En koko tekstiä viittinyt quottaa, mutta olennaisen. Samaa mieltä kyllä Jokisesta. Vaikea on hyväksyä miehen jättämistä pois. Onko Jalonen katsonut, että Jokinen ei saisi sitä roolia mitä se änärissä pelaa ja muuhun rooliin on sopivampi jannu - vaikea sanoa, mutta tällä hetkellä Pitkäsen ja Jokisen yhteistyö sujuu aika mukavasti. Onko meillä varaa sellaista rikkoa?
Tähän saatiin taas viime yönä vahvistusta, sillä JJ teki tehot 2+1 (joskin maalit tulivat ylivoimalla, joten niitä ei ilmeisesti voi laskea?) ja Pitkänen 0+3. Toisen maalin JJ teki tuttuun tyyliin keskeltä purjehtimalla Pitkäsen upeasta ja tarkasta syötöstä siniviivan tuntumaan. Taisi olla kolmas tai neljäs samanlainen maali tällä kaudella. Tämän kaksikon yhteistyö on ollut kauden aikana hyökkäyspäässä ihailtavaa. Katostaan nyt ketkä noista neljästä loukkaantujasta ehtii toipua ennen kisoja, mutta voi sanoa tässä tilanteessa, että ONNEKSI meillä on Jokisen tasoinen varamies stunttaamassa. Toki eihän Jokinen välttämättä Jalosen papereissa ole korvaaja nro.1.
Minä ihmettelen tuota Selänteen ja Koivun
vähättelyä , vaikka onhan se totta ettei kumpikaan olisi mahtunut esim. Team Canadan joukkueeseen, mutta me puhutaan nyt Suomen maajoukkueesta ja arvokisoissa erikoistilannepelaaminen on kuitenkin erittäin tärkeää, sillä pelejä on vähän ja yksittäiset pelit voidaan pilata tai kruunata erikoistilannepelaamisella. Selänne on edelleen yksi NHL:n tehokkaimmista pelaajista ylivoimalla (ei pohjaudu tilastotietoon, sori) ja Saku Koivu on ainakin niissä Anaheimin peleissä, joita tällä kaudella olen katsonut, hoitanut alivoimapelin erittäin mallikkaasti. Ja tosiaan viime aikojen otteluissa piste/peli tehot ja muutenkin erittäin mallikkaat peliotteet puoltavat Koivun tarvetta Suomen joukkueelle.
Tuomo Ruudun merkitystä joukkueelle ei lasketa pelkästään tehojen kautta, vaikka tehot ovat tällä kaudella olleet melko hyvät. Tuomo oli Carolinan tärkein kenttäpelaaja "vaikeina aikoina", jolloin tappioita tuli. Tuomon esimerkki, asenne, fyysinen peli ja myös ne tehot pitivät ja sytyttivät Carolinan monessa ottelussa uudenlaiseen taisteluun. Tuomo Ruutu on Leijonien näköinen pelaaja. Jere Lehtinen on kiva ja arvokas pelaaja, mutta en ole nähnyt hänen pelejään tällä kaudella, joten en voi arvioida hänen tasoaan kuin mutu-tuntumalla, joten sitä en tee. Osittain tästä johtuen hänet
minä voisin helpoiten jättää kisakoneesta jo tässä vaiheessa pois.
Minun mielestä olympialaisiin ja World Cupiin tulee aina valita kyseisen hetken maan parhaat pelaajat, koska miksi ihmeessä ajatellaan tulevaisuutta kun käsillä on tämä hetki ja mahdollisimman kovatasoiset karkelot? MM-kisat ovat tässä suhteessa erilaiset karkelot, sillä MM-kisojen arvo ei ainakaan minun mittarilla ole niin suuri kuin näiden kahden ym. karkeloiden. MM-kisoissa minä hyväksyn myös "testailun" ja tulevaisuuteen katselun, sillä ne kasvattavat, kehittävät ja antavat hyvää kv-kokemusta suurempia pelejä varten.
Kaikesta huolimatta ja siitä johtuen, elämme jännittäviä aikoja.