni suosikkipelini on SCUMM pohjainen "seikkailupeli". Esimerkkinä nyt vaikka Day of the Tentacle, Monkey Island (1 ja 2), Indiana Jones and the Fate of Atlantis jne. Näiden lisäksi Little Big Adventure (LBA) 1 ja 2 ovat myös mieleeni, jos kyse on Pc peleistä.

Oletko muuten koskaan kokeillut omasta mielestäni Lucas Artsin selkeästi parasta seikkailupeliä, eli Grim Fandangoa? Pelihän voitti julkaisuvuonnaan melkein kaikki mahdolliset palkinnot ja kiskoi arvioissa 9-10 jatkuvalla syötöllä mutta syystä tai toisesta ei koskaan päässyt kuluttajien suosioon vaan oli loppujenlopuksi myyntimäärissä täysi floppi. Aivan mahtava seikkailupeli mitä on TODELLA vaikea löytää nykyään myynnissä. Itse onneksi omistan kyseisen klassikon.

Olen aina ollut tyylipuhdas Pc pelaaja ja suosikkipelit vaihtelevat kausittain. Suurimpiin suosikkeihini kuitenkin lasken seuraavat pelit:
The Witcher
Football Manager(ent. Championship Manager) sarja
Jagged Alliance 2
Civilization 4
Neverwinter Nights 2+lisäosat
Madden NFL 08
World of Warcraft(nykyään tosin jo lopettanut pelaamisen)
Half Life 1/Day of Defeat (HL 1 modi, montakohan sataa tuntia sitäkin tuli aikoinaan hakattua netissä...)
Grim Fandango
Diablo 2+lisäosa(Ennen WoW:ia tuli hakattua netissä myös lukemattomia tunteja.)
 

Hanhi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, AS Roma
Viime aikoina ollaan mätätty kavereiden kanssa Age Of Empires 2: The Conquerorsia :) Huikea peli edelleen.

Olen kovin kriittinen pelien suhteen, joten hyvien pelien lista on suhteellisen pieni. Esimerkiksi nämä, alustana PC:

- Half-Life 1 & 2 (lisäosineen)
- Max Payne 1 & 2
- Call Of Dutyt (ne mitä nyt olen pelannut, 1-4)
- GTA-sarjasta 1 ja Vice City on kovia

Asennusta vailla on Settlers 7 ja odotan myös heinäkuun lopulla ilmestyvää Starcraft 2:sta.
 

Raatelurakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Liverpool, Jokerit.
Omia suosikkeja kaikkien aikojen peliksi ovat:

Jagged Alliance 1&2
Baldurs Gate 1&2
Icewind dale 1&2
Planescape Torment
X-Men Legends
Neverwinter Nights 1&2 (kaikkine lisäosineen)
Elder Scrolls IV Oblivion
God of War sarja.
Max Payne sarja.
Gran theft auto sarja.

Kai noita muitakin pelejä olisi, mutta nuo ovat niitä pelejä&sarjoja jotka ovat parhaiten mieleen painuneet.
 

#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Pittsburgh Penguins
Crash Team Racing (ps1)
-Kulttipeli. Mässyä ja frendin kanssa pelaamaan tätä oli resepti skidinä.
NHL 98 (ps1)
-Ensimmäinen lätkäpelini, joten tunnearvo on valtava. Kannessa Dominik Hasek Sabres -paidassa.
NHL 04 (ps2)
-Muistan ikuisesti kun v.2003 sain ps2:sen ja NHL 04 -pelin, aijai. Se oli ensimmäinen oikeasti hyvä lätkäpeli, ja kyllähän sitä tuli pelattua aivan helvetisti. Ensimmäistä kertaa sm-liiga & dynasty mode mukana. Dynasty moden officen sisustaminen oli neroutta! : )
NHL 10 (XBox 360)
-Yksinkertaisesti loistava peli, tullut hakattua ihan urakalla.
World of Warcraft (PC)
-Eipä tuota enää tule pelailtua, mutta pakko se on myöntää, että ko. peli on helvetin koukuttava ja hyvä.
Need For Speed - Underground (ps2)
-Toinen peli, mitä tuli vanhalla pleikkarilla hakattua todella paljon.

Siinä nyt joitakin...
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Tää on kyl aina niin ikuisuuskysymys. Itse olen tykästynyt lähtemättömästi näihin 80-luvun lopun ja 90-luvun peleihin. Absoluuttista suosikkilistaa on mahdoton tehdä. Mutta jonkinlaista listaa nyt voi yrittää väsätä...

Vanhemmista peleistä olen tykästynyt mm. seuraavin peleihin ja pelisarjoihin: Leisure Suit Larry, Indiana Jones, Commander Keen, Return to Zork ja lukuisat Sega 16 bittisen ja 8 bittisen Nintendon pelit...

2000-luvun peleistä parhaimmiksi ovat nousseet Max Paynet ja NHL-pelisarjat. EHM:ää unohtamatta.

Itselleni antoisimpia pelejä ovat kyllä nämä vanhemmat, Segan ja Nintendon pelit. Joissain peleissä vaan oli sitä jotain tunnetta, mitä useista nykypeleistä puuttuu.
 
Viimeksi muokattu:

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
1. NHL10
2. EHM07
3. Mafia 1
4. GTA4
5. Warcraft 3
6. GTA3
7. One Must Fall 2097
8. Psycho Pinball
9. Ufo 1 - Enemy Unknown
10. Ufo 2 - Terror From The Deep
11. Super Mario 3
12. NHL96
13. F1GP1
14. Detective (C64)
15. Painter Boy (C64).

Pistetään nyt vaikka tälläinen lista. Perusteluja jne sitten myöhemmin kun väsyttää vähemmän.
 

bredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sjöblom.
Pleikkari kakkonen ollut nyt viitisen vuotta alla joten kokemuksia next-gen peleistä ei vielä ole. Tällaisia kuitenkin omina suosikkeina:

- Metal Gear Solid -sarja. Ehkä huikein pelikokemus ikinä, Solid Snake on cooooool. Lähes kuin elokuvaa pelaisi. Kaikki osat pelattu läpi moneen kertaan (paitsi uusin vain kerran) ja välivideot tietysti katsottu. Täydellisyyttä.

- Hitman, osat 2,3 ja 4. Agentti neljäseiskan kanssa on vietetty monta oivaltavaa ja vapauttavaa hetkeä. Fiilis hipoo taivaita kun vihdoin keksii sen oikean tyylin murhata kohde kenenkään näkemättä ja todisteita jättämättä. Helmee!

- Crash Team Racing. Ehkä koukuttavin seurapeli ikinä. Tätä on pelattu jo yli 10 vuotta eikä hohto vieläkään himmene. Keilapommit ym. aseet ihan legendoja.

- Fifa 06. Managerimoodia olen jauhanut n. 30 kautta ja jatkuu vieläkin. Peli on tosi kankea eikä missään mielessä erityinen mutta silti sen vaan aina kaivaa kaapista esiin. Voisi ehkä päivittää uudempaan versioon.

- NHL 06. Current gen-konsolien paras urheilupeli. Tätä on myös kaveriporukalla pelattu todella monta tuntia. Kymppiä kokeilin PS3:lla ja se vaikutti kyllä uskomattomalta. Täytynee hommata boxi tai pleikkari kun rahaa liikenee.

- GTA SA. Todella laaja ympäristö ja pitkä juoni. Radiokanavat loistavia. Ehkä ainoa peli jossa voin oikeasti samaistua autolla ajoon. Jotenkin niin siistiä painaa täysiä aavikon moottoriteitä kun Toton "Hold the Line" pärähtää radiosta. Huh!


Erikoismaininnat myös Star Wars: Knights of the Old Republicille, Wolfenstein: Enemy Territorylle ja Guitar Hero kolmoselle.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Oletko muuten koskaan kokeillut omasta mielestäni Lucas Artsin selkeästi parasta seikkailupeliä, eli Grim Fandangoa? Pelihän voitti julkaisuvuonnaan melkein kaikki mahdolliset palkinnot ja kiskoi arvioissa 9-10 jatkuvalla syötöllä mutta syystä tai toisesta ei koskaan päässyt kuluttajien suosioon vaan oli loppujenlopuksi myyntimäärissä täysi floppi. Aivan mahtava seikkailupeli mitä on TODELLA vaikea löytää nykyään myynnissä. Itse onneksi omistan kyseisen klassikon.

En ole muistaakseni kokeillut mitään tuolla pelimoottorilla tehdyistä peleistä, joten ehkä pitäisi yrittää joskus! Edes jotain :)

Nintendo unohtui ihan kokonaan listoilta ja sieltä löytyy varmasti kaikille tuttuja klassikkoja.
 

pancor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, New Orleans Saints, Україна
En ole muistaakseni kokeillut mitään tuolla pelimoottorilla tehdyistä peleistä, joten ehkä pitäisi yrittää joskus! Edes jotain :)

Kannattaa todellakin kokeilla jos vain jostakin saat pelin hankittua. Loistava tarina, loistavat hahmot ja mustaa huumoria tuutin täydeltä. Eihän peli voi olla huono, kun pelihahmo on alityöllistetty viikatemies ja sidekickinä aivotoiminnaltaan hieman vajavainen oranssi peikko!
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Eli, mitä kaikkia pelejä te pelailette? Onko suosikkeja?
Useita ja useita.

Jos tarkentaisit hieman, eli: listataankos tässä alltimefavorinit vaiko tämän hetken suosikit?

Kautta aikain on parhaimmat poimintani jo eräässä aihepiirin ketjussa ennen tätä uutta luolaa jo listattuna. Tällä hetkellä menee TF2 ja ajoittainen CoD:MW2. Eli PC-pelaamista täällä, sillä konsolithan kuolivat 16-bittisten tulon myötä.
 

Jargon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pistetäänpäs vähän omaa pelaushistoriaa kun tuota huvia on tullut harrastettua jo pitkälti yli 20v.

Sen verran old school-patu tässä ollaan että oma peliharrastus on alkanut jo Philips Videopack :) / C64 / Spectrum48 aikoihin joita tuli hakattua kavereiden luona koulusta päästyä. Mieleen on jääneet tuolta ajanjaksolta ainakin River Raid, Jet Set Willy, Montezumas Rev ja Commando joita tuli hakattua aika paljon. Duunattiin Jet Settiin oikein kartta kaverin kanssa mikä oli tarkoitus lähettää Pelit lehteen mutta taisi jäädä vaiheeseen. Aika hullun hommaa jos nyt ajattelee mutta siihen aikaan ei vielä KVG toiminut :D

Sitten tuli hommattua 8bit Nintendo ja onhan silläkin alustalla aikamoisia klassikoita kuten Super Mariot, Megamanit, Turtles ym.

Seuraava konsoli oli Sega Saturn ja sillä tuli vedettyä ensimmäinen Tomb Raider moneen kertaan läpi. Tuo taitaa olla edelleen jotenkin se kaikista rakkain peli all time vaikka en sinäänsä mikään Lara Croft fani ole koskaan ollut. Jotenkin vaan fiilis ja kenttäsuunnittelu on tuossa pelissä niin kohdallaan että tuskin tulee enää saatua sellaisia fiilareita mistään pelistä.

Saturnin jälkeen tuli hommattua PS1 ja silloin tuli innostuttua lätkäpeleistä ja NHL95 jälkeen onkin tullut hommattua paria poikkeusta lukuunottamatta kaikki EA:n änärit. Olihan tuolle monia muitakin hyviä pelejä kuten Metal Gear Solid ja Final Fantasy 7/9/10.

PS2 jatkoi samaa trendiä ja loistavina peleinä on mieleen jääneet esim. Ico ja MGS2.

PC:lläkin on tullut huiskittua Diabloa ja Quake1:stä jonkun verran mutta jotenkin ei ole tuo PC pelaaminen ikinä napannut niin paljoa kun en sinäänsä ole tietokoneista ja niiden päivittämisestä kovin kiinnostunut eikä ole jaksanut uusia rautaa parin vuoden välein mitä nuo uutuuspelit vaatisivat.

Käsikonsoleista on tullut hommattua DSlite ja vanha PSP kun joskus halvalla sai. Puzzle Quest 1 on kyllä pirun hyvä peli ihan kummalle vaan noista.

2007 tuli hommattua X360 ja oikeastaan viimeiset pari kolme vuotta on tullut pelattua enemmän kuin koskaan. Turha TV:n katsominen on jäänyt nykyään todella vähäiselle joten helposti menee 2-3 tuntia illassa boxin ääressä jos vaimo antaa pelata. Ja jos vaimo antaa niin silloin ei pelata :). Boxin parissa on tullut hakattua NHL07-NHL10:ä niin paljon ettei jaksa edes ajatella. Lisäksi loistavia pelejä ovat omaan makuun olleet esim. Mass Effect 1 ja 2, Dragon Age Origins sekä Fallout 3. Nyt on kovat odotuksen Alan Wakeen joten se on sitten seuraavana hankintalistalla.

Myönnän, olen elämäntapa-pelaaja ja uskon että tulee hakattua tattia niin pitkään kuin ohjain pysyy kädessä ja ruudusta jotain näkee.
 

Weagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Red Rockers
Itseä vähän ihmetyttää tuon Assassins Creedin hehkutus. Ilmeisesti tuo kakkososa on sitten parempi, mutta ykkönen ei ainakaan itseeni tehnyt mitään vaikutusta. Varmaan kaksi tuntia jaksoi pelata koko peliä, ennekuin laitoin sen myyntiin. Ei siis ole tullut mieleenkään ostaa jatko-osaa.

Tässä muutamia suosikkejani:
NHL10 (ja NHL Arcade), Heavy Rain, GTA:t, GT:t, CoD4.
 

Raatelurakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Liverpool, Jokerit.
Itseä vähän ihmetyttää tuon Assassins Creedin hehkutus. Ilmeisesti tuo kakkososa on sitten parempi, mutta ykkönen ei ainakaan itseeni tehnyt mitään vaikutusta. Varmaan kaksi tuntia jaksoi pelata koko peliä, ennekuin laitoin sen myyntiin. Ei siis ole tullut mieleenkään ostaa jatko-osaa.

Tässä muutamia suosikkejani:
NHL10 (ja NHL Arcade), Heavy Rain, GTA:t, GT:t, CoD4.

Onko ps3 versio? Mikäli on niin myyppäs minulle. On se oikeasti hyvä peli, jos kohta toistaa itseään jonkun verran.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös