Suomi rap

  • 776 127
  • 3 830

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
No et.
Sinä odotat koska Cheekin uusi sinkku putoaa radion soittolistoille ja tulet sitten kertomaan miten sitä on väärin arvosteltu sekä siinä sivussa lyttäät muiden musiikkimieltymykset ja kerrot sarkastisen hassulla tavallasi kuinka ugpaska on paskaa, se uusi chiikki on paskaa, sekä kirsikkana kakun päälle sen että näiden ugpaska-paskojen mielipiteet ovat vääriä. Ja paskoja.

Kylläpähän se niin on että Cheekille ja hänen faneilleen vittuilijat avaavat tämän pelin yhdeksän kertaa kymmenestä. Yhtä usein alkaa fanipojuttelu kun ihan kaikki eivät yhdykään siihen että halveksitaan kuulijoita ja julistetaan ettei kyseessä ole oikeaa, aitoa ja taiteellista räppiä.

Siinä olet oikeassa että mielipiteenne ovat paskoja, mutta vain sen vuoksi että julistatte niitä jonain yleisinä faktoina. Oli kyseessä fanien älykkyyden vähättely, oikeaan räppiin tai vaikkapa taiteeseen viittaaminen. Täällä ei yksikään ole kyennyt kertomaan mikä on taidetta tai räpin oikein tekemistä. Sen sijaan aikuisten miesten angstilla varustettuja mielipiteitä löytyy kylläkin ja niiden arvo on tasan yhden mielipiteen verran.

Muutenkin outoa että suurinta avautumista suorittaa tuo teidän osastonne joka joskus toivoi ettei mr. kukamuumuka esiinny tässä ketjussa kun hänellä ei ole mitään tekemistä räpin kanssa.

Edit. Ja kuten nyt kaiketi tajuat niin ongelma ei ole todellakaan eriävissä mielipiteissä.
 
Viimeksi muokattu:

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Mutta kuunteletko sä jotain muutakin kuin populaarimusiikkia, kun totesit että "onneksi maailmassa tehdään muutakin kuin populaarimusiikkia"? Räppi on populaarimusiikkia.

Tuli aasinsiltana tästä mieleen sellainen ihan mielenkiintoinen, joskin vähän aihetta sivuava juttu, että joskus takavuosina törmäsin tutkimukseen, jossa oli tutkittu musiikin kuuntelemista siltä pohjalta, mikä oli oma suosikkigenre.

Kävi mm. ilmi, että jazzin ja klassisen musiikin kuuntelijat olivat kaikkein suvaitsevaisempia kaikkia eri musiikkityylejä kohtaan. Eli siis ymmärsivät ja arvostivat musiikin eri suuntauksia. Kaikkein suvaitsevattomimpia muiden kuin oman musiikkigenrensä kuuntelijoita olivat heavy metal-ihmiset. Räpin kuuntelijoiden sijoitusta en muista, voi olla että sitä ei edes tutkittu.

Tavallaan klasari-ihmisten suvaitsevaisuus saattaisi tuntua jopa yllättävältä, sikäli mikäli ajattelee klasarin kuuntelijan sellaisena hienostorouvana, joka nyrpistelee nenäänsä mm. rock-musiikille. Mutta todellisuudessa - ja tuossa tutkimuksessa sitä avattiin - moni klassisen kuuntelija on aika musikaalinen ihminen ja ikään kuin pitkässä juoksussa eksynyt sen pariin (koska melodisuus, harmoniat jne). Näin ollen on tullut kuunneltua kaikenlaista elämän aikana.

Jazzin kuuntelijoille (tutkimuksen suvaitsevaisimmat eri musiikkityylien suuntiin) luonnollisesti kaikki käy, koko jazzin ajatus perustuu pitkälti tuolla "vapaudelle".
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
JKL 101 levyä tulee kyllä odotettua paljon. Kyseessä siis Jonivelin projekti, jossa kuullaan montaa Jyväskyläläistä räppäriä ja useampaa tuottajaa Jyväskylästä. Etenkin kultabassokerhossa kuultu poistu biisi mielytti korviani.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Varmaan nämä biisit on jo moneen kertaan linkitetty ketjuun, mutta kun päivän mittaan olen kyseistä artistia kuunnellut, niin jaan biisejä tännekin. Haluan korostaa, että Huge L-diggailullani ei ole mitään tekemistä kyseisen artistin ug-maineen kanssa. Ihan samalla lailla näitä luukuttaisin, vaikka soisivat radiossakin. Sen voin kyllä sanoa, kuten varmasti ennenkin olen sanonut, että Huge on mielestäni kirkkaasti tämän alan kovin timantti Suomessa. Aivan käsittämättömän kunkkuja biisejä levystä toiseen.

Huge L - Mun muija - YouTube

Huge L - 1Sanal (Lyrics) - YouTube

Huge L - Yhel Sanal, Pt. 2 - YouTube

Huge L - Postissa töissä - YouTube

Huge L - Qhan vittuilin Part2 - YouTube
 
Viimeksi muokattu:

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Varmaan nämä biisit on jo moneen kertaan linkitetty ketjuun, mutta kun päivän mittaan olen kyseistä artistia kuunnellut, niin jaan biisejä tännekin. Haluan korostaa, että Huge L-diggailullani ei ole mitään tekemistä kyseisen artistin ug-maineen kanssa. Ihan samalla lailla näitä luukuttaisin, vaikka soisivat radiossakin. Sen voin kyllä sanoa, kuten varmasti ennenkin olen sanonut, että Huge on mielestäni kirkkaasti tämän alan kovin timantti Suomessa. Aivan käsittämättömän kunkkuja biisejä levystä toiseen.

Huge L - Mun muija - YouTube

Huge L - 1Sanal (Lyrics) - YouTube

Huge L - Yhel Sanal, Pt. 2 - YouTube

Huge L - Postissa töissä - YouTube

Huge L - Qhan vittuilin Part2 - YouTube
Huge L on kyllä kevyesti yks kovimmista räpreistä, ei kahta sanaa! Helkkarin tekninen ja kovia flowta omaava kaveri. Toki välillä menee vähän sanahelinäks joskus, mutta on siellä paljon nerokkaita ja asiapitosia kappaleita sanoituksiltaan. Biittejä osaa myös hyvin tehä. Ruger Hauerin ekan levyn biitit varsinkin hyviä!
 

A Siente

Jäsen

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Huge on itselleni jäänyt aina melko etäiseksi. Pidän häntä kyllä taitavana räbäyttäjänä, mutta jotenkin kaikki biisit muistuttavat liikaa toisiaan, enkä koskaan onnistu jaksamaan kokonaista levyä yhteen putkeen. Jossain vaiheessa halu skipata biisejä minuutin jälkeen käy liian voimakkaaksi. Touche' oli kova levy ja sitten se, missä tuo @Trenchtown linkittämä "Mun muija" oli, levyn nimeä en nyt tähän hätään muista. Korjatkaa jos olen ihan hakoteillä, mutta oliko se Huge L, joka ei heitä keikkoja lainkaan?


”En halua mennä lavalle itselleni tärkeän biisin kanssa, jos kukaan ei edes keskity siihen. Minun musiikkini on sellaista, että sitä on kuunneltava korvalapuissa, kun vaikka polkee fillarilla jossakin.”
Eikä Huge L viihdy enää edes yleisössä. Hän ei halua hyppiä räppikeikoilla teinilauman keskellä – niin hän asian itse ilmaisee.
Viimeinen tikki oli jenkkiräppäri Busta Rhymesin esiintyminen Helsingin jäähallissa joulukuussa vuonna 2006.
”Busta Rhymes pyysi lavalle noin 15- vuotiaita tyttöjä ja kysyi yleisöltä ’do you want to see some wet pussy’? Sen jälkeen hän alkoi roiskuttaa vettä niiden tyttöjen päälle. Ja pääosin teini-ikäinen yleisö vielä hurrasi tuollaiselle käytökselle. Se oli minusta aivan järkyttävää.”
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
tuo @Trenchtown linkittämä "Mun muija" oli, levyn nimeä en nyt tähän hätään muista. Korjatkaa jos olen ihan hakoteillä, mutta oliko se Huge L, joka ei heitä keikkoja lainkaan?

