Jahas, on taas se aika vuodesta, täytyy tässä vaiheessa laittaa omakin veikkaus Suomen joukkueesta ihan kirjallisena tänne. Luulen että Jalonen kokoaa tällaisen joukkueen tämänhetkisen tilanteen perusteella, loukkaantumisiahan voi aina tulla.
T.Ruutu- M.Koivu- Hagman
J.Jokinen- O. Jokinen- Filppula
Lehtinen- S.Koivu- Selänne
J.Ruutu- N.Kapanen- Pyörälä
S.Bergenheim
Joukkueen kokoaminen on vaikeinta hyökkääjien osalta koska variaatiomahdollisuuksia löytyy. 1.- ja 4.ketju eivät tuota suuria ongelmia poislukien Mikon toinen laituri. 2.- ja 3. ketjujen koostumukset tuottavat varmasti valmennusjohdolle enemmän päänvaivaa.
Ehkä ongelmallisin pala palapelissä on O.Jokinen. Itse tulin pähkäilyssäni siihen lopputulokseen että O.Jokinen on loppupeleissä kuitenkin niin hyvä pelaaja että hänet kannattaa ottaa mukaan. Hänestä saataisiin mielestäni suurin hyöty ketjussa jossa toisella laidalla olisi J.Jokinen, joka on hyvä nimenomaan pelinrakentajana. Alunperin kaavailin Jussia kyllä ykköseen mutta Hagmanin avulla OJ:sta ei saada kaikkea irti. Jokiset pelasivat yhdessä Torinossa ja se on ehkäpä paras vaihtoehto nytkin, neljä vuotta sitten toisessa laidassa oli Peltonen, nyt Filppula, mikäli kuntoutuu.
Lehtisen kunto on tietysti hieman arvoitus ja osittain senkin takia Pyörälä on oltava joukkueessa mukana, koska pystyy pelaamaan lähes jokaista paikkaa ja roolia mitä tarjotaan, hän olisi myös aika luonteva korvaaja Jerelle. Uskoisin että nelosketju koostumuksessa Ruutu-Kapanen-Pyörälä toimisi loistavasti, luotettava puolustussuuntaan mutta myös hyökkäyssuuntaan saattaisi jonkin verran tehoja tulla. S.Bergenheim toimisi eräänlaisena täsmälääkkeenä siinä vaiheessa jos esim. kesken ottelun tarvitaan lisää luistelua, liikettä ja energiaa kentälle.
Timonen- Salo
Pitkänen- Lydman
Kukkonen- Lepistö
Väänänen
Luulisin että kuusi ensimmäistä pakkia menevät noin mutta sen jälkeen pitää miettiä halutaanko kiekollista taitoa vai esim. hyvä av-pelaaja. Itse kallistuisin sille kannalle että Väänänen voisi olla mukana, jotta kuormitusta voidaan jakaa ja kärkipuolustajien ei tarvitsisi urakoida niin paljoa av:llä.
Kiprusoff
Bäckström
Niittymäki
Maalivahdeista ei ole paljoa sanottavaa, jos asiat ovat Jalosen ja Kiprusoffin välillä selvät, on hän varmaankin ykköstorjuja kisoissa.