Suomi rap

  • 774 822
  • 3 829

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Nyt on Spotifyhyn ilmestynyt Jontin & Shakan "Alakulttuuri syö lapsensa". Kovat odotukset tuota kohtaan ja välittömästi menee kuunteluun kunhan töistä pääsee.

Pitää kyllä kuunnella kun ehtii, kova duo! Ameeban - Kummituseläin ilmestynyt kans spotifyhyn. Helkkarin kovan kuuloista settiä. :)
 

Jurvanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät!
Nostetaan ketjua ylös ihan häpeämättömästi ja todetaan, että Mää Tei Ny Tollase (1) lisäämällä vähän Veli-Matti Savinaista, Radio Porin Jussi Ahoa ja porilaista fania ja Roope.n (2) biitin.
Hiottavaa? Paljonkin. Tyytyväinen? Erittäin. Valmis? Mitä luultavimmin (pitkä tarina). Että sellaista.

(1) Linkki vie YouTubeen ja sivuunkirjoittaneen Ässä-henkiseen räppiin, jossa toivotaan Olli Lindholmin pikaista kattoonnousua.
(2) Tämä linkki ohjaa Roope.-artistin SoundCloud-sivulle.
 

Kumielvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paltamon Pantterit
Hei tietäjät oon tässä ruvennut tutustumaan tohon Huge L:n tuotantoon mutta tuota on niin helvetisti. Olisiko heittää vinkkejä parhaisiin biiseihin/levyihin? Tykkään myös noista Herra Huu- levyistä.

Pyhimyksen uus on huikea, Asan uudelle en ole vielä lämmennyt. Enkä sille edellisellekkään erityisesti, Foetida III taas on mestariteos.
 

Kaltsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, kikkanikkarit
Pyhimyksen uusi levy, aivan timanttia. Jostain syystä tykkään myös Asan ja Anna Puun kappaleesta Taulu.
Asasta vähän ollut aina sellainen mukataiteellinen fiilis.
Mutta hei palstaveljet, ei unta ennen maltsuu.
 

A Siente

Jäsen
Hei tietäjät oon tässä ruvennut tutustumaan tohon Huge L:n tuotantoon mutta tuota on niin helvetisti. Olisiko heittää vinkkejä parhaisiin biiseihin/levyihin? Tykkään myös noista Herra Huu- levyistä.

Olet jo ehkä huomannut että Huge L tekee pelkästään hyviä biisejä. Todella aliarvostettu artisti kyseessä. En ole kyseiseltä artistilta löytänyt yhtään huonoa biisiä.


Etelän Vetelät tekivät uuden musiikkivideon hiljattain. Ei mitenkään erityinen, mutta ainakin näin humalassa ihan mukavaa kuunneltavaa:

Etelän Vetelät - Puitteet Kunnossa feat. Sykli - YouTube

Bonuksena erittäin tunkkaista ja vanhaa suomalaista räppiä joka ei todennäköisesti iske 97.5% suomalaisiin:

Päämajakaupunki - Mikkelin Valkonen Roskasakki - YouTube

Hippijahti 2004 - Mikkelin Valkonen Roskasakki - YouTube
 

Kumielvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paltamon Pantterit
Päämajakaupunki tulee soitettua aina kun tulee uusia opiskelijoita tänne mikkeliin:D osuu aika nappiin.
Vahakabinetissakaan kukaan näytä keltään!
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Odotan jo innolla Oskari Onnisen arvostelua Cheekin uudesta "Alpha Omega" -levystä. Tänäänhän se kai ilmestyy. Cheek varmaan kieltäisi Onnista kuuntelemasta levyä, jos jotenkin vain pystyisi. Naurattaa vieläkin, kun Cheek järjesti Onniselle porttikiellon lehdistötilaisuuteensa, ettei tämä kriittinen journalisti toisi tilaisuuteen "negatiivista energiaa".

Toivottavasti Onninen pudottaa taas tämän paskaa tradenomiräppiään vääntävän taikinanaaman maan pinnalle.
 
Odotan jo innolla Oskari Onnisen arvostelua Cheekin uudesta "Alpha Omega" -levystä. Tänäänhän se kai ilmestyy. Cheek varmaan kieltäisi Onnista kuuntelemasta levyä, jos jotenkin vain pystyisi. Naurattaa vieläkin, kun Cheek järjesti Onniselle porttikiellon lehdistötilaisuuteensa, ettei tämä kriittinen journalisti toisi tilaisuuteen "negatiivista energiaa".

