Daespoo kirjoitti:
Minä se jaksaan dissata Nummelinia koska toisin kuin 90% katsojista teen omat johtopäätökset omien havaintojeni pohjalta enkä luota Mertarannan väsyneisiin kliseisiin.
Se on lähinnä säälittävää kun kaiken maailman kiekkoniilot kuuntelevat Mertarannan verbaalista onanointia siitä kuinka Nummelin on niin loistava isoihin kaukaloihin, kuinka mies taistelee leijonan lailla, on niin varma (!) pelaaja jne jne ja sitten toistelevat niitä kaiken maailman kiekkopalstoilla faktoina esiintyen suurina kiekkotietäjinä.
Suosittelen että tarkkailette Nummelinin toimintaa vaikka äänet pois televisiosta jottei Mertarannan hehkutukset pääse hämäämään, saattaa alkaa silmät avautua.
Mertarannasta nyt viis. Nummelinin heikkouksista olemme varmasti yhtä mieltä, mutta korostaisin tässä nyt vielä kerran Nummelinin
vahvuuksia, vaikka esim. Olkku tämän "välihyökkääjän" lippua onkin ansiokkaasti liehuttanut. Jokaisella toki on mielipiteisiinsä oikeus, mutta itse en voi ymmärtää sitä, jos Petteri Nummelin ei jonkun mielestä ole varsin pätevä hyökkäävä puolustaja - jopa olympiapaikan arvoinen. Varmaan joka ikisessä pelissä, jossa Nummelinin olen nähnyt pelaavan, hän on antanut vähintään muutavan napakan syötön oman maalin takaa entisaikaan punaviivalla, nykyään vastustajan siniviivalla kiihdyttävän hyökkääjäkaverin lapaan. Tukee hyökkäyksiä hyvin ja on liukkaasti liikkuvien luistintensa ansiosta itsekin hyvä kiekontuoja. Ylivoimalla pommi on kova, vaikka saisikin useammin osua maalia kohti.
Jos tuossa mielipiteemme eroavat, niin kyynel kyllä sitten tulee omaankin silmäkulmaan siinä vaiheessa, kun Petterin pitäisi vääntää kulmassa Thorntonin kanssa - vaikkakaan Nummelin ei liikkuvana ja suht. hyvin sijoittuvana pelurina ole mielestäni puolustuspäässäkään ihan sellainen katastrofi, kun annat ymmärtää. Tärkein pointtini kuitenkin on, että suostun katselemaan Nummelinia näistä ilmeisistä puutteista huolimatta, vahvuudet painavat enemmän. On puhtaasti valmennusjohdon asia peluuttaa häntä oikein - käykööt kaatamassa Italian jos muilla näyttää nihkeältä ja istukoot Kanadaa vastaan vaikka koko matsin penkillä, jos puolustuspeli pelottaa - jos taas tarvitaan hyökkäysvoimaa, niin Nummelin kehiin.
Ja kyllä, jos valittavissa olisi pelkkiä Joni Pitkäsiä ja Ossi Väänäsiä, jättäisin Nummelinin ilolla kotiin. Valitettavasti nyt vain ei ole edes yhtä lajiaan, ja on mentävä niillä joita on. Westerlund on analysoinut Nummelinin heikkoudet ja vahvuudet ja päätynyt siihen, että miestä tarvitaan. Häntä voi ja saa siitä kritisoida, itse kuitenkin katson ensin, miltä tuo analyysi tulosten valossa vaikuttaa.