Löytyy ainakin vuonna 2009 julkaistulta Laatuaika EP:ltä, tiedä vaikka olisi jollain muullakin levyllä julkaistu. En edes väitä pysyväni perässä Hugen julkaisuissa.

Laatuaika Ep by Huge L on Spotify

Ja kuriositeettina mainittakoon, että yhden keikan on Huge L heittänyt, senkin toki tyhjälle ravintolalle. Tästä esiintymisestä tehtiin myös musiikkivideo:

Huge L Mun muija live @ Ravintola Länkkäri 14 2 2009 - YouTube

"vitunmoine hype ollu pääl".

Ja kun artisti puheissa on, niin laitetaanpa pari linkkiä lisää:
Huge L - Finglish - YouTube
Huge L - Loitsuja - YouTube

*e* Spotify-linkki.
 
Viimeksi muokattu:

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olen tuota Hugea spämmännyt tänne viime aikoina riittämiin, mutta kun tuo Huge L(P) tossa pyörii, niin on ihan pakko laittaa tänne biisiä. Diggaan ihan älyttömästi. Toki tässä(kin) menee välillä vähän kikkailuksi, mutta mitäpä sen väliä kun sana on hallussa. Näköjään ihan hauska videokin biisistä saatu veivattua:

Huge L - Joo joo - YouTube
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Olen tuota Hugea spämmännyt tänne viime aikoina riittämiin, mutta kun tuo Huge L(P) tossa pyörii, niin on ihan pakko laittaa tänne biisiä. Diggaan ihan älyttömästi. Toki tässä(kin) menee välillä vähän kikkailuksi, mutta mitäpä sen väliä kun sana on hallussa. Näköjään ihan hauska videokin biisistä saatu veivattua:

Huge L - Joo joo - YouTube

Erittäin kova biisi! Flow on kunnossa, niinku aina!

JXO - MALMI "N" KARTANO (410 - 007) - YouTube

Pakko sanoa, että nää jäbät on kyl hemmetin kovia myös räppämään!
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Huh huh. Katsoin juuri kakkosen Cheek-dokkarin. Miten vitussa mikään noin keskinkertainen voi herättää tunteita suuntaan tai toiseen? Uskomatonta. Hahmonahan Cheek oli dokkarissa vähemmän yllättäen täysi douche. Ihan pissis noiden valokuvauksiensa kanssa.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Huh huh. Katsoin juuri kakkosen Cheek-dokkarin. Miten vitussa mikään noin keskinkertainen voi herättää tunteita suuntaan tai toiseen? Uskomatonta. Hahmonahan Cheek oli dokkarissa vähemmän yllättäen täysi douche. Ihan pissis noiden valokuvauksiensa kanssa.

Se nyt vaan on niin että oikeistolaiset räppärit ovat menestyneempiä ja parempia kuin vasemmistolaiset. Jos menee tunteisiin, niin hyvä niin.

Minua ihmetytti tuossa dokkarissa monikin asia, mutta eniten se miten helvetin saatanan vitussa tuota jätkää voidaan idolisoida. Tätä kirjoittaessa mietin miksi kirjoitan tätä tänne. Vittu.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Se nyt vaan on niin että oikeistolaiset räppärit ovat menestyneempiä ja parempia kuin vasemmistolaiset. Jos menee tunteisiin, niin hyvä niin.
Menikö sulla nyt ketjut sekaisin? Voi tulla kokoomusnuorille yllätyksenä, että kaikkea menestystä ja paremmuutta ei välttämättä mitata tienatuissa masseissa ja myydyissä levyissä. Paskaahan se tuote edelleen on, vaikka tyhmät haluavat rahansa Cheekille kantaa. Myihän täällä Bat ja Ryydkin. Mutta se siitä, ihan helmiä sioille, että edes keskustelen aiheesta sanaakaan enempää.
 
Viimeksi muokattu:

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Minultakin pääsi pari twiittiä Cheek-dokkarin aikana. Olenko salaa fani? Tosin fanina laittaisin oikeasti rahaa likoon toisen hyväksi, tältä räppäriltä en suostu biisejä kuuntelemaan muuten kuin radion pakottamana. Fanittamiani rock-bändejä tuen levyjä ostamalla.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Mä taas heittäsin mutulla että on meillä paljon muitakin yhtä täydellisyyteen tavoittelevia artisteja. Se on jostain syystä hirveän yleinen stereotypia että noi starbat vaan saa tuottajilta suoraan valmiit biisit nenän eteen jotka huitastaan parilla otoksella purkkiin ja siitä suoraan radioon. Mun mielestä Jare heitti ihan asiallisen kommentin siitä "purkkapopista" sen jälkeen kun ne hioi pitkään sitä Sä huudat-biisiä. Kyl mä nykyään suorastaan fanitan Cheekiä, tosin melko salaa. Monesti kuulee negatiivisia kommentteja Chekkosesta miten se vaan rahastaa fanejaan. Kyl noi Jaren omat keikat on sen verran tarkkaan suunniteltu että ei voi mun mielestä rahastukseksi sanoa. On niihin ihan oikeasti panostettu. Enemmän mun mielestä rahastusta on kun joku Black Sabbath mainostaa tulevansa Suomeen alkuperäiskokoonpanolla ja viimeistä kertaa, joka sitten myöhemmin vaihtuu Ozzy & friendiks. Ja Ozzyn esiintymiset nyt on muutenkin aika laiskoja.

Dokkari oli muuten hyvä, mutta nuo aivottomat teinipissisfanit ja niiden tapaaminen nostatti aikaan sen kuuluisan myötähäpeän tunteen. Teki pahaa katsoa ihan kotisohvaltakin käsin.
 

Zikako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Eihän tuolle Jarelle voi kuin hattua nostaa vaikka miehestä en kyllä suuresti perusta.

Kattelin dokkarin ja sen jälkeen huomasin luukuttavani sitä seurannutta Blockfest keikkaa aikas kovalla. Kaveri on yhdessä parin kaverinsa kanssa rakentanut tuota juttua noin kymmenen vuotta ja huippu tuli todennäköisesti saavutettua.

Herrasmiesliigan "Ei pahalla mut tahallaan" on kyllä aina uponnu ja koska aidosti "hyvä jätkä" Brädi on on keekin vierellä pysynyt niin uskottelen itselleni, että Jare on pohjimmiltaan ihan hyvä tyyppi.....
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...
Minua ihmetytti tuossa dokkarissa monikin asia, mutta eniten se miten helvetin saatanan vitussa tuota jätkää voidaan idolisoida...

Tehnyt kovalla duunilla unelmistaan totta? Minä arvostan kyllä kaikkia tällaisia tyyppejä, jotka luovat itsestään jotain isoa, koirien haukkuessa karavaani kulkee.

Katsoin minäkin tuota dokkaria ja pakko todeta, että nauroin Jaren läpälle siellä studiossa, kun pohti että nyt tehdään tää biisi ja sitten somessa jengi huutelee, että mitä se paskapopparikusipää on taas tehnyt paskaa. Tuli tämä palsta heti mieleen.
 
Tehnyt kovalla duunilla unelmistaan totta?

Minä ymmärrän Cheekin ihannoinnin ainakin siitä näkökulmasta, että minun mielestäni hän on erittäin komea nuorimies. Jos hänellä on sisko, niin tätä kyllä varmasti katselisi mielellään moni tämän ketjun Cheek-vihaajistakin.

Sitä mä tosin hieman ihmettelin, että kun kakkosella tänään näytettiin Cheekin keikkaa Ratinasta, siellä oli eturiviin ahtautunut muutamia naisia, joilla oli ihan selvästi ikää yli 30 vuotta. Sen ymmärrän paremmin, jos ikäihmiset menevät takariviin fiilistelemään mutta miten voi vanhoilla ämmillä vielä intoa riittää noin paljon? Tilaavatkohan yhä Suosikkia ja Demiäkin?
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös