Olen vasta hiljattain tutustunut iben tuotantoon. On jotenkin vienyt täysin mennessään. Myös iben artisti-imago on hyvin kiehtova ja mielenkiintoinen, nyt kun olen erinäisiä haastatteluja katsonut. Mystinen jäbä, ei jotenkin sovi siihen perus rap-muottiin. Miettii hiljaa itsekseen melkein kiusallisen kauan ennenkuin vastaa. Jää fiilis, ettei voi olla ihan varma onko hän syvällinen vai ylimielinen, vai ihan vitun pilvessä. Joka tapauksessa, ibestä saa todella herkän ja pohdiskelevan kuvan, mutta samaan aikaan hän on hyvin karismaattinen ja itsevarma esiintyjä.
Lisäksi rispektit siitä että tiputtaa levyjä, eikä pelkkiä sinkkuja kokoajan. perkele!- albumi kuunneltu nyt pariin otteeseen läpi, ja on ehkä yksi tämän vuoden kovimpia levyjä. Parhaiten iski molemmat- biisi. Siinä on flexausta, mutta kuitenkin mulle jäi päällimmäisenä haikea viba siitä biisistä. En sen paremmin osaa selittää miksi. Ehkä siinä on sellaista pakonomaista todistamisen tarvetta, ja tämän tiedostamista.
Mitä mietteitä muilla on täällä ibestä persoonana ja hänen musiikista, vai olenko mä vaan niin nuori että minua puhuttelee?