Suosikkioluesi

  • 27 084
  • 246

Suosikkiolusesi

  • Karjala

    Ääniä: 53 10,5%
  • Lapin Kulta

    Ääniä: 51 10,1%
  • Koff

    Ääniä: 168 33,1%
  • Olvi

    Ääniä: 42 8,3%
  • Olvi CXX

    Ääniä: 12 2,4%
  • Tuborg

    Ääniä: 12 2,4%
  • Carlsberg

    Ääniä: 61 12,0%
  • Juon vain siideriä, olut on helkkarin pahaa

    Ääniä: 43 8,5%
  • Äidinmaito tai vastike

    Ääniä: 20 3,9%
  • Pepsimax, maximum taste no sugar.....

    Ääniä: 45 8,9%

  • Äänestäjiä
    507

Sörkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Karhu. Porilainen.

Yleensä ostan Karhu-mäyriksen kaupasta, vaikka muita mäyriksiä saisi halvemmalla. Mutta kyllä ne muutkin oluet lorisee kurkusta alas jos ei ole muuta saatavilla.
 

Pioneer

Jäsen
Suosikkiolutta on vaikea valita, sillä hyviä oluita on maailma täynnä.

Sen sijaan löysin tänään yhden kummallisimman makuisista oluista koskaan. Aecht Schlenferla Rauchbier. Oli Alkossa sesonkioluena ja nappasin yhden pullon kokeeksi mukaan perinteisen jouluviskin (Laphroaig) kylkiäisenä. Jos savusaunan aromit pullotettaisiin, niin eiköhän se olisi jotakuinkin tässä. Savuolut on kummallista, jos joku on.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Carlsberg: Yliarvostettu ulkomainen olut

Ruskeassa pullossa myytävä Carlsberg... Mikä helevetti siinä on niin hienoa? Probably the Best Beer in the World... Vitut, sanon minä.

Tuotahan myydään suomalaisissa vähittäismyymälöissä kuten K-Marketissa. Carlsberg on kuin Lapin Kultaa johon on lisätty vähän pahaa makua.

Suomalainen keskiolut on parasta. Siinä on makua ja asennetta.

Lapin Kulta.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Uleåborgir kirjoitti:
Tuotahan myydään suomalaisissa vähittäismyymälöissä kuten K-Marketissa. Carlsberg on kuin Lapin Kultaa johon on lisätty vähän pahaa makua.

Suomalainen keskiolut on parasta. Siinä on makua ja asennetta.

Lapin Kulta.
Onko tää joku vitsi? Vai enkö mä vaan osaa? Tosin, olen jo pari vuotta ostanut Carlsbergini vihreässä tölkissä, en ruskeassa pullossa. Ehkäpä tässä on joku vastaava kuin Kerava-Pori-jutuissa? Teimme muuten tuossa äskettäin havainnon, että Krunikan Zinnkellerin hanasta tuleva Calle on eri kamaa kuin Liisankadulla sijaitsevan savuttoman räkälän samanniminen. No, olihan se hintakin eri.

lapinkulta. En ole koskaan juonut tunturipurosta, mutta voisin kuvitella siinä olevan enemmän makua kuin lapinkullassa.
 

scholl

Jäsen
Uleåborgir kirjoitti:
Ruskeassa pullossa myytävä Carlsberg... Mikä helevetti siinä on niin hienoa?

Ruskeassa pullossa myytävä Carlsberg on suomalaista Keravalla pullotettua mietoa Carlsbergia. Tanskalainen on vahvempaa ja myydään kapeakaulaisessa vihreässä pullossa.
 

MC61

Jäsen
Suosikkijoukkue
rystylätty
Koska Nikolai puuttuu listalta, en voi äänestää.

Se on tällä hetkellä paras öl, vaikka naapurin sponssin onkin.
 

Freeble

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Karhu on parasta, älä muuta varasta.

Liityn sankkaan Karhun kannattajakuntaan. Joskus taannoin parhaan oluen tittelistä kamppaili myös Koff, mutta ei enää.

Mikäli olutta otan, otan Karhua.
 

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Karhua mieluiten, mutta kylmänä menee todellisuudessa alas mikä tahansa. Välillä jopa Lapin kulta maistuu hyvältä. Mun makuaistilla ei erota oikeasti makuja toisistaan. Kaikki riippuu fiiliksestä. Välillä tumma olut on todella hyvää, välillä lagerit maistuu paremmilta.
 

Vesku

Jäsen
Suomalaisista pullo-oluista tämänhetkisten makufiilisten mukaan:

1. Karhu
2. Lapin Kulta
3. Olvi

KOFF on vaihtoehto oluelle. Hyi sattana.

Karjala = Juntit, joilla on viikset ja persvako törröttää liian pienistä farmarihousuista. Suomi maailmanmestari ysiviis Karjala -lippikset. Suomi Finland Perkele -paitaiset amikset. Tappara. Oluen ostokin on imagokysymys, enkä halua samaistua tuohon ryhmään, ellei ole pakko.
 
Viimeksi muokattu:

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
TML kirjoitti:
Mitähän mieltä miehet täällä ovat San Miguel -oluesta? Miehethän sitä olutta juovat.
Ihan perus-lager. Ei siis hyvää eikä pahaa. Menee ruokajuomana, varsinkin hot wingsien kanssa.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Boddington Pub Ale

Haltuuni joutui laatikollinen Boddingtonia, 0,5 l tölkkejä, joissa mukana kaasupanos. Juoma tuntuu aavistuksen väljähtyneeltä - mukava maku, mutta aika vähän tuntuisesti hiilihappoa. Tietääkö joku, että onko tavaraa säilytetty väärin vai pitääkö sen olla tällaista "vähäkuplaista?"
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Noihin kotimaisiin olusiin en ole oikein saanut makua, jos olutta juon niin se on tummaa Velkopopovichyä (ihan saletti ettei mennyt oikein).
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ruutuässä kirjoitti:
Karhu sanoo RAU.
Eikös se ollut Linkku Lindegren, joka sanoi RAU?

Tuohon finnjewelin karhuherra Boddington-kyssäriin vastaisin, että kyllä tuo on sille ihan luontainen olotila. Alet ovat yleensäkin aika vähähappoisia, kuplien koko taas riippuu siitä kaasusta, millä ne kuplat saadaan aikaan. Noissa tölkeissähän on tyypillisesti typpipanos, joka tuottaa pienempiä kuplia. Se selittää samalla vähähiilihappoisuuden. Toivottavasti en puhunut kovin paljon läpiä päähäni, ulkomuistista kun vetelen. Ja se väljähtyneisyys on sitten maistajan suussa. Ne aromit pitää vain osata kaivaa sieltä esille. Kotimaisen lagerin suhteen se on aika epätoivoinen tehtävä, kun niitä ei juurikaan ole.
 

Boddington

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Se on Paddington, Ossi prkl! En kai mä nyt jonkin nallukan mukaan nickiäni valitse...

Mutta joo, mutta mun kai kuuluu tähän noin niin kuin viran puolesta vastata: kyllä sen semmoista kuuluu ollakin, niin kuin Ossi tuossa tarinoikin. Eri asia sitten tietty on jos kaasupatruuna on ollut jotenkin viallinen. Sanoisin kuitenkin että suomilagereihin tottuneelle B. on varmasti hyvinkin vähähappoisen oloista, ja juuri siksi niistä itse pidänkin.

Mutta vahvistetaan Ossin jutut tuota pikku nyanssia lukuunottamatta.
 

jepujee

Jäsen
Suosikkijoukkue
PK-seudun joukkueet
Pinnalla juuri nyt: Švyturys Baltijos IV B

yllättävän hyvä tumma olut Liettuasta.

0,5 l / 2,13 €
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Boddington kirjoitti:
Se on Paddington, Ossi prkl! En kai mä nyt jonkin nallukan mukaan nickiäni valitse...
Olen pahoillani. Virhe oli tarkoituksellinen, mutta ei missään nimessä loukkausmielessä sinua kohtaan. Pitääkin olla tarkempi, missä noita epätoivoisia vitsejään viljelee.

Tuopista B on yksi suosikkejani, jos jotain muuta kuin stoutia pitää juoda. Tölkistä en ole sitä muistaakseni kaatanut lasiini, mutta eiköhän sekin ihan kelvollista ole.
 

Boddington

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ossi; enpä mä siitä kovin suurta traumaa saanut... etpä muuten ole ensimmäinen joka täällä saman heittää.

B tosiaan on tölkistäkin ihan jees, mutta aika suolaisen hintaista: paikallisessa K-marketissa ujot 3,90 euroa/tölkki
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Laivalta tuli ostettua laatikko Saku Tumea. Ja hyvää on. 6.7% taisi olla vahvuus.
 

late67

Jäsen
Suosikkijoukkue
jyp
Kotimaiset lager-oluet mielestäni lähes samanmakuisia, siis Koff,Karjala,Olvi tai Lapin Kulta. No kaikki kelpaa kunhan on olutta, pahat oluet on ollut harvassa!
Nyt maistelussa Tallinnan laivalta tuotu tummaolut Saarenmaa Tume 6,5%, hyvää sekin.
Äsken testissä Saksasta tuotu Hansa 5,0% ja oli muuten helvatin hyvää saunan jälkeen.
Ilta jatkuu ja testaamme lisää...
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
yhyy. itkupotkuraivari ja silleen. Karhu on ensimmäinen, mutta ei edes äänestettävissä. Kuitenkin Karhu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös