MustatKortit
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
@Kirjoittelija : reilusti yli kolmekymppinen Cheek on komea nuorimies, yli kolmekymppiset naiset vanhoja ämmiä? :)
yli kolmekymppiset naiset vanhoja ämmiä? :)
Batillä ja Ryydillä oli paljon paremmat lyriikat kuin suurimmalla osalla suomalaisista aitopää-uugee-hiphoppareista. Ja niin oli Raptorillakin, Joku tietysti luulee näiden uugee-aitopäiden olevan Raptoria parempia vain siksi, että ne myyvät vähemmän levyjä ja ovat usein helvetin tosissaan.
.. Tietenkin jos levynmyyntiä pitää jonain mittarina musiikin paremmuudelle...
Onhan levymyynti - jonka kait voi laittaa kattamaan laajemminkin suosion, eli myydyt levyt, nuotit, keikat jne - nyt huomattavasti parempi mittakeppi määrittelemään jonkun tietyn musiikin yhteiskunnallista merkitystä, kuin joku epämääräinen "sanoma". Kyllähän taitaa olla aika pitkälti tosiasia, että Cheekin musiikki on kaikilla mittareilla huomattavasti tärkeämpää kulttuurisesti, yhteiskunnallisesti ja myös historiallisesti, sillä sen menestys on itseisarvo jo sinällään.
Samoin perustein tiedämme, miksi Mozart oli kovempi jätkä kuin vaikka aikalaisensa Salieri, vaikka Mozartia usein syytettiin turhasta suuren yleisön kosiskelusta ja jopa rahvaanomaisuudesta.
No jos sulla on Cheekin levyjä hyllyssä, Cheekin läpät puhuttelee ja käyt keikollakin niin se on mulle ihan okei. Jos se on susta parasta räppiä Suomessa niin sekin on mulle ihan okei.
Kylläpäs menee uugee-aitopää-hoppareilla näköjään syvälle tunteisiin.
Cheekin suosiota puoltaa levymyynnin lisäksi yleisö-emma, jota parempaa mittaria suosiolle en keksi. Kuka tahansa saa äänestää mitä tahansa yhtyettä tai artistia ja eniten ääniä saanut voittaa. Jare voitti viime vuonna enkä jaksa tarkistaa onko voittanut useammin. Mun mielestä on ihan naurettavaa lähteä vähättelemään Cheekin suosiota joillain "sanomilla".Tietenkin jos levynmyyntiä pitää jonain mittarina musiikin paremmuudelle niin onhan Cheek myynyt eniten suomalaisista räppäreistä.
Sä voit mun puolesta digailla Cheekiä ihan kaikessa rauhassa eikä sun tarvitse sitä häpeillä.
Mun mielestä on ihan naurettavaa lähteä vähättelemään Cheekin suosiota joillain "sanomilla".
@Kirjoittelija missä minä olen maininnut jostain yhteiskunnallisesta merkityksestä?
Toisilla on vaan se sanoma sellainen ettei se puhuttele koko kansaa eivätkä he siihen pyrikään.
Tässä esimerkki sellaisesta riimittelystä jota minä arvostan.
Jäin AB:n viesteistä sellaiseen käsitykseen, että on olemassa purkkapoppiaräppiä ja sitten sellaista räppiä, jonka merkitykset ovat syvemmällä ja tekijöillä jotain isoakin sanomaa julistettavana.
-ei tosiaan löydy Cheekin levyjä minultakaan kotona, keneltä ylipäätään enää löytyy mitään levyjä?
Voi voi, on Elastisen maailmankuva muuttunu.
Tehnyt kovalla duunilla unelmistaan totta? Minä arvostan kyllä kaikkia tällaisia tyyppejä, jotka luovat itsestään jotain isoa, koirien haukkuessa karavaani kulkee.
..Cheekiä ja hänen musaansa, voi sanoa ettei siitä tykkää..
...
Mitä nyt tulee tuohon räppäreiden musikaalisuuteen niin varmasti monet eivät osaa kirjoittaa nuotteja. Mitä sitten? Vaikka Cheek ei omaa musiikkiansa tuotakaan niin kuitenkin erittäin monet räppärit niin tekevät. Siitä myös lisää arvostusta ja sellaisia nimiä täällä usein onkin mainittu ja käytetään nyt esimerkkeinä vaikka Ameeba ja Huge L....
...
Ehkä säkin ymmärrät että klassisessa musiikissa se eniten myynyt ei välttämättä ole sitä kaikista taidokkainta tai parasta musiikkia sinun mielestäsi. Tuo edellisen sivun Mozart vertailu kieltämättä sai lentämään näppäimistöt kahvilleni.
...
Tähän sopisikin sitten epämääräinen vertailu Cheekin musiikillisista lahjoista verrattuna levymyyntiin. En ole sitä mieltä, että Cheek olisi musiikillisesti tippaakaan lahjakas, vaan kaikella muulla hän on saanut luotua musiikkinsa ympärille valtavan hypen.
Mitä nyt tulee tuohon räppäreiden musikaalisuuteen niin varmasti monet eivät osaa kirjoittaa nuotteja. Mitä sitten?
Eilisen dokumentin(kin) perusteella sanoisin, että Cheek on omanlaisensa perfektionisti ja visionääri
Mä katselin tuon dokumentin alkua. Kyllä tuossa ainakin huumoriarvo on kohdillaan, kun siellä visionäärit vähän rustaavat lyriikkaa ja pohtivat oikein miehissä, että mäkö huudan vai säkö huudat ja kuka nyt kaipaa ketä ja mikä vaivaa. Esim. Juicen tuskin tarvitsi aikanaan riimejä rakennellessaan käyttää energiaansa tuollaisten asioiden pähkäilemiseen, sillä hän tiesi miettimättäkin mikä ero on yksikön ensimmäisellä ja toisella persoonalla.