Suosikkioluesi

  • 27 127
  • 246

Suosikkiolusesi

  • Karjala

    Ääniä: 53 10,5%
  • Lapin Kulta

    Ääniä: 51 10,1%
  • Koff

    Ääniä: 168 33,1%
  • Olvi

    Ääniä: 42 8,3%
  • Olvi CXX

    Ääniä: 12 2,4%
  • Tuborg

    Ääniä: 12 2,4%
  • Carlsberg

    Ääniä: 61 12,0%
  • Juon vain siideriä, olut on helkkarin pahaa

    Ääniä: 43 8,5%
  • Äidinmaito tai vastike

    Ääniä: 20 3,9%
  • Pepsimax, maximum taste no sugar.....

    Ääniä: 45 8,9%

  • Äänestäjiä
    507

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Kyllä tuota Karjalaa useimmiten tulee nautittua, lähinnä hinnan perusteella kyllä mennään.
 

TML

Jäsen
Noista vaihtoehdoista täytynee valita Karjala, mutta San Miguel on ehdoton suosikkini muuten.

Hook ravintolaan ja siipiä ja San Miguel. Nam ;)
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Oheiselta listalta tulee Olvia juotua.
 

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
Vähäisen olutkokemukseni perusteella A. Le Coq.
 

St. Pat

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NUFC, Les Canadiens
Carlsberin valitsin noista koska j"okin muu mikä?" -vaitoehto uupui. Muuten tulee mieluummin juotua vaikkapa Guinnessia ja Spitfireä.
 

Kalba

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yleensä tulee juotua Karhun kolmosta. Usein olen myös hairahtanut Karhun Tosi Vahvaan 8,0% olueeseen. Hyvää suuresta alkoholiprosentista huolimatta.
 

Serge

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi
Koffia äänestin, mutta Karhukin on erittäin juomakelpoista. Kertooko joku viisaampi mulle mitä eroa on onko pantu Porissa tahi Keravalla? Mä en näin nuorena vielä ole mitään eroa huomannu, tai edes ikinä kiinnittäny huomiota missä se on pantu.
 

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Omat suosikkini ovat Karhu III ja Urho. Varsinkin jälkimmäinen on aika aliarvostettua bisseä.
 

scholl

Jäsen
Ei mikään kotimaassa tehty oikein maita.

Mutta seuraavat ovat sellaisia mitkä menevät kyllä koneeseen:

-Foster's
-Carlsberg
-Nikolai
-Sandels
 
scholl kirjoitti:
Ei mikään kotimaassa tehty oikein maita.

Mutta seuraavat ovat sellaisia mitkä menevät kyllä koneeseen:

-Sandels

Voin olla väärässäkin, mutta eikös Sandels ole Olvin valmistamaa olutta ja ihan Suomessa (kotimaassasi(?)) tehty?

Niin, ja itsehän suosin Koffia tai Karhua. Miksi ei Karhu muuten ole tuossa listalla?

Karjalaa en taas jostain syystä voi sietää.
 

scholl

Jäsen
Lakaisija kirjoitti:
Voin olla väärässäkin, mutta eikös Sandels ole Olvin valmistamaa olutta ja ihan Suomessa (kotimaassasi(?)) tehty?

.

Kaikki nuo ovat Suomessa tehtyjä.

Tarkoitin vain, ettei mikään noista oikein maita, mutta nuo neljä kotimaassa tehtyä menevät koneeseen. Foster'sissa suosin kyllä mielummin 5% tölkkejä, joita Siljalta saa tai niitä korkeakaulaisia pulloja ja Carlsbergissakin se Tanskassa tehty moska on parempaa. Nikolai ja Sandels ovat suomalaisia.

Parhaat oluet tehdään jossain muualla kuin Suomessa.
 
scholl kirjoitti:
Kaikki nuo ovat Suomessa tehtyjä.

Tarkoitin vain, ettei mikään noista oikein maita, mutta nuo neljä kotimaassa tehtyä menevät koneeseen. Foster'sissa suosin kyllä mielummin 5% tölkkejä, joita Siljalta saa tai niitä korkeakaulaisia pulloja ja Carlsbergissakin se Tanskassa tehty moska on parempaa. Nikolai ja Sandels ovat suomalaisia

Juu, sori, ymmärsin väärin.

scholl kirjoitti:
Parhaat oluet tehdään jossain muualla kuin Suomessa.

Tästä olen jossain määrin samaa mieltä. Josta tuleekin mieleeni, että ehkä parasta juomaani olutta on ollut espanjalainen San Miguel - olut. Tätä on pitänyt joskus etsiä ja ostaa täällä suomessakin, mutta ainahan se on noiden perus Suomi-bissejen juomiseksi lopulta mennyt.
 

peikko#13

Jäsen
Serge kirjoitti:
Kertooko joku viisaampi mulle mitä eroa on onko pantu Porissa tahi Keravalla? Mä en näin nuorena vielä ole mitään eroa huomannu, tai edes ikinä kiinnittäny huomiota missä se on pantu.

Tuosta viisammasta tiedä, mutta Keravan tekele maistuu ihan kuselta, jatketun makuista niinkuin monesti baareissa euron päivillä. Äänestyksen vaihtoehdot on aika hanurista kun ei edes -ylivoimainen suomalainen olut- Sandels ole mukana. Eipä sillä, kaikki käy kun on tarpeeksi jano.
 

scholl

Jäsen
Lakaisija kirjoitti:
Tästä olen jossain määrin samaa mieltä. Josta tuleekin mieleeni, että ehkä parasta juomaani olutta on ollut espanjalainen San Miguel - olut. Tätä on pitänyt joskus etsiä ja ostaa täällä suomessakin, mutta ainahan se on noiden perus Suomi-bissejen juomiseksi lopulta mennyt.

Aika hauskaa muuten, että espanjalaisista oluista tunnetuimmaksi on noussut juuri San Miguel, joka on itse asiassa alunperin filippiiniläinen ja sielläpäin liikkuvat havaitsevat merkin olevan siellä aivan ykkönen. No joka tapauksessa Suomessa San Migueliä on kaupasta saanut ehkäpä kymmenkunta vuotta. Suosittelisin välttämään 1516 olutta, jos sitä vielä marketeissa on. Maku on lievästi sanottuna omituinen. Sen lisäksi on saatavilla täällä muistaakseni special merkinnällä kolmosen vahvuista ja export merkinnällä 5,4% olutta. Aiemmin tuota mietoa oli kaupoissa jopa 0,7l pulloissa, nykyään se taitaa olla puolen litran tölkeissä. Itse pidän parhaimman makuisena tuota 5,4%:sta, jota Suomessa on saatavilla 0,33l pulloissa. Se on samaa, mitä pääasiassa tölkit Espanjassa ovat.

Aika monessa baarissakin tuota olutta saa.
 

SGD

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei raha kiekkoa
Ei ole yhtä parasta. Kalja on yleisesti ottaen ihan helvetin hyvää.

Viime lauantaina taisin vetää eniten Erdingeriä, eli laitetaan että se on "parasta juuri nyt". Kaikkien aikojen ykkönen on kuitenkin KOFF.

Sitä olen aina ihmetellyt, että kun saksalaiset muka tekevät omastaankin mielestä maailman parasta bisseä, miksi helvetissä ne sekoittavat siihen limonadia??? Radler on ehkä hirveintä oluen raiskausta jenkki-Budin jälkeen. Pahin tällainen yhdistelmä jota olen maistanut kulki nimella Bananenweizen, eli vehnäolutta ja banaanimehua fiftyfifty. Siinä sitä olutkulttuuria, hyi elämä.
 

scholl

Jäsen
SGD kirjoitti:
Sitä olen aina ihmetellyt, että kun saksalaiset muka tekevät omastaankin mielestä maailman parasta bisseä, miksi helvetissä ne sekoittavat siihen limonadia??? Radler on ehkä hirveintä oluen raiskausta jenkki-Budin jälkeen. Pahin tällainen yhdistelmä jota olen maistanut kulki nimella Bananenweizen, eli vehnäolutta ja banaanimehua fiftyfifty. Siinä sitä olutkulttuuria, hyi elämä.

Radla on tarkoitettu naisille. Siellähän ei siideriä juuri juoda.

EDIT: Vakavasti jos puhutaan niin tuossa asiassa ei kyllä voi syyttää saksalaisia. Radler on baijerilainen juoma ja nimensä mukaisesti saanut alkunsa tarjoamalla sitä fillaristeille. Ei aja liian jurrissa himaan, kun juoma on laimeaa. Ja koska tuopit on isoja (Mass=1 litra) niin tuollainen vähäalkoholinen moska on tietysti nimenomaan naisten suosiossa ja myöskin janojuomana lämpimällä joidenkin suosiossa
 

solamnic76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlos Tevez... siis punaistako pitää kumartaa?
Tsekkiläisen Velkopovicky (tai jotain) vaalea Svetly. Pehmeä, samettinen ja upea jälkimaku. 4%

1,75€ Prismasta.

Kokeilkaa.
 

Serge

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi
peikko#13 kirjoitti:
Tuosta viisammasta tiedä, mutta Keravan tekele maistuu ihan kuselta, jatketun makuista niinkuin monesti baareissa euron päivillä.

Just, no lukeeko se siinä sixpackin kyljessä missä se on pantu? Jos vaikka alkais jatkossa ihan tätä Porin tekelettä metsästämään.
 

TaoTao

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Serge kirjoitti:
Just, no lukeeko se siinä sixpackin kyljessä missä se on pantu? Jos vaikka alkais jatkossa ihan tätä Porin tekelettä metsästämään.

Pullossa on sellainen valkoisella kirjailtu numerosarja, joka alkaa K tai P kirjaimella. Kirjaimesta sitten voi jo päätellä missä se on pantu.

Olen kuullut myös hirveitä huhuja ns. "sisäpiiriläiseltä", että joitakin eriä kaljaa kiikutettaisiin kerava-pori välillä ja se vain pullotettaisiin toisella paikkakunnalla.

Eikö mihinkään voi enää luottaa... *NIIF*
 

Boddington

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
scholl kirjoitti:
Radla on tarkoitettu naisille. Siellähän ei siideriä juuri juoda.

EDIT: Vakavasti jos puhutaan niin tuossa asiassa ei kyllä voi syyttää saksalaisia. Radler on baijerilainen juoma ja nimensä mukaisesti saanut alkunsa tarjoamalla sitä fillaristeille. Ei aja liian jurrissa himaan, kun juoma on laimeaa. Ja koska tuopit on isoja (Mass=1 litra) niin tuollainen vähäalkoholinen moska on tietysti nimenomaan naisten suosiossa ja myöskin janojuomana lämpimällä joidenkin suosiossa

No niin no, tästähän voidaan taas olla montaa mieltä. Mieluummin minä radleria vetelen mökin saunan kattoa tehdessä kuin perusbisseä; kyllä vituttaisi ruveta paikkailemaan jälkeenpäin - kattoa tai itseään, ihan sama.

Ja mitä väitteeseen naisten juomasta tulee, niin voinpa olla eri mieltä. Ainakaan Freiburgin jokirannassa ei raavastakaan miestä (en nyt puhu itsestäni...) katsottu kieroon, kun 40 asteen helteellä vähän miksaili. Tosin ainesten määrällä saattoi olla vaikutusta asiaan?

Niin ja oikeasti; musta se on itse asiassa aika hyvääkin, pitää vain unohtaa juovansa olutta. Sitäpaitsi juurikin kuumalla radler ajaa hienosti asiansa; alkoholihan on aikamoinen diureetti, joten R:a lipittelemällä pystyy hyvin ehkäisemään nestehukkaa.
 

Boddington

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Skoda kirjoitti:
Kotiin kannattaa kantaa John Smithiä tölkissä.

Taidat asua Englannissa? Olen äärimmäisen katkera kun kyseisen nektarin tuonti Suomeen lopetettiin; täällä Helsingissä ainakin Mollystä tuota sai, vieläpä hanasta.

Todella hyvä olut, lähes yhtä hyvää kuin Boddington's pub ale... Niin ja tosiaan topicciin: kotimaisista tulee ostettua Sandelsia tai sen puuttuessa Koffia.
 
Lappari, Karhu ja Koff uppoavat parhaiten. Kehnoiten Karjala ja Olvi, ne nyt vaan maistuvat vetiselle paskalle. Tosin ainakin ensin mainittua on tullut juotua tänäkin vuonna satoja pulloja, mokomaa kuraa kun myydään lähimarketissa alennuksella ympäri vuoden. No ihan hyvää sekin on.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös