Lannoitteita, ammoniakkia ja nikkeliähän Venäjältä enää tulee junalla(metanolikin kuljetus taisi loppua pakotteisiin?). Yarakin koittaa saada vissiin logistiikkaa jatkossa toimimaan, että Siilinjärvelle saataisiin ammoniakit raiteitse Suomen satamista. Toisaalta jos Venäjä saisi logistiikan toimimaan toisin niin saisihan se Kotkasta(minne ne tulee Venäjältä) lastattavat lannoitteetkin mahdollisesti omistakin satamista maailmalle. Toki se yksi lannoitevalmistaja siellä Niiralassa minne tulee Venäjältä tavaraa. Harjavalta voisi ehkä hyödyntää Yaran logistiikkaa ammoniakissa, mutta nikkeli se ongelma. Taitaa sitä kotimaastakin vähän tulla (Talvivaara/Kevitsa?)
Mutta sitä ihmettelen että Saimaan kanavan vuokrasopimus edelleen olemassa.. Olisi nyt luullut että jompikumpi olisi sen jo irtisanonut.
Mutta sitä ihmettelen että Saimaan kanavan vuokrasopimus edelleen olemassa.. Olisi nyt luullut että jompikumpi olisi sen jo irtisanonut.