Mainos

Suomi-USA, pohdiskelut

• 8 223
  • 107

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti hammer lynx
Tarkista TM lääkityksesi. Kukaan ei allekirjoita mielipiteitäsi Helmisen "jotekuten" pärjäämisestä.
Itse olisin valinnut joukkueeseen sekä Ojasen, että Viitakosken.
Koita saada elämääsi muutakin sisältöä, kuin Ilves-viha.

Mahtaa olla kamalaa, kun Mertaranta kehuu Raipea. Vai katsotko Suomen pelejä lainkaan, kun kaikkien aikojen huonoin Tamperelainen sentteri on kisoissa ja kaikkien aikojen paras ei?

:cool:

Minun elämässäni on paljonkin sisältöä mutta toki kaiken muun ohella en voi olla kommentoimatta tässä kisojen aikanakin muutamia Aran tekemiä virheitä valintojen osalta. Raipen valinta kisoihin oli se kaikista suurin virhe mitä ei enää pystytä jälkeenpäin paikkaamaan joten olisi se nyt herran jumala ihme jos ei kukaan muistuttaisi Arajuurta kyseisestä virheesta. Pitäisikö kaikkien tyytyä vain hymistelemään että oi kuinka oikeudenmukaiset valinnat SLC:n joukkuetta ajatellen Arajuuri teki? Ei missään nimessä. Kuten olen aikaisemmassa kommentissani maininnut niin tähän mennessä kahdessa pelatussa pelissä Raipe on vielä säilyttänyt kasvonsa. Ei mies missään nimessä hyvä ole ollut mutta odotin kyllä että olisi vielä paljon paskemminkin pelannut.

Minä katson kaikki Suomen pelit jo pelkästään senkin takia että Suomen joukkueessa on useita pelaajia joiden esityksiä on ilo nähdä. Samoin muissakin joukkueissa on taitavia pelaajia joita kannattaa katsoa. Mertarannan kehut yksittäisistä pelaajista eivät minua juurikaan liikuta. Mertsin kuuluukin olla tunnelman nostattaja mutta pystyn kyllä ihan itse päättelemään, mitkä kehut ovat oikeutettuja ja mitkä eivät.

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti Baritoni

Menehän rassaamaan sitä mopoasi.

B

Suosittelen sinulle samaa vai onko sinulla riittävästi edes vielä ikää mopolla ajaa? Kommenttisi perusteella ei taida olla.

Matti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Viestin lähetti TM
Kuten olen aikaisemmassa kommentissani maininnut niin tähän mennessä kahdessa pelatussa pelissä Raipe on vielä säilyttänyt kasvonsa. Ei mies missään nimessä hyvä ole ollut mutta odotin kyllä että olisi vielä paljon paskemminkin pelannut.
Älähän nyt, TM, tämähän menee jo ihan Raipen hymistelemiseksi.

Ande

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
TM:

Kantasi tiedetään jo, miksi intät aina ja jatkuvasti samoja asioita;
Raimo on huono, Raimo on aina ollut huono, Raimoa ei olisi pitänyt valita, Ojanen on parempi, Aravirta on huono, Aravirta ei ole koskaan onnistunut, Ojanen olisi onnistunut paljon paremmin, en kuitenkaan vihaa Raimoa, elämässäni on paljon muutakin sisältöä, Raimo ei pelannut kuitenkaan hyvin... jne jne jne.

Minä katson pelejä kokonaisuutena. En esim. seuraile erityisellä silmällä ex-Tappara Nummisen mahdollisia mokia ja toitottele niitä sitten suureen ääneen palstoilla.
Omasta (kuten suuren osankin) mielestä Raimo on täyttänyt tehtävänsä "ihan hyvin" kisoissa tähänmennessä. Nelosketjussa ei käsittääkseni ole piste/maalipaineita, oma pää puhtaana ja olet hoitanut hommasi hyvin.

Teksteistäsi saa käsityksen, että Aravirta on loukannut SINUA henkilökohtaisesti ja olet hänelle ikuisesti vihainen. Isot pojat veivät minunkin leluni joskus patterin väliin, mutta olen antanut jo heille anteeksi.
Jos nautit peleistä tyyliin "aina kun Raimo tekee virheen olen minä iloinen ja kiroan taas Aravirran ja itken Ojasen puolesta", niin ole hyvä vain.
En kuitenkaan ymmärrä tapaasi käsitellä näitä asioita jotenkin henkilökohtaisena.

Kun Leijonat häviää, olen surullinen. Kun Leijonat voittaa, olen iloinen.
En kuitenkaan polvistu joka ilta Raimo-Suomi alttarilleni lukemaan iltarukousta & muistelemaan niitä prkeleen epäoikeudenmukaisia Sapporon olympiavalintoja.

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti Ande
TM:

Teksteistäsi saa käsityksen, että Aravirta on loukannut SINUA henkilökohtaisesti ja olet hänelle ikuisesti vihainen. Isot pojat veivät minunkin leluni joskus patterin väliin, mutta olen antanut jo heille anteeksi.
Jos nautit peleistä tyyliin "aina kun Raimo tekee virheen olen minä iloinen ja kiroan taas Aravirran ja itken Ojasen puolesta", niin ole hyvä vain.
En kuitenkaan ymmärrä tapaasi käsitellä näitä asioita jotenkin henkilökohtaisena.

Aravirtaa kohtaan ei voi enää paljon sympatiaa tuntea. On ollut melkoisen rasittavaa aikaa nämä viimeiset kuukaudet, varsinkin valintoja edeltävät viikot. Kun lehdistössä kovasti spekuloitiin ja kyseltiin Aralta valintojen etenemistä niin aivan ympäri pyöreitä Ara vastaili joten ei voinut muuta kuin odottaa sitä päivää jolloin lopullinen kokoonpano julkistettiin. Olisihan minun toki pitänyt arvata jo Pietarin MM-2000 valintojen perusteella että Aravirran suunnitelmissa ei ole Ojasen Jannelle paikkaa vaikka kuinka vakuuttavat näytöt Janne kauden aikana ennen valintoja antaisi.

En voi ymmärtää sitä että minkä takia Aravirta maajoukkueen päävalmentajana jättää jotkut pelaajat pois laskuista vaikka näytöt edellyttäisivät selvästi kisoihin pääsyä? Esim. Curren päävalmentaja ajalta en muista sellaista tapausta että joku pelaaja olisi kokenut oikeusmurhan jäämällä valitsematta kisajoukkueeseen. Aravirta on itsekin pelannut jääkiekkoa joten hänen pitäisi kyllä tietää se että miltä tuntuu jostakin pelaajasta joka omasta mielestään on selvästi antanut riittävät näytöt kisoihin pääsyä ajatellen mutta silti ei saa kisakutsua. Myös tuo Raipen kisoihin osallistumis ennätys on kiusallinen asia joka varmasti osaltaan vaikutti siihen että Ara halusi Raipen mukaan. Minua ei kuitenkaan kiinnosta pahemmin se että joku yksittäinen pelaaja saa nimensä historian kirjoihin sillä jääkiekko on joukkuepeli ja paras mahdollinen joukkue pitää arvokisoihin valita. Näin ei tällä kertaa käynyt mikä on valitettavaa.

Tässäkin joukkueessa joka nyt Suomea edustaa on kuitenkin useita pelaajia jotka olen tavannut henk. koht vähintään kertaalleen joten toivon menestystä pojille kaikesta huolimatta.

Ande

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Viestin lähetti TM

Aravirtaa kohtaan ei voi enää paljon sympatiaa tuntea. On ollut melkoisen rasittavaa aikaa nämä viimeiset kuukaudet...
Minä ainakin tunnen sympatiaa Suomen kaikkien aikojen menestyneimpää maajoukkuevalmentajaa kohtaan. Mielestäni sinä takerrut aivan liikaa pelkästään tähän Ojanen-Helminen asiaan ja unohdat sokeasti muut asiat.

Viestin lähetti TM

Aravirta on itsekin pelannut jääkiekkoa joten hänen pitäisi kyllä tietää se että miltä tuntuu jostakin pelaajasta joka omasta mielestään on selvästi antanut riittävät näytöt kisoihin pääsyä ajatellen mutta silti ei saa kisakutsua.

Varmasti Ojasta aluksi vit*utti, mutta he just have to deal with it. Ojanen on käyttäytynyt asiallisesti, eikä ole vuodatellut mitään burn out juttuja lehdissä.

Viestin lähetti TM

...jääkiekko on joukkuepeli ja paras mahdollinen joukkue pitää arvokisoihin valita. Näin ei tällä kertaa käynyt mikä on valitettavaa.

Tässä tullaan mielestäni asiaan, jota sinä et ymmärrä tai et halua ymmärtää.
Kisoissa pelaa Hannu Aravirran joukkue, joka on hänen mielestään paras mahdollinen joukkue juuri näihin kisoihin. Joukkuetta ei rakenneta pelkästään tuijottelemalla eri liigojen pistepörssejä ja napsimalla suoraan tilastojen valossa parhaita yksilöitä. Tämän tajuat varmasti, jopa Hjalliskin ymmärtää tämän asian...luulisin.
Aravirran mielestä tämä joukkue pelaa parhaiten juuri tässä koostumuksessa. Jos Janne Ojasen mukanaolo vaikuttaisi joukkueen peliesityksiin enemmän, kuin Aravirta nyt uskoo, olisi hän - tottakai - valinnut Ojasen. Jos Aravirta uskoo, että Helmisestä ei olisi hyötyä joukkueelle, ei hän varmasti olisi Raimoa valinnut. Sama juttu esim. Nurmisen jne. kohdalla menneinä vuosina. Kyse on joukkueen kasaamisesta by Aravirta, ei "äänestä suosikkipelaajaasi tekstiviestillä"-kilpailusta.

Mielestäni siis puheet oikeusmurhista, salaliitoista ja epäoikeudenmukaisuuksista ovat täysin hyödyttömiä.
En usko, että Aravirta vain esim. sinun kiusaksesi jätti Ojasen valitsematta ja valitsi juuri sinun harmiksesi + oman parhaan kaverinsa Raipe Helmisen kisoihin. Ei.
Joukkueeseen valitaan ne, jotka pelaavat valmentajien mielestä parhaiten joukkueena yhteen.
Itse en tiedä ja ymmärrä joitakin valintoja, mutta en tunne taustoja tarpeeksi hyvin.

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti Ande

Kisoissa pelaa Hannu Aravirran joukkue, joka on hänen mielestään paras mahdollinen joukkue juuri näihin kisoihin. Joukkuetta ei rakenneta pelkästään tuijottelemalla eri liigojen pistepörssejä ja napsimalla suoraan tilastojen valossa parhaita yksilöitä. Tämän tajuat varmasti, jopa Hjalliskin ymmärtää tämän asian...luulisin.

Ei tietenkään joukkuetta rakenneta pistepörssejä tuijottelemalla. Kun en maajoukkueen sisäpiiriin kuulu niin minulle jää täydelliseksi mysteeriksi se että mitkä kaikki tekijät lopulta vaikuttivat siihen että Ara päätti jättää Ojasen joukkueesta pois ja samoin Lydmanin. Näytöt kun molemmilla pelaajilla olivat sitä luokkaa että ilman muuta olisi kisakutsu pitänyt irrota. Väkisinkin tulee mieleen että kaukalon ulkopuoliset tekijät vaikuttivat enemmän tai vähemmän siihen mihin ratkaisuun Ara lopulta päätyi. Vaikka mahdollisesti vaikuttivatkin niin silti Ara ei ole julkisuuteen ainakaan kummastakaan oikeusmurhan kokeneesta pelaajasta mitään negatiivista sanonut eikä edes huhujakaan ole liikkunut siitä että valitsematta jättämiselle voisi löytyä joku sellainen syy mikä ei varsinaisesti ole huomattavissa pelejä katsoessa.

Valitettavasti suomalainen mediaväki on kuitenkin niin pehmeätä että edes kisojen jälkeen kukaan ei Aralta uskalla kysyä suoraan perusteluja siitä että miksi Ojanen ja Lydman jätettiin kisakoneesta ulos ja millä perusteella. Se vituttaa.

Viimeksi muokattu:

Janis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Joo-o, Yrityselämässä (luen myös jääkiekon) tuppaa asiat olemaan usein sillä lailla, että rekrytoinnissa tullaan siihen tilanteeseen kun on kaksi vahvaa vaihtoehtoa- valitaan sopivin eikä välttämättä pätevintä. Tässä tapauksessa ennen valintoja herrat Helminen & Ojanen olivat tuolloin samalla viivalla. Mielestäni kaksi yhtä vahvaa vaihtoehtoa ja päädyttiin tuttuun ja turvalliseen.
Ainoa virhe minkä Ara teki oli siinä miten hän korosti SHG:n turnausta kovaksi näyttö paikaksi ja oikeastaan ainoaksi. Pelisilmää pitäisi olla enemmän, että myös valintojen jälkeen jäisi aina pieni takaportti ja selitys, miksi näin tehtiin. Nyt Aralle ei tuota mahdollisuutta jäänyt, mistä saa nyt paskaa niskaan. Varsinkin kun suuri yleisö tuijottaa aina onnistumisia ainoastaan pisteden valossa. Onhan se nyt helkkari vieköön selvä, että yksi pilipaliturnee ei voi olla perusteena valinnalle. Tarkastelu tehdään paljon pidemmällä aikajanalla.

piru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olen myös Aran antifani,

Miksi kutsua Ojanen näytönpaikkaan jos muut näytöt ovat jo valmiiksi sataprosenttisesti valintaa vastaa, varsinkin kun kyse on kaiken kokeneesta konkarista eikä junnusta jolle pilipaliturnauskin on arvokas kokemus.

Taito-Ojanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Kärpät
Oma näkemys

Kuten käyttäjänimestäkin voi varmaan päätellä, Ojasta kohden tunnen sympatiaa. Heitetään siis omakin mielipide tästä jo loppuunkalutusta aiheesta.

Olisin valinnut Ojasen enemmin kuin Raipen näihin kisoihin. Syy on siinä, että Ojasen näytöt ovat olleet mielestäni nimenomaan tällä kaudella paremmat kuin Helmisen. Molemmathan ovat olleet tiukoissa paikoissa maajoukkueessa ja kokemusta löytyy, joten valintaa ei voi perustella vain sillä, että toinen ei pärjää isoissa ympyröissä, sillä ovat pärjänneet. Sellaisessa tilanteessa mielestäni pitäisi katsoa kyseisen kauden suorituksia, ja antaa niiden ratkaista. En kuitenkaan näe minkään erityisen suuren vääryyden tapahtuneen. Ei se Raipekaan huono ole. Ja vaikeahan se on mennä sanomaan, kuinka erilainen tulos olisi, jos Janne olisi matkassa. Tuskinpa dramaattisen erilainen.

Sitten Suomen esityksiin. Kylmä tosiasia on se, että Suomen on ehdottomasti pystyttävä loistavaan joukkuepeliin. Materiaali on yksilötasolla kapeampaa kuin muilla kovilla, joten Suomen ainoa mahdollisuus on tiukka joukkuepeli. Käytännössä tämä siis tarkoittaa parempaa yhteispeliä kuin vastustajalla. Muuten tulokset ovat samaa luokkaa kuin USA-pelissä.

Kyllä Suomen pakit olivat suurissa vaikeuksissa LeClairin kanssa maalin edessä. Teppokin yritti pitää miestä parhaansa mukaan toisen maalin syntyessä, mutta väkivahva LeClair yksinkertaisesti karisti Nummisen harteiltaan, ja pisti "helpon" paluukiekkomaalin sisään. Suuri kysymys kuuluukin, miten Suomen pakit pystyvät maalinedustilanteet hoitamaan, kun kookkaat pelaajat parkkeeraavat itsensä maalin eteen? Vaikealta näyttää.

Toinen asia, jossa Suomen on onnistuttava, on luistelupeli. Hokkareiden on liikuttava sutjakkaasti jo senkin takia, että muuten jäädään vastustajan jalkoihin silläkin osastolla. Kova karvauspeli voi olla vaarallista ja se mittaa todellakin joukkuepelin tason, mutta onnistuessaan voi sotkea täysin kovankin vastustajan pasmat.

Pakkien tulivoimaa olisi käytettävä myös hyväksi. Toistaiseksi pakit eivät ole onnistuneet hyökkäyspäässä(kään) niin hyvin, kuin olisi toivonut. Jokaisesta eteentulevasta paikasta on ammuttava ja onnistuttava hyvin. Tuhlailuun Suomella ei yksinkertaisesti ole varaa.

Sitten on tietysti vielä nämä itsestäänselvyydet, kuten maalivahtipeli, yli- ja alivoimatilanteen, yms. Venäjä-matsi on todellakin Suomelle nyt hyvä mittari. Siinä nähdään, onko Suomen joukkuepeli sillä mallilla, että sillä voidaan kukistaa joko Kanada tai Tsekki. Voidaan ei vielä tarkoita että niin käy.

Vaikka Suomi ei pärjäisikään, aion kyllä nauttia huippulätkästä, jota tämä turnaus onkin tähän asti tarjonnut. Kaikesta huolimatta uskon, että Suomella on hyvät mahdollisuudet mitalleille. Uskon tosissaan.

Jos tässä ketjussa vielä jatkossa on viestejä, jotka käsittelevät kirjoittajia eikä itse peliä, niin pelikieltoja tulee ilman eri varoitusta. Edes vastauksia yllä olevien viestien hölynpölyyn ei katsota läpi sormien.

Jos lipsahti jo, niin editoi äkkiä ennenkuin viesti huomataan, sillä nyt on naru loppu.

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Voi jestas tuota suunnatonta lapsellisuutta mitä naapurileirissä vallitsee joidenkin keskuudessa. Nimeni väänteleminenkin varmasti oikein hyvin sopii tähän viestiketjuun. Tuollaisia nimen vääntelijöitä ei voi ottaa kovin vakavasti ja tuskinpa heille kovin tärkeätä onkaan, miten Suomi pärjää kisoissa.

Aravirta on tempuillaan muuttanut aivan uuteen uskoon koko maajoukkueen valintaprosessin. Enää ei vaikuta kaikkien kohdalla se että pelaa onnistuneen kauden ennen valintoja vaan kaveruus-suhteet vaikuttavat vielä enemmän ja vaikuttavat jopa niin paljon että huonompi pelaaja ollessaan Aran hyvä kaveri, saa kisapaikan. Onko urheilullisuudella sitten enää mitään tekemistä asian kanssa, siitä voi jokainen tehdä omat johtopäätöksensä. Elämässä jääkiekon ulkopuolella käy kyllä usein niin että joitakin valintoja tehtäessä huonompi mies/nainen valitaan varalle johonkin paikkaan jolloin hänelle saattaa aueta paikka mikäli häntä edellä oleva parempi hakija kieltäytyykin saamastaan paikasta. Se on ihan järkevää mutta kun Aravirralla on ihan omat systeeminsä joissa parempi jää oikeusmurhan kokeneena rannalle sen takia että Aran hyvä kaveri saa kisapaikan. Sitä ei voi missään nimessä hyväksyä ja on se nyt ihme jos ei jääkiekkoliitossa huomata Aran toiminnassa mitään mätää tällä hetkellä. Olympialaiset ovat vain kerran neljässä vuodessa mutta olympialaisten arvokkuus ei ainakaan Aravirralle tunnu paljoa merkitsevän. Juha Mieto sen eilen sanoi, muut kisat ovat vain rääppiäisiä näiden rinnalla mutta sitä ei näköjään Aravirta tajua kun valinnat teki niin että näkyvä vittuilun maku jäi kaikille niille jääkiekkoa aktiivisesti seuraaville ihmisille jotka tasan tarkkaan tiesivät että siellä kisakoneessa ei pitäisi olla yksi sentteri Tampereelta esitystensä perusteella kun huomattavasti parempikin vaihtoehto olisi ollut tarjolla.

Jännittävät kaksi seuraavaa peliä ovat joka tapauksessa Suomella edessä ja kun kyse on urheilusta niin voihan sellainenkin ihme tapahtua että Aran kaikki tai ei mitään veto vie Suomen pitkälle mutta jos pelit loppuu puolivälierään niin ei se ainakaan minua yhtään yllätä. Kisojen jälkeen täytyy kaikkien kuitenkin muistaa se että paras mahdollinen joukkue ei ollut Suomella mukana. Aravirta on niin itsekäs että asetti oman etunsa koko Suomen kansan edun edelle ja sille me emme enää voi mitään nyt kun kisat ovat käynnissä. Kun jääkiekkoliitto sallii Aran vetää itsekästä linjaansa niin kritiikki siitä pitäisi suunnata myöskin liittoon ja toivottavasti viimeistään kisojen jälkeen alkaakin puhelimet myös liiton toimistossa soida.

Suosikkijoukkue
Tappara
TM, toivottavasti olet lukenut tuota "Aran ammattitaito" -ketjua. Sinne olen heittänyt pari kysymystä Aran "vastustajille" ja odottaisin, että joku niihin vähän vastaisi. En kyllä ymmärrä tätä Aran sokeaa vastustusta. Itsekin olin vuoden verran Ara vastaan, mutta se löi jauhot suuhun heti. Ja on kyllä tehnyt vakuuttavaa työtä joka vuosi.

EDIT: Miten voi olla Aran omien etujen mukaista olla valitsematta parasta joukkuetta kisoihin?

Viimeksi muokattu:

Janis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
OK,

Eiköhän asia ole jo tullut Sinun kannaltasi jo selväksi noin 50 viestin voimin noin 20:een eri topikkiin. Eikö jo riitä? Yksisilmäisyyttä on jo tarpeeksi ollut molemmissa leireissä. Katso kisat loppuun ja lähetä vastineesi suoraan jääkiekkoliittoon - niin eiköhän se sitten siitä.

PS. Kannustetaanhan silti Suomea, eikä ainoastaan yksilöitä?

ranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Die Mannschaft
TM:

"Höpö höpö! Sinulla lentää mielikuvitus aika tavalla. Kun olet ipa-fani niin et vaan yksinkertaisesti ole huomannut sitä että Raipesta ei ole enää muutamissa arvokisoissa viime vuosina ollut juuri yhtään hyötyä maajoukkuelle, ennemminkin haittaa...

Suomelta olisi löytynyt kyllä sopivat puolustavat sentterit kolmoseen ja neloseen siitäkin huolimatta ja en todellakaan tarkoita Helmistä vaan ihan muita pelaajia...

Vai että oikein erittäin hyvin muka pelasi...

Ei mies missään nimessä hyvä ole ollut mutta odotin kyllä että olisi vielä paljon paskemminkin pelannut."

Eiköhän tämä Sinunkin mielestäsi mene jo liian pitkälle.

Mielestäni vetoaminen "Ipa-faniuteeni" on turhaa, koska olen perustellut jokaisen väitteeni ilman sen kummempaa tunnelatausta suuntaan tai toiseen.

Helmisen ketjun tehtävä - just jetsulleen kuten Naganossakin - on pelata nolla nollaa. USA-ottelun Suomi hävisi 0-6 surkean esityksen jälkeen. Kuitenkaan Helmisille ei mennyt yhtään omiin. Kuinka ihmeessä esitys saattaa mielestäsi olla mitään muuta kuin erinomainen? Kuinka ihmeessä saatat väittää, että toistaiseksi nähnyt esitys "ei missään nimessä hyvä ole ollut"? Olisiko 0-0 ketjun pitänyt latoa vielä muutama maali saavuttaakseen edes hyvän arvosanan palautteessasi?

Ja kun kerran jatkuvasti vetoat Ojaseen, kuinka ihmeessä se saattaa olla niin kertakaikkisen vaikea ymmärtää, että

- HELMINEN JA OJANEN EIVÄT ARAN KAAVAILUISSA TODENNÄKÖISESTI EDES KAMPPAILLEET SAMASTA ROOLISTA

- HELMISEN VALINTA EI NÄIN OLLEN PUDOTTANUT OJASTA

- KYSEESSÄ EI OLLUT JOKO/TAI TILANNE

Mikset kritisoi ollenkaan esim. Aallon valintaa? Kuvitteletko voivasi uskotella, ettei Aallon ja/tai Helmisen seurajoukkueilla ole vaikutusta näkemykseesi?

Ja sitten syytät toisia lasien väreistä.

En missään tapauksessa yritä Sinua provosoida, yritän vain ymmärtää. Joten älähän suutu, vaan mieti asiaa hetki. Kykenet varmasti puolueettomuuteen siinä missä muutkin, jos vain yrität.

Oletko todella sitä mieltä, etteivät Raipen näytöt aiemmista MM-kisoista, SM-liigasta, Naganosta ja SLC:n kahdesta ensimmäisestä ottelusta ole riittäviä puolustavan roolin lunastukseen - ja itseäni toistaen, karismasta, auktoriteetista ja johtajuudesta puhumattakaan?

Jos vastauksesi edelliseen vieläkin on kyllä, keskustelu on kait todella syytä lopettaa. Siinä vaiheessa alkavat ainakin allekirjoittaneen eväät ikävä kyllä loppua.

Toivottavasti Moderaattorit tulkitsevat tämän viestin asialliseksi keskusteluun osallistumiseksi. Sellaiseksi sen joka tapauksessa tarkoitin.

Ranger

P.S. Jos se jollekin vielä on epäselvää, Ojanen olisi mielestäni ehdottomasti kuulunut joukkueeseen siinä missä Raipekin. ;)

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti Susi Mikkolainen
Miten voi olla Aran omien etujen mukaista olla valitsematta parasta joukkuetta kisoihin?

No siksi kun elämää on vielä kisojen jälkeenkin Aralla. Kritiikki laimenee vuosien mittaan näiden kisojen valinta sohlailuista ja siitä mille sijalle suomi sijoittui. Aika on sellainen että se saattaa kullata muistot myöhemmin ja en epäile hetkeäkään etteikö Aran kohdalla myöskin se tulisi mieleen vielä monta kertaa että hänen ollessaan päävalmentaja, osallistui eräs jääkiekkoilija olympialaisiin ennätyksellisen monta kertaa. Eihän Ara yhtään ajattele sitä että kuinka rehellisellä tavalla hän teki mahdolliseksi sen ennätyksen muiden mielestä.

Taito-Ojanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Kärpät
Ihan hyvä huomio tuo, että vastakkainasettelua ei edes välttämättä ollut. Tiedä sitten, valitsiko Aravirta oikesti niiden kahden väliltä vai ei, mutta varmasti sitä ei tiedä, että valitsi. Ihmiset vain näyttävät olettavan, että vain toinen mahtuisi joukkueeseen, ja näin ollen Arakin toimi näin.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Aalto

..on se, joka Ojasen pudotti. Ja Aaltoon Aravirta luottaa läheisen NHL-kokemuksen takia. Todella vaikea valintatilanne oikeasti.

Minäkin arvostan Ojasta ja olisin kallistunut aavistuksen enemmän hänen suuntaansa, mutta Aallon hieman paremmat puolustuskyvyt, liikkuvuus sekä fyysisyys siihen liittyen saavat ymmärtämään Araakin. Ojanen on myös selkeästi loukkaantumisalttiimpi kuin Aalto.

Kaikkiaan Aalto on monipuolisempi, mutta hyökkäyspäässä kyllä Ojasta heikompi. Ehkäpä Aallon valinnan voi ymmärtää autotesti -tyyppisen pisteytyksen avulla; kun laskee pelaajien kaikki ominaisuudet yhteen; hyökkäys, puolustus, fyysisyys, nopeus, yv, av, aloitukset, jäähyherkkyys, loukkaantumisherkkyys....saattaa Aalto saada yhteensä enemmän pisteitä kuin Ojanen, joka toisaalta on parhailta osiltaan korkeammalla kuin Aalto missään kategoriassa. Eli Aalto on varman päälle valinta.

Kyllä kemiallakin täytyy olla jotain tekemistä asioiden kanssa - ehkä Aravirta ja Ojanen eivät jostain mystisestä syystä osaa kommunikoida keskenään? Ojasta ei kyllä ole koskaan pidetty erityisen "vaikeana" persoonana. Outoa.

No, Ojanen olisi ollut minun valintani, mutta en kauheasti protestoi Aallostakaan.

Baritoni

Jäsen
Suosikkijoukkue
ILVES, Vasen Pakki Kerho, Murskeat Lokit, TurHmA
Viestin lähetti TM

Väkisinkin tulee mieleen että kaukalon ulkopuoliset tekijät vaikuttivat enemmän tai vähemmän siihen mihin ratkaisuun Ara lopulta päätyi. Vaikka mahdollisesti vaikuttivatkin niin silti Ara ei ole julkisuuteen ainakaan kummastakaan oikeusmurhan kokeneesta pelaajasta mitään negatiivista sanonut...

Vallankumouksellinen kehäpäätelmäsi pitää satarosenttisesti paikkansa, eli kaukalon ulkopuoliset tekijät todellakin vaikuttavat enemmän tai vähemmän valintoihin. Aina.

Otetaanpas nyt vaikka tämä inhoamasi Helminen. Pietilän Saken mainitsema "Raipesta tietää aina mitä saa" osuu täydellisesti oikeaan. Yksi asia on se, että Lätynheittäjä ei valita. Koskaan. Esimerkiksi viime kevään MM-finaalissa Maagisen Maestron kinttu oli tilannetta läheltä seuranneiden mukaan sellaisessa kunnossa, että yhdeksän pelaajaa kymmenestä ei olisi edes uskaltanut harkita varusteisiin sonnustautumista.

Eräs suomalainen kiekkoilija on kertakaikkisen mahdoton turnauspelaaja. Ennemmin tai myöhemmin ruoka alkaa olla pahaa, hotellin sänky liian kapea, huonekaveri kuorsaa, sää huono, huoltajat laiskoja etc. Erään toisen kiekkoilijan rima arvokisoihin on niin ikään erittäin korkealla siksi, että hän vietti eräässä turnauksessa aivan liian iloista elämää aivan liian monena iltana.

Valmentaja tuskin viitsii lähteä retostelemaan tällaisilla asioilla julkisesti, joten kaikkia perusteita valitsematta jättämiselle ei ikinä kaikelle kansalle kuuluteta.

Huom. En tarkoittanut äskeisillä ääriesimerkeillä Lydmania tai Ojasta, joista en ole kuullut ikinä mitään kielteistä. Tämä oli yleisluontoinen kommentti.

Moderaattoreille sellainen ystävällismielinen vihjaisu, että kehottaisin vääntämään ruuvia pari astetta rennompaan suuntaan. Liiallinen herkkänahkaisuus ja konsensushakuisuus ei ole hyvä. Ainakin minusta eri nimimerkkien virtuaaliset sodankäynnit palstalla ovat olleet lähinnä viihdyttävää seurattavaa. Edellä ollut pienimuotoinen piikittelyni ei esimerkiksi sisältänyt mitään alatyylistä. Metsä vastasi vain huutoon.

B

ranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Die Mannschaft
JHag:

"..on se, joka Ojasen pudotti. Ja Aaltoon Aravirta luottaa läheisen NHL-kokemuksen takia. Todella vaikea valintatilanne oikeasti.

Minäkin arvostan Ojasta ja olisin kallistunut aavistuksen enemmän hänen suuntaansa, mutta Aallon hieman paremmat puolustuskyvyt, liikkuvuus sekä fyysisyys siihen liittyen saavat ymmärtämään Araakin. Ojanen on myös selkeästi loukkaantumisalttiimpi kuin Aalto.

Kaikkiaan Aalto on monipuolisempi, mutta hyökkäyspäässä kyllä Ojasta heikompi. Ehkäpä Aallon valinnan voi ymmärtää autotesti -tyyppisen pisteytyksen avulla; kun laskee pelaajien kaikki ominaisuudet yhteen; hyökkäys, puolustus, fyysisyys, nopeus, yv, av, aloitukset, jäähyherkkyys, loukkaantumisherkkyys....saattaa Aalto saada yhteensä enemmän pisteitä kuin Ojanen, joka toisaalta on parhailta osiltaan korkeammalla kuin Aalto missään kategoriassa. Eli Aalto on varman päälle valinta.

Kyllä kemiallakin täytyy olla jotain tekemistä asioiden kanssa - ehkä Aravirta ja Ojanen eivät jostain mystisestä syystä osaa kommunikoida keskenään? Ojasta ei kyllä ole koskaan pidetty erityisen "vaikeana" persoonana. Outoa.

No, Ojanen olisi ollut minun valintani, mutta en kauheasti protestoi Aallostakaan."

Juurikin näin. En voi väittää kehittäneeni telepaattisia kykyjä Aran suhteen, mutta todennäköisesti osuit naulan kantaan. Lukuun ottamatta loukkaantumisherkkyyttä - mihin väitteeseen suhtaudun pienellä varauksella - allekirjoitan viestisi täysin.

Ranger

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Re: TM:

Viestin lähetti ranger
[B

Helmisen ketjun tehtävä - just jetsulleen kuten Naganossakin - on pelata nolla nollaa. USA-ottelun Suomi hävisi 0-6 surkean esityksen jälkeen. Kuitenkaan Helmisille ei mennyt yhtään omiin. Kuinka ihmeessä esitys saattaa mielestäsi olla mitään muuta kuin erinomainen? Kuinka ihmeessä saatat väittää, että toistaiseksi nähnyt esitys "ei missään nimessä hyvä ole ollut"? Olisiko 0-0 ketjun pitänyt latoa vielä muutama maali saavuttaakseen edes hyvän arvosanan palautteessasi?
[/B]

0-0 ketjultakaan ei ole maalien tekeminen kiellettyä jos hyvä paikka tulee. Esimerkiksi Valko-Venäjää vastaan toisessa erässä Raipelle tuli parikin oikein loistoluokan paikkaa mistä olisi voinut vähän paremmalla yrityksellä saada maalinkin aikaiseksi. Jopa Mertarantakin ihmetteli Raipen löysyyttä siinä ensimmäisessä paikassa. Onhan se tietysti hyvä jos Raipe jatkaa ylisuorittamistaan seuraavissakin peleissä mutta ei se poista sitä tosiasiaa että Ojasen ollessa joukkueessa olisi kyseiseen nolla nolla ketjuun löytynyt noista nykyisistä senttereistä vielä parempi mies kun Ojanen olisi ottanut toisen hyökkäävän sentterin paikan Ylösen lisäksi. Antti Aallon valinnassa merkitsee aika paljon se että NHL:ssä pelaamisesta ei ole vielä kovin paljon aikaa ja kun näissä kisoissa kaikilla huippumailla joukkue on täynnä NHL pelaajia niin valinnan ymmärtää.

Viestin lähetti ranger
[B

Ja kun kerran jatkuvasti vetoat Ojaseen, kuinka ihmeessä se saattaa olla niin kertakaikkisen vaikea ymmärtää, että

- HELMINEN JA OJANEN EIVÄT ARAN KAAVAILUISSA TODENNÄKÖISESTI EDES KAMPPAILLEET SAMASTA ROOLISTA

- HELMISEN VALINTA EI NÄIN OLLEN PUDOTTANUT OJASTA

- KYSEESSÄ EI OLLUT JOKO/TAI TILANNE

Kuvitteletko voivasi uskotella, ettei Aallon ja/tai Helmisen seurajoukkueilla ole vaikutusta näkemykseesi?
[/B]

Minulle ei tarvitse huutaa. Huutaminen on epäkohteliasta jos et sitä tiedä, ei millään pahalla. En ole väittänytkään sitä että Ojanen olisi puolustavana sentterinä kuulunut Raipen paikalle. Kyse onkin siitä että kun Ojanen olisi laitettu toiseksi hyökkääväksi sentteriksi niin näistä tämän hetken joukkueessa mukana olevista senttereistä olisi löytynyt vielä siihen 0-0 ketjuunkin Raipea parempi mies.

Viestin lähetti ranger
[B
Oletko todella sitä mieltä, etteivät Raipen näytöt aiemmista MM-kisoista, SM-liigasta, Naganosta ja SLC:n kahdesta ensimmäisestä ottelusta ole riittäviä puolustavan roolin lunastukseen - ja itseäni toistaen, karismasta, auktoriteetista ja johtajuudesta puhumattakaan?
[/B]

Raipe oli mies paikallaan viimeksi Sveitsin MM-kisoissa 1998. Se oli muutenkin Raipelta huippu kausi myöskin SM-liigassa ennen kisoja. Sen jälkeen esitykset maajoukkueessa ovat olleet tasaisen huonoja ja vaikka kuinka olen yrittänyt miettiä niin en löydä kovin perusteltua syytä siihen, mikä on saanut Aran vielä nämä seuraavat vuodet kisoista toiseen pitämään Raipen joukkueessa mukana. Karisma, auktoriteetti, johtajuus? Ei nämä asiat nyt ensimmäisenä tule Raipesta puhuttaessa mieleen. Toki en tiedä sitä miten Raipe käyttäytyy pukukopissa mutta on kyllä sellaisiakin spekulaatioita liikkunut että Raipella olisi pukukopissa iso rooli. Miten niin hiljainen mies kuin Raipe on, pystyy johtamaan joukkuetta ja antamaan esimerkkiä muuta kuin jäällä ollessaan jos peli kulkee? Hyvä kysymys jota sopii miettiä. Ajatellaan vaikkapa tilannetta että Suomi on tappiolla puolivälierässä ennen kolmannen erän alkua, uskotko että Raipe olisi se pelaaja joka kaikkein eniten yrittäisi pukukopissa saada porukkaa uskomaan siihen että tästä noustaan vielä voittoon? minä en usko eikä varmasti moni muukaan.

Baritoni

Jäsen
Suosikkijoukkue
ILVES, Vasen Pakki Kerho, Murskeat Lokit, TurHmA
Re: Re: TM:

Viestin lähetti TM

Karisma, auktoriteetti, johtajuus? Ei nämä asiat nyt ensimmäisenä tule Raipesta puhuttaessa mieleen.

Vai ei.

Piirtäisin tähän ison, silmää iskevän hymiön, ellen vihaisi hymiöitä niin palavasti.

Viestin lähetti TM

Miten niin hiljainen mies kuin Raipe on, pystyy johtamaan joukkuetta ja antamaan esimerkkiä muuta kuin jäällä ollessaan jos peli kulkee?

Älä usko myytteihin. Niistä yksi on se, että Raipe on hiljainen aina ja kaikkialla.

B

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti Baritoni

Moderaattoreille sellainen ystävällismielinen vihjaisu, että kehottaisin vääntämään ruuvia pari astetta rennompaan suuntaan. Liiallinen herkkänahkaisuus ja konsensushakuisuus ei ole hyvä. Ainakin minusta eri nimimerkkien virtuaaliset sodankäynnit palstalla ovat olleet lähinnä viihdyttävää seurattavaa. Edellä ollut pienimuotoinen piikittelyni ei esimerkiksi sisältänyt mitään alatyylistä. Metsä vastasi vain huutoon.

B

Käsityksesi siitä mikä on alatyylistä ja mikä ei, on aika tavalla erilainen mitä minulla. En odottanut että tässä ketjussa joku kehoittaisi ketään menemään mopoa rassaamaan. Minä sentään yritän ainakin parhaani mukaan tuoda omat mielipiteeni esiin enkä tahallani kirjoittele provosoivia yhden rivin viestejä että se siitä.

Petaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Eläköön TM!

Arvon moderoijat.

Älkää missään tapauksessa heittäkö ainakaan TM:ää jäähylle, sillä hän on yksi tärkeimmistä syistä seurata Raimo Helmisen edesottamuksia kaukalossa.

Ruotsalainen lehdistö on tunnetusti kateellista porukkaa, voisivat palkata TM:n koska tahansa urehilutoimitustensa esimieheksi.

Kun Raimo! jyrää niin TM poraa. Sehän on koko homman suola ja veikkaisin, että Aravirta valitsikin Helmisen kisajoukkueeseen ihan vaan TM:n kiusaksi.

Menköön nyt henkilökohtaisuuksiin, mutta puolustan vielä TM:n oikeuksia palstalle kirjoittamiselle sillä, että olen saanut kuulla erään kirjailijaopiskelijan koostavan kirjaa TM:n palopuiheista ja sellainen kultturiteko vaatii myös ylläpidolta hieman kärsivällisyyttä.

Vapise Baritoni! TM hakkaa kohta Veijarit ja virtuoosit!

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy