Suomi rap

  • 772 989
  • 3 820

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Oonko mä ainoa jolle tulee mieleen, että Masa ulkoisesta paineesta johtuen yritti tarjota Lukakselle mahdollisuutta rauhaan? Samalla tuo ylimieliseltä haiskahtava sovinto oli viesti siitä, että sielu naulattu seinään. Pihvi maistui siltä, että tää on isät vs pojat ennen kuin pojat oppii pelaamaan.

Vai olisiko niin että pojat halusi pihvin, nauttivat sen ja paiskasivat kättä? Nyt ei enää eletä 2000-luvun alkua.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Masa otti mun silmistä selkeän erävoiton tästä. Salaliittoteoriana, onko ulkopuolelta tullut pyyntö: anna vähän happee. En kohdistaisi tätä JVG, vaan muualle.

Hyvä pointti.

Veikkaisin että todellinen lopputulema tarkoituksineen oli Pac ja Biggie, mutta sitten ei ihan viitsitty.
 

Lampinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Jere Lassilan joukkueet
Vai olisiko niin että pojat halusi pihvin, nauttivat sen ja paiskasivat kättä? Nyt ei enää eletä 2000-luvun alkua.

Uskotaanko tuohon ja halutaanko uskoa? Lukas tuli erittäin voimakkaasti ja Masa sen päälle. Olettaisin, että Lukas haluaisi vielä vastata. Jos he ovat "vanhaa koulukuntaa".

Miksi Masa tarjoaa rauhaa, jos on ison yleisön silmissä päässyt päälle?

Kiitos selvennyksestä. Niin paha sanoa miten on. Kuka muu sitten ois sanonu, että anna happea? Jyväskylän äijät Rekami, Are ja kumppanit esim? Vai PME:ltä jotku muut ku JVG?

Cheek? Minun silmistä tässä oli yksi matkustaja ja se ei ollut Masa. Minun salaliittoteoriat kertoo, että tässä haluttiin vaan pojalle rauha.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
No toivottavasti tälläsiä ei koskaan tapahdu Suomessa. :D Onneks ne suomiräpin kallutkaan ei varmaan tähän lähe.

Joo ei.

Gettomasalla ei ole mikään pakko kehua Lukasta eikä päinvastoin. Toinen sai haastajana näkyvyyttä ja toinen helpon paluu omaan räppiräppiin.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
@Lampinen

Pihvin rakenne lyhyesti: Gettomasa poimi emmapytyn Tiihoselta ja haukkui radioissa soineen paskan räpin kun aloitti, Lukas Leon kuittaili vs setissään Masalle, Masa tiputti 6kk myöhemmin veli mä vannon, Lukas julkaisi Gekkomasan, Masa Istu-biisin, Masa kiitti, selvensi taustat ja kehui haastajaa ja Lukas heitti samanmoisen videon.

Ehkä nuo 2010-luvulla kasvaneet räppärit osaavat jo peliä ja eivät ole ihan niin juntteja kuin 2000-luvun alku pahimmillaan.

Tässä on nyt kuitenkin juttu kokonaisuudessaan näkyvillä ja foliota ei tarvita.
 

Lampinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Jere Lassilan joukkueet
@Lampinen

Pihvin rakenne lyhyesti: Gettomasa poimi emmapytyn Tiihoselta ja haukkui radioissa soineen paskan räpin kun aloitti, Lukas Leon kuittaili vs setissään Masalle, Masa tiputti 6kk myöhemmin veli mä vannon, Lukas julkaisi Gekkomasan, Masa Istu-biisin, Masa kiitti, selvensi taustat ja kehui haastajaa ja Lukas heitti samanmoisen videon.

Tiedän! Masa haluaa olla pelin päällä. Siis mitkä motiivit hänellä olisi sammutella liekkejä?
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Tiedän! Masa haluaa olla pelin päällä. Siis mitkä motiivit hänellä olisi sammutella liekkejä?

Koska on helvetin iso artisti ja ihmisenäkään ei mikään totaalimulkku räppijuttujen suhteen.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Saattohan se Masa aatella, että aikansa tää oli hauskaa, mutta nyt ei vaan enää jaksa, niin antaa olla? Eiköhän me taas saada nauttia biiffistä, jos joku vähän tunnetumpi suomiräppäri innostuu dissaamaan Gettomasaa.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Saattohan se Masa aatella, että aikansa tää oli hauskaa, mutta nyt ei vaan enää jaksa, niin antaa olla? Eiköhän me taas saada nauttia biiffistä, jos joku vähän tunnetumpi suomiräppäri innostuu dissaamaan Gettomasaa.

Ahtihan on kuulemma kehumatta paras.

"Ne hakee biiffei/ et ois striimei"

Auts. Vaikka julkaistu ennen tuoreinta.


 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Ahtihan on kuulemma kehumatta paras.




Mulla oli joskus luottoa tähän kaveriin, mutta ei oikeen oo vielä lunastanu niitä. Nuo mimmi läpät on kyllä niin 0/5. Tää kärsii tuosta nopeus syndroomasta tai mikä lie onkaan. :D Ihme, että tämä voi tehdä musiikkia nykyisellä Monspilla, kun siellä on uus johtaja joka on aika feminismiin kallellaan.

Ps. Tää taitaa olla 5/5 Gettomasa fani, jos en aivan väärässä oo. :D
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
@Fiftie Tuon konekivääritykittelyn halveksunta huvittaa ainakin itseäni. Allekirjoittaneelle kuin pitkät multiriimit ala Gettomasa. Jos on sujuvaa eikä itsetarkoituksellista, jatkoon.

Kyllä ne "siellä mä räppään rätätätä häppää pämppään" -kusisuudet osaa katsoa pois.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
@Fiftie Tuon konekiväääritykittelyn halveksunta huvittaa ainakin itseäni. Allekirjoittaneelle kuin pitkät multiriimit ala Gettomasa. Jos on sujuvaa eikä itsetarkoituksellista, jatkoon.

Kyllä ne "siellä mä räppään rätätätä häppää pämppään" -kusisuudet osaa katsoa pois.

Joo mä en vaan jaksa suomiräppäreiden parissa tuota. Kuuntelen kyllä Busta Rhymesiä ja Tech N9Ne:tä ja ne tekee sen niin hyvin, että ei vaan enää sen jälkeen syty. :D Ja kyllä mä multiriimeistä sytyn tottakai, että ei siinä.

Upotetta kuuntelin joskus nuorempana. :D



 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Joo mä en vaan jaksa suomiräppäreiden parissa tuota. Kuuntelen kyllä Busta Rhymesiä ja Tech N9Ne:tä ja ne tekee sen niin hyvin, että ei vaan enää sen jälkeen syty. :D Ja kyllä mä multiriimeistä sytyn tottakai, että ei siinä.

Itse taasen ajattelen että hyvä jos nuorempi sukupolvi tekee jotain mihin R-Syke riitti aikoinaan vähiten kiusallisesti. Eli pyrkivät luomaan jotain uutta. Oli se lauluräppiä tai konekivääriä. Vaikken itse toisesta syttyisi.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Jään toki odottamaan sitä kyynistä junnuräppäriä joka korostaisi epävarmuutta ja vetäisi jäätävällä itseironialla. Toki ujosti kuittaillen ja sitten pyydellen anteeksi.

Eli kääntäisi kaikki räppikliseet päälaelleen kunnolla. Toimisi täällä taatusti kun imago nojaisi moiseen.

Sitä odotellessa...
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat




Ei ole aavistustakaan siitä, että onko tämä ollut jo täällä. Joten jos nyt älyttömästi toistan jotain, niin koittakaa ymmärtää.

Mutta sitä vaan tulin sanomaan, jotta on tuo Palefacen ja Brädin setti lopussa aika timanttista kamaa.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti




Ei ole aavistustakaan siitä, että onko tämä ollut jo täällä. Joten jos nyt älyttömästi toistan jotain, niin koittakaa ymmärtää.

Mutta sitä vaan tulin sanomaan, jotta on tuo Palefacen ja Brädin setti lopussa aika timanttista kamaa.


Brädi on hyvä possebiiseissä ja ei häntä sattumalta mukaan kysellä.

Oli hauska taas lukea miten Brädin dikki oli Cheekin takakontissa kun tuota paljon puhuttua pihviä kävivät läpi. Kypsää touhua ja hyvin oli taas kommentoijilla faktat hallussa. Ehkä sitä odottaa aikuisilta miehiltä vähän enemmän kun tekstiä kyetään tuottamaan.
 

Raatelurakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Liverpool, Jokerit.
Pah halpaa huoraamis yritystä olemmilta ja pointit Masalle lähinnä siitä että servas Leonin(tuon chwwkin opetuslapsen) alta 12h. Lyriikat olisi jo riitt'neet mutta biitti siihen lisäksi ja todeksi on toettu että leon on ihana cheekin poika. ilman isiänsä poju
ei ole edes parempi kuin paperi jolle
tämä jonne ulostaa aivoituksensa.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Pah halpaa huoraamis yritystä olemmilta ja pointit Masalle lähinnä siitä että servas Leonin(tuon chwwkin opetuslapsen) alta 12h. Lyriikat olisi jo riitt'neet mutta biitti siihen lisäksi ja todeksi on toettu että leon on ihana cheekin poika. ilman isiänsä poju
ei ole edes parempi kuin paperi jolle
tämä jonne ulostaa aivoituksensa.

En ala itsemoderoimaan, mutta saatiin tännekin näköjään oivallinen malliesimerkki aiemmin puhumastani kun tällä aihealueella ollaan. Eikä tekstin sisällön osalta ole vaikea päätellä fanituksen kohdetta.

No, kukin tyylillään.
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Olen vasta hiljattain tutustunut iben tuotantoon. On jotenkin vienyt täysin mennessään. Myös iben artisti-imago on hyvin kiehtova ja mielenkiintoinen, nyt kun olen erinäisiä haastatteluja katsonut. Mystinen jäbä, ei jotenkin sovi siihen perus rap-muottiin. Miettii hiljaa itsekseen melkein kiusallisen kauan ennenkuin vastaa. Jää fiilis, ettei voi olla ihan varma onko hän syvällinen vai ylimielinen, vai ihan vitun pilvessä. Joka tapauksessa, ibestä saa todella herkän ja pohdiskelevan kuvan, mutta samaan aikaan hän on hyvin karismaattinen ja itsevarma esiintyjä.

Lisäksi rispektit siitä että tiputtaa levyjä, eikä pelkkiä sinkkuja kokoajan. perkele!- albumi kuunneltu nyt pariin otteeseen läpi, ja on ehkä yksi tämän vuoden kovimpia levyjä. Parhaiten iski molemmat- biisi. Siinä on flexausta, mutta kuitenkin mulle jäi päällimmäisenä haikea viba siitä biisistä. En sen paremmin osaa selittää miksi. Ehkä siinä on sellaista pakonomaista todistamisen tarvetta, ja tämän tiedostamista.

Mitä mietteitä muilla on täällä ibestä persoonana ja hänen musiikista, vai olenko mä vaan niin nuori että minua puhuttelee?
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
@Loorz15 Iben biisejä on tullut kuunneltua ja aika moitteetonta kamaa minusta. En kohderyhmää ole ja en voi sanoa perehtyneeni syvemmin. Jotenkin vähän kaikesta välittyy fiilis että jotain isompaa on tulossa.

Veikkaisin että kaveri lyö todella isosti läpi vielä. Tuossa on periaatteessa kaikki kohdillaan ja artisti päättää. Hyvä ettei tainnut vain pikavoitot kiinnostaa.

@Loorz15 Ja ehkä biisinä soundimaailmoineen "iClout" toimii parhaiten. Laskelmoitua tai ei, mutta riimeiltään sopivan kömpelöä ja samalla sujuvaa rullailua.
 
Viimeksi muokattu:

mr. Jo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun kärpät, Luleå hockey
Pitkälti samoja ajatuksia itellä. Vihdoin Suomesta alkaa tulla freshimpää soundia uuden sukupolven myötä (Cledos, Ibe, Melo, NCO ja Theofuge). Lisäksi toisen polven suomalaiset, kuten Turisti, Cavallini ja Kingfish ovat merkittävässä asemassa skenen uudistamisessa. Edellä mainittujen artistien rentous, omaperäisuus ja flow on tehnyt suomi-rapista jälleen mielenkiintoista. Toki valitettavan usein lyriikat ovat liian yksitasoisia ja tyhjänpäiväisiä, tämä on mielestäni ongelma kaikessa nykyisessä mainstream musassa, mut varsinkin rapissa. Hieman ironista kylläkin.
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
@Loorz15 Iben biisejä on tullut kuunneltua ja aika moitteetonta kamaa minusta. En kohderyhmää ole ja en voi sanoa perehtyneeni syvemmin. Jotenkin vähän kaikesta välittyy fiilis että jotain isompaa on tulossa.

Veikkaisin että kaveri lyö todella isosti läpi vielä. Tuossa on periaatteessa kaikki kohdillaan ja artisti päättää. Hyvä ettei tainnut vain pikavoitot kiinnostaa.

@Loorz15 Ja ehkä biisinä soundimaailmoineen "iClout" toimii parhaiten. Laskelmoitua tai ei, mutta riimeiltään sopivan kömpelöä ja samalla sujuvaa rullailua.
Tämä näkyy kaikessa muussakkin. Ibellä ei ole yhtään kaupallista yhteistyötä esim. instagramissaan. Hän jopa poistui somessa tuossa keväällä muutamaksi kuukaudeksi. Edellinen levykin ilmestyi täysin ilman mitään promoa, eikä siinä ollut yhtäkään feattia. Ibe on sanonut, että hän haluaa itse päättää brändistään ja imagostaan, eikä halua esim. miksikään kansikuvapojaksi mihinkään. Arvostettavaa nykyajan kaupallisessa maailmassa.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Mä en kyllä syty noille Cledoksille, Meloille ja kumppaneille. Ei se tyyli räpätä oo vaan sitä mistä ite tykkää. Biititki on yleensä vähän niin ja näin. Ibellä on kova biisi se "molemmat", mutta muuten musiikki ei itelleni iske yhtään. Ihan mukavan oloinen nuori kaveri, että ei persoonassa mitään valittamista kyllä. Ei nuo artistit tosiaan oo sellaista "sylky edellä" räppäreitä, jotka yrittää tiputtaa kaikki muut, vaan juurikin uudemman sukupolven juttu ja miks ei joidenkin vanhempienkin. Pikkuveli kuuntelee paljon tuollaista, mutta pääsääntöisesti jenkkikamaa. Sitä kautta on kuitenkin aika hyvä tieto, jos jonkinmoisista tuon tyylisuunnanedustajista.

Sytyn enemmän esim tälläselle


 
Viimeksi muokattu:

Meikäpoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, New Jersey Devils
Mitä mietteitä muilla on täällä ibestä persoonana ja hänen musiikista, vai olenko mä vaan niin nuori että minua puhuttelee?
Mä oon fanittanut Ibeä todella kovaa kohta kahden vuoden ajan. Todella monipuolinen ja lahjakas artisti kyseessä, sillä osaa räppäämisen lisäksi laulaa todella hyvin. Käyttää autotunea tehokeinona osassa kappaleillaan, joka saa vokaalit soundaamaan hyvältä. Monet kappaleet ovat sellaisia, että ne eivät vielä välttämättä iske heti ensimmäisellä kuuntelulla mutta paranevat koko ajan ja osaan kappaleista pystyn samaistumaan. Tuotanto on myös hyvin tasaista ja albumit kokonaisuuksia. Itselle toimii parhaiten nuo hänen suhdepainotetut kappaleensa kuten "Kerro Mulle", "Kaukan mut lähel", "Sauceman" ja uusimmalta levyltä "Huuto". Pitää kuitenkin mainita, että myös hänen ns. "banger" -osasto on todella hyvää.

Mikä itseeni myös vetoaa niin tuo hänen persoonansa ja vaikuttaa hyvin maanläheiseltä ja nöyrältä ihmiseltä, joka ei pidä itsestään ylimääräistä meteliä. Muistan hänen todenneen jossain haastattelussa, että uran alkuvaiheessa lähes kaikki isot levy-yhtiöt osoittivat kiinnostusta mutta valitsi pienlevy-yhtiö Skorpionin, jotta voi täysin toteuttaa itseään ja tehdä sellaista musiikkia mitä itse haluaa. Katsotaan, kuinka ison uran mies saa aikaiseksi. Aikaahan on, sillä kyseessä vasta 21-vuotias artisti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös