Ruudolfin ehkä paras biisi ja parhaalta Ruudolfin levyltä. Vähän Ruudolfissa ne jeesus jutut pistää korvaan, mutta muuten kyllä maistuu.
Ruudolfista tulee aina ensimmäisenä mieleen tämä pätkä. Ehdottomasti yksi kovimpia battleja suomiräpin historiassa ellei jopa kovin. Hyvin vetää Kajokin, mutta ei voittajasta silti ole mitään epäselvyyttä.
Hazardin & Hugon EP Pihalla. En tienny, että tuo tuottaja Hugo on sama heppu, joka räppäs joskus junnuna alla olevalla videolla.
Yeboyahin Kredi on kyllä yksi parhaista kotimaisista räppibiiseista, mitä olen aikoihin kuullut. Tykkään Yeboyahin flowsta erittäin paljon, mimmi on todella kova räppäri. Biisissä on myös erittäin hyvä biitti, mistä mun kaltaiselta ysärirapin ystävältä tulee aina plussaa.
Vielä nykyäänkiin näkee turhan paljon biittejä, jossa on "samplattu" tausta jostain soul/funk-biisistä mihin on hädin tuskin omia rumpuja lyöty.On tuo biittinikkareiden touhu oikeasti vieläkin saatanan aliarvostettua ja aikoinaan voitu vain pölliä biitit, jysäyttää osuma ja poimia krediitit itselle toisen tekeleestä.
Vielä nykyäänkiin näkee turhan paljon biittejä, jossa on "samplattu" tausta jostain soul/funk-biisistä mihin on hädin tuskin omia rumpuja lyöty.
Samplet > synat anyday mutta toi on todella laiskaa touhua.
Avaimen Punaisen tiilen sample on kyllä aivan huikea. Toinen mun suosikkeja Kemmurun Humehiin sample:Jotenkin voisi kuvitella että nuo matalimmankin aidan hyödyntäjät haluaisivat jotain omaa tavaramerkkiä jättää biitteihin. Se on sitten oma lukunsa jos ei vain osaaminen riitä.
Itse taasen jopa popimman biittisoundin ystävänä arvostan tuotantoarvoa ja onko oikeasti satsattu eri osa-alueisiin. Hyvä sample on vaikea lyödä pöydältä ja olkoon Avaimen punainen tiili esimerkki. Samplailun voi myös vetää helpolla vituiksi kun on "haettu autenttisuutta", eli larpattu jotain jenkkimenoa ilman mitään lisäarvoa.
Sitten tuota synasoundia voi myös tehdä kusisesti, mutta itse annan arvoa jos biittinikkari alusta loppuun hieroo biitin eri soittimien kera ja osaa luoda koukkua.