Toivottavasti Onninen pudottaa taas tämän paskaa tradenomiräppiään vääntävän taikinanaaman maan pinnalle.

Se ei ole Cheekin ongelma, että minä, sinä ja Oskari Onninen emme ymmärrä hänen musiikkinsa hienoutta. Se on minun, sinun ja Oskari Onnisen ongelma. Cheek takoo sillä "paskalla tradenomiräpillään" sellaisia masseja, että häntä ei joku matalapalkkainen rokkikriitikko mihinkään maan pinnalle sieltä penthousestaan tiputa.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Se ei ole Cheekin ongelma, että minä, sinä ja Oskari Onninen emme ymmärrä hänen musiikkinsa hienoutta. Se on minun, sinun ja Oskari Onnisen ongelma. Cheek takoo sillä "paskalla tradenomiräpillään" sellaisia masseja, että häntä ei joku matalapalkkainen rokkikriitikko mihinkään maan pinnalle sieltä penthousestaan tiputa.

No nähtiinhän se, että Onnisen arvostelu "meni tunteisiin", aivan kuten Arhinmäen arviot Cheekin musiikista.

Cheek on tehnyt paskalla tradenomiräpillään rahaa, eikä siinä mitään. Nauttikoon työnsä tuloksista, jos suomalaiset kerran haluavat maksaa paskasta. Bisnesmielessä Cheek on onnistunut, mutta hänen on ihan turha vinkua arvostusta taiteilijana. Sitä hän ei tule saamaan.

Tuntuu, että nykyään taiteen ja bisneksenkin raja on hämärtynyt pahasti. Cheekiä arvostelevia muistutetaan aina, että "eikös se ole tehnyt kuitenkin hyvin rahaa". Kyllä, mutta eihän kukaan ole sitä kieltänytkään. Sehän on helposti mitattavissa. Mutta se on aivan eri asia kuin taiteen taso. Taiteellisessa mielessä Cheek on pelkkä nolla, vaikka myisi miljardi levyä.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
... Taiteellisessa mielessä Cheek on pelkkä nolla, vaikka myisi miljardi levyä.

Jaa, en tiennytkään että "oikeat" räppärit tekevät taidetta.

Musiikin on tarkoitus tuottaa iloa ihmisille ja tietysti elanto tekijöilleen. Mielestäni VilleGalle sanoi hyvin joskus taannoin, että eivät he Jaren kanssa viitsi räpätä mistään huumeista ja paskasta elämästä, kun ei heillä ole kokemuksia sellaisesta.
 
Jaa, en tiennytkään että "oikeat" räppärit tekevät taidetta.

No eihän ne teekään, mutta jostain "taiteellisesta tasosta" höpisemällä ja Cheekiä dissaamalla voivat uugee-räppärit myydä musiikkia ihmisille, jotka haluavat olla sellasia vähän erilaisia, tiedostavia nuoria. Niinku tyhmien massojen yläpuolella ja silleen. Nimimerkin nummenkallio ulosannista päätellen ainakin häneen sellainen markkinointi uppoaa kuin kuuma veitsi voihin.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Taas Cheek otsikoissa ja kriitikot joka palstalla toteamassa kuinka paljon paskaa tuli tuutista tällä kertaa. Tuntuu olevan kova pala kun räp-artisti suomessa myy "koko kansalle" ja tahkoo miljoonia. Harva kritisoi samalla voimalla ainakaan tällä hetkellä Sillanpäätä, Tuiskua ja muuta iskelmäpoppia joka on suomessa myynyt jo vuosia isolla. Lähtihän Elastinenkin jo ihan samalle tielle koska näki tilaisuuden, Uniikki ja koko Rähinä tekisi saman jos kysyntää olisi. Antaa poikien tahkoa. Ei ole omaa sydäntä lähellä tämä Tsiikki mutta suuresti ihmetyttää kärkäs kritisointi, kertoo mielestäni enemmän kritisoijista kuin kohteesta.

_
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jaa, en tiennytkään että "oikeat" räppärit tekevät taidetta.

Musiikki on yksi taidemuoto, kuten vaikkapa myös elokuva. On pelottavaa, jos musiikkia ei ymmärretä enää taiteeksi. Vaikka eihän se nykyisessä Suomessa mikään ihme olisi, kun asioiden onnistumista ei osata mitata enää kuin taloudellisesti.

No eihän ne teekään, mutta jostain "taiteellisesta tasosta" höpisemällä ja Cheekiä dissaamalla voivat uugee-räppärit myydä musiikkia ihmisille, jotka haluavat olla sellasia vähän erilaisia, tiedostavia nuoria. Niinku tyhmien massojen yläpuolella ja silleen. Nimimerkin nummenkallio ulosannista päätellen ainakin häneen sellainen markkinointi uppoaa kuin kuuma veitsi voihin.

Minua ei kiinnosta markkinointi, minua kiinnostaa hyvä musiikki. Enkä ole edes erityisemmin rap-miehiä. Suomessa on hyviäkin räppäreitä, kuten Asa, mutta Cheek ei siihen joukkoon kuulu. Taiteellisesta tasosta höpiseminen on musiikin kohdalla ihan olennaista, sillä musiikin tasokkuutta ei edelleenkään mitata levymyynnillä, vaikka jotkut varmaan niin toivoisivat.

Lähtihän Elastinenkin jo ihan samalle tielle koska näki tilaisuuden, Uniikki ja koko Rähinä tekisi saman jos kysyntää olisi. Antaa poikien tahkoa. Ei ole omaa sydäntä lähellä tämä Tsiikki mutta suuresti ihmetyttää kärkäs kritisointi, kertoo mielestäni enemmän kritisoijista kuin kohteesta.

Miksiköhän Elastinen ei ärsytä samalla tavalla kuin Cheek? Tämä ainakin kumoaa sen väitteen, että suosittu mainstream-rap ärsyttäisi noin ylipäänsä. Voisiko Cheekin persoonalla ja maailmankuvalla olla jotain tekemistä asian kanssa?
 

LaiLaiLei

Jäsen
Minua ei kiinnosta markkinointi, minua kiinnostaa hyvä musiikki. Enkä ole edes erityisemmin rap-miehiä. Suomessa on hyviäkin räppäreitä, kuten Asa, mutta Cheek ei siihen joukkoon kuulu. Taiteellisesta tasosta höpiseminen on musiikin kohdalla ihan olennaista, sillä musiikin tasokkuutta ei edelleenkään mitata levymyynnillä, vaikka jotkut varmaan niin toivoisivat.

Miten luokittelet taiteellisen ja ei-taiteellisen musiikin? Mielestäni ammattimaisesti tuotetun muusikin laatua ei voi, eikä pidä, lähteä vertailemaan muuten kuin hyväksymällä, että ihmisillä on omat mieltymyksensä musiikkiin. Itse kuuntelen paljon suomalaista räppiä, ja juuri tuota "ug-räppiä", enkä pidä Cheekin musiikista, mutta ymmärrän miksi se on suosittua. Nykyaikana suurimmalle osalle ihmisistä musiikki on hyvän fiiliksen etsimistä, niinkuin MustatKortit sanoi, eikä siitä yritetä etsiä erityisemmin mitään taiteellista aspektia. En ymmärrä miksi tätä pidetään niin pahana asiana. Jos 50 000(?) ihmistä sai stadionilla hyvät fiilikset Cheekin musiikista, en jaksa siitä kauhen katkera olla, vaikka en itse sinne olisi edes ilmaiseksi mennyt.

Cheekin persoona ja maailmankuva saattaa olla hyvinkin vastenmielinen monien mielestä. Elastinen on taas täysin päinvastainen tapaus. Näiden herrojen persoonilla ei kuitenkaan ole mitään tekemistä heidän musiikkinsa laadun tai taiteellisuuden kanssa johon alunperin viittasit.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Nykyaikana suurimmalle osalle ihmisistä musiikki on hyvän fiiliksen etsimistä, niinkuin MustatKortit sanoi, eikä siitä yritetä etsiä erityisemmin mitään taiteellista aspektia.

Minulle sopii hyvin, että Cheekin musiikki ei ole taidetta. Se on yksinkertaista viihdepaskaa. Itse lähden kyllä siitä, että musiikin pitäisi olla taidetta, jolloin siitä löytyisi varmaan se "taiteellinenkin aspekti", vaikka en tiedä, mitä sillä tarkalleen ottaen tarkoitat.

En ymmärrä miksi tätä pidetään niin pahana asiana. Jos 50 000(?) ihmistä sai stadionilla hyvät fiilikset Cheekin musiikista, en jaksa siitä kauhen katkera olla, vaikka en itse sinne olisi edes ilmaiseksi mennyt.

Selvennetään nyt, että minullekin tuo on täysin yhdentekevää. Jos joku haluaa kuunnella Cheekiä, niin siitä vaan. Miljoona kärpästäkin tykkää paskasta, mutta ei se silti sitä tarkoita, että paska olisi hyvää.

Cheekin persoona ja maailmankuva saattaa olla hyvinkin vastenmielinen monien mielestä. Elastinen on taas täysin päinvastainen tapaus. Näiden herrojen persoonilla ei kuitenkaan ole mitään tekemistä heidän musiikkinsa laadun tai taiteellisuuden kanssa johon alunperin viittasit.

Siis artistin persoonalla ei ole mitään tekemistä hänen musiikkinsa laadun kanssa? Nyt ollaan jo pelottavan syvällä metsässä. Minusta Cheekin persoonalla on paljonkin tekemistä hänen musiikkinsa laadun kanssa. Se persoona kuuluu oikein hyvin hänen musiikissaan. Cheek tekee pinnallista, laskelmoivaa ja sisällöltään köyhää musiikkia, eikä osaa räpätä juuri muusta kuin itsestään, vaikkei hänen persoonansakaan ole millään lailla kiinnostava. Se ei tee ihmisestä vielä kiinnostavaa, että on menestynyt taloudellisesti.
 

LaiLaiLei

Jäsen
Minulle sopii hyvin, että Cheekin musiikki ei ole taidetta. Se on yksinkertaista viihdepaskaa. Itse lähden kyllä siitä, että musiikin pitäisi olla taidetta, jolloin siitä löytyisi varmaan se "taiteellinenkin aspekti", vaikka en tiedä, mitä sillä tarkalleen ottaen tarkoitat.

Itse en osaa luokitella musiikkia taiteellisuuden tai ei-taiteellisuuden välillä. Sinä toit tuossa esiin tuon taiteen ja taiteellisuuden, ja sen takia kysyinkin, että miten luokittelet nämä? Minkälainen musiikki on taiteellista ja minkälainen ei?

Selvennetään nyt, että minullekin tuo on täysin yhdentekevää. Jos joku haluaa kuunnella Cheekiä, niin siitä vaan. Miljoona kärpästäkin tykkää paskasta, mutta ei se silti sitä tarkoita, että paska olisi hyvää.

Kyllä se kärpästen mielestä on. Valitettavasti oma henkilökohtainen mielipiteesi ei tee jostain artistista universaalisti paskaa. Tiedostan, että maailmassa on miljoona+1 artistia, jotka tekevät musiikkia enemmän sydämellä ja vähemmän laskelmoidusti kuin Cheek. Tämä ei kuitenkaan tarkoita että musiikki olisi välttämättä parempaa. Se tarkoittaa, että musiikki on tehty enemmän sydämellä ja vähemmän laskelmoidusti. Musiikin laatu riippuu siitä. mitä sen kuuntelulla haetaan. Cheek on varmasti paskaa, jos musiikista haetaan esim. syvempiä tunnetiloja tai jonkinlaista taiteellista ulottuvuutta. Cheekin kuuntelijat tuskin näitä musiikiltaan hakevat. Cheek on paskaa minulle ja sinulle, mutta ei hänen faneilleen ja kuuntelijoilleen.


Siis artistin persoonalla ei ole mitään tekemistä hänen musiikkinsa laadun kanssa? Nyt ollaan jo pelottavan syvällä metsässä. Minusta Cheekin persoonalla on paljonkin tekemistä hänen musiikkinsa laadun kanssa. Se persoona kuuluu oikein hyvin hänen musiikissaan. Cheek tekee pinnallista, laskelmoivaa ja sisällöltään köyhää musiikkia, eikä osaa räpätä juuri muusta kuin itsestään, vaikkei hänen persoonansakaan ole millään lailla kiinnostava. Se ei tee ihmisestä vielä kiinnostavaa, että on menestynyt taloudellisesti.

Oli ehkä vähän huonosti muotoiltu. Varmasti artistin persoona voi vaikuttaa ainakin jollain tavalla. Lähinnä hain tuolla sitä, että ei ole kovin loogista puhua taiteellisuudesta ja tämän jälkeen ottaa verrokiksi Elastista. En edelleenkään osaa määritellä taiteellisuutta, mutta jos sitä ei ole Cheek, niin ei sitä ole kyllä Elastinenkaan. Persoonana miellyttävämpi selvästi, mutta kummankaan musiikkia en voi sietää, enkä kuuntele. Joillekkin voi toki vaikuttaa se henkilö siellä musiikin takana, eikä siinä mitään vikaa ole.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Älkää kiusatko Cheekiä, Cheek tekee hyvää musaa, paljonko ite oot räpänny?

En muista koska artistista viimeksi täällä väännettiin, eikä mielipiteeni ole siitä mihinkään muuttunut. Arvostan ja kunnioitan ihan helvetisti jannun tekemää työtä oman menestyksensä eteen, siitä ei kahta sanaa. Ei tuo "tradenomiräppinsä" silti mulle putoa, ei ole koskaan pudonnut. Mun korvaan se kuulostaa lähes poikkeuksetta taidokkaasti väännetyltä "modernilta" suomiräpiltä, eikä sellainen ole koskaan ollut mun kuppi teetä. Arvostan Cheekiä bisnesmiehenä, mutta musiikkinsa on mielestäni tyhjänpäiväistä paskaa. Tekeekö tätä välittömästi musta jonkun katkeran ug-wannaben? Mielestäni ei.
 

LaiLaiLei

Jäsen
Älkää kiusatko Cheekiä, Cheek tekee hyvää musaa, paljonko ite oot räpänny?

En muista koska artistista viimeksi täällä väännettiin, eikä mielipiteeni ole siitä mihinkään muuttunut. Arvostan ja kunnioitan ihan helvetisti jannun tekemää työtä oman menestyksensä eteen, siitä ei kahta sanaa. Ei tuo "tradenomiräppinsä" silti mulle putoa, ei ole koskaan pudonnut. Mun korvaan se kuulostaa lähes poikkeuksetta taidokkaasti väännetyltä "modernilta" suomiräpiltä, eikä sellainen ole koskaan ollut mun kuppi teetä. Arvostan Cheekiä bisnesmiehenä, mutta musiikkinsa on mielestäni tyhjänpäiväistä paskaa. Tekeekö tätä välittömästi musta jonkun katkeran ug-wannaben? Mielestäni ei.

En tiedä, oliko tämä nyt vastaus minulle, mutta tuo on juuri se mitä yritin tässä hakea takaa. Cheekistä saa olla pitämättä ja julistaa omasta mielestään paskaksi, ilman että on katkera ug-wannabe. En itseänikään sellaiseksi luokittele. Ainoa mitä en ymmärrä, on luokitella artisti/musiikkityyli yleisesti ottaen paskaksi, jos se ei satu omaa korvaa miellyttämään. Siinä ei ole mitään pahaa jos haluaa nähdä musiikin ainoastaan taiteena. Tällöin Cheekistä tuskin pitää. Kaikki eivät näin kuitenkaan musiikkia näe, ja se ei tee heidän pitämästään musiikista absoluuttisesti paskaa.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En tiedä, oliko tämä nyt vastaus minulle

No eipä oikeastaan.

Ainoa mitä en ymmärrä, on luokitella artisti/musiikkityyli yleisesti ottaen paskaksi, jos se ei satu omaa korvaa miellyttämään.

Eikös se paskuus ole aina subjektiivinen käsite? Tuskin on tarpeen yleistävänkään näköisiin kirjoituksiin lisätä jatkuvasti, että minun mielestä.

Siinä ei ole mitään pahaa jos haluaa nähdä musiikin ainoastaan taiteena. Tällöin Cheekistä tuskin pitää.

Mulle musiikki on niin jokapäiväinen asia, etten osaa ottaa sitä taiteena jotain harvoja poikkeuksia lukuun ottamatta. Eli yleistäen; musiikki on mulle kulutustavaraa, jonka taiteellisten aspektien miettimiseen en juurikaan käytä aikaa. Silti pidän Cheekin musaa mitäänsanomattomana paskana. Ei tämä kuitenkaan tarkoita sitä, että tuo paskuus olisi jokin universaali totuus. Se on vain minun mielipiteeni. Cheekin diggaajat saavat mun puolesta ihan rauhassa jatkaa diggaamistaan, en tuomitse ja toisaalta vaikka tuomitsisinkin, niin eipä silläkään luulisi olevan kenellekään sen suurempaa merkitystä.
 

LaiLaiLei

Jäsen
Eikös se paskuus ole aina subjektiivinen käsite? Tuskin on tarpeen yleistävänkään näköisiin kirjoituksiin lisätä jatkuvasti, että minun mielestä.

On subjektiivinen käsite. Viittasin tuolla vielä tuohon nummenkallion miljoona kärpästä -vertaukseen. Siinä annetaan aika selvästi ymmärtää, että muut eivät vaan ymmärrä, vaan kuuntelevat paskaa. Epäselvästi ilmaistu kun lainasin sinun viestiäsi, ja viittasin vielä tuohon edelliseen.

Mutta joo, myönnetään että menee vähän hiustenhalkomiseksi ja jankkaamiseksi, joten turha tätä on jatkaa, varsinkin kun ollaan ilmeisesti kuitenkin lähtökohtaisesti samaa mieltä.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viittasin tuolla vielä tuohon nummenkallion miljoona kärpästä -vertaukseen. Siinä annetaan aika selvästi ymmärtää, että muut eivät vaan ymmärrä, vaan kuuntelevat paskaa.

Mäkin toisaalta olen samoilla linjoilla, koska en millään ymmärrä miten noin keskinkertainen, tyhjänpäiväinen ja ulkomusiikillisilla asioilla ratsastava musa voi kenenkään mielestä kuulostaa hyvältä. Eli mun mielestä Cheekiä kuuntelevat kuuntelevat paskaa, mutta tiedostan, että ilmeisestikään omasta mielestään eivät niin tee, joten mikäpä siinä. Kuunnelkoot paskaa, ei se multa pois ole.

Ja joo, samoilla linjoilla taidetaan olla, tai ainakin saman viitekehyksen sisällä olevista asioista puhutaan.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kuuntelin tuota Cheekin Chekkonen biisiä noin 1,5 minuuttia ja sen jälkeen oli pakko vaan vaihtaa pois. Ei tuo Cheekin musiikki vaan uppoa itseeni, mutta rahaa hän sillä tekee ja hyvin. Tuo tradenomiräppi on mielestäni hyvinkin osuva vertaus tuosta musiikista. Itsellenikin musiikki on hyvin pitkälle kulutustavaraa, mutta kyllä siinä pitää myös olla se taiteellinen puoli, oli se sitten esimerkiksi biitti tai sanoitukset.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Musiikki on yksi taidemuoto, kuten vaikkapa myös elokuva. On pelottavaa, jos musiikkia ei ymmärretä enää taiteeksi. Vaikka eihän se nykyisessä Suomessa mikään ihme olisi, kun asioiden onnistumista ei osata mitata enää kuin taloudellisesti...

Toki musiikki on taidemuoto siinä missä moni muukin juttu, mutta karsastan kovasti tällaista jaottelua, jossa osa porukasta tekee musaa "oikeista" syistä ja osa "vääristä" syistä. Cheekin esikuvat maailmalla ja etenkin jenkkilässä ovat kovaa valuttaa musabisneksessä, räpätään naisista, rahasta, leveästä elämästä. Tämäkin on oma taidemuotonsa. Lisäksi voisi kieli poskella todeta, että ovat tehneet taidetta myös rahan painamisesta hyvin yksinkertaisilla päräytyksillä ja seksikkäiden tanssijoiden vilauttelulla.

Musa on monesti hyvän fiiliksen etsimistä. Minä en ylipäänsä räpistä perusta niin paljoa, mutta mieluummin minä kuuntelen Elastisen hassuttelua viikonlopun rälläputkesta tai Cheekin tahallaan yli vedettyjä stooreja maineesta ja mammonasta, kuin pateettisia Palefacen sanoituksia yhteiskunnan epäkohdista.

Ei minulla henkilökohtaisesti ole tarttumapintaa tuollaisiin Itä-Helsinki jne teemoihin, niin en jaksa tuollaista kuunnella